Doctor Yourself

Tuesday, October 2, 2012

Asigurari medicale

Mult laudatul ( decatre aplaudaci ), sistem din Rai, produce victime. Se stie ca statul nu acopera plata medicamentelor : e pronlem ata cum platesti. Si atunci, angajatorul iti ofera asa zisele " beneficii " , care nu sunt o oblogatie, ci ... un favor : adica le primesti prin bunavointa angajatorului. Si de regula, in joburile de supravietuire, nici nu indraznesti sa visezi la ele.
    Daca te imbolnavesti si ei nevoie de medicamente scumpe, sau ti se cariaza un dinte, dracu' te ia !


Se poate intimpla si altfel : ai un job bun, cu asigurarea aia privata, si te trezesti concediat. Adica ... fara beneficii ( ca nu iti este permis sa continui sa platesti din buzunar ). Din buzunar poti plati doar la firmele de asigurari, pentru asigurari d'alea de calatorie : adica doar pentru urgente neprevazute.  Ca daca vrei asigurare pentru dentist sau medicamente, trebuie sa-ti faci credit la banca, sa poti plati cit iti cer aia. Sumele sunt enorme, tocmai pentru a descuraja canadienii care nu sunt asigurarti la job, sa se asigure singuri ( ar inseamna ca firmele de asigurari sa dea faliment instant ).
     O asistenta de profesor, Machado, a fost una din cei 430 de persoane concediate in iunie. Dupa care s-a imbolnavi de cancer ....


Asta se traduce ca nu isi poate plati din buzunar zeci de mii de dolari cit costa medicamentele, iar faptul ca a muncit 33 de ani si a platit taxe ( inclusiv pentru sistemul medical ) .... nu conteaza !


Ca sa prinda alt job, e de domeniul imposibilului. Sunt in Toronto liste de asteptare de cit 8 -10 ani, pentru un post de profesor... O sansa ar fi sa stringa 6.000 $ ca sa-si plateasca un curs la Early Childhood Education : ca in Rai asa merg lucrurile ( nu poti face un pas, fara sa fii obligat sa mai faci o  scoala, un curs, ceva ).
    Iar 6.000 $ sunt o suma prohibitiva pentru un salariat normal.


Dupa ce ca femeia e blonava si se lupta cu cancerul, exact asta ii mai lipsea : sa mearga la scoala si sa se apuce de invatat intre doua perfuzii cu morfina ! Femeii i s-a dat intre 6-9 luni de trait.


In continuare, femeia nu isi poate cumpara medicamentele, pentru ca trebuie platite pe loc, la farmacie, iar ea nu are bani. Sindicatul incearca sa stringa bani de la oameni, ca sa ii plateasca acei 6.000 $ pentru taxa scolara.


Se poate si mai rau : cazul e foarte vechi, insa problema e de actualitate. Adica se poate intimpla oricarui amarit care n-are 800 $ ( sau mai mult : in functie de cite radacini are dintele ! ) sa plateasca o obturatie de canal , la o masea.


In situatia in care nu isi pot plati tratamentul la dentist, sunt toti imigrantii in primele luni de la aterizare, plus toti canadienii care muncesc in joburi prost platite ( adica fara acele beneficii - asigurarea medicala de la angajator ).
    Nenea Moses, nu si-a permis sa plateasca factura la dentist : 1.300 $ , desi muncea 14 ore / zi, 7 zile / saptamina, dar nu avea acele " beneficii" ( asigurarea medicala privata ).


Cum omul nu ave abani sa plateasca, a decis sa rabde durerea de dinti. Cind in sfarsit, s-a dus la dentist,, a aflat ca nervul a murit , insa o infectie s-a dezvoltat in masea. Cum nu a avut bani sa-si obtureze canalele, infectia a avansat, cu toate ca a luat antibiotice.
    In citeva zile, infectia i-a afectat ochii si omul a orbit.


Ziarul spune, ca intimplarea demonstreaza ca saracii au nevoie de acces la ingrijire medicala, fara aceste asigurari de la job ( ca oricum, platim taxe enorme ). Iar acest om care a orbit, acum este o povara pe viata, pentru sistemul social . Plus ca a avut nevoie de operatie ( asta e acoperita de asigurarea de stat ) , care a costat mult mai mult decit o obturatie de canal.
    Spune ziarul, ca nu este ceva neobisnuit pentru parintii care se zbat in lipsuri financiare, sa traiasca cu dinti putregaiti, pentru ca asigurarea de la stat nu acopera dentistul. Acesta e si motivul pentru care, primul lucru pe care ti-l spun romanii din Canada cind aud ca vrei sa vii in Rai, este sa-ti repari toata dantura in Romania, ca e ..." mai ieftin ".
 Toti se feresc ca dracu' de tamaie sa-ti spuna ca vor trece ani in sir, fara sa ai acces la dentist ( pina o sa prinzi un job la care angajatorul sa se milostiveasca de tine si sa-ti ofere asigurare privata ).

Moses este acum orb, primeste asistenta sociala pentru cei cu dizabilitati. Dr. Bob Hawkins, dental consultatnt pentru Halton Region Helath Departament, spune ca pentru angajatii cu salariu mic nu exista nici o solutie : cei care traiesc in saracie, nu au acces la dentist si asta e.


Ingrijirea dentara nu este inclusa in asigurarea medicala de stat. Pentru cei cu diabilitati, sau pe ajutor social, statul le ofera acoperire ade baza : adica doar plombe, claning ( fara coroane, proteze ) dar NU tratament preventiv.
    Deci, daca sunt bun de munca, insa n-am job si stau pe ajutor social, statul o sa-mi acopere vizita la dentist, ca sa-mi prescrie ala antibiotice. Daca muncesc pe bani de inghetata si platesc taxe la stat ... statul NU imi asigura vizita la dentist, si ma lasa sa orbesc !
N-are fi mare bai, daca dentistii ar avea tarife de bun simt, pe care sa ti le permiti sa le platesti din buzunar. Cind insa imi cere jumatate de salariu pentru o plomba ... nu mai am cu ce plati chiria.


32 comments:

  1. FALS- ca nu iti poti face TU asigurare medicala . Intamplator copii mei si-au facut singuri . Este la fel ca atunci cand plateste angajatorul .
    Falsa povestea cu cancerul- TOATE medicamentele administrate in spital (si cele mai scumpe , asta ti-o garantez )sunt GRATUITE ! Pentru bolnavii de cancer care au nevoie acasa de medicamente exista programe speciale care deconteaza acele medicamente . Noi facem harti catre OHIP pentru ele .
    Copii au dentist gratuit . Daca esti prevazator si iti inchei o asigurare care e de bun simt daca nu o ai de la job ai dentist ! Daca nu esti prevazator platesti si daca mai esti si prost sa astepti , platesti cu sanatatea . Nu prea stiu multe tari in care sa gasesti moka dentistul !In Romania am platit dentistul integral de vreo 15 ani incoace . Sistemul de asigurari pe care il am aici e mana cereasca fata de cat am "marcat" in Romania ! Daca esti bun de munca iti cauti un job care are si benefits sau esti intelept si iti platesti tu . SE POATE !!!!
    Super grozav e ca nu e necesar sa lucreze decat unul in familie cu asigurare medicala si toti (sotie-copii ) vor beneficia de ea !
    Am scris astea nu pentru tine , pentru ca tu oricum crezi ca le sti pe toate ci pentru cei ce citesc sa nu creada toate prostiile pe care le-ai adunat "din ziare " .

    ReplyDelete
  2. Binenanteles mah Elena ca poti sa o faci, doar a scris si ea nitel mai incolo si n-ai mai citit tu :-p! Doar ca e scumpa! Problema e ca daca n-ai asigurare medicala nu beneficiezi de servicii medicale si daca nu-ti permiti sa o platesti nici TU, ce faci?
    Sistemul asta cu asigurarea "de familie" e valabil si prin Europa, deci nu e o inventie canadiana, declari cate persoane ai in intretinere si chiar beneficiezi de niste chestii, nu stiu ce anume, asta probabil ca o stie si Tzipi -in ro daca nu esti angajat esti obligat sa-ti platesti asigurarea din mana ca sa beneficiezi de servicii medicale. Din fericire este asigurare la Casa de Asigurari de Stat si sumele sunt mici, dar daca chiar nu-ti permiti nici aia...ce faci? Si pana la urma, daca o luam pe firul logic, daca nu lucrezi de unde drak ai bani sa platesti asigurarea din mana?
    Asta e problema care se pune in articol -ca sistemul medical are goluri in sensul asta...chiar daca au exagerat pe ici pe colo. Adica e aiurea sa muncesti si sa castigi atat de putin incat sa nu-ti permiti asigurare, sau sa muncesti sa platesti asigurare si daca esti concediat sa nu poti beneficia de banii care s-au platit pt tine, pana la urma. Asigurarea este dupa parerea mea cea mai tare pacaleala financiara a ultimului secol. Practic este un pariu pe care il pui cu casa de asigurari ca ti se poate intampla sau nu ceva! Banii evident nu-i mai vezi niciodata..
    In it daca te duci la camera de garda este plin de ....tot felul de natii aterizate pe aici, pakistanezi, africani, calci pe ei. De ce? Pt ca acolo pot fi consultati gratis...Mie nu mi-au facut nimic, mi-au facut o perfuzie si m-au trimis la doctorul de familie, ori am inteles de pe la astia din sat, ca mandinganezii astia aterizati pe aici se duc la camera de garda cand au probleme de sanatate, le vine sa fete, etc. pt ca nu au ...asigurare medicala si nu beneficiaza de servicii medicale. Ca or mai fi chestii legate de sanatate de care beneficiaza, aia nu stiu..

