Doctor Yourself

Monday, July 9, 2012

Mudhead Kachina

Plecam din Blue Canyon, si indianul ne zice ca nu mai e nimic interesant de vazut in zona, mergem la Dava Park . Pai cum nu mai e, cand eu stiu ca sunt niste hoodoos alb cu rosu ? Daca indianu' s-a ferit sa ma duca la ele, asta-i semn ca e zona sensibila ( sacra ): mai mult ca sigur ca am dibuit un altar !
      Si il vad ca rade minzeste, ca ah, chestiile alea ?  Noi le spunem Mudhead, si imi face o grimasa d'aia dezamagita, de parca as fi pus intrebari retardate. Nice try, insa la mine nu functioneaza smecheria cu stimularea  orgoliului : pentru ca pur si simplu mi se rupe despre ce crezi tu despre mine.
Asa ca .... mergem la hoodoos ( ca oricum, stiu sa merg si singura ... just in case )

poza mare :


                                Asa arata drumul spre Mudhead :


Au aparut dintr-o data in fata noastra  : erau doua zone separate , ca doua cercuri cu mudheads ( cam de doua ori statura unui om de inalte ). Asezarea ( cerc, semicerc ) e tipica altarelor indienilor. N-am nici o indoiala ca am dat peste un loc sacru, asa ca imi pun manusile de catifea, ca sa nu deranjez pe Hopi Man .
poze mari


                    am mers cu masina o jumatate de ora printre ele :






                                                    Mama si fiu ?


Mie imi este foarte clar ca semicercurile cu hoodoos sunt reprezentari ale intamplarilor istorico-religioase : pur si simplu, reconstituie momentele importante. Insa, imi scapa fix esentialul , nu stiu care sunt momentele. Singura nu ma pot prinde, ca e ca un text codat. Trebuie sa pozez bucata cu bucata, si sa incerc sa fac un sens : ma indoiesc ca am sanse de succes.
   Iar " The great storry teller " face pe prostu', ca nu stie despre ce vorbesc ( intreb ). ...

La Hopi, istoria este chestiune sacra, initiatica. Fapt pentru care, copiilor li se spune o istorie fake, un soi de barza care aduce plozi, pe post de originea Hopi. Pe masura ce tinerii cresc, ei sunt initiati gradat in istoria tribului si a planetei ( invataturi luate direct de la zei, pe la Palatki si Honanki, printre altele ). Cel care este full initiat, cunoaste in intregime care-i treaba cu zeii : inclin sa cred ca li se spune in clar cine sunt zeii.
    Eu ma uit in ochii lui Hopi Man si am certitudinea ca omul asta e full initiat, insa nu o sa-mi spuna nimic, pentru ca e secret : e secret si fata de membrii neinitiati ai tribului, daramite pentru o fata palida !

Asa ca, tot ce imi ramine de facut, este sa continui sa-l intreb, chiar daca va continua sa-mi raspunda in doi peri si sa-mi spuna nimic concret. Poate ca, de nervi, de draci, de mila, de sila, o sa-mi scape si mie ceva firmituri ...


Singura problema a fost ca nu mi-am permis sa ma apropii de hoodoos si sa le fac poze de aproape, cum am facut in Goblin Valley , ca sa ot demonstra ca sunt din lut. Insa mi-a confirmat Hopi Man, ca sunt din lut ( mudhead )...
   Nu mi-am permis , pentru ca Hopi Man intrase in panica rau de tot, si nu voiam sa-l fac sa explodeze ( nu inainte sa-mi arate Dawa Park ... ). Incepuse sa ma intrebe pe mine ( cind eram singura in masina ), si apoi sa-l intrebe si pe Omul Meu exact acelasi lucru, ca sa se asigure ca nu il mintim cu ceva ! Ma tot intreba de ce tin mortis sa vad Mudhead , cum am aflat de Blue Canyon, de ce fac asa multe poze, etc.  Omul statea ca pe ace. Mai ava putin si facea plici.

Elefant ? Elefantul apare si la Palatki, si langa Page sunt " elephant feets " ...
     





     ( detaliu ) se vede in clar ca a inceput sa se stearga din vopseaua de lut rosu : poza mare








                         Vi se pare cunoscut ? De ce a fost lasat nevopsit ?


             Lizard people, " fratii nostri " ( asa cum sunt numiti de catre Hopi ) ?


              Seamana ? Asta e femeie, iar cel de mai sus, pare barbat ...

                                             Lizard kachina : varianta hopi ...


Eu ma dau jos din masina, si intorc dragonul ( reptila ) ala pe toate partile : indianu' se face ca ploua ...  Asa ca mergem mai departe .






Bolovanul din dreapta se vede in clar, ca e vopsit doar intr-un strat superficial : vopseaua nu e uniforma. Inteleg ca erau vositi si cu lut alb, dar si cu lut rosu, in straturi dese, pana capatau un aspect uniform ( comparand cu ceilalti pitici ).
    Bolovanul din stanga, a fost lasat neterminat : la el se vede mai putin din cauza ca se sfarima, insa in poza cu bolovanul - reptila, se vede in clar, cum a fost slefuit ( cu " flexul " ) si lasat asa. Nu l-a mai slefuit nimeni cu "smirghel", sa-i faca suprafata neteda, pentru a putea fi vopsit. O fi facut-o intentionat ? Voia sa transmita ceva anume , prin asta ?



Ajung aici, ma dau jos din masina si ma uit ca matza in calendar : ce sa fie, ce sa fie ? Tre' sa fie ceva important ...


Si numai ce il aud pe nenea Hopi mormaind ca pentru sine ( ca sa-l aud eu ) : daaaaa, multe forme sunt in pietrele astea si multe ti se pare ca vezi ...
Am facut murit de oftica ! ( pentru ca el stie si nu-mi spune si mie ! )


Moasa'sa pe gheata !
M-am dus la statuia asta cu motz, am pus mana pe ea si l-am intrebat pe indian ( ultrareligios, aripa traditionala ), daca poate sa nege ca asta-i kachina ( zeu ) ?  Asta e ca si cand ai duce un crestin ultrareligios in altarul bisericii, si l-ai pune sa jure cu mana pe Biblie ca Dumnezeul lui .... nu exista ! Nici un religios nu o sa-si renege zeul .... fix in fata lui !


Da, am avut dreptate : indianul meu nu avea stofa de Iuda ... Mi-a spus ca aia e statuia lui Mudhead Kachina, singurul zeu care s-a conversat cu indienii pe limba indienilor ! Ceilalti zei nu vorbeau , ci doar dadeau comenzi in gand, iar indienii intelegeau ( telepatie, hipnoza ? ) .
    Si ce le spunea Mudhead Kachina ?  Iar s-a facut ca ploua ...

Deci e adevarat ca hoodoos sunt statuile zeilor ( ca uite, hoodoos asta e Mudhead Kachina... ) ?  DA !
Si ii zic ca stiu ca hoodoos-urile astea sunt artificial facute de zei sau de indieni si ca reprezinta intamplari din istoria lor. Mi-a zis ca nu poate sa-mi spuna ( important este ca nu a negat ... ).
   Si dupa asta, a fost randul lui sa ma frece cu intrebari, ca de unde mi-am dat seama ca hoodoos-urile sunt statuile zeilor, ca nimeni din cei care i-au studiat pe Hopi si au scris despre asta, n-au publicat informatia ? ( asta e adevarat ).  I-am spus ca asa am inteles eu din ce am vazut in rezervatiile Hopi si Navajo : na, sa fierbi si tu in suc propriu !


          Aici e ceva ce seamana cu un papagal : e legat de Parrot Clan ?












1 comment:

  1. Super-interesant! Felicitari, Tzipi!
    Am citit si recitit... de mai multe ori...!
    Hmm... am mai cititi si la altii... dar... mai vreau, mai scrie, mai pune PHOTO!
    Avem si noi oarecum... ceva similar in Romania... I se spune... Gradina Zmeilor!
    [ Gradina Zmeilor, Galgaul Almasului, Salaj, un urias Complex Megalitic - http://romaniamegalitica.blogspot.ro/2010/10/gradina-zmeilor-galgaul-almasului-salaj.html ]
    Ehee... ar mai fi si altele....
    Detalii, Romania Megalitica / http://romaniamegalitica.blogspot.ro/

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.