Doctor Yourself

Sunday, May 26, 2013

Saint James Cathedral

Nu, nu mi-am pierdut mintile si n-am dat-o in bisericeala, ci e Ziua Portilor Deschise , in Torontesti.
     
Adica tot felul de institutii, firme, in astea doua zile, primesc vizitatori si ofera tururi cu ghid : gratis. Marele avantaj e ca te lasa sa faci poze.  Cum mie imi era biserica in drum, ca ma duceam sa vizitez alte institutii, m-am dus si eu.


Poza se face mare cu click pe ea. Catedrala e anglicana, stil gotic, construita la 1797, trecuta prin vreo doua incendii, reconstruita de-a lungul anilor. Adica monument istoric, pentru canadieni.


              Catedrala e imensa, ditamai huiduma : de banii aia, mai bine construiau un spital, sau ceva util.


         In holul de la intrare, afis mare care ne anunta ca au celebrat de curand, implinirea a 200 de ani :


Si pe hol si prin toata biserica, placi memoriale si busturi d'ale episcopilor si donatorilor pentru catedrala.


Tot la intrare, un singur vitraliu. Cum eu nu ma pricep la artisticarie ( nici ca ma intereseaza ), o lasam asa cum a cazut.


In cealalta camaruta, ghidul ne demonstreaza cum se trag clopotele. E clar : canadienii nu-su urcat in clopotnita bisericii, cand erau mici, sa sa zburataceasca liliecii . Eu da.


        Pe scara asta se urca doar insotit de ghid si in tur organizt, ca sa vizitam clopotele. Glumesti ?


                                         Eu ma duc in catedrala : asa arata, de la intrare .


           Stanga sau dreapta ?  Nu-i nici o diferenta, asa ca mergem pe partea dreapta : placi memoriale

                                                              
                                                                        ... cruci ...


                                                                     ... si vitralii ...


Ma jur ca's desene animate ( benzi desenate ) ! Si face sens : e necesar sa dai in mintea copiilor, pentru ca sa devii credincios, inchinator la Gizas !


        Am zis eu ca astia au desene animate pe vitralii : afisul din biserica le prezinta cu de'amanuntul !


                                       Sa aruncam o privire peste drum, la peretele opus :


               Eu merg mai departe pe langa perete, da' aici mi-am prins urechile : ce-o fi asta ?


Si ma uit mai de'aproape, printre gratii : un cazan urias, de arama ! Dupa mintea mea, in cazan se fierbe zacusca si se face tuica, si n-am inteles ce treaba are el in biserica. Am fost convinsa ca-i vreo piesa de muzeu, vreo antichitate, si ca am consultat pliantul cu explicatii.


Holly Shit, ca la punctul 3 scrie ca e cristelnita ! Asa de mare , ca e mai mare decat o cada de baie ?
Pai da, ca trebuie sa faca baita in ea, si adultii !
    Asa de mari sunt si creistelnitele in Romania ? Ca eu n-am vazut in viata mea, cum arata si imi imaginam ca sunt un soi de borcane mai mari, in care popa inmoaie boracii .


 Si am ajuns in capat, tot pe partea dreapta : capela St. George, insa e tot in biserica ( nu ecamera separata ).


In coltul din stanga ave achestia asta, cu multe lumanarele : trec pe langa ele, ca sa ajung in centrul bisericii, in fata altarului. Cu altarul, iar am dat-o in bara, ca am fost convinsa ca-i mormantul cuiva important.


                Asta e scena, pe care urcai cateva trepte si in fundul ei, e asezat altarul ( mormantul ).


   Ma jur ca arata ca un mormant, insa de fapt, e o banala masa : altarul, cred. Probabil ca aici canta popa.


                            Tot pe scena, in partea stanga, erau bancutele pentru cantareti  :


                                         Tuburile de la orga erau  pe dreapta scenei.


Ghidul in sacou galben, ne arata bancutele din fata scenei, asezate pe doua randuri , cat e biserica de mare ...


... si ne mai spune ca primul rand de bancute este rezervat familiei regale ( daca o sa treaca vreodata pe aici ).


Si ne intoarcem pe partea stanga a bisericii, perfect identica cu partea dreapta : vitralii, steaguri si placute memoriale.


Si o privire din mijlocul bisericii : dinspre altar, spre iesire.
Deci da, am inteles : turma de oite credincioase, are nevoie de putin circ, ca sa se inchine la zeul favorit.


No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.