    Crede-ma cat ai dat din mana la stomatolog in ro, e parfum pe langa cat ai fi dat in Ca pt egal si acelasi lucru. Eu nu m-as bucura chiar asa de mult ca imi trbuie asigurare pt dinti, pt ca inseamna ca daca nu mai am asigurarea nu mai imi perimt sa platesc dintii, ceea ce inseamna ca pretul este halucinant! In ro de bine de rau, inca, multi isi permit sa vada un stomatolog la fata, crede-ma ca stiu stomatolog care lucreaza ieftin si bine-nu este al meu, dar exista. Daca vrei lucrari mai...simandicoase/implanturi, etc. si din materiale mai bune este considerat...lux si se plateste ca atare. Si chiar si asa tot este mai putin decat in multe tari din Europa, pe voi si state nici nu va mai pun la socoteala.
    Am auzit o emisiune la italieni (radio) unde italienii spuneau ca vin sa-si faca dintii in Romania, Germania, Croatia, Serbia, din cauza preturilor exagerate care se practica la ei si tu te plangi ca ai dat bani la stomatolog in ro? Cred ce nu stii ce inseamna sa dai o poala de bani pe o carie, s-a nimerit sa am nevoie si am platit 150eur ca sa-mi acopere o gaurica, deci fara obturatii si alte dracii si te asigur, cu aceleasi materiale pe care le foloseste si stomatologul meu din ro! Am prieteni din state care vin si-si fac dintii in ro...
    Vezi ca iar ti-ai pus ochelarii roz!:)))) Altii o duc prost mah Elena, chiar daca nu-ti vine sa crezi...daca nu ti se intampla tie, nu inseamna ca nu exista....bucura-te ca faci parte dintre aia privilegiati!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ca sa-ti faci asigurare medicala la una din firma si sa platesti din mina, nu iti poti permite. Am incercat sa fac asta eu, cind am venit in Canada si cind sotul nu avea asigurare de la job : pai imi cereau sa platesc lunar, mai mult decit daca as fi platit din mina la dentist ! Pur si simplu era inechitabil.
      Nimeni nu isi face asigurarea pentru dentist din mina, pentru ca nu merita. Asta-i realitatea, pe care elena si cei ca ea, evita sa o spuna. Daca ar fi atit de simplu, nu s-ar mai duce romanii in vacanta in Romania, Mexic si Cuba, ca sa-si rezolve problemele dentare pe acolo.

      Delete
  3. Ca sa nu mai zic ca NU cred ca asigurarea medicala acopera toate serviciile! Nu stiu cum e la voi, dar eu am ruda in state careia i s-a facut rau la volan. La spital i s-a spus ca trebuie sa-i faca o investigatie la inima (coronoblabla) si care NU este acoperita integral de asigurare, adica asig da 2000 usd si ea trebiuia sa dea restul 3000 sau ceva de genu'. Deci....

    ReplyDelete
    Replies
    1. La fel e si la noi. Acupera doar tratamentul de urgenta si ATIT.

      Delete
  4. Tzipi te asteptam in Romania daca este mai bine, o sa avem si alegeri in iara, poate prinzi si un job, la dentist este ieftin, trai neneaca ...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu vad ce are are sula cu prefectura ? !
      Ce legatura are mizeria din Romania, cu sistemul din Canada ?

      Si de ce ma trimiti in Romania ? De ce nu ma trimiti intr-o tara mai buna decit Canada ? De ce ma trimiti undeva unde e mai rau ?

