Doctor Yourself

Sunday, June 9, 2013

Toronto Raw Vegan Festival -2

                                   Asta-i sala mare, cu 4 siruri de tarabe si doua carari :


                          Iar in fundul salii, scena pe care se maimutau niste oameni. Neinteresant.


                                Cosmetice " bio" , pentru cine simte nevoia sa-si picteze fata :


                          Stim deja care-i tzeapa cu cosmeticele bio, asa ca mergem mai departe :


Baietii de la Hippocrate Institute, au stand in fiecare an, la festival. Desi toata comunitatea raw le-a spus ca sunt pe aratura cu ceea ce sustin, ei o tin dunga pe a lor simai cer si o caruta de bani ca sa iti spuna si tie.


Vindeau super food. N-ar fi nici o problema, doar ca e uscata la temperaturi mari, si se cam distrug nutrientii.


Eu am alergie la jumatatile de masura, adevarurile spuse pe jumatate : cordiceps ... de care ?  Ca's de doua feluri : unul foarte ieftin ( cordyceps militaris ) si unul ( cordyceps sinensis ) care se vinde la valoarea lui in aur. Iar asta scump, e si el de doua feluri : cel salbatic, care se vinde in aur si cel cultivat, accesibil tuturor ca pret.
Pana la urma, care cordiceps este : militaris ori sinensis cultivat ? Nu stim, ca nu se deranjeaza sa scrie pe cutie. Nici nu stim cum a fost uscat si prelucrat. Mister.


 Mai bine ma uit la standul de carti : si astea sunt de proasta factura. Informatie de 2 bani : mainstream.


Ierbivorul fericit ! WTF ?  Astia isi imagineaza ca's iapa ? !
Semidocti ce sunteti voi, omul are aparatul digestiv, complet diferit de al ierbivorelor !  Ierbivorele au stomacul impartit in camarute, rumega si au enzime care pot digera celuloza : omul .... NU !


         Scurta comparatie a sistemului digestiv ( arhiva personala ) : nu, oamenii nu sunt ierbivori ...


                                               Taraba urmatoare : superfood again !



                         Tinctura de iasca ( Reishi = Ganoderma ) superscump, of course ...


Daca e targ raw vegan, sunt  99 % sigura ca se vinde mancare de cea mai proasta calitate ( raw ) : adica mumificata ( deshidratata ), in combinatii mai mult decat dubioase, high fat si alte mizerii.
 Pentru ca nimeni nu iti poate cere bani, ca sa te invete sa decojesti o banana si sa faci o salata. Insa, iti cere bani, daca te fraiereste ca trebuie sa inveti sa "gatesti" raw, sa faci prajiturele raw si alte jeguri alimentare.
Am vazut, ca mai nou, si prin Romania se promoveaza la greu, raw food de cea mai proasta calitate. Ori mananci raw food dupa retete, ori mananci la Mc'Donalds, nu-i mare diferenta : Mc'Donalds-ul are mai putina grasime in hanburgeri, decat retetele de raw food !  Important e ca se vinde la prostime, si ies bani din cursuri, retete, emisiuni, carti de retete raw, bla-bla.


                                        Astia vindeau niste biscuiti mumificati : raw !


                                        La loc de cinste era propaanda mancare organica :


Mai exista cineva atat de rupt de realitate, incat sa creada ca in North America exista mancare bio ( altfel decat doar pe hartie ) ?


                         Bem un ceai de radacina de papadie ? Gratis ! Are gust de cafea.


Peste tot, acelasi bulshit servit pe post de mancare de calitate ! Astia vindeau niste batoane de granola cu quinoa. Pai ce, eu sunt porumbel, sa mananc graunte ?  Ca nu m-a dotat Gizas cu gusa, ca pe pasari !


Ei imi spun ca's delicioase. Eu le spunsa le manance ei, ca eu nu mananc amestecul ala horror : fructe uscate, junk food-ul rawistului .


                                                    In sfarsit, o taraba interesanta !


                                                                           Tiger nuts !


                                                   Aduse direct din Africa, bune la ... orice !


                                      Unguentul matrimonial, cu ulei de tea three !


                                           Ciocolata sacra vreti ?    7,50 $ bucata !


                  Mai bine cumparam ciocolata de la baiatu' asta, ca are preturi ceva mai rezonabile :


                                                         Happy ciocolata :


                              Sau cumparam dulciuri de la astia ? Superfood si superscump !


Fructe uscate + grasimi = junk food-ul raw-istului . De data asta, e o compensatie divina, deci poti manca fara sa te simti vinovat :


  Sau poti sa-ti cumperi un paharel de ciocolata lichida, cu 4 $ bucata : cacao + ulei de cocos si ceva apa.


                                            Totul, facut din boabe de cacao adevarate :


                   Targul asta, n-are nici ce amai mica legatura cu nutritia ! N-am nici un dubiu !


Vindeau ... paine coapta la foc mic ! Nu stiu sa existe aliment mai toxic decat graul ( cerealele cu sau fara gluten, included ) !


  Exista camere si la subsol. Canadienii isi amenajeaza camere de locuit, in beciul caselor : asa e " traditia"


                                                                    Mancam ?


   Arata bine, da' e mancare gatita : in traducere, inseamna ca o sa-mi fie rau 2 zile, daca o mananc ...


                                                        Nenea asta are un stand interesant :


                                         Vindea o carte desteapta : aia despre PH.


Si aici incepe merketingul : vindea PH strips cu 15 $ cutia. Nenea, eu mi-am luat de pe net, cu transport gratuit, 300 PH strips, la 1,50 !  E imposibil sa-mi dai un pret mai bun de atat. In magazinele bio, la americani ( unde e mai ieftin decat in Rai ), o cutie cu 100 de strips, costa 12 $ plus taxe ...

Si mai vindea nenea, lichid de alcalinizare. Nu stiu pretul, ca n-am intrebat.
Insa, jumate' de kg de bicarbonat de sodiu, costa 1 $ .Si nu exista nimic mai eficient si mai rapid in a scadea Ph-ul, decat bicarbonatul.


Pentru veganii semidocti ( adica aia care mai cred in mitul proteinelor ), avem proteina vegetala... la conserva ! Se vinde, la pachet cu adidasii .


                Frunze deshidratate si condimentate vreti ? Nici eu ! Da' frunzele proaspete, ce bai au ?


Raw veganiia stia, au o adevarata manie, in a-si procesa mancarea. Ca-i a naibii de complicat sa decojesti o banana !


In sfarsit, ceva care ma interesa si pe mine : magnesium chloride ! Doar ca eu am cumparat din magazinul bio, acelasi magneziu, intr-o sticla de 4 ori mai mult ... la jumatate pret !


Acuma, partea ultra-dubioasa e asta : raw veganii, se tin ca's mari cunoscatori in nutritie, insa, in acelasi timp, au fobie de ... nutrienti ! Funny !


Cine pute asa abereze in halul asta ( in ciuda tuturor studiilor si dovezilor ), decat nenea de la Hippocrate Institut ?  Puteam sa pun mana in foc pentru asta !  Iar toata turma de semidocti raw-isti, iau de bun mitul ca suplimentele sunt evil ...


   Da, si pe mine m-a umflat rasul, cand am vazut ce faceau tantile astea : si-au incarcat masa cu frunze si fructe. dar vindeau ... prafuri !


                     Pai sa manance ele prafurile, ca eu ma duc la chinezi sa-mi cumpar fructe !


                        Si cireasa de pe tort : dieta high fat ! Pai indopati-va voi cu grasimi !


                                                         Eu plec : mie mi-a ajuns !


                                La iesire, bijuterii, cristale, margele, enetgii, aiureli esoterice :


                                                            Aveau si pandative ...



5 comments:

  1. de ce e institutul hippocrat pe langa? ce informatii sunt mai exact despre el? a fost un reportaj pe reality tv (se prinde in Ro), cu o femeie care avea cancer uterin/ovarian (acea emisiune a fost difuzata cu mult timp in urma si nu imi amintesc exact). medicina traditionala i-a propus sa ii amputeze un picior (cred ca si asta e ciudat, nu stiam ca se extinde cancerul la picioare). bun si a apelat la acest institut, care a cazat-o acolo, i-au dat sa bea niste suc de grau cultivat de ei, cu un gust foarte neplacut, pentru o perioada de timp, si femeia s-ar fi vindecat de cancer. tot atunci i-am cautat si eu pe internet si membrii acestui institut aratau mult mai tineri decat varsta pe care o aveau.
    care sunt contraargumentele in ceea ce ii priveste si parerea ta?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pentru ca promoveaza raw food de cea mai proasta calitate ( retete ), pentru ca o tine dunga ca fructoza din fructe e evil , fara sa diferentieze ca se metabolizeaza diferit de fructoza si amidon, pentru ca ii invata minciuni pe oameni ( ca mancarea ne asigura toti nutrientii necesari si in cantitatile optime, ca mancarea are putere vindecatoare ), pentru ca ii invata ca dieta raw vegan e perfecta ( fara sa avertizeze oamenii ca sunt in pericol de anumite deficiente nutritionale ) si pentru ca au fobie de suplimentele din pastile.
      Si of course, pentru ca livreaza toata dezinformarea asta, contra mii de dolari, pe care incultii ii platesc fara sa clipeasca, pentru ca e mai simplu sa astepte mura in gura, decat sa puna mana sa se autoeduce.

      Cu o floare nu se face primavara. Oamenii se vindeca cu tot felul de terapii, unele chiar proaste de tot ( Oshawa Diet, de exemplu ), simplu pentru ca despovareaza organismul de toate jegurile cu care il indoapa zilnic, inlocuind cu o dieta ceva mai usoara. Te-ai intrebat cati oameni au murit pe dieta Hypocrate Institut ? Eu cunosc personal o toanta care a murit ca proasta, pentru ca a crezut in ei ca in Litera de Evanghelie si a refuzat orice alta opinie sau dovezi care ii contraziceau. Si of course, le-a platit 10.000 $ ca sa o invete niste retete raw, pe care le gasea oricum gratis, peste tot pe net.
      Faptul ca s-au vindecat niste oameni de boli, renuntand sa mai consume jeguri, asta NU este dovada ca dieta lor e corecta sau ca nu are erori grave.

      Delete
  2. Just for the record, eu am tinut mortis sa-mi testez opinia despre Hypocrate Institut ( si sa le testez corectitudinea si competenta ) si le-am scris un email sa-i intreb punctual, un lucru simplu si elementar, spunandu-le ca sunt interesata de cursurile lor, insa inainte de a ma decide, as avea nevoie de mai multe detalii si raspunsul lor m-ar ajuta foarte mult sa inteleg daca raw food-ul e ceea ce am nevoe.

    Speta : se da o boala autoimuna, cu pacientul aflat pe imunosupresoare de ultima generatie. Avand in vedere ca pacientul nu poate rezista fara imunosupresoare, cum anume raw food il va vindeca, din moment ce imunosupresoarele ii otravesc continuu sistemul imunitar si il supreseaza. Ori fara sistem imunitar functional, nu exista vindecare. Dar cum pacientul nu poate renunta la imunosupresoare, niciodata nu va avea sistem imunitar functional si capabil sa vindece boala. Arata ca un un cerc vicios, in care raw food intra in ecuatie, insa oricat ar intari sistemul imunitar raw food, tot atat si chiar mai mult, il va otravi si supresa medicamentele autoimune. Concret, cum va functiona vindecare cu raw food in cazul asta, la Hypocrate Institut ?

    Stii care a fost raspunsul lor de incompetenti ce sunt ? O abureala ( pacat ca nu am pastrat emailul, ca am vazut verde ne nervi cand l-am citit ) in care imi spuneau generalitati, ca raw food elimina toxinele din organism si el se va vindeca singur, si fiind fara dureri, imunosupresoarele nu vor mai fi necesare. Dar, la ei s-au vindecat n'spe mii de pacienti de foarte multe boli si imi recomanda strongly, sa ma inscriu la cursul loor de 5.000 $ bucata, ca sa ma invete cum e stilul de viata raw.

    Ce am citit eu printre randurile emailului ? Suntem atat de incompetenti incat habar n-avem despre ce vorbim, de asta nu putem sa-ti explicam in clar cum functioneaza vindecare in speta citata. Dar ne bazam ca eliminam jegurile din dieta pacientulu, si incrucisam degetele, asteptand sa se intample vreo minune. Daca nu se intampla ... ghinion de nesansa, mai du-te la pascut, mai spera, mai isista si noi iti multumim pentru cei 5.000 $. Ba chiar iti recomandam sa iei si nivelul urmator al curusurilor, pentru alti 5.000 $ .

