Doctor Yourself

Wednesday, October 7, 2015

Dead Horse Park

                                    Bine ati venit in Vernal, taramul dinozaurilor ...


                         ... unde puteti va puteti caza in pestera dinozaurilor : Dinozaur Inn !


                        Pentru cei care nu stiau, dinozaurii sunt mari amatori de morcovi !


Toate semnele de strazi din oras poarta simbolul dinozaurilor. Mare tam-tam cu dinozaurii astia !



          Dinosaur Baptist Church . Punem pariu ca astia se inchina la moaste de dinozaur ?


                       In orasul-satucul Dinosaur, strazile purtau nume de ... dinozauri !




                                  Da, autostrada era Autostrada Dinozaurilor, of course !


                                                            Welcome to Utah !






                       Eu zic sa mergem la Dead Horse Park pana nu ne prinde ploaia !























                                Erau nori grosi, asa ca pozele au o calitate execrabila.


                                                       Stancile rosii acum sunt maro :



                    Cum au prins un strop de soare printre nori, cum s-au inrosit stancile !





Crusta biologica a solului este cea mai importanta parte a ecosistemului sanatos din Platoul Colorado. Aceasta comunitate de cyanobacterii ( alge blue-green ) , fungi si muschi tin solul impreuna.

Crusta biologica a solului creste foarte incet si e sfaramata usor. O singura urma de pantof sau de bicicleta poate lasa cicatrici de pana la 150 de ani, lasand spatiu pentru si mai multe stricaciuni, precum si mai multe urme sau eroziuni ale vantului si apei.

Jos in canyon exista o cariera de potasiu, unde umblau aia cu camioanele si aveau tot felul de masinarii. Iii durea la basca de crusta milenara, iar mie imi spuneau sa nu cumva sa calc in afata trotuarului destinat turistilor.



















































8 comments:

  1. Replies
    1. Aici eram langa Moab, rezervasem 3 zile pentru Canyonlands si Arches, dar a plouat ( prognoza pe 3 zile de ploaie ), asa ca am stat mai multe zile in Bisti si am fost in Canyon de Chelly in loc.
      Bryce-ul era chiar langa Zion : Bryce m-a interesat, Zionul nu ( ca era impadurit, deja nu mai arata a desert... cah ! )

      Delete
  2. Unde ati dormit in Chinle ? Ceva tour cu masina prin Canyon sau doar Rim Drives and White House Trail ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am dormit in Famington si de acolo am mers in Canyon de Chelly doar Rim Drives. Nu m-am dus in White House Trail ca nu mai aveam timp, trebuia sa ne intoarcem in Farmington, ca mai aveam de mers prin Bisti.
      Bisti e absolu fascinant, nici nu incape comparatie cu Canyon de Chelly. Am mers prin Bisti hipnotizati, pana cand nu ne mai tineau picioarele, de umblam ca pinguinii si ne sprijineam de caruciorul din Walmart ca nu ne mai puteam controla picioarele. Cinci zile am mers prin Bisti si abia ne-am dat dusi de acolo.

      Delete
    2. Am uitat sa precizez, Canyon de Chely a fost o decizie de ultim moment pentru ca am avut o zi in plus ( din cauza ploii ), asa ca am ales sa mergem acolo, chiar daca era cam departe de Farmington.

      Delete
  3. Unde ati dormit in Chinle ? Ceva tour cu masina prin Canyon sau doar Rim Drives and White House Trail ?

    ReplyDelete
  4. Replies
    1. Da, am niste trasee GPS excelente : pe net sunt mai multe, insa cam lipsesc din ele locuri fabuloase. Plus ca doua locuri nu exsita pe nici o harta GPS, le-am descoperit eu la fata locului ( intuitia e de baza ) si sunt impresionante, iar pe net toti spun sa nu mergi in directai aia, ca nu e nimic de vazut.
      Daca ai nevoie de ele, email me, si cand vine barbatu'meu acasa, ti le trrimit (ca el e cu orientarea ) cu explicatiile de rigoare : tzipi_blog@yahoo.com

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.