      La fel de bine, te trimit si eu sa faci o vizita in Africa, si prin comparatie, in Rominia va fi lux. Nu vei mai avea motiv sa emigrezi in Canada, ca doar in Romania se traieste mai bine decit in Africa.

      Delete
  5. Minti . O asigurare costa ptr cineva tanar , pana in 45 de ani , intre 80 si 150 dolari . Mai mult decat rezonabil daca vrei sa nu te doara capul pentr dentist ,medicamente ,masaj,etc.
    TOATE CELELALTE sunt acoperite de OHIP ! LUCREZ IN FIECARE ZI CU ASTA .
    Spital , investigati ,operatii , absolut tot e acoperit de OHIP .
    De la ultimul cersetor pana cel mai bogat toti beneficiaza de asta .
    Atatea minciuni va toarna fata asta si o mai si credeti .
    Asigurarea suplimentara nu priveste Decat dentalul , medicamentele pe care le cumperi ,masaj ,chiropractor ,fizio (daca nu ein spitsl ca aia e gratuita ), uneori ochelarii, consult oftalmo( dar si pe asta il poti facegratuit :-))
    Tot restul e gratuit .
    Iar despre gratuitatea din Romania :))) sa fim seriosi . Am lucrat si scolo , inca pastrez legaturi cu cei cu care am lucrat .... sa nu ne facem iluzii despre ce e gratuit acolo . Dar nu asta e subiectul .
    Adevarul e ca in toata postarea de mai sus domnisoara minte .
    "Adica ... fara beneficii ( ca nu iti este permis sa continui sa platesti din buzunar ). Din buzunar poti plati doar la firmele de asigurari, pentru asigurari d'alea de calatorie : adica doar pentru urgente neprevazute.  "
    Exista asigurari pentru persoane particulare la fel ca acelea de zi cu zi de la angajator .
    In plus nu ai nevoie de asigurare decat pentru ce am spus mai sus tot restul e gratuit !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Am incercat un quote la o comp mare de asig pt 2 adulti de 42 si 41 de ani cu 2 copii sub 4 ani si pretul pe luna la o asigurare de baza cu dental si hospital este 190.30 (fara chestionar medical). Nu mi se pare exagerat de mult.

      Delete
    2. Pai nu e . In plus poti scadea la taxe banii astia . Iar daca esti self employed le poti trece la cheltuieli deductibille.

      Delete
  6. Tzipi nu minte, poate mai exagereaza pe ici pe colo. Asigurare privata se face, dar ce omite Elena sa spuna e cat acopera respectiva asigurare. Am vazut valori de genul 500-1000 CAD/an. Dar preturile la dentist aici sunt de-a dreptul idioate. Problema e ca nu exista nici o reglementare care sa le forteze un anumit plafon, asa ca dentistii se destrabaleaza efectiv..

    Exemplu: in Franta toate preturile la tratamentele basic (curatat, carii, plombe) sunt plafonate de stat. Un consult e 23 euro, o plomba e pe la 30-50 euro. Dentistii isi fixeaza preturile doar la coroane ceramice, implanturi, etc.
    In Canada am mers cu ala mic la o extractie: a durat fix un minut sa ii scoata maseaua cu un cleste. Pretul? 50 CAD consultatie + 130 CAD extractie.
    Si m-am intrebat care consultatie? Ca fusese consultat cateva zile inainte, cand l-a programat si la extractie, prilej de a taxa inca 60 CAD (pentru 30 secunde uitat in gura si 30 secunde scris o reteta cu antibiotice).
    Daca ai cateva plombe de facut plus un detartraj si poate un tratament de canal, ai atins imediat plafonul asigurarii private. Ce faci apoi? Sa ne spuna Elena :)

    O alta paralela: benficiile in Canada si Franta. Aici ai un plafon anual pentru dentist (o mie, doua mii CAD, etc). L-ai atins, adio, astepti sa treaca anul. In Franta ai doar plafon pe tratament (adica asigurarea privata acopera sa zicem maxim 500 euro pe o coroana, dar tu iti pui cate coroane ai nevoie pe an!). Pretul? Eu plateam 60 euro, firma inca 60 euro. Si aveam toata familia asigurata.

    Medicamentele: In Canada daca nu ai beneficii private, dar lucrezi, platesti din buzunar. Exista anumite programe pentru boli gen cancer, dar atentie! Nu acopera orice medicament de care ai nevoie. Adica doctorul poate sa iti spuna uite, avem medicamente acoperite de plan cate te mai tin in viata un an, doi, sau medicamente (scumpe) care iti dau o sansa mai mare, dar trebuie sa le platesti. Mai mult, daca lucrezi si ai ceva venit, nu te incadrezi in programele federale/provinciala, dar de multe ori nu iti permiti nici medicamentele scumpe. Ce faci? Sa ne spuna, din nou, Elena...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pfff, m-am luat cu vorba si am uitat ceva: cum ramane cu timpul de asteptare? Pai mergi la doctor si te trimite sa iti faci o investigatie mai serioasa (radiografie, ecografie, stiti voi). Timpul de asteptare? Luni, multe luni.. timp in care boala poate sa isi faca de cap.

      O alta paralela (ca imi plac mie): in Franta am plecat de la generalist si in 30 minute faceam investigatiile de specialitate la un cabinet privat. Atentie: cabinetele private in FR sunt afiliate la sistemul de sanatate public, care ramburseaza cheltuielile. Avantajul: niciodata nu a trebuit sa astept mai mult de o saptamana pentru o investigatie serioasa.

      Stiu, am divagat, dar ma enervez cand apare cate un aplaudac gen Elena care compara sistemul din Canada cu cel din Romania. Pai de ce sa nu ne comparam cu aia mai buni?

      Delete
    2. Dragule , ador Franta ....Realmente o ador . Am lucrat la Armand Trousseau . DAr are si sistemul acela hibele lui asa cum il are si cel canadian .Pefectiune cauti in RAI precum Tzipi :))
      Nu e cum crezi tu de rau si crede-ma ca toti sunt tratati , pana si homelessii de pe strada ...asta e un lucru grozav .
      Am fost in situatia de a avea nevoie de tot ce spui aici si nu ne-a costat nici un dolar . Operatii care un state ar fi costat cateva sute de dolari (nu exagerez ) ... Ce vrei nu ne putem muta toti in Franta :)-desi limite sunt si acolo crede-ma ca le stiu .
      De mutat nu m-as muta dar de vizitat o sa o fac de cate ori o sa am ocazia :) .
      Problema va fi cata timp isi va mentine Franta toate astea in conditiile economice de acum . Dar asta e alta poveste si nu e discutia noastra acum .Apropo ptr o radiografie sau echo la noi timpi de asteptare sunt de la o zi la 3 sau 4 . Depinde de complexitatea ei , timpul de pregatire ... etc Nu crede si tu chiar toate prostiile ...

      Delete
  7. de ce sa ne comparam cu aia mai buni ?
    mai bine ca in canada nu poate fi nicaieri.
    mai bine nu exista .

    am mers la medic si m-a trimis sa imi fac CT.
    motivul?
    celule albe mai multe decat normal.
    poftim motiv!!
    si daca va spun si ce diagnostic prezumtiv mi-a pus ,dati pe spate .
    dupa o saptamana ,celulele alea albe erau ok ,fara tratament . CT-ul l-am refuzat si i-am si explicat de ce iar ea a fost de acord (nu pentru ca sunt io mai destept ).

    m-am dus la un'' walk in clinic '' si m-a intrebat medicul de acolo daca am medic de familie .i-am spus ca am si a facut ochii cat ceapa .'' de cand sunteti aici ?''
    '' de 3 luni''.
    ''cum asa ,ca uite fata aia care tocmai a iesit din cabinet, nu are medic de familie de 8 ani ''

    uite asta e prin canada .

    ReplyDelete
  8. A avea sau nu un medic de familie este o optiune personala . Cine vrea sa aiba are in 3 cine nu ,nici in 8 ani .
    Motivul ala e foarte serios si bineinteles nu am toate datele dar un CT poate spune de ce s-au adunat "atatea celule albe " . Mai mult nu e treaba mea sa iti spun daca nu crezi in medicina . L-as face cat nu e tarziu . Un CT nu e mare branza de facut . Cei mai multi exagereaza daunele si neglijeaza beneficiile . Repet nu stiu toate datele problemei dar am vazut de prea multe ori tumori descoperite in stadii incipiente datorate unui CT sau MRI .
    Hiperion @ cei 1500 de dolari anuali acopera mai mult decat avem nevoie fiecare dintre noi . As fi vrut sa am in Romania un gen de asigurare similar .
    Timpi de asteptare sunt absolut rezonabili : de la cateva ore la urgentele pe care le-am descoperit noi in cabinet pana la cateva luni la non-urgente . Prefer sa astept decat sa nu am bani de spaga ca sa merg la medic sau sa nu am acces la o medicina moderna sau tratamente .
    Cat despre Franta ...am lucrat acolo asa ca nu imi spune ca stiu si ce e cu + acolo si ce e cu minus .
    Nimeni nu a spus ca e RAI aci cu exceptia poate a asteptarilor lui Tzipi :)) dar este un sistem infinit mai bun celui romanesc si un sistem care functioneaza ....cu o singura conditie : sa il mai si inveti un pic !
    Si da , minte , spunand ca "doar urgentele sunt acoperite " textual :"Acupera doar tratamentul de urgenta si ATIT."
    Am pacient , copil de roman intamplator " care in tara ar fi murit (anevrism cerebral la 12 luni- nu aveau decat vreo 3 luni de Canada cand s-a intamplat ) ). Acum e bine mersi . Am pacienti care au avut nevoie de operatii complicate , de tratamente complicate pentru care nu se plateste nimic .
    DA , este un sistem mai bun decat multe altele pe care le cunosc .
    Nu ma deranjeaza sa astept 3 saptamani la un consult sau la un MRI daca nu e urgenta atat timp cat acel consult este absolut gratuit si nu trebuie sa astept ziua de salariu ca sa il platesc sau sa am bani de spaga in cazul Romaniei .La urgente reale i-am vazut pe oamenii de aici intr-un mare fel .
    Ma intristeaza sa vad cum un sistem la care multi nu contribuie cu adevarat este criticat tocmai de acei oameni ,
    Onest ... Tzipi cate ore ai lucrat tu in Canada ? Nu e o critica ,din partea mea nu ai decat , dar cat ai adus tu in punga OHIP ca sa te poti plange de el ? Asta e o intrebare si nu astept un raspuns la ea ,doar puneti-o tu tie ....
    A doua : daca exista locuri asa grozave de trait , de ce nu esti acolo ? De ce stai aici ? Ce te leaga ? Ca zau ,nu inteleg mecanismul de masochis care te tine aici ...de cati ani ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Elena : tupeu de borfas mai mare ca al tau, n-am intilnit in viata mea ! Tu chiar vii si ne minti in fata pe toti, de parca nu aici traim si nu ne lovim de problemele astea in fiecare zi !

      Si mai slabeste-ne cu comparatiile cu sistemul rominesc : compara cu tarile mai bune decit Canada ! Chiar si asa, comparind cu Romania, la oa dica, te duci la clinica privata, dai o poala de bani da' nu mori cu zile asteptind cu lunile, cu anii, sa te vada un doctor, asa cum se obisnuieste in Canada.

      Delete
    2. Aham ! Deci eu , care zic ca sistemul medical din Canada e de cacao, mint. Ceilalti care au zis pe aici ca sistemul medical din Canada e de cacao, spun adevarul. Fara dubiu, cineva are grave probleme de logica elementara.
      Ma urasti cu patima, nu-i asa ? Ca toti aplaudacii: pentru ca mi-am bagat picioarele in iluziile lor roz.

      Delete
    3. Esti proasta rau de tot daca crezi ca merita sa consumi energii negative ca sa urasti o persoana . SErios . Nu exista nimeni in lumea asta despre care sa spun ca o urasca . Come on !
      Eu am zilnic contact cu cazurile a catorva zeci de pacienti , stiu timpii de asteptare la tot ce misca in Essex . Chiar crezi ca toti sunt ca tine ?
      Fetita asta nu e rai dar nu e nici pe departe tristetea din tine ... Ce vrei sa ma apuc sa mint doar ca sa te simti tu bine ?
      Uite fiindca sunt generoasa te invat ce sa faci .
      Ai aici site-ul OHIP cu timpii de asteptare la fiecare unitate in parte . Daca crezi ca nu poti astepta cauti unde au cel mai scurt timp de asteptare si ceri sa iti dea referal acolo .
      http://www.health.gov.on.ca/en/public/programs/waittimes/

      Este perfect legal si nu te refuza nimeni ...
      Sau te duci tu sa traiesti in alta parte de lume mai buna ca nu te-a legat nimeni in Ontario ... Mie imi place , imi convine cum e ce vrei sa iti zic ca sa te simti tu bine in nefericirea ta ?

      Delete
    4. Elena : cu "fetito" sa te adresezi lu' ma'ta, si nu mie !

      Delete
  9. "Ma-ta" sa ii spui mamei tale pe care sunt convinsa ca nu o respecti , pe a mea o ador . Mi-a daruit prea multe ca sa nu o fac . Fetita era un cuvant care iti acorda dubiul tineretii cand faci afirmatii neadevarate .
    DE la varsta mea pana la a ta sunt ceva ani . SCuze daca ti s-a parut injositor sa fi considerata tanara .

    ReplyDelete
  10. Mda, ca o concluzie:
    - eu nu sunt "dragul" nimanui
    - tot ce spun este bazat pe ce am vazut si experimentat, nu pe ce spune Tzipi sau altcineva; sotia mea avea nevoie urgent de o ecografie vasculara si cam toate cabinetele i-au ras in nas - locuri libere peste cateva luni. Pana la urma s-a rezolvat "romaneste", pe pile, adica o prietena, care avea o prietena, care putea face o programare rapida.
    - noi traim in Toronto, nu Essex, dar poate ne mutam acolo cand dam de o boala mai grava :)
    - nick-ul meu e Hyperion, cu 'y'

    ReplyDelete
  11. Am avut senzatia ca traiti in Franta :) Si pacat ca nu esti dragul nimanui eu as fi trista sa nu fiu ...Glumesc desigur . Dar Franta este un loc de suflet pentru mine si chiar am crezut ca vorbesti de acolo . Eu nu mi-as fi convins niciodata sotul sa invete franceza pe care o uraste visceral . Dar cred ca nici nu as fi ales sa traiesc toata viata acolo .
    Sfatul meu este sa invatati sistemul ca sa-l puteti folosi . Eram la fel de intrigata in primul an ( ce critica eram pentru lucruri care m-ai tarziu m-au contrazis :)) ) dar am invatat sa-l cunosc si sa-l inteleg .
    Echo vascular avem pe aici timpi de asteptare de aprox 10 zile pana la 2 saptamani . Asta in mod normal . faca pile si relati ceea ce este foarte OK . Daca este o urgenta este in "same day "...

    ReplyDelete
  12. Am trait cativa ani in Franta, acum traiesc in Canada, dar din fericire am optiunea de a ma intoarce in FR peste un an, doi. Oricum, am cunoscut destul de bine ambele sisteme si de aceea mi-am spus parerea.

    ReplyDelete
  13. Si eu le cunosc pe amandoua ,am lucrat in ambele de aceea mi-am permis sa le compar . Sper sa iti gasesti locul in care sa iti placa sa stai . E important .
    Mie imi place aici . Si sincer o spun , mi se potriveste . Asta nu ma impiedica sa iubesc Franta si sa o colind de cate ori am ocazia .

    ReplyDelete
  14. Dupa 15 ani de locuit in Canada si actualii 5 in West Europe pot sa spun ca sistemul Canadian de sanatate este un dezastru, un fake adica o facatura ordinara. Si o spun asta in cunostinta de cauza. De la pacienti care se duc in Cuba sa se opereze pana la alti pacienti care se sinucid din cauza faptului ca sunt programati peste 5-6 luni la o operatie desi au dureri atroce. Spitalele prefera sa le administreze morfina sau alte kkaturi. O sa va intrebati de ce doctorii din Canada nu guresc , nu au opinie??? Ei bine aici e aici. Doctorii din Canada sunt platiti de la 200K in Quebec pana la 400-500K in Toronto si Vancouver. Medicii de familie sa ne intelegem nu specialistii. Medicii de familie sunt niste functionari care de cele mai multe ori nici nu se uita la tine. Fac doar acte, hartzogareala...Nu au nici un pic de experienta medicala. Despre dentisti ce sa mai spun...Daca nu esti tare in dantura, inainte de a pleca in Canada mai bine scoate-i pe toti si baga-ti 10 implanturi in Romania...anyhow in Canada abia acum au auzit de implanturi. Las Tzipi....nu mai fi suparici uite aici un link sa te binedispuna
    http://smartwoman.hotnews.ro/

