Doctor Yourself

Thursday, June 14, 2012

Whahweap Hoodoos

Dupa cum am observat, altarele indienilor sunt asezate in locuri greu accesibile : ca daca pelerinajul e usor, se pierde legatura cu zeul ... Ca sa ajungi la Wahwheap Hoodoos, ai de mers pe jos, prin desert 19 km dus-intors , pe drumul oficial.
    Daca mergeti pe drumul inchis publicului , destinat doar rangerilor, aveti de mers doar 3 km pe jos, dus -intors : tineti degetele incrucisate, sa nu va prinda rangerul ...


Drumul e off road printre morminte stravechi ( serpents mounds ) : sunt curbe si pe orizontala, dar si pe verticala ( gropi ). Atat de mari erau gropile, ca ajungeam in varf si soferul trebuia sa se ridice din scaun, ca sa vada ce e in fata lui ...

poza rezolutie mare


off road


Cand am plecat de acasa, nu intelegeam de ce Omul Meu dadea pe dinafara de fericire : baiatu' se credea la raliul Paris - Dakar ! Ce-o fi atat de fascinant sa sari cu coor-ul in toate gropile ?

poza rezolutie mare :


                                      " fericire " mare, sa conduci prin nisip ...


 Aveam harta de pe Google Maps, care nu corespundea cu realitatea din teren : pe teren, era un labirint de drumuri nemarcate ! GPS-ul era mai derutat decat noi, drumul pustiu , stim noi de ce ... Singura orientare a fost busola .

poza rezolutie mare :


Zeii au tinut cu noi, si am nimerit ca orbu' Braila ! Am ajuns in albia secata a unui riu, marginita de o parte si de alta de stanci. De aici mergem pe jos, vreo 3 kilometri.


                                                   Namol uscat :


Pe stanga, malul raului era format din nisip si pietricele .... impietrite ! Era un soi de piatraicele, legate intre ele cu mortar .


                                           detaliu. Poza rezolutie mare :


                                   albia, plina de pietricele : cu inimioare !


La un moment dat, am dat peste un loc cu namol ...  Tips pentru cei care calatoresc in desert : in loc de sunscreen-ul ala chimic, care blocheaza vit D, puteti folosi orice ulei in care adaugati 2-3 fiole de vit E la 1.000 IU la 30 ml ulei : pielea se va inrosi, dar nu se mai arde, nu se cojeste si nici vezicule cu lichid nu se mai fac. Pur si simplu, dupa 2-3 zile cat sta rosie, se va bronza uniform, maro.
Sa purtati voi incaltaminte adevcvata pentru drum, pe caldurile din desert ( ca eu n-am suportat ) !
   Functioneaza, am testat eu ...


                          Niste oase si ceva piele de vaca. Poza rezolutie mare .


                                                Si un iepure mort :


 Luam curba dupa stancile albe. Stanci, care defapt nu erau stanca, ci ...lut pietrificat ! Era de fapt, un mal din lut alb, pestecare era asezat un strat de pamant cu serpents mounds, cum ati vazut in pozele de la inceputul postarii.


        Si vedem in fata, o parte din Wahweap Hoodoos : poza, rezolutie mare


                                             detaliu. poza rezolutie mare :


                                      Prima " baba" : una mica ...


Asta se vede in partea dreapta a Wahweap Hoodoos : semicercul, inteleg ca reprezinta un hogan ( casa indienilor Navajo )
poza rezolutie mare :



        stilpul e enorm : dreptunghiul negru e statura unui om ! poza rezolutie mare


                              Whahweap Hoodoos :( poza rezolutie mare)


Statuile erau facute din acelasi lut alb, care incepuse sa se crape si sa se sfarime :



                                                         poza mare


                          Unele Hoodoos rezistau mai bine, ca astea : poze mari


Chiar si zona ondulata - erodata, care era mult mai dura ( aproape pietrificata ), incepuse sa se crape : poze mari


Hoodoos aveau in varf pietre luate din malul raului, alea despre care spuneam ca sunt formate din pietricele si mortar natural :


Surplusul pietrelor despre care vorbeam, si pe care le-au folosit la constructie, se vad aici. Se pare ca , constructorul n-a mai facut curat in urma sa . Malul riului secat este mult mai jos decat zona asta alba de deal . Daca ar fi fost apa si in zona asta din deal ( e sapata ca o potcoava in malul de lut alb ), ar fi ramas urme colorate, de namol ( care e gri ), etc. Dar nimic. Toata partea de deal ( care e tot alba ), si inainte si dupa ce treci de zona cu Hoodoos, e perfect alba ; nici o urma ca ar fi fost apa. Iar albia raiului este la cativa metri ( 10-15 ).


Ce intelege Veve de aici ? Ca am dat peste altarul unei kachina ! Dar al cui ?
Cautand pe net printre sute de zei, cineva se potriveste manusa : White Cloud Kachina !  Pentru indienii Hopi, este zeul norilor albi, care aduc ploaia . Grupul statuar este alb imaculat ca zeul , exista si revarsarea aia de lut alb ( arata ca o apa , valuri ).  Plus ca statuile sunt asezate .... pe malul unei ape ( acum secate, insa cand ploua, riul revine ), ca doar e zeul ploii ! Face sens !


Si indienii Navajo au un zeu similar ( sunt 90 % sigura ca si pe Hopi si pe Navajo i-au pastorit aceiasi zei ) : Hemis Kachina recoltei . Ori recolta are nevoie de apa .


                                     Trecem de cealalta parte a potcoavei :


                                              ... si gasim alte hoodoos ...


Peste albia riului, pe malul opus, alti perete de stanci. sus de tot, fata in fata cu hoodoos, erau sculptati doi caluti :


                          Si acum, sa mergem inapoi spre masina .


Cand ajugem la masina .... ghinion ! Pierdusem pe drumul ala de 3 km.... hartile pe care notasem cum am venit !  Intoarce-te daca mai stii cum : pe drum nici tipenie, nu era nici semnal la telefon ...
   Pierd tot, nu stiu de capul meu : in vacanta asta am pierdut 2 portofele, 1 pereche de ochelari si briceagul cel "pretios", al sotului meu. In portofel intotdeauna pun foarte putini bani, pentru ca stiu ca nu's in stare sa am grija de el. Da' hartile ?
  Asa ca n-am avut incotro si am plecat la drum bajbaind ca orbii. Noroc ca Omul meu sta bine cu orientarea si memoria, ca n-am gresit drumul. Ne opream pe drum, si ne intrebam unul pe altul : tu iti amintesti de groapa asta ? Chiar am trecut pe aici ?

Si aici muntii sunt construiti in stil zeiesc : strat de piatra, strat de pamant ...


                                                   detaliu : poze mari





2 comments:

  1. De vis! Superb! Nu am ce adauga in fata acestor peisaje. Sa inteleg ca sunt naturale, cu minima interventie din partea omului?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu am inteles ca nu's naturale, ci facute de oamenii din preistorie, cu ajutorul zeilor lor.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.