Doctor Yourself

Friday, March 23, 2012

Furia laptelui

Ca pe aici prin Rai, muierile care au fatat, considera ca toti cei din jur sunt datori sa le suporte lipsa de bun simt si mitocaniile, asta e stiut deja. Daca are plodul in brate, se considera scutita ( si ea si puradelu' ) de respectarea oricarei reguli de civilizatie : ea e deasupra tuturor. Si daca cineva ii atrage atentia, apoi e drama si discriminarea puradelului . Suspectez ca de la furia laptelui li se trage lipsa de gandire rationala.
     Zilele trecute am vazut ca a inceput sa se intample si in Romania : e mare scandal pe bloguri ! Scrie o mamica furioasa pe un blog, cum se intalneau ele cu tot cu plozii din dotare, intr-o ceainarie-librarie. S-au intalnit ele ce s-au intalnit, pana cand intr-o zi, dupa ce au stat cu o gasca de plozi 3 ORE in ceainarie, la plecare, a venit madam PR si le-a rugat frumos sa revina .... fara plozi !
Si acuma ele tipa sus si tare cum ceainaria aia declarata child-friendly ( pentru ca de 2 ori / saptamana organiza spectacole pentru puradei ) .... le-a discriminat plozii. Si se jura ca nu mai calca pe acolo, ca aia au ceva cu plozii lor. Povestea aici http://mateicelmic.blogspot.ca/2012/03/o-mare-dezamagire.html 
( comentariile fac toti banii ... e mai fun decat in desenele animate )...

Sa recapitulam :
--- Mamicilor , nu va imaginati ca plodul vostru e buricu' pamantului , ca nu intereseaza pe nimeni de el. Pe oameni in general ii doare fix in coor ca stai tu si cu plodul la masa intr-o ceainarie. Dar, pe oameni ii va deranja extrem de tare nesimtirea ta de parinte care nu isi educa plodul : ca nu-l educi, e fix responsabilitatea si problema ta.
    Dar de ce ma obligi pe mine, client al localului, sa-i suport plodului circul facut ? N-am nimic impotriva plodului, ci .... impotriva mