Doctor Yourself

Sunday, July 6, 2014

Muma Padurii

Am tot scris pe aici despre cum canadienii sunt un soi de roboti cu fata umana, pe care ii poti intoarce cu cheita, atat sunt de previzibili. Insa, socanta nu incultura lor crasa ( ca asta o vedem si pe la alte natii ), ci incapacitatea de a gandi singuri . Pur si simplu, sunt atat de ratardati, incat nu pot pune cap la cap doua informatii si sa traga o concluzie.
Asa au fost dresati sa faca ( in special in scoala i-au indoctrinat serios ) : sa urmeze instructiunile si atat. Adica e  mentalitatea de turma si inchinarea la autoritati dusa la extrem. Rezultatul este ca ei nu mai pot gandi si functiona in viata de zi cu zi, in lipsa instructiunilor . Fara instructiuni, paralizeaza . Daca ii pui in fata unei situatii pentru care nu au instructiuni de urmat, dau malfunction, in loc sa se gandeaca la o solutie.

Ma duceam spre Sherwood Park, si pe marginea strazii, vad un dud cu fructe coapte. Aplec o creanga si incep sa mananc ( barbatu'meu statea de sase , langa mine ). Si incep canadienii sa incetineasca masinile si sa-si suceasca gatul dupa mine ! Dezbracata nud daca as fi fost si tot nu as fi atras asa multa atentie !
Da' toti incetineau si se holbau la mine ! Ba unii au si oprit si l-au intrebat pe barbatu'meu ce fructe sunt alea, sunt de mancare ?
Stiti voi fructele alea negre, de 4 ori mai mari decat astea ( cu gust de apa cu zahar ), pe care le cumparati din supermarket, de le zice dude ?   Ei bine, astea din pom sunt " the real thing"  !
Really ? ! Nu stiam ca sunt de mancare !  Ramaneau gura casca a mirare . Pe bune, cat de retarzi trebuie sa fie, sa vada prin oras pomi cu fructe, si sa nu aiba minima curiozitate ca sa afle ce-i cu ele ?  Toti canadienii sunt la fel : nici unul nu culege fructele din pomii care cresc langa casa, ori in curtea casei ( cei care sunt norocosi sa aiba asa ceva ). Sunt convinsi ca nu's de mancare !  O casa din vecini ave aun curte un pom cu pere aromate, cazute pe jos si mancate de veverite, ca nu le culegea niciodata. Cand l-am vazut pe afara, i-am cerut voie sa iau niste pere de la el, si a fost foarte surprins sa afle ca se pot manca ( si nu erau pere salbatice, ci d'astea altoite, dulci ! )

Pe mine ma batea gandul sa ma urc in dud sa ma ospatez , ca la 1 metru jumate' cat am eu, nu prea am avut spor cu crengile aplecate. Da' barbatu'meu mi-a zis ca nici prin gand sa nu-mi treaca sa ma urc : pai daca doar am aplecat crengile si aproape ca s-a blocat circulatia, cum o sa faca canadienii cand m-or vedea calare in pom ? Robotii retardatii sunt in stare sa cheme politia, ca devastez proprietatea publica !

              Asa ca am plecat in Sherwood Park sa culeg Ganoderma, ca stiu locurile unde creste  :


Asa arata cand erau mici, da' le-am lasat sa creasca mari, inainte de a le culege ( la concurenta cu veveritele si chinezii ).


                                                                Asta a fost recolta :


Pentru cei care nu stiu ce inseamna parc pe la noi : e o mica zona amenajata cu banci si iarba, ca si parcurile din Romania , dupa care urmeaza hectare intregi de padure salbatica ( ravine ). Si mergand eu pe ravine, dau peste  fragute. Merita mentionat ca e prima oara cand vad fragute in Canada, desi am batut la pas, cred ca toate ravinele din oras si nu intelegeam de unde si cum au aparut .
      Culeg ce culeg, cand vad un canadian la vreo 30 si ceva de ani, proptit in fata mea. Nu zicea nimic, ramasese statuie ! Ii spun ca daca el crede ca il pot ajuta cu ceva, sa vorbeasca cu Omul Meu, ca e undeva prin spatele lui, l-am pus sa dea ture in zona .

Cum a deschis gura canadianu', cum a inceput distractia : wow, da' seamana cu capsunele ! ( Well, pai astea sunt " the real thing" dupa care s-au altoit capsunele pe care le cunosti tu )

Wow, da' chiar sunt comestibile ?  ( Well, chiar daca nu's organic certified, se pot manca !  Ia si gusta, de la mine din cosulet )

Wow, da' nu's spalate, nu e periculos sa le mancam asa ? ( Well, o sa fii ok, o sa supravietuiesti ! )

Si si-a facut curaj de a mancat o fraguta ! Mare supriza ca intr-adevar au gust de capsuni !  Ne-a spus senin, ca daca nu ne-ar fi intalnit pe noi, el nu si-ar fi dat seama ca fructele astea sunt de mancare !
Asa ma gandeam si eu : vad niste capsune mai mici si trag concluzia ca asa ceva nu s-a mai pomenit . Da' oare cum se folosesc ? Sa mi le bag in coor, sau in gura ?  Pai cu siguranta nu's de mancare, ca d' aia nu cresc si in supermarket !


Erau 4 campuri de capsune, de am cules vreo doua ore, un cos mare din carton. Cand m-am apucat de cules, am vazut intr-un colt de luminis, o tanti batrana, care statea nemiscata pe un scaun pliant . Dupa o ora, a venit direct la noi si ne-a spus ca 100 % nu suntem canadieni, pentru ca ei nu mananca " de pe jos". Dispret nedisimulat ( ca nu poti respecta prostia ).

Ne-a zis femeia ca ne apreciaza asa de mult ca am observat fragutele si suntem interesati ( i-am aratat si recolta de ciuperci ), incat o sa ne arate secretele padurii. Femeia era din Rusia si ne-a spus ca a refacut in parc, o parte din gradina pe care o avea ea in Rusia !  Ca nu suporta stilul de viata canadian, dintre betoane si cu interdictia legala sa-ti faci in curte gradina, asa ca si-a facut ... in parc ( discret, ca sa nu aiba probleme cu legea ) ! 

A adus din Rusia seminte de fragute ( ma miram eu sa creasca spontan in Canada ! ) si le-a imprastiat in 4 locuri in luminis, si ele s-au inmultit ca nebunele si acum e plin de fructe . Tot din Rusia a adus butasi de zmeura si le-a plantat in " gradina" . A plantat si mure si ... un dus negru, care acum era mare si scutura dude peste tot. Veniti sa va arata unde le-am plantat, ca sa stiti de unde sa culegeti ! Si nu mai contenea cu multumirile ca i-am observat gradina, ca suntem singurele persoane in atatia ani, care au observat ! Ca restul oamenilor, au trecut prin zona ( e carare pe care se plimba oamenii ), dar nimeni nu si-a dat seama ca asta e gradina si nu zona salbatica.
    Ne-a spus ca vine tot mereu sa-si petreaca ziua in gradina, iar scaunul in pliaza, il infasoar intr-un sac negru si il ascunde sub un boschet mare .Veniti sa va arata locul, daca veti avea nevoie sa-l folositi ! Foarte fericita femeia ca a intalnit oameni, intr-o societate formata din roboti cu fata umana .



M-am oferit sa impart cu ea cosuletul de fragute, ca ea e in varsta si nu se poate apleca sa culeaga. N-a vrut nici macar sa guste, ca ea e fericita ca si alte persoane s-au bucurat de gradina ei.

Am cules un cosulet plin, chiar de sub dus. Cand am ajuns in fata blocului, pana sa ajungem la apartament, au simtit canadienii cu care ne-am intalnit o aroma apetisanta si necunoscuta, venind din cosul meu si ne-au tot intrebat ce-s alea si de unde le-am cumparat, ca miros fabulos ?
Pai ce sa fie, noile fructe care au intrat pe piata in Canada ! Le-am cumparat din Walmart, se numesc " mini-strawberry" si sunt importate din Mexic ! 
M-au crezut ?  Evident ca daaaa !  Pai de unde de altundeva sa faci rost de mancare, daca nu de la supermarket ?


In gradina Mumei Padurii, au venit si chipmucksii sa ma adulmece, ca eram un intrus pe teritoriul lor. Doi viteji mici, s-au oprit la jumate' de metru de mine, s-au ridicat in doua labute si mamiroseau, dupa care au tras concluzia ca nu sunt un pericol, si s-au urcat in dus sa manance dude ( da' nu ma scapau din ochi ). Din pacate, nu le-am putut face poze cand erau nas in nas cu mine si ma adulmecau,  pentru ca ne-am putut misca, de frica sa nu-i speriem.


37 comments:

  1. Esti mortala cum povestesti !!!!

    Daniela

    ReplyDelete
  2. Pai, politia nu se ia de culegatori? Adica eu am trecut pe langa o gramada de duzi si n-am indraznit sa iau, chit ca oricum cadeau pe jos. Ca odata sarea vreo baba, vreun politist cineva. Ma mir ca nu e interzis sa culegi.
    Oricum mi-e o pofta de dude...
    Electra

    ReplyDelete
  3. Nu stiu daca e interzis, si nici nu intentionez sa aflu pe pielea mea. Oricum, de la mintea canadianului, te poti astepta la absolut orice.

    ReplyDelete
  4. poti sa cultivi ce vrei in curtea proprie
    cunosc o gramada de lume care creste rosii, salata etc
    nu a venit nimeni la mine sa-mi dea amenda de ce-mi creste leusteanul in curte

    ReplyDelete
    Replies
    1. De ce nu spui adevaul intreg, ci doar ce iti convine tie ? Am pus pe blog dovezi de nenumarate ori, cum ca pamantul NU iti apartine, ci este in proprietatea Coroanei, de unde poti fi expropriat cu tot cu casa, ori de cate ori interesele le-o cer.

      Prin urmare , NU poti sa-ti amenajezi curte acasei cum ai tu chef, pentru ca nu e proprietatea ta. Nu poti sa tai un pom si sa ploantezi alt pom inlocul lui. Nu poti sa iti faci straturi in gradina, nu poti sa schimbi amenajarea gradinii ( din iarba sa plantezi flori in toata curtea ). Asta este legea si o poti cauta cu Google, desi am impresia ca stii si tu foarte bine care-i treaba, doar ca faci pe prostu' pe aici.

      Ce ai vazut tu prin gradinile maicilor, au fost niste tufe de rosii ori leusean plantate pe langa gard, cu discretie, ca sa nu schimbe amenajarea gradinii, care le-a fost impusa de city. De asta nu tia dat nimeni amenda p[entru ca iti creste leusteanul in curte. Ia fa-ti straturi si gradina de legume ( asa cum e in Romania in curte acasei ), si vino apoi sa ne povestesti cum ti-a fost !

      Se vede treaba ca ne iei de prosti. Ori pur si simplu esti unul d'aia care nu intelege ce se intampla in jurul lui ( cee ace ma indoiesc .Daca zici ca ai casa, inseamna ca stii foarte clar ce obligatii si constrangeri ai. Si stii foarte bine ca nu esti proprietar pe pamantul de sub casa si n-ai dreptul sa-l amenajezi cum vrei tu ).

      Delete
  5. am o colega care sta in zona downtown, are casa cu curte si aproape toata curtea si-a amenajat-o fix cum a vrut ea
    asta inseamna culturi serioase de foarte multe chestii, fasole, rosii, salata, castraveti, tot ce vrei si ce nu vrei
    vecinii ei fac la fel, vorbesc de persoane care sunt in canada de cand erau copii si care acum au peste 50 ani
    un prieten de familie la fel are in curte ce-si doreste
    eu, la randul meu am rosii, niste castraveti, salata
    vorbesc de curtile din spatele caselor unde chiar ca poti sa-ti amenajezi cum vrei
    in fata da, n-am vazut pe nimeni plantand rosii, ar fi si ciudat
    dar nimeni nu te impiedica sa plantezi flori daca vrei sau ce tufe te mai duce capul
    nimeni nu-ti impune sa schimbi curtea cum vrei tu
    sunt o gramada de chinezi care si-au amenajat in fata casei fix cum au vrut, pe portiundea de pamant care le apartine, nu pe cea de la margine de la city binenteles
    ca sa tai copaci iti trebuie aprobare intr-adevar, dar restul te priveste
    adica toate florile care se vand primavara prin magazine, rasaduri, copaci etc unde crezi ca ajung? si cumpara lumea o gramada in fiecare an

    ReplyDelete
    Replies
    1. Las'o mai moale cu minciunile, ca nu tine ! Unde-i lege nu-i tocmeala, cu atat mai putin in ceea ce priveste sa faci ce te taie capul, pe proprietatea canadianului : ai casa pe pamantul Coroanei si NU iti este permis sa-ti faci gradina in ograda lui. Asta-i legea. Restul sunt minciunile tale.

      Delete
  6. Mi se pare oribil ca romanasii inca mai cred propaganda si au orgasme multiple gandindu-se la Canada, SUA si strainatate in general.
    Faza cu gradina e o prostie: daca il expropriezi pe unu' poti sa-i distrugi si gradina, deci nu vad alt rost al acestei constrangeri decat idiotizarea populatiei si controlarea ei suprema.
    Electra

    ReplyDelete
    Replies
    1. Romanasii cred propaganda, din doua motive clare :
      --- sunt mult pre aprosti ca sa se informeze, desi exista o gramada de informatie si dovezi
      --- se informeaza de la romanii aflati deja in Canada - USA, iar astia mint ca porcii si se lauda . Niciodata sa nu iei de bun ce iti spune romanul despre alte tari, decat daca iti aduce dovezi. Romanii nu sunt o sursa de informatii viabila : ori mint, ori sunt mult pre aidioti ca sa inteleaga ce se intampla in jurul lor ( stia confunda experinta personala cu sistemul in care traiesc ).

      Faza cu gradina este exact despre controlul populatiei : sa nu cultivi mancarea, ci sa o cumperi din sistem. Nu iti este permis s-ti faci gradina nici in fata casei, nici un curtea casei. Dar iti este permis sa-ti pui flori ...

      Delete
    2. Exista si naivitatea si "cred ce e mai convenabil", unele lucruri put fara sa le snifai, deci put rau.
      Electra

      Delete
  7. eu in continuare intreb atunci de ce se vand rasaduri de legume in fiecare primavara peste tot?
    si la no frills si la home depot si canadian tire, pe oriunde vrei
    adica cum? chiar sunt curioasa de explicatie :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Se vand rasaduri pentru cei care isi planteaza cate un fir de rosie in balcon, ori pe marginea gardului, in gradina. Nu vad ce relevanta are. Se vand in fiecare an si carti cu legi, da' cand faci pe prostu', incercand sa duci in eroare oamenii pe aici ... aia e !

      Delete
  8. adica si astia de aici sunt tampiti ca-ti spun cum sa le cresti?
    http://www.omafra.gov.on.ca/english/livestock/urbanagbib/growingvegetables.htm
    :))

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ori esti idiot, ori ma crezi pe mine ! Daca tu crezi ca o sa-mi pierd vremea sa-ti demontez minciunile pe aici, te inseli. Asta e ultima postare in care raspund rea-vointei si minciunilor de care dai dovada.
      Stii foarte ca legea e lege si NU se permite sa-ti faci gradina pe pamantul Coroanei. End of story.

      Citat de pe saitul pe care mi l-ai bagat sub nas " For vegetables that need a head start on Ontario's short growing season, you can start your own seeds indoors or invest in a backyard greenhouse. ". Greenhopuse este ala de la ferme, ca in ograda nu-ti da voie legea. Prin urmare, NU mai veni cu informatii date cu jumatati de masura si cu informatii pe care le omiti, ca sa para ca minciunile tale sunt adevarate.
      Ma repet : legea nu iti permite sa modifici designul curtii casei tale, pentru ca NU este pamantul tau, ci al Coroanei. End of story. O sa-ti faci sera pe in curtea casei, cand o sa-mi vad eu ceafa.

      Delete
  9. am avut curiozitatea si am cautat pe google
    peste tot singurele probleme care au fost sau care pot sa apara sunt atunci cand vrei sa cultivi vegetale in fata casei
    insa probleme legate de curtea din spatele casei nu am gasit

    ReplyDelete
  10. traducerea la ce scrie mai sus este ca daca vrei sa ai vegetale mai devreme pentru ca sezonul e scurt in ontario sa incepi sa le cresti in interior sau in sera (ceea ce e absolut firesc)
    nu ca doar acolo se pot creste, zau asa
    tu poti sa o tii pe a ta cat vrei, dar lumea creste in continuare vegetale in curte, inclusiv eu
    cand or sa-mi bata politaii la usa am sa te anunt

    ReplyDelete
  11. Exact asa e. Nici un canadian nu stie ca fructele din copaci se mananca. Adica mai sunt unii care stiu dar sunt pe cale de dispariție. Am vecin care are un mar in curte si in fiecare an merele cad sau putrezesc pe crengi. Nu le culege niciodata.

    ReplyDelete
  12. Oh...Doamne ..dude....fructele copilariei mele ....aveam un dud imens ,negru in spatele casei....petreceam ore intregi in dud infruptandu-ma din fructele mari,negre...aveam limba,si buzele negre de parca as fi baut cerneala....acum 2 ani ai mei l-au taiat ,ca distrusese cu radacinile lui peretii casei....imi pare si acum rau de pe el....am ochit unul alb pe aici ,dar nu pot sa ma urc in el deoarece e chiar langa strada principala....si vacile astea se holbeaza ca la extraterestrii ,nu au vazut in viata lor un om in copac,,dar sa mai si manance de acolo....mi-ai trezit o amintire frumoasa....eh....cum atrecut vremea....numai bine ALIN

    ReplyDelete
  13. Nice! Articole ca ăsta, si multe altele de pe acest site sunt bune pentru românii care privesc cu imbecilitate spre ”civilizatia din vest” - o iluzie foarte paguboasa in care inca mai traiesc multi. Am pus si eu articolul la mine la noutati. Spor!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aia din Romania, oarecum, mai au o scuza ( desi, informatia e la un click distanta )pentru ca se uita la Occident ca la soare, da' romanasii din Canada, n-au nici una !

      Singurele momente in Canada, in care imi este jena ca sunt roman, este atunci cand ii vad pe romanasi cum pupa in cur Canada, cum se mint pe ei insisi ca e minunat si perfect aici, visul vietii lor and shit. E umilitor sa-ti vezi conationalii cum mint ca porcii si se lauda in fata prietenilor si rudelor ramase in Romania, evitand atent sa spuna adevarul sau partile negative .

      Delete
    2. Asa fac si in Londra...sunt zeci de mii de sclavi care iau salariul vineri si luni nu au bani dar nu recunosc nici sa ii tai ca asta nu e viata...

      Delete
    3. Astia din Canada nu doar ca nu recunosc, dar fac si spume la gura daca arati realitatea si te fac " neadaptat", ca ai " gandire negativa" si se ofera imediat sa te de a pe brazda. Drama incepe cand se trezeste cate unul sa infiinteze un blog in care sa arate realitatea din Canada : sar ca arsi toti romanasii care se imbata cu disonanta cognitiva , cu amenintari si injurii, ca poate-poate renunti la blog. Nu de alta, insa risca sa intre pe blog prietenii si rudele lor ramase in Romania si sa se prinda ce minciuni gogonate le-au turnat " realizatii" din Canada !

      Delete
  14. Corect articol - nu ma refer la detalii personale: mi s-a intamplat si mie sa culeg (si sa mananc) "dude" - gooseberry si zmeura de trei feluri, rosii, nroz semicircukare si galbene.
    Mai precis, tufele erau chiar langa parcare si au venit la mine curiosi 3 "randuri" de curiosi: asiatici (chinezi) = cuplu tanr cu copil, hispanici = mama si copil si britanici/canadieni = cuplu in varsta, cu par alb (!)
    M-au intrebat ce am gasit si s-au mirat ca sint comestibile dar au luat si fiecare dintre ei cateva si le-au mancat.
    Se intampa anul trecut, in 2013 in Stanley Park (Vancouver), aproape de piscina de langa English Bay.
    ... Anul acesta, un canadian "autentic" m-a vizitat si a vazut in "separeul" (un fel de curte, ingradita cu arbori de tuia) unde aveam flori, patrumjel (RAR!) radacina, leustean... si niste zmeura dar si 2 tufe de fragi.
    L-am invitat sa manance cateva, a fost neincrezator dar a fost foarte incantat dupa ce a gustat si zmeura (micile tufe de zmeura sint de 3 "gusturi") si 2 fructe de fragi. S-a luminat la fata si se bucura ca un copil desi e trecut de 60 de ani, are un business individual si ... sta 6 luni in alta/alte tyari ca sa nu pateasca impozit pe venit....
    DA! - sint [aproape] roboti, conectarea la realitate o fac prin compararea semanlelor/stimullilor externi cu "progaramul" educational si propagandistic. Se tem sa "iasa din schema" si rar depistezi un licar de viata in privire ori spontaneitate.
    Non-conformismul lor este sablonul serialelor pentru idiotizare iar in momentul in care sint in impas... repeta "programul" - as spune - ca o moara stricata.
    Chestiile cu laudele si injuraturile .... persoanele care sufera datorita impactuleui realitatii asupra ideilor si asteptarilor (mentale) proprii sint cele care posteaza radicalisme si jigniri.
    Si aici sint oameni, zambesc trist si politicos - nu dau senzatia ca stiu ce cauta pe lume si se tem de prea multe chestii ca sa mai ramana cineva sanatos mintal.
    Canad ori Romania... nu pot incape intr-un calificativ si nici un povestitor nu zcopera complexitatea, diversitatea, dinamismul ori misterul oricareia dintre tari: iti poate place, conveni ori nu dar sint cam aceleasi ingrediente; alte retete (totusi) si multa manipulare dublata de constrangere.
    Macar, in Canada exista "common law"; in Europa continentala au avut grija ateii sa desfiinteze legea/legile "pamantului" - de asta s-a infiintat si si CEDO - drepturile OMULUI si nu ale PERSOANEI care este doar o caliate/masca (sa-i zicem publica, oficiala) a OMULUI.
    FIINTA (entitate reala, vie) nu este CONCEPT (entitate virtuala, ne-vie).
    Tehnologizarea . globalizarea si manipularea psihologica duc la robotizarea individului care se "crede" din ce in ce mai mult o super-masinarie care functioneaza, nu traieste... care face [aproape] doar ce i se "spune" ca are voie.

    ReplyDelete
  15. Ba tata daca va e asa greu de ce mai stati acolo inclusiv autorul articolului care vede numai si numai adevarul ,le stie pe toate , s.a.m.d..De ce te irosesti prin strainataturi stiindu-le asa chiar pe toate? Vino la Romanica si dovedeste-te, nu mai pierde timpul pe bloguri , tara are nevoie de tine,noi avem nevoie de tine sa ne arati cum arata o duda, o maslina.Sunt convins ca tu traiesti in Canada din fragi si mure si plimbari prin parcuri si gradini.Chiar imi vine sa vars......o lacrima cand vad ce bine o duc canadienii de cand esti tu acolo .Cum iti zice ca n-am retinut?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentru ca in Romania mori de foame, in mizerie si tiganie . De foame au emigrat majoritatea romanilor, nu de voie buna. Te asigur ca daca Romania ar oferi conditii de trai decente, am vedea exodul in sens invers : din strainatate spre Romania ( vorbesc de romani ).

      Daca in Canada exista un nivel de trai mai bun decat in Romania, asta nu inseamna ca trebuie sa fac pe proasta si sa ma prefac a nu vedea aspectele negative din tara asta. Asta nu pot sa inteleaga alaudacii : ca, Canada nu e Raiul in care isi inchipuie ei ca traiesc.

      Iarasi, ce nu inteleg astia care vad lucrurile doar in alb si negru, este ca pe lumea aasta exista mai mult de doua tari ( Canada si Romania ), deci NU exista nici un motiv rational, daca nu iti place tara in care traiesti, sa te intorci in Romania. Nu de alta, da' s-au inventat si alte tari pe lumea asta.

      Delete
  16. http://eatdrinkbetter.com/2011/05/11/canadians-fined-5200-for-growing-veggies-in-basement/

    ReplyDelete
  17. ``Pentru ca in Romania mori de foame, in mizerie si tiganie . De foame au emigrat majoritatea romanilor, nu de voie buna``.Atunci intelegi de ce acei romani printre care te numeri de care ti-e greata sunt ``multumiti`` si pupa Canada,Germania, Italia ,Spania etc(intr-un fel o faci si tu prin simpla ta prezenta acolo).De fapt intrebarea pe care vad ca o ocolesti este : De ce daca le vezi pe toate si le intelegi si le stii nu te descurci oriunde pe planeta inclusiv Romania ?Daca scoala-i de kkt, gradinita, sistemul, totul canadienii,nemtii,englejii si alte natii e toti prosti da stau la ei acasa doar unii romani is ai mai destepti(da prin strainatate toti) atunci......Eu cred de fapt ca tu vezi lumea doar in alb-negru(ori ca tine si ce spui tu ori e prosti si dobitoci) si judeci fara sa intelegi.Tu din ce-ti asiguri nefoamea si nesetea ``trupeasca`` acolo nu cumva de pe urma sistemului sau ai pe vreunul de te tine acasa pe blog.Sau in Canada aia naspa sunt d`ale gurii pa gratis mergi si arati ce-ai scris pe blog si manci si te-mbraci doar asa ca tu esti impotriva sistemului.Ce usor e sa vorbesti fara sa gandesti.Eu stiu ca ar fi mai frumoasa lumea fara sisteme, scoli,aprozare(supermarketuri) si alte alea da inclin sa cred ca lumea aia se cheama ``lumea cealalta``.Deci hai sa fim realisti.Peace.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Daca tu nu intelegi iota din spusele mele si le interpretezi deformat, pentru ca doar asa reusesti sa intelegi ceva ... sorry, dar nu e problema mea ! Eu n-am sa-ti fac jocul. Ori pricepi ce scriu, ori o lasam balta.

      Delete
  18. Asa e ai dreptate stii cum se zice la Romania nu te pune cu ala de are mintea odihnita.Cum se zice la Canada nu stiu ca aia oricum e TOTI retardati, roboti, prosti , tampiti , idioti, cretini, nu-i duce capu, nu-s in stare de nimic etc.Nu te-ai intrebat vreodata ca poate civilizatia ii face sa nu se urce in pom in mijlocul oraselor ca gorila infometata.Si raman interzisi cand vad cate un fomist imigrant(da superinteligent) alergand dupa potol gratis cocotat pe garduri si prin boscheti.Totusi stramosii nostri au coborat de mult din copaci.Daca n-ai inteles-o p-asta te-ai dus degeaba acolo trebuia sa ramai la tiganie.E lumea plina de odihniti d-astia care le da inteligenta pe-afara si daca-i contrazice cineva nu mai stiu mai departe o dau cu neintelesu si basini d-astea.Coboara tata cu talpile pe pamant(bordura) si lasa elucubratiile(filosofia).

    ReplyDelete
  19. Unde anume in Sherwood Park a plantat tanti asta zmeura si mure?

    ReplyDelete
  20. D_na Tzipi. mi-as dori sa gasesc pe blogul dumneavostra si o descrie - prin comparatie - a diverselor aspecte: sociale, comerciale, juridice, de ce nu si distractive dintre orasul in care ati locuit in Romania si Canada(Toronto).
    Cu respect. Teo din Iasi - Romnia.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Deja eista pe blog, puse pe cprarii. Doar sa citesti din urma blogul.

      Delete
  21. Erata: RomAnia! Acelasi Teo din Iasi

    ReplyDelete
  22. Lucram acum ceva ani in nordul Italiei,regiunea Piemonte,intro localitate de munte.Acolo copiii angajatorului m-au vazut mancand fructe de macese(era deja toamna tarzie) si s-au minunat mult,ba chiar mai mult,erau ingrijorati de sanatatea mea,spunandu-mi ca aceste fructe sunt otravitoare.Toate explicatiile mele n-au folosit la nimic.Ceva mai tarziu au povestit patania mea taicasu-lui si chiar in prezenta mea acela unde face catre copiii sai: -Nu mancati aceste fructe ca puteti ... innebuni!!! M-am iritat si i-am cerut sa-mi arate un ambalaj de Ceai din Fructe de Padure,unde din imaginea alaturata a recunoscut usor afine,zmeura,mure dar cand i-am aratat fructul macese nu avea idee ce cauta acela acolo,adica efectiv nu cunostea ca aia era fructul de macese,cu toate ca a recunoscut cinstit ca era o asemanare izbitoare cu fructele pe care le mancam eu.Apoi am facut si ceai numai din fructe de macese si i-am lamurit ,ca in ceaiul ala de macese continutul vitaminei C este dublu fata de lamaiele lor mult laudate.Pana la urma au acceptat demonstratiile mele si au consumat bucurosi cu mine ceaiul de macese.
    Tot vorba italienilor: Paese che vai-costumi che trovi , adica alta tara-alte obiceie. Alexandru

    ReplyDelete
    Replies
    1. E jenant ca astia traiesc fara sa priceapa ce exista in jurul lor ( plante si animale ). Parca ar trai pe Luna, atata sunt de rupti de realitate !

      Delete
    2. Daca si Europa s-a prostit in halu' asta, sintem pierduti. Oricum sintem....

      Delete
  23. E perfect legal sa cultivi legume in gradina ta proprietate personala - vorbesc de Ontario. Si lumea cumpara rasaduri cu duiumul in fiecare primavara. Exista, intr-avevar restrictii la uzul de pesticide (pe buna drepate) si la cresterea de animale de ferma.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.