    Partea buna a fost ca au fost precauti si nu s-au aventurat in explicatii aiuritoare, si au preferat-o pe aia cu " vino la cursurile noastre si vei vedea singura cum se produce vindecarea ". Ca eu am pus intentionat intrebarea tricky : aveam raspunsurile , atat practic cat teoretic, s[peta era reala, am scos omul de pe imunosupresoare si stiu cum se face si cum functioneaza. Marturisesc ca ii asteptam la cot sa le-o trag peste ochi cu dovezi ( in caz ca aberau ), insa au fost precauti. Sunt "smecheri" ( ca sa nu zic altfrel ) si evita straight answers, pentru ca stiu e foarte bine ca se afla pe teren nesigur, habar n-au ce fac.

    ReplyDelete
  3. :))) eee ti-au dat un raspuns tipic OTV-ist. OTV ul era plin la un moment dat de vindecatori, chiromanti, horoscopisti, pseudodoctori. unul din ei era de fapt un fost infractor, facuse si puscarie, si vindea niste pilule de provenienta incerta. era si obez si arata cu vreo 20 de ani mai batran decat varsta din buletin. probabil de la pilulele puse la vanzare i se tragea :))). toate babele il contactau pentru consultatii ca sa le ia "durerea cu mana". si sa ii cumpere marfa. daca nu se vindecau era pentru ca nu au respectat "tratamentul".
    o vreme am trait cu impresia ca daca as fi avut bani (eu locuind in Ro cu veniturile de aici) as fi dus acolo la acest institut pe cineva drag mie si poate s-ar fi vindecat.
    cat despre imunosupresoare, astea se iau si in cazuri de transplant. ar putea fi comparat cu un fel de sida care nu se ia. nu e o idee buna sporirea imunitatii ca respinge organul transplantat.
    bolile autoimune sunt alta "moda". presupun ca tot de la ceva rau din alimentatie ni se trage (adica, ce mai e nutritiv in ziua de azi?!:))) sistemul imunitar ataca anumite celule ale organismultui pe care nu le recunoaste ca fiind ale lui. le vede non-self si le ataca (asa zice teoria , nu am microscop si nici probe sa verific :)))). probabil se vindeca inlaturand cauza. care nu este cunoscuta ... sau nu se vrea cunoscuta pentru ca imunosupresoarele trebuie sa se vanda in continuare. unde mai pui ca un sistem imunitar scazut atrage o gramada de alte boli dupa el. care se trateaza cu alte pilule. de ce sa renunte cineva la un biznis asa profitabil ?!
    care ar fi cauza bolilor autoimune?

    ReplyDelete
  4. Pai si gurusii cu raw food care promit vindecari, sutn tot din tagma escrocilor OTV-isti : habar n-au despre ce vorbesc, insa incearca sa te imbarlige facand apel al autoritate ( ai incredere in noi, ca suntem mari si tari, avem experienta si am vindecat mii deoameni, bla-bla ). Se pare ca prostimea se multumeste cu credinta in autoritatea lor ( ca sa fie si mai credibili, scriu cate o carte cu retet raw food, tin conferinte prin lume, fac workshopuri si cei mai instariti isi trag cate o "clinica" ).
    Am vazut ca si in Romania au inceput sa se inmulteasca escricii care propovaduiesc raw food pe post de panaceu universal si tin cursuri in care ii invata pe oameni retet raw ( pe care oricine le poate lua gratis de pe net, ca e plin ).

    Imunosupresoare se dau si in cazul bolilor inflamatorii ( anumite forme de artrita ), iar eu am specificat ca e boala autoimuna ( nu transplant, ca acolo nu mai ai ce-i face, alt organ nu-i mai creste ).
    Asa zice teoria, ca organismul se ataca singur, doarca practica si studii8le demontreaza fix ca nu-i adevarat ( of course, lucru ignorat de dogma medicala ). Nicaieri in natura, nici un organism nu se autodistruge, iar teoria cu sistemul imunitar care se ataca singur, este pur si siplu o teorie eronata.

    Cauzele pt fi multiple : infectii , deficiente nutritionale, polutanti, stres, dereglari hormonale ( leptin resistance, insulin resistance, etc. ).

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.