    ReplyDelete
  15. Dupa 15 ani de locuit in Canada si actualii 5 in West Europe pot sa spun ca sistemul Canadian de sanatate este un dezastru, un fake adica o facatura ordinara. Si o spun asta in cunostinta de cauza. De la pacienti care se duc in Cuba sa se opereze pana la alti pacienti care se sinucid din cauza faptului ca sunt programati peste 5-6 luni la o operatie desi au dureri atroce. Spitalele prefera sa le administreze morfina sau alte kkaturi. O sa va intrebati de ce doctorii din Canada nu guresc , nu au opinie??? Ei bine aici e aici. Doctorii din Canada sunt platiti de la 200K in Quebec pana la 400-500K in Toronto si Vancouver. Medicii de familie sa ne intelegem nu specialistii. Medicii de familie sunt niste functionari care de cele mai multe ori nici nu se uita la tine. Fac doar acte, hartzogareala...Nu au nici un pic de experienta medicala. Despre dentisti ce sa mai spun...Daca nu esti tare in dantura, inainte de a pleca in Canada mai bine scoate-i pe toti si baga-ti 10 implanturi in Romania...anyhow in Canada abia acum au auzit de implanturi. Las Tzipi....nu mai fi suparici uite aici un link sa te binedispuna
    http://smartwoman.hotnews.ro/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Inteleg ca ai reusit sa scapi din Rai, norocosule ! Eu am impresia ca nu o sa mai pot pleca never-ever, cu criza asta ...

      Delete
    2. Buna, Tzipi ! Din ce am citit de pe blogul tau, banuiesc ca in SUA ai vrea sa te stabilesti? Am vazut ca iti place. Am I right or not ? And, if not, then where ?...Te intreb din curiozitate, ptr ca vad ca esti o tipa riguroasa, informata si as fi curios sa vad unde ar fi bine (dupa parerea ta)? Multumesc anticipat pentru un eventual raspuns de-al tau

      Delete
    3. Buna ! In USA mi-ar place sa ma stabilesc,strict din cauza desertului si a naturii : acolo ai ce sa vizitezi in fiecare weekend. In Canada .. pasune cit vezi cu ochii.

      Nu vreau sa ma stabilesc in USa, din foarte multe motive : mincarea , lipsa joburilor, lipsa asigurarilor medicale, foarte multe legi impotriva libertatii cetateanului, etc.
      Chiar nu vreau sa fiu lasata sa mor la marginea drumului, pentru ca n-am acces la ingrijire medicala saua sigurarile refuza sa plateasca pentru asta. Vezi " Sicko " al lui Michael Moore. Am prieteni in USa si stiu despre ce vorbesc.

      In prima faza, ca sa scap din Canada, m-as duce oriunde as gasi job prin Europa : numai sa ma vad iesita de aici. Ca apoi, in Europa fiind, mai usor gasesc un job, decit daca asa cauta din Canada in Europa ( macar ne putem duce la fiecare interviu ).
      M-as stabili in Costa Rica, insa acolo e doar pentru canadieni-americani bogati. Costa-ricanii se sterg la coor cu pasaportul canadian : avem mai putine sanse sa gasim un job in C-Rica decit un romin din Romania, care si-ar cauta job in Canada. Iar C,Rica are criterii dea cordare a rezidentei, muuult mai stricte decit Canada : pentru ca isi permit ...

      Ideea e cam asa : o tara calda, lumea a 3 a, dar in care sa gasesc un job din care sa putem trai de la o luna la alta.
      Ma multumesc sa traiesc intr-un mediu in care sa ma simt bine, cu mincare naturala, cu natura la 2 pasi, decit cu mai multi bani intr-o tara cu nivel de trai mai ridicat, dar cu mincare GMo si alte conditii pentru care platesc cu sanatatea fizica sau mentala.

      Delete
    4. Multumesc frumos pentru raspunsul tau ! Il consider valoros prin experienta de viata pe care o ai si ca poti face comparatii pertinente intre mai multe sisteme (Canada, Romania, SUA, etc)!...Ultima ta fraza e definitorie si ptr mine in sensul ca daca nu mai emigram in Canada, (sanse mici, sicer, o tin ca si back up din considerente personale), vom pleca la un moment X din Bucuresti si ne vom stabili in Brasov (noua ne place)..:aer curat, munte aproape (noi si skiem, cycling, running), mancare sanatoasa mai la indemana(daca faci un efort, dar nu imens), scoala/liceu german ptr copil/copii (in perspectiva), etc...Multa bafta ! Numai bine ! Dan

      Delete
  16. In Canada merita sa emigrezi, doar daca esti rupt in coor si mort de foame, si n-ai gasit un loc in Europa de Vest. Chiar si asa, Canada e doar o masura temporara de a scapa de foame : sub nici o forma nu se merita satraiesti toata viata aici ( de buna voie ).

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.