Doctor Yourself

Sunday, April 29, 2012

Anticapitalism

In Montreal, studentii sunt in greva : de prin luna februarie, pentru ca vor sa le mareasca taxele scolare .


Studentii n-au fost chiar pasnici , ca politia a folosit gaze lacrimogene si grenade ( nu stiu de care, ca Google n-a vrut sa traduca ) ca sa imprastie multimea. Miercuri noaptea au arestat 80 de persoane, 6 erau ranite.
   Seful politiei declara presei ca este mandru de forta si profesionalismul politistilor.


Scandalul a inceput cand studentii au fost anuntati ca le vor creste taxele scolare, incepand cu 325 $ / an, pentru urmatorii 5 ani, pentru un total de 1.625 $ .Quebecul are cele mai mici taxe scolare din toata Canada, si chiar cu cresterea de mai sus, tot ar fi ramas a treia provincie cu cele mai mici taxe din Canada. 
   Acuma, au si studentii dreptatea lor :  pentru ce sa le creasca taxele ? Ca oricum scolile ies in profit maxim .


Pe alta parte, studentii scapa din vedere exact esentialul : in primul rand, trebuie sa se uite la ei in curte, si abia apoi in curtea universitatilor. Daca cineva trebuie blamati, inainte de oricine, aia sunt parintii studentilor : nu te apuci de plodit, cand tu nu ai bani pusi deoparte pentru educatia plodului. Mai greu de inteles, cand femeile isi pierd mintile si's disperate, cand vine vorba de puradelizare : nu conteaza ca n-au cu ce sa-i tina prin scoli, ele vor sa se joace de'a mamica si taticu' .
     Este responsabilitatea ta de parinte sa-ti cresti si sa-ti educi puradelu' : daca nu esti capabil ( inclusiv financiar ) sa faci asta, apoi stai dracu' pe coada ta si nu mai condamna si pe altii sa se chinuie in mizeria in care tu traiesti ! 

Studentii spun ca protestul nu e doar impotriva cresterii taxelor, ci si schimbarii din societate : impotriva unei societati mult prea capitaliste.  



Si ne lovim de aceeasi problema : parinti iresponsabili, pentru ale caror fapte, suporta consecintele copiii lor ! 
Mi se pare de bun simt si de logica primara, ca inainte de a te apuca de puit, sa te uiti in jur si sa vezi in ce mediu ( societate ) il aduci pe lume. Adica, intai rezolvam problemele din societatea in care traim, si abia apoi ne apucam de puit. Cum insa parintii studentilor n-au putut, n-au vrut, n-au incercat ( nu conteaza ), sa rezolve problemele societatii umane, nascand plozii, n-au facut decat sa transfere probleme societatii, pe umerii plozilor : ia luati de aici, si rezolvati voi problemele noastre ! N-aveti decat sa iesiti in strada, sa va bateti in parte cu politia, pentru o viata mai buna . 
    Foarte inteligent : condamna-ti copiii la sclavie pe viata ( nasciandu-i in societatea umana sclavagista ), si apoi mira-te ca prostu' , de ce vine plodu' sa-ti bata obrazu' si te condamna cu dezgust, pentru ceea ce i-ai facut.


Studentii spera sa traiasca si sa munceasca mai tarziu, intr-o societate in care valorile nu vor fi bazate pe bani. Mioritic vorbind, ei nu vor capitalism salbatic. Pai asta-i societatea primitiva si sclavagista, in care parintii vostri au considerat ca-i nimerit sa va creasca : sa multumiti din inima parintilor !


In timp ce studentii urla in strada ca n-au bani sa mearga la scoala, Quebecul sponsorizeaza cu 190.000 $, din bani publici, doua reviste .... sexy ! 
De ce face asta ? Pentru ca sustine .... cultura ! 
Ce fel de cultura o fi intr-o revista cu chiloti ? Probabil cultura Victoria Secret ....


 Radio-Canada a anuntat cum, Canadaian Heritage a aprobat finantarea ppentru doua reviste sexy , Summum si Summum Girls .


18 comments:

  1. Nu e chiar asa cum spui. Copiii se fac nu doar de parinti iresponsabili si in timpuri rele financiar. De obicei se fac cand parintii au de toate, insa guvernele , toate guvernele, speculeaza absolut orice penrtu a face bani.
    In plus, totul se schimba de la generatie la generatie. Eu nu voi ramane fara familie de frica guvernantilor. In plus, Bill Gates nu are facultate din cate stiu, si tot asa multi afaceristi.

    ReplyDelete
  2. E adevarat ca se schimba lucrurile la fiecare generatie, insa problemele societatii raman fix aceleasi : aceeasi Marie, cu alta palarie ( doar suprafata, ambalajul difera ).

    Asta cu parintii au de toate, e pur si simplu irelevanta, pentru ca e doar pe termen scurt : am de toate acum, ca am job si economia merge bine. Maine se schimba guvernul imi pierd jobul,vine criza ... nu mai am aproape nimic si doar nesiguranta zilei de maine.

    Eu una nu-mi permit sa fac plozi, carora sa nu lepot oferi siguranta financiara cel putin, pe tot timpul cat vor fi in ingrijirea mea. Pur si simplu nu-mi permit sa le risc bunastarea : mai bine nu-i fac.
    Si chiar daca m-as scalda in bani, tot nu mi-as permite sa-i aduc pe lume in societatea umana : e mult prea infecta. Nu conteaza ca raman eu fara copiii : conteaza ce le ofer copiilor si cum se vor simti ei daca ii nasc aici. Daca nici mie nu-mi place societatea in care traiesc , apoi nici plozilor mei nu le va placea ( poate doar daca ii nasc oligofreni ).
    Din orice punct de vedere m-as uita, interesul plozilor este sa nu fie nascuti in societatea umana in care noi acum traiesc.
    Chiar daca mi-ar crapa buza sa plodesc, n-=as face-o niciodata, din motivele mai sus expuse.

    ReplyDelete
  3. Da, interesant punctul tau de vedere. Eu o vad insa ceva de genul eu si familia contra societatii, deci avem nevoie de aliati pt a invinge. Sunt cam a dracului, stiu :))
    Si s-ar putea sa pierd lupta, iarasi stiu, dar...voi incerca sa raman in istorie :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iti doresc succes ! Marturisesc spasit, ca eu n-am vocatie de Don Quijote !
      In plus, istoria ne arata ca intotdeauna sistemul a fost calare pe oameni si nu invers.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. Nu stiu de ce, dar credeam ca esti deja mama!

      Delete
    4. Oh ! Niciodata nu mi-am dorit sa fiu mama ! Nici macar cu papusile nu ma jocam de'a mama si de'a tata !

      Delete
    5. De ce ?
      Eu as zice ca sunt constanta ...

      Delete
    6. In Rai traiesc doar preafericitii !

      Delete
    7. Cand simti respiratia plodului pe obrazul tau, gandesti altfel. Ma gandeam ca, daca esti fericita, atunci iti pare bine ca te-ai nascut, datorita parintilor tai care sa-au bucurat ca te au. Ai putea face la fel...

      Delete
    8. La mine la tara, in fiecare primavara, pe gaini le apuca febra puitului : de regula cand erau ele fericite ( probabil pentru ca dadea firul ierbii si gaseau mancare ). Ca sa le scoata din febra puitului, oamenii turnau apa rece pe ele.

      De asta as avea si eu nevoie, in cazul in care as decide sa puiesc .... pentru ca am niste emotii ( sunt fericita ) : un dus rece si o pereche zdravana de palme, sa ma trezeasca la realitate.
      Realitatea e ca mi-as condamna plodul sa ne nasca sclav pe viata, intr-o societate sclavagista si primitiva : doar pentru ca eu am anumite emotii .

      Si apoi, am pretentia de la mine,ca am depasit stadiul animalic, in care iau decizii, in functie de emotiile care ma conduc : sunt happy - puiesc ... sunt trista - urlu si imi descarc nervii pe plod.
      No thanks : am descoperit ca am creier si ratiune si prefer sa le folosesc : cu atat mai mult cu cat e in joc viata propriului meu plod.

      Delete
    9. O capricioasa constanta...Mai vorbim...

      Delete
    10. Mda. Poate data viitoare o sa ne spui care-i legatura dintre fericire si puit. De ce trebuie sa puiesc daca's fericita ?

      Delete
  4. Astia ca si aia din tarile latino-americane. Cheltuie sume colosale pe telenovele cind, de fapt, acei bani, ar putea rezolva o gramada de probleme.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.