Doctor Yourself

Sunday, September 30, 2012

Festivalul Polonez -2

                                          Suntem tot la polonezi :


                                              Iar vreti sa mincam ? !


Clatite home-made sunt o raritate in Canada. Canadienii nu stiu sa manince decit pankake , clatitele lor groase cit palma :


Se vind unse cu gem facut in casa : 5 $ clatita ! Cu 5 $ cumpar 2 ananasi mari ...


Sau puteti cumpara clatite de la supermarket ( prima oara cind vad in Canada )


Pretul nu era afisat ( probabil ca sa nu sperie clientii ), insa erau afisate ingredientele : o gramada de chimicale si ... otet ! Cum sa pui otet in clatite ? Nu ma mir, ca, toata painea canadiana e facuta cu otet si pute ( mai putin aia facuta de italieni ).


     Las' ca mai bine cumparam ceva mai ieftin ... un cocean de porumb prajit !


                                         Preturile sunt enorme : 3 $ bucata !


                   Plecam mai departe cu caruciorul gol ! Ca la preturile astea ...


  Mai bine ma duc sa-mi incerc norocul : in Tarot ! M-a bagat in spam ... nu m-a bagat ? Mi-a dat ignore ... nu mi-a dat ? Da' chiar asa ? ...             


                   Incercam la cele 7 patisere, poate sunt mai rezonabile ?


                                Rezonabile, pe dracu' ! 2 dolari / bucata !


Si ajungem in fata unei case : vestitele "garage sale", in care, canadienii isi vind gioarsele in fata casei ...
Nu, alea nu's haine puse la uscat ( ca nu e voie, in fata casei ), ci haine de vinzare


                                        Pe iarba ... alte gioarse de vinzare :


                                          Dansezi ? Nici eu !


                      Uite d'asta, trebuie sa dansam noi doua, impreuna...


Las' ca mergem mai departe : tot impingind la caruciorul saraciei . Pentru newcommes pe blogul asta : carucioarele saraciei sunt folosite de populatia fara masina, cind se duc sa-si cumpere mincare. Distantele pina la primul magazin, fiind enorm de mari, e foarte greu sa cari plasele prin autobuze si metrou. Si atunci, toti imping carucioarele astea, pline cu cumparaturi.


                                    Alta casa ... alte gioarse de vinzare :


                        Va inchipuiti ca nu sunt clienti ? Ei bine ... iata-i !


                          Doi pasi mai incolo ... biserica isi vindea gioarsele :


                  Macar astia erau organizatii si aranjasera cartile, pe categorii :


                   Dupa atita saracie, circul asta ieftin, vine ca nuca in perete :


                             Mergem sa cautam lucruri mai serioase :


                                              Sabii ! Neinteresant .


                     Si ajungem la adevaraul " garage sale", tinut chiar intr-un garaj !


Inauntru, 5 oameni in fata mea, asezati in sir indian. Inghesuiala . Toti voiau un chilipir ...

                       Cind ati vazut ultima oara, un casetofon cu caseta ?


                                   Mergem sa-i vizitam pe mercenari ?


                    Aveau stand chiar la iesirea din perimetrul festivalului :




                               Si pina la urma, mai mincam, ori nu ?


                                            Patiserie europeana :


                          Vindeau sarmale : mi-a fost frica sa caut preturile ...


                                    Dar vindeau si prajituri europene :


                              ... cu 5 $  bucata ... Si cu margarina, of corse ...


                                   M-am hotarit : mincam la malayezieni


           Murtabak : un soi de clatita din aluat de paine, cu diverse umpluturi


                              Se ia bucata de aluat si se turteste bine de tejghea :


Se intinde bine cu sucitoru', si sea seaza pe plita incinsa. In mijloc, punem umplutura .

                      In timp ce o impaturam, o prajim pe toate partile


             Acuma, ca am mincat pina ne-am umflat, putem pleca spre metrou :


                                  Trecem pe linga studioul de Yoga :


Si ajungem la metrou. Linga gardul statiei de metrou ... garage sale ! O femeie isivindea gioarsele, la o masuta ( in Romania, saracii sunt mai inventivi decit canadienii : vind pe ziar ) ...


6 comments:

  1. Multumim Tzipi pentru pozele tale care surprind aspecte ale vietii de zi cu zi din Canada...natural, fara make-up...!! Asa cum a mai spus cineva, pot sa spun ca am fost si eu la acest Festival Polonez (si nu numai la asta...ca ai tot postat). Am o intrebare ptr tine, dc se poate: este vreun festival care te-a impresionat si la care iti doresti sa revii (ptr spectacole, mancare, atmosfera, inedit, etc). Nota: Festivalul romanesc e insignifiant dupa pozele postate de tine nu cu mult timp in urma ! ..si nu inteleg de ce pentru ca sunt destui romani in Toronto !...Multumesc anticipat ptr rasp tau !

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cu placere, Dane !
      Nu m-a impresionat nici un festival, toate sunt la fel : mincare si tarabe cu nimicuri insirate pe strada. La specatacole nu m-am uitat niciodata ( era doar muzica, orchestra...neinteresant ), mincare am cumparat o singura data ( de la indieni, dupa care am regretat ca am mincat gatit ).
      La festivaluri, ma duc pentru spectacolul strazii : ca sa vad ciudatii si sa le fac poze. Acasa, cind pun pozele pe blog, ma mai distrez o tura.

