Doctor Yourself

Monday, April 16, 2012

High Cost

Ca in Rai totul e mai scump decat in tarile civilizate, asta stim deja. Ca daca vrei sa zbori din Rai, e super scump : fapt pentru care, canadienii trec granita in SUA si isi cumpara bilete mult mai ieftine ( sute $ diferenta ) ...
Gratie ziarelor, acum aflam, de ce in Rai nu avem companii low cost : pentru ca taxele sunt atat de mari, incat nimeni nu isi permite sa vina sa sparga monopolul ...


 Companiile loww cost spun ca mentina preturile la bilete scazute, intr-un mediu de afaceri foarte scump. Sa zbori in Canada este foarte scump, spun cei de la JetBlue. Si nu sunt singuri ...
   Virgin America si Frontier Airlines spun ca si-au operit planurile de extindere in Canada, din cauza taxelor si costurilor foarte mari din tara asta. Taxe, in medie, cu 120 $ mai mari decat in USA. Si atunci, companiile low cost vor zbura in USA, iar canadienii se vor trezi de la 5 dimineata, ca sa treaca granita in USA, sa zboare mai ieftin. Ca in Canada e exorbitant.
  
Fred Laar, profesor de economie la York University, spune ca aia in plus 120 $ / bilet, reprezinta o crestere semnificativa.Pentru comparatie, anul trecut, ca sa aterizeze un Airbus A 330 american, pe Toronto Person Airport, costa 20.885 $, ceea ce il claseaza printre primele cele mai scumpe aeropoarte din lume ( conform cu datele de la International Air Association ). Acelasi Airbus american, aterizeaza 12.367 $ pe Tokio Airport .


 Guvernul impune taxe mari, ce duce la cresterea pretului biletului de la Air Canada . Iar pentru biletele scumpe, e blamata Air Canada. CEO-ul de la Air Canada, Calin Rovinescu, spune ca daca ar putea economisi 1 bilion $ anual, daca ar putea muta air Canada in USA, unde taxele sunt de departe mult mai mici.
   Executivul de la I.A.T.A., declara in ziar ca Ottawa trateaza industria, ca pe o vaca de muls.   


Rezultatul preturilor mari practicate de Air Canada, se vede cu ochiul liber : 5 milioane de canadieni, adica 15 % din canadieni, trec granita in USA, ca sa ia avionul de acolo . Din pacate, nu toti canadienii locuiesc aproape de granita cu USA ca sa li se merite efortul  ...
    Un sondaj facut de Hotel Association of Canada, a gasit ca 30 % din canadieni intentioneaza sa ia avionul din USA in anul urmator. Presedintele National Airlines Concil of Canada, declara situatia "jenanta" , si ca oamenii aleg sa dea cu flit zborurilor canadiene, pentru ca's prea scumpe. Probabil, cand canadienii nu vor mai putea vinde chiar deloc biletele, poate se vor gandi sa reduca preturile : ca sa nu intre in faliment ( in ciuda monopolului care il detin ).
 

De departe insa, cea mai mare taxa din industrie, este practicata de Ottawa, prin inchirierea pamantului ....aeropoartelor ! Si din inchiriere, scoate sute de milioane $ . In 2010, primele 8 aeroporturi ca marime din Canada, a platit catre Ottawa, 241 milioane $ ,adica aproape jumatate din cat plateste Toronto Person airport.
   In comparatie, aeropoartele din USa raman tot proprietatea guvernului, insa nu li se percep taxe de inchiriere, precum in Canada.

Nu, taxele nu se opresc aici : platesti chirie catre Ottawa, da' mai trebuie sa platesti si catre ....autoritatile locale ! Cam intre 16 - 40 % din pretul biletului, sunt numai taxe .


Cei din industria aeronautica, incearca sa convinga Ottawa sa scada taxele ( ca isi pierd clientii ) macar cu 1 bilion $ anual. Asta le va aduce 2,9 milioane de pasageri anual si 3,5 bilioane anual .Solutii ar fi ... bunavointa nu prea ...
    Tot industria, incearca sa convinga Ottawa, sa ia exemplu de la Dubai si sa devina un nod de confluenta al traficului international, pentru ca pozitia geografica le permite.


6 comments:

  1. bun articol...totusi, corectie, cred ca la plural sunt aeroporturi.
    de asemenea, nu al optulea aeroport a platit 241 de milioane guvernului federal, ci primele 8 (ca marime)aeroporturi impreuna.
    nu stiam ca sa multi canadieni pleaca in US sa zboare.de aici mai zboara doar imigrantii fara cetatenie (doar cei care au nevoie de viza pentru US)

    ReplyDelete
  2. Engleza mea da rateuri ! Thanks pentru corectura !

    ReplyDelete
  3. Woa... wait a minute: CEO-ul de la Air Canada e Călin Rovinescu?

    P.S.: Revezi tot paragraful în care-l menţionezi pe Călin căci ai omis minim două cuvinte şi ai greşeli masive de punctuaţie şi ortografie. Eu am înţeles(după a treia citire) ce-ai vrut să spui dar chiar îngreunează lectura.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks ! Din nefericire, de cand am venit in Canada, limba romana s-a deteriorat grav. Acum nu vorbesc corect nici o limba, si nici sanse de reabilitare nu's.
      Maimult decat atat, nu pot corecta in pasaajul ala : ca nu ma ajuta engleza ( sau romana ? )

      Delete
  4. da, intre-adevar zborurile sunt foarte scumpe din Canada, insa nici in SUA nu e totul chiar asa frumo. Noi traim in Des Moines, Iowa si ca sa iesm din orasul cela mic plateam cu vreo $200-300 de bilet. Cel mai aproape si mare aeroport era Chicago dar nu-ti era a conduce 5 ore sapoi cind vii din MD obosit iara alte 5 ore, masina la chirie, obeseal etc. Noi cind am cumparat bilete acasa din Iowa am platit cam cit costa si de aici sa zbor in MD. Dar, deacord in orasele mari in SUA e mult mai ieftin.

    P.S. Intr-adevar "capul" Air-Canada e un roman. Inca un motiv de mindire si de dovada ca orice imigrant poate ajunge departe (chiar daca posibil el e nascut aici, oricum e din parinti imigranti).

    ReplyDelete
    Replies
    1. A venit la 5 ani aici : canadian 100 %, crescut-educat aici. Nu-i acelasi lucru cu imigrantu' care vine la 30 de ani in Canada.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.