Doctor Yourself

Monday, June 18, 2012

Micul Egipt

            Cum am intrat in Capitol Reef, cum ne-a lovit furtuna de nisip :


Ne-a lovit din plin, a zgaltait masina, a tras de masina si ne-am dus in zig-zag pe sosea !


                                   Intram pe carare acatre Little Egipt :


              Si vedem mormane de pamant-nisip, cu straturi de piatra in ele :


Unele mormane mai colorate decat altele ... De fapt, intreaga zona are doua feluri de nisip : alb si rosu.




                                           Drumul, of road ca de obicei :


                       Abia acum suntem siguri ca suntem pe drumul cel bun ...


Si apare brusc in fata noastra, Micul Egipt : " pitici" insirati in forma de triunghi . Facuti din sandstone ( nisip pietrificat ).  In poza nu se vede prea bine, insa bratele alea sunt foarte lungi , si mai sunt cateva in stanga pozei ( nu s-a putut cuprinde in obiectiv, intreaga constructie ).


                 Piticii din stanga pozei, care nu au incaput in cadrul de mai sus :


                             Sa ne uitam mai de aproape la pitici :







    
                                                 si un mic hoodoos :


Asa cum se vede, piticii ies din mormanul de nisip. Inteleg ca sunt acoperiti cu pamant, ca si cand cineva i-ar fi acoperit. Zona a fost acoperita cu apa pe vremuri. Daca mormanele astea erau asa si sub apa, rezulta ca n-aveau cum sa se erodeze - coloreze cu lut rosu. Daca dupa ce marea a secat, cineva a construit piticii, i-a colorat si apoi, nu se stie din ce motiv i-a acoperit cu lut rosu ...face sens.


Pe masura ce vantul imprastie pamantul din mormane, piticii ies la suprafata, perfect ordonati in forme geometrice .


Ceva similar am vazut in colectia lui Ion Gheorghe http://www.adioletea.ro/don.html
Spune ca sunt construite din ciment natural si nisip , undeva in preistorie. E extrem defrustrant ca indienii stiu foarte bine ce reprezinta piticii din Little Egipt, insa refuza sa spuna. suspectez ca sunt reprezentarile unor intamplari istorice, religioase din preistorie.



In fata a Little Egipt, pe margine, numai pietre construite in stil indian ( imita stilul zeilor de a construi : strat de pamant, strat de piatra ). Asa cum se intampla in cazu siturilor religioase, si aici am intalnit piramiduta de pietre ( zeii i-au invatat sa construiasca n piramide ) : este un omagiu adus lui Masaw, gardianul planetei, zeulmortii si stapamnul lumii interioare a planetei.


                                      La plecare, o noua furtuna de nisip ...


                          Din masina nu se mai vede aproape nimic .


                                            Megaliti pe marginea soselei :

z

9 comments:

  1. Wow ...
    Ce multe ar fi de spus!
    Ai facut o treaba buna, exceptionala!
    Ai pana cum ... in America megalitica ... 10 postari de referinta! Inca mai poti? Fa-o!

    P.S.: In Romania, in diverse locatii (vezi Costesti, Dealul Feleacului Cluj, Ulmet,Bozioru,Buzau etc.) se cheama : TROVANTI!
    Pietrele vii, pietrele care cresc! Pentru cei care nu stiu, ii invit sa caute in ARHIVA Blogului Romania megalitica. Nu este publicitate! Este doar o enigma a pamantului, frecvent (si de o mare diversitate) intalnita in Romania!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Da, inca mai am ... Mai am niste chestii foarte interesante pe la sfarsitul vacantei.
      Problema cu piticii astia din America, este ca nu par deloc a fi naturali ( mai am si altii in Blue Canion si Goblin Valley ).

      Delete
    2. Sa-i pui pe toti aici.
      Cred ca si nu exclud sa ai dreptate!
      In unele locuri si situatii, este posibil ca "factorul uman" sa-si fi adus "contributia" prin anumite prelucrari! Asa au aparut locurile sacre, altarele, templele megalitice. De pilda ... unele dintre cele inchinate cultului fertilitatii, cultul phallus-ului, etc.etc. Apropo! Ai vazut asta, aici ? Ce zici? Ar fi posibil? Cine sunt/au fost ei?:
      http://romaniamegalitica.blogspot.ro/2010/10/in-muntii-piatra-craiului-i-se-spune.html

      Delete
    3. eu sunt convinsa ca piticii astia din America sunt artificiali, pentru ca se vede cu ochiul liber ca sunt facuti din piatra alba de nisip, si apoi vopsiti cu lut rosu. O sa vezi in Blue Canyon, pitici d'astia care nu erau finisati toti, si se vede clar cum au fost slefuiti ( se vad dungile, de parca ar fi fost slefuiti cu flexul ), si apoi nu i-au mai slefuit fin ( cu smirghelul, sa zicem ) si vopsit cu lut rosu !
      Indianu mi-a confirmat sub juramant ( cred ca m-a blestemat pe viata pentru asta ), ca sunt statuile zeilor ! Si n-a negat ca ar fi artificiali ! erau aseazti in acelasi sistem, ca si astia din Micul Egipt !

      Delete
    4. M-am uitat pe postare : par artificiali. Dealtfel, si pe pamanturile indienilor era plin de simboluri falice : n-am putut eu sa le pozez pe toate din goana masinii, dar erau multe !

      Delete
  2. @Tzipi ,
    Cred ca sunt in asentimentul tuturor comentatorilor tai sa te rog sa "scoti" la LUMINA comentariile, adica sa le faci sa apara (din setarile blogului), pe prima pagina... Recent coments! ... Acesta este gadgetul pe care trebuie sa-l adaugi. Cred ca ar fi ff bine sa adaugi si "postarile cele mai citite" etc. Ia sa te uiti tu mai bine ... si sa vezi ce vrei, ce poti sa adaugi in blogul tau !!! Daca te impotmolesti, spune!

    ReplyDelete
    Replies
    1. N-am nici cea mai mica idee unde e butonul ala cu comentariile, in setarile blogului. Si mai rau, au schimbat interfata blogului, de mi-a luat cateva zile pana sa invat cum sa postez pe blog !

      Delete
    2. Trebuia sa ramai la vechea interfata!
      Butonul cu comentariile: "Recent coments" il gasesti astfel: te loghezi si intri in "interiorul" blogului, in sectiunea Desing. Coloana din drepata iti incepe cu : Adăugaţi un obiect gadget. Click pe ea! Se va deschide separat o caseta intitulata: Adăugaţi un obiect gadget! cu urmatoarele rubrici: Elemente de baza, Prezentat, Cel mai popular, Mai multe gadgeturi ... Vei face Click pe Prezentat, apoi derulezi in jos pana dai de : Recent Comments, pe care faci click, iar apoi, in josul lui: click pe Salvati. GATA cu asta! Te intorci inapoi, pe acelasi traseu , pentru a gasi tot aici si alte gadgeturi pe care sa le incerci! Ce nu-ti convine, se pot sterge/elimina! Vrei sa incerci? Sunt sigur ca poti! P.S.: Salut cu tot respectul si pe "omul tau"! Cere ajutor, sunt sigur ca te rezolva imediat!

      Delete
    3. Da'ce crezi, ca am schimbat eu interfata ? M-am trezit intr-o dimineata si nu mi-am mai recunoscut blogul ! Aia de la internet mi-au schimbat interfata, fara sa ma intrebe !

      Las' ca-i zic Omului Meu sa se joace pe la butoane ! Salutari cu respect din partea noastra !

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.