      Festivalul rominesc e insignifiant, intr-adevar.Nu stiu de ce nu percuteaza romanii la festivalul ala.
      Sincer, eu m-am dus cu spatele strins, stiind ca in mod cert se va gasi cineva care sa se stropseasca la mine pentru ca nu's ca toata turma.Nici n-am intrat bine, ca s-a smucit la mine, nenea ala care vindea bilete la tombola. A trebuit sa mint ca nu vorbesc romaneste, ca sa n-am parte si de alte bucurii.
      La nici un festival, la nici o natie, nu s-a stropsit nimeni la mine, decit la romani.

      Delete
  2. ei lasa ca mai bine sa te injure in fata decat sa iti zambeasca in stil canadian

    ReplyDelete
  3. Daca e sa aleg intre un canadian care imi zimbeste fals, si un romin care se stropseste la mine fara motiv, eu ii trimit pe amandoi la dracu ! Ca una este sa spui in fata ce ai de spus, si alta sa ii dai in cap altuia, pentru ca nu-i cum vrei tu sa fie.

    Asta e si motivul pentru care ma feresc de romani ca dracu' de tamaie : am avut mult prea multe experiente in care ma invitau la masa, si nu se puteau abtine sa-mi dea cacat, sa-mi dea lectii, sa ma certe ca nu maninc ce vor ei. am indurat prea multe comentarii gen " Vaaai, dar esti atita de mofturoasa, ca nu stiu ce sa-ti dau de mincare" ( desi ii spusesem cu zile inainte, sa fierba un fir de brocoli sau sa-mi dea fructe si gata ).
    Asta, pina mi-a sarit si mie, si incepeam sa le spun ca eu nu maninc cadavrele cu care ma imbie ei, multumesc !

    Dupa cum vezi, romanii nu se pot abtine sa nu-mi dea la cap, pentru ca am indraznit sa ies din turma. Pina si pe blog, vin toti imbecilii care n-au nici cea mai mica notiune de nutritie, sa-mi explice ei mie ce si cum, si sa-mi spuna ca's exagerata si cum ar trebui sa-mi revizuiesc farfurie.

    Eh, si cind m-am dus la festivalul romanesc, si m-a luat nenea ala in suturi pentru ca nu ma credea ca nu vreau televizorul lui de la tombola.... am vazut rosu !
    Era musai sa-mi dea la cap, pentru ca nu eram ca si ceilalti : romanii nu se pot abtine sa nu calce in picioare pe cei diferiti de ei. Exista si exceptii : extrem de putini, pe care i-am intilnit personal.

    Am fost extrem de dezamagita cind am ajuns in Canada si mi-am luat cacat la greu de la romani, cind ma invitau la masa la ei.
    Prin urmare, ma feresc cit pot de romani ( am totusi, prieteni romani, care nu-s imbecili si ma respecta ).

    In concluzie : la urmatorul festival romanesc ( ca asta a fost primul pentru mine ), ma voi duce muta-surda din capul locului !


    ReplyDelete
  4. asta cu mancarea ,nu o inteleg multi .
    si cred ca din ignoranta ,pentru ca daca s-ar interesa putin despre ce e vorba si ar da atentie cuvenita sanatatii,nu ar mai fi asa impotrivitori .
    dar ,asta e alegerea fiecaruia .
    si daca esti altfel decat turma ,sa stii din capul locului ca vei fi marginalizata ,da' nu-i bai .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sincer, mie imi este perfect indiferenta ignoranta lor.
      Pe mine ma deranjeaza la culme, ca ma trateaza ca pe femeia cu 2 capete, sau ma ridiculizeaza, sau se simt datori sa-mi dea sfaturi de nutritie, sau mai rau,sa ma traga la raspundere, sa faca prorociri referitoare la sanatatea mea, etc.

      Cel mai jenant este cind ma invita la masa, dupa care se vaieta in gura mare, ce povara sunt pentru ei, ca nu mai stiu ce sa-mi dea sa maninc, si ca ei se simt prost : asta in ciuda faptului ca le spun cu zile inainte ce sa-mi dea sa maninc, tocmai ca sa nu fie pusi in situatia pe care o clameaza.

      Mi s-a intimplat sa fim invitati la masa la o familie de romani de aici, iar gazdele au gasit de cuviinta sa faca din persoana mea si dieta mea, subiectul discutiei.
      Imi faceau interogatoriu si cereau explicatii de ce sunt o ciudata, si imi tineau teorii, despre cum trebuie sa fac ca toata turma : nu m-am ridicat sa plec, pentru ca sotul meu era coleg de munca cu ei, si am zis sa nu tulbur apele. De atunci, ne-au mai invitat la masa, si nu intelegeau de ce ii refuzam de fiecare data.

      Deci : problema mea nu este ca sunt marginalizata, nici ca ei nu inteleg alegerile mele, ci pur si simplu ma deranjeaza ca ma calca in picioare si imi dau cacat.
      Asa cum eu nu nu le spun ce sa-si puna in farfurie si nu le tin lectii, nu-i ridiculizez, astept sa faca si ei exact la fel. Adica sa-si vada de farfuria lor si atit.
      In cazul majoritatii romanilor pe care i-am intilnit, chestia asta e imposibila : si atunci ma feresc de ei ca dracu' de tamaie.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.