Doctor Yourself

Thursday, October 8, 2015

Bisti Wilderness South - 1

                                                   M-am dus spre Bisti South ...


                                         ... si n-am ratat nici un semn de circulatie ...


Ca sa intelegem despre ce vorbim : Bisti e asezat in San Juan Platou, colt cu Chaco Canyon. Pentru indienii nativi, intreaga zona e absolut sacra si se impotrivesc cu toate fortele exploatarilor de pertool din zona si sapaturilor arheologice, pentru ca ei considera ca stancile, pietrele sunt vii si cand se reantoarc in pamant trebuiesc lasate sa se integreze in pamant si sa nu se intervina scotandu-le la lumina.


                             Aproape de intrarea in Bisti Badlands, am vazut o feerie sarata :


                                                       Un paraias incarcat cu sare :








                                                       Bisti se vede in zare :


Bisti e un loc unicat pe planeta, fabulos, spactaculos. Mergi prin el si peijasul se schimba aproape la fiecare pas, la cative metri gasesti altceva si mergi hipnotizt pana te prabusesti si dupa o ora de odihna, o iei de la inceput.


Bisti e atat de mare, sute de hectare neexplorate, iar hickerii au acces doar asa, pe margine pe langa drum, pentru ca trebuie sa se iasa din Bisti la caderea noptii.


Bisti e zona complet salbatica, pastrata asa de autoritati. Nu exista nici indicatoare, nici macar carari, mergi dupa instructiunile GPS ale altora care au explorat zona. Daca ai norocul sa fie cineva care a dat peste lucruri interesante bine, daca nu ... ghinion de nesansa ! 
     Multi pe net scriau ca nu au vazut nici aia nici cealalta, desi au trecut prin zona : si asta pentru ca sunt enorm de multe movile, una langa alta si poti sa scapi ceva foarte important pentru ca e in spatele unei movile, iar pe harta ta de GPS nu e notat.


Pe saitul oficial, autoritatile spun ca desi Bisti e situat la cateva mile de Farmington, localnici habar nu au ce splendoare unica pe planeta e sub nasul lor ( mai putini Navajo, care considera locul fiind sacru si chiar au case langa Bisti ). 

Prin urmare, 70 % dintre vizitatorii Bisti Wilderness sunt ... straini !


La intrare in Bisti vezi asa o "curte" mare si multe movile din loc in loc. La prima vedere, nimic interesant. Treebuie sa te duci printre movile si sa explorezi : culorile si formele se schimba la fiecare pas ( dar nu in postarea asta ).


Am mers prin Bisti ca hipnotizati ( ca am explorat putin si in afata traseului GPS ) pana cand ne-am prabusit si am zacut vreo ora pe un cearsaf, la umbra unor hoohoos.


La plecare din Bisti, ne-am dus in Farmington la Walmart si cand ne-am dat jos din Monstru, parca am sarit pe arcuri si nu pe picioarele noastre. Umblam ca pinguinii amandoi, de se uita lumea amuzta dupa noi. 
Apoi am descoperit ca doare mai putin daca te sprijini de carutul din Walmart, cum se sprijina batranii de cadrul ala metalic si asa mergeam. 

A doua zi eram ca noi, ca in desert febra musculara nu dureaza mai mult de cateva ore. Am repetat experienta 5 zile in Bisti, pana cand nu ne-a mai rezistat organismul la mers. Deloc. Si abia atunci ne-am indurat sa plecam din Bisti. Vacanta urmatoare direct in Bisti mergem.










                 Am vazut in zare ceva ca o dantelarie din piatra alba si m-am dus mai aproape :


Erau niste clopote din piatra alba, majoritatea iesite complet de sub movilele de pamant, si care erau impodobite cu petale din piatra. Din pacate pozele nu surprind nici 30 % din frumusetea lor.


Clopotele astea de piatra dantelata erau asezate pe niste cararui care la un moment dat se uneau intre ele. Si erau inalte cam de 10 -15 metri . Aici ma uitam in fata mea si vedeam petalele de piatra cum se unesc, iar noi trebuia sa facem slalom printre ele.
















































                               Pietrele astea erau peste tot si majoritatea erau sparte :


Inauntru aveau cristale mai mult sau mai putin transparente.Peste tot ieseau din pamant si aratau ca niste butuci retezati. Astea de aici sunt intregi si deasupra pe sol :


                                  Alta piatra, dar nu avea inauntru cristale, ci piatra rosie :


Filmuletul facut in zona : am avut surpriza sa constat ca eu la fata locului arata cu totul altfel ! Filmuletul eu l-am facut ...


No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.