Doctor Yourself

Saturday, September 8, 2012

Festivalul Romanesc

                                Imbracati-va costumele populare  :


             Luati si palaria de cowboy, ca de acum suntem romani-americani :


                              Si cel mai important : nu uitati tricolorul !


E important sa luati cel mai mare DSLR din dotare, ca mergem sa facem poze la Festivalul Romanesc :


                              Festivalul are loc, undeva pe linga Halandala :


                                                  In Mel Lastman Square :


                            Si e organizat de Biserica Romana Saint George  :


                       Cam astia erau spectatorii, in jumatate din amfiteatru :


                Iar asta e viitorul Romaniei : in Canada ( si prin alte tari ... )


                             Adi v-a rezervat un loc linga el in amfiteatru :


                  Sper ca v-ati adus prosopul cel calduros, ca s-a facut frig !


                        Si in timp ce ne uitam la parada costumelor populare :


                        Sa ne bucuram de dulciurile ... comuniste !


                                            Pufuleti !

        Nu cred ca exista vreun roman care sa reziste pufuletilor. Nu in Canada ...


    Se vede treaba ca nu toti romanii sunt interesati de spectacolul de pe scena :


            Altii sunt interesati sa manince traditional ... pe bordura ...


                  Il vedeti pe mititel ? L-am proclamat mascota festivalului !


Noi ne plimbam pe la cele citeva tarabe. Una singura era .... romaneasca ( restul tarabelor, putreau fi ale oricarei natii ).


Un strain daca s-ar fi plimbat pe la festival, sa mor daca ar fi inteles iota despre Romania ! Noroc cu taraba lui nenea asta, ca prezenta cite ceva romanesc !
Restul festivalului era .... neutru, incolor, inodor . Fara personalitate. Fara nationalitate ( noroc cu stegurile si costumele populare de pe scena ).
     Daca vizitatorul ar fi vrut sa afle ceva despre Romania ... ioc ! Ca nu vedea nimic, in afara de taraba lui nenea asta ! Exact cum am patit eu la Fetivalul Nepalez : http://filosofiepebordura.blogspot.ca/2012/08/nepal-festival.html


Cine sunt romanii cu taraba bine facuta ?  Asociatia Culturala Romana din Hamilton !


           Mergem sa vizitam tarabele : zorzonele home-made pentru femei


                                          Taraba tricolora : promitator ...


Cind m-am uitat pe taraba, m-am dezumflat : carte in romana, despre biseriva Sf. Gheorghe din Toronto. Ce-a facut si ce a dres biserica, de la infiintare pina acum.
Ok. Da' eu sper sa gasesc ceva, orice, care sa arate vizitatorilor straini, cine suntem si ce-i Romania .


N-vea nimic altceva decit CD-uri cu nenea asta. Eu cintaretii de muzica agricola nu-i cunosc .


                 Mai era o taraba de reclama a unui roman, agent imobiliar.


Revista "Acasa" a fost foarte draguta si amabila, mi-au dat si un ziar ! Si a fost singura careia i-am vorbit ...

In schimb, era o taraba la care se putea cumpara bilet la tombola si nenea m-a intrebat daca vreau si eu. I-am zis ca nu. Si a inceput sa se rasteasca la mine, pe un ton contrariat " Nuuu ? "  Nu !
     Pai nu vrei sa cistigi un televizor LCD, HDTV ? ( nu )   Si iar se rasteste la mine cu un ton de pedeapsa : NUUUU ? Nu !
Am plecat urgent de acolo, ca mai avea putin si ma tragea de urechi . Niciodata nu particip la tombole. Chiar daca as fi facut-o, televozorul lui mirobolant nu ma interesa ca n-am ce sa fac cu el : de vreo 10 ani sau chiar mai mult,n-am televizor si imi este foarte ok. Chiar nu mi-ar fi trebuit, nici sa mi-l dea gratis.
  
Si daca asa sta treaba, moasa'sa pe gheata cine o mai vorbi romaneste la festivalul asta, sa-mi iau bobirnace,( pentru ca nu sunt cum vor ei ) : nu vorbesc romaneste, nu inteleg engleza, pa, la revedere ! La alta taraba, un nene m-a intrebat daca vorbesc romaneste si am dat din cap ca nu : nici macar n-am deschis gura !
     Si incepe si el sa se rasteasca la mine, cu acelasi ton de pedeapsa : NUUUU ? Nu ma credea , si daca ar fi putut, m-ar fi urecheat si el. Baga -mi-as picioarele, ca oricum fac, nu-i bine : mai bine plec de aici cit mai repede !


Asta a fost singura taraba la care nu m-a urecheat nimeni : dimpotriva, au glumit si au ris !

                            V-am spus, e o placere sa vizitezi taraba asta !


 In plus, aveau si preturile lipite la vedere : cinstit ! Din pacate, erau doar in romana : ca vizitatorii de alte natii, nu trebuie sa manince romaneste ...


Eu nu maninc chestii d'astea, insa, daca ar fi fost sa aleg sa cumpar, de la ei as fi cumparat cu placere: stiu sigur ca nu mi-ar fi stat mincarea in git pentru ca NU s-ar fi rastit vinzatorul ...


                      Unde sunt romani, sunt si gratare cu mici : garantat !


In Romania, mici sibere. In Canada ... numai mici ! Ca alcoolul e interzis sa-l bei in spatii publice ( numai in restaurante care detin licenta )


                              La urmatoarea taraba, coada mare :


                                                  vindeau sarmale :


                Mai stam la o vorba prin piata ? Mie, sincer, mi s-a luat....


                                          Mai bine merg inapoi, spre casa :


2 comments:

  1. Parca nu sunt asa de 'colorati' ca celelalte natii...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu, nu's colorati : romanii sunt mult mai conformisti . Chiar trasi la indigo as zice ... Ai vazut doar cum s-a stropsit nenea ala la mine, pentru ca nu eram ca toti ceilalti roimani : cu televizor !

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.