Doctor Yourself

Thursday, May 23, 2013

Taxe


  In Rai, haosul e total : nimeni n-are habar cum se cheltuiesc banii publici, iar populimea e tinuta in ceata :



Presedintele Treasury Board, Tony Clement, spune ca departamentele federale au trebui sa faca public cu sunt cheltuiti dolarii a milioane d eplatitori de taxe. 

Ingrijoararea a aparut, dupa ce ziarul Star a facut o investigatie ce a aratat ca 90 % din 2,4 bilioane dolari , au fost platiti pentru consultatii de management in ultimii 10 ani. Consultatiile astea, vin fara nici o descriere a serviciilor oferite, in ciuda regulilor guvernamentale, care incurajeaza ca informatia sa fie dezvaluita.


In cele mai multe cazuri, departamentele federale au postat doar numele vanzatorului, numarul de referinta si date  ale contractului , cantitatea de bani cheltuita si o explicatie generala a muncii prestate ( consultanta de management ).



La o zi dupa ce ziarul Star a publicat primul articol despre contractele secrete de consultanta, oficialii de la HRSDC si sanatate publica, au pus la dispozitia presei, informatiile pe care anterior, au refuzat sa le dea.


                        Chiar si asa, consultatiile platite cu milioane de dolari, sunt tinute la secret :



Chiar si dupa investigatia facuta de Star, cateva departamente si agentii refuza sa spuna ce servicii au cumparat de 700 milioane dolari din bani publici , cheltuiti pe consultatii de management.

HRSDC a fost facturata in 2004 cu mai mult de 420 milioane dolari. 

Alt departament, Service Canada, a cheltuit alte 129 milioane dolari pentru consultatii de management, din care, mai mult de 70 milioane au fost dati unei singure companii de recrutare, conform cu inregistrarile contractelor la guvern.

Ce consultatii au fost oferite pentru acesti bani ?  Purtatorul de cuvant al HRDC refuz asa spuna. Compania care a oferit consultanta, Quantum Management Service, refuz asa spuna. 
     In ciuda repetatelor indicatii ale guvernului, pentru mai multa transparenta in ceea ce priveste cheltuielile, candienii sunt tinuti in intuneric in legatura cu contractele de consultanta platite din taxele lor.

Public Health Agency of Canada a platit in 2009, 636.000 $ unei companii listata in Quebec si care acum are telefonul mort. 

Human Resource a platit cercetari de marketing in valoare de 8 milioane dolari, pentru contracte multiple.

Health Canada a platit unei agentii, mai mult de 3 milioane dolari din 2010 in contracte. 

In fiecare caz de mai sus, agentiile guvernamentale nu au vrut sa spuna ce servicii au cumparat, iar companiile care au prestat munca, refuza sa declare ceva.


In schimb, guvernul Harper, nu se ascunde dupa deget, si o da pe fata : cumpara publicitate ( tot cu banii din taxe ), ca sa promoveze un program de joburi care nu exista.



Guvernul Harper a cheltuit sute de mii de dolari ca sa faca reclama unui program ce nu exista. Reclamele au fost cumparate in prim -time si au inceput sa fie difuzate in timpul jocurilor playoff NHL - cea mai scumpa reclama. 
   In reclama, se promoveaza Canada Jobs Grant, un program nou si federal despre calificarea muncitorilor.


Problema este ca proaspatul program anuntat, lipseste cu desavarsire : doar numele a fost negociat cu guvernele provinciale.
Peter Van Loan, liderul guvernului conservator, descrie Canada Jobs Grant ca o " propunere care are nevoie sa fie expandata si devoltata complet ".


Legislatia pentru crearea uni federal training grant este inca la cateva luni distanta , iar in reclama de la televizor, scrie cu litere mici ca " subiectul este in curs de aprobare parlamentara". 

Dar programul cere sa fie aprobat si de guvernul provincial, asta-i problema ! Canada Job grant va fi introdusa ca parte a contractului colectiv de munca in provincii si teritorii in 2014-2012, declara Human Resource si Skills Development.



Guvernul Conservator a intrat in vizorul presei, datorita cheltuielilor de lux, pentru  reclama la planul de actiune economica care serveste putine informatii, insa spune oamenilor ca economia canadiana infloreste. Ottawa a cheltuit cel putin 113 milioane de dolari cu recmlamele, din 2009.

Pentru ultima reclama din timpul NHL, guvernul nu a oferit presei, suma cheltuita, insa se stie ca 30 secunde costa 95.000 $, iar reclama a putut costa usor cateva milioane de dolari.


In timp ce autoritatile risipesc banii publici cu amandoua mainile, pe spatele prostimii se pun taxe noi. Asa ca, s-au pus pe tras pielea de pe amaratii care vaneaza chilipiruri la second hand.


In Rai, nimic nu se arunca, totul se transforma ... in bani . Canadienii isi scot la poarta lucrurile vechi, de care nu mai au nevoie, si le vand trecatorilor amatori de chilipiruri : fac si eu un ban pentru inghetata plozilor. 
Mai nou, primaria din Brighton, a venit cu ideea mareata, sa-i impoziteze pe aia care isi vand gioarsele in poarta casei si ii obliga sa cumpere permis. Mai mult, ei nu mai au voie sa puna afise de reclama pe stalpii de lectricitate dn cartier.


Legea prevede amenda de 100 $ pentru incalcarea ei. Exista o lege mai veche, de vreo 10 ani , care obliga cetatenii sa-si vanda gioarsele intre anumite pre si nu le permite sa vanda decat de 2 ori pe an, de fiecare gospodarie.

Alte orase din Ontarioau legi similare ce reguleaza vanzarea de gioarse din casa omului.


No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.