Doctor Yourself

Saturday, January 4, 2014

Boxing Day - 1

InRai a fost Boxing Day, adica ziua aia in care magazinele se prefac a reduce preturile " : umfla preturile din pix, ca sa aiba de unde " reduce" .


Ziarele ne-au obosit cu reclame care mai de care mai mari si mai stridente, ca sa  scara in ochi si sa conduca turma catre magazine.


Aatpoi, propaganda a intrat in actiune si ne-a servit articole, prin care prostimea era dresata cum sa faca shopping. Ca nu poti merge la cumparaturi oricum, ci musai, ca la  carte !


Mai intai aflam care e frumusetea zilei de Boxing Day " ca poti sa-ti cumperi o gramada de lucruri de care nu ai nevoie, la preturezi pe care tu le crezi mici. Dupa ce faci o vizita la magazinele din USA, ca sunt doare la 1,30 ore de condus, o sa constati pe portofelul tau, ce inseamna preturi cu adevart mici ...

Da' nu-i nimic daca nu ai nevoie de carpitele pe care le cumperi ! Pune-le in dulap si pastreaza-le pana cand vei avea nevoie de ele !


Daca propaganda a reusit sa te dreseze sa dai navala in magazine, fa si tu acelasi lucru cu familia si cunoscutii tai : trimite-le pe telefon,poze din magazin, cu marfa si preturile, poate-poate o sa-i convingi sa-si cheltuie si ei banii, pe lucruri de care nu au nevoie !
Nu de alta, insa magazinele au nevoie sa faca vanzare pe socoteala prostilor !


Eu inteleg ca propaganda v-a dresat sa navaliti in magazine, da' nici chiar asa !  Luati-va o pauza, trageti-va sufletu', ca aveti o zi intreaga la dispozitie !
Ramai clam si relaxat, intalneste-te cu un prieten, mergeti impreuna sa mancati la mall : asta ar trebui sa fie fun .( Pentru canadieni totul trerbuie sa fie fun, si daca nu este ...il boteaza ei " fun" , ca altfel n-are cautare ).

DEci, dupa ce ai mncat ... fun,ia-ti prietenul de mana si colindati ca naucii, magazinele din mall. Asta ar trebui sa fie fun, desigur !


Gura pacatosului, adevar graieste : propaganda ne invata sa nu ne bulucim ca vitele la iesle ( pardon,  in mall ! ) pentru ca, in afara unormici exceptii ( care chiar fac reduceri adevarate - adica magazinele din USA, unde americanii rup usa la ora deschiderii ), magazinele din Canada sunt mai tot timpul ... goale.
     Ah, acum m-am prins de ce toata reclama asta super-agresiva, mai agresiva decat in orice alt an, prin ziare !

Intelegem ca esti disperat sa cumperi orice iti cade in mana si are scris pe eticheta " reducere" , insa indicat ar fi sa probezi hainele inainte de a le cumpara. Nu de alta, insa cand vei veni sa le returnezi, nu garantam ca vei mai gasi masura ta .
    Da, da ! Propaganda incouleaza prostimea cu spaima ca nu e suficienta marfa sa ajunga pentru toti, ca sunt atat de multi clineti, de curata magazinele, mai eficient ca lacustele  Grabiti-va sa cumparati, cat aveti marfa in mana , nu mai stati pe ganduri !

In realitate ... nici pomeneala ! Magazinele tin reducerile de Boxing Week, cate 1-2 saptamani, si tot goale raman ( ca au preturi infernal de mari, iar canadienii sunt din ce in ce mai saraci si mai fara joburi  ).

Propaganda, admite si ea, involuntar, ca magazinele sunt goale : coada este doar la Walamrart
( magazinul saracilor din North America ).
 Da' nu conteaza cat de mare e coada la Walmart, stai si astepti eroic sa iti vina randul, ca marfa e mai ieftin ca in alte parti. Poti sa te joci cu telefonul, ca sa-ti treaca vremea mai usor ...


Si cel mai important : daca vreti sa aveti parte de o sesiune de cumparaturi relaxata, lasati plozii acasa ! Pai e de bun simt sa nu-ti tarasti plozii dupa tine prin magazin : ei n-au ce cauta in locurile publice pentru adulti, pentru ca nu inteleg nimic din ce se intampla si fac crize de isterie ( ca vita de ma'sa nu-i educa ).
     Am vazut zilele trecute prin Walmart, un plod de vreo 5 ani, care umbla in 4 labe printre picioarele clientilor si racnea ca porcu' taiat de Ignat. Vita de ma'sa mergea relaxata in urma lui, n-avea nici o problema!


             Si daca tot ti-ai lasat acasa puradeii, poti sa-ti faci intrarea in mall : complet dezbracat !


In Germania, un nene gol pe motocicleta s-a dus la cumparaturi in ziua de Boxing Day si afacut turul de onoare in mall :


Clipul cu plimbarea exchibitionista a fost urcat pe Youtube , unde a atins 200.000 vizualizari.


Propaganda sustine ca dresajul pe care l-a aplicat turmei, a functionat si canadienii au navalit la cumparaturi, in ciuda vremii nefavorabile ( zilele ale acand a fost gheata peste tot prin oras si o gramada de locuinte au ramas fara electricitate-caldura-apa calda ).


Canadienii au fost atat de bine dresati ca trebuie sa cumpere la reducere ( nu conteaza suma redusa, ci conteaza doar ca sunt la reducere ), incat au cumparat orice, aproape la pretul intreg (  ca reduceri adevarate, nu exista in Canada ) : si-a cumparat un tricou cu 5 $ mai putin decat pretul intreg. Nesemnificativ.
Alta tanti, a cumparat un Nintendo Wii U pentru plodul ei, si a primit o reducere de 50 $ din 300 cat costa chestia aia. Pai daca cumperi de pe amazonul americanilor, la pret intreg, vei cumpara mult mai ieftin decat pretul canadienilor redus de Boxing Day !


Si totusi, nu pre as-a bulucit lume asa cumpere : inteleg ca s-au dus in mall-uri ca sa se incalzeasca, pentru ca acasa nu aveau caldura de zile intregi ...
Si in Montreal, candienii s-au dus la mall ( mai ales ca nici ei nu aveu electricitate ), insa tot n-a fost asa inghesuiala ca il alti ani. Un sofer de 15 ani pe taxi, care astepta in fata la Future Shop, spune ca a incercat sa ademeneasca clientii in taxi, insa nu prea a avut spor.
 In alti ani, oamenii faceau coada, incarcati de cumparaturi, ca sa astepte pentru un taxi. Anul asta n-a fost cazul. Poate din cauza ca isi cumpara mai ieftin de pe Internet ? Sau nu isi mai cumpara decat strictul necesar, ca somajul si saracia sunt in crestere ?


Bancile iubesc perioada de Boxing Day, pentru ca foarte putini clienti isi permit sa plateasca cumparaturile pe care le fac. Majoritatea cumpara pe datorie ( credit card ), si platesc lunar doar suma minima, restul datoriei o amana de la o luna la alta si platesc dobanzi  pana la 20 % , pana la urmatorul Boxing Day.

Tare retardati trebuie sa fie, ca sa cumpere pe datorie niste lucruri de care nu au nevoie, si pentru asta platesc dobanzi inrobitoare !


Oamenii scriu pe pagina ziarului ca nu e chiar asa cum au prezentat ei inghesuiala de Boxing Day . O femeie spune ca a fost in Superstore pe la pranz, si acolo erau doar cativa oameni si nici pomeneala de inghesuiala sau de cozi la casa.

Alt nene spune ca a fost in Yorkdale Mall ( mall-ul de lux al Torontestiului ) de Boxing Day si da, erau o gramada de oameni, insa toti erau cu mainile goale, se uitau prin magazine, dar nu cumparau.
Nici el nu a cumparat nimic, pentru ca, in ciuda " reducerilor" afisate, totul era mult mai scump decat preturile ne-reduse din USA.


                  Asa cum ziceam, reducerile mari, arata mult prea bine, ca sa fie adevarate, in Canada :


In ziua de Boxing Day, The Brick a oferit niste reduceri prea bune, ca sa fie adevarate. Lantul canadian de magazine de mobila si electronice a facut reduceri de 50 % pentru vanzarile online din perioada 24-25 decembrie.
Doar ca reprezentantii The Crick spun ca reducerile au fost o greseala , iar acum compania le spune clientilor care au cumparat online in perioada respectiva de la ei, ca ... nu vor onora comenzile !
In schimb, The Brick le ofera un credit de 10 % din cat au cumparat, pentru viitoarele cumparaturi de la ei.

The Brick le-a cerut clientilor care au primit online reducerea de 50 % sa contacteze compania, pentru mai multe detalii.
Clientii, evident ca s-au infuriat si au facut scandal pe Facebook, multi spunand ca nu vor mai cumpara niciodata de la The Brick.

Un client astfel inselat, din Montreal, Sherryar Khan, spune ca a cumparat o masa cu scaune care costa 400 % pretul initial, pe care online l-au redus la 200 $ . El chiar a primit un email de la companie, in care i-au confirmat tranzactia.
Omul nu a mai cautat alte reduceri de Boxing Day, pentru ca deja si-a cumparat ce avea nevoie, de la The Brick. Si cum The Brick nu mai vre asa-i vanda marfa la pretul la care s-au inteles, omul ramane fara cumparaturi si a pierdut ocazia de a mai cumpara ceva la pret redus, ca a trecut Boxing Day.


Conform cu Protectia Consumatorului din Quebec , pretul de pe chitanta este legal si trebuie onorat. ( Da' cum in Canada legile sunt de toata jena si le dau mana libera companiilor ... tzeapa clientilor ! ) Aici e ca in Romania, iti iei tzepe peste tzepe, ca legea e atat de gaunoasa incat totul e persmis si nu ai ce sa le faci.

Si alte companii au facut erori in perioada reducerilor : Delta Air Lines a vandut bilete  la un pret extrem de mic, din greseala de tastare a computerului, insa a avut bunul simt sa onoreze vanzarile, la pretul la care le-au anuntat ( ala incorect ).
Dar stiti care e diferenta dintre The Brick si Delta Air Lines ?  The Brick e companie proprietate canadiana, iar Delta Air Lines e in proprietatea americanilor ...
Iar americanii nu se compromit si nu isi bat joc de clienti, cand e vorba de business . In Canada, la fel ca in lumea a 3 a, e ceva normal sa-ti iei tzeapa si sa fii tratat ca o carpa, pe banii tai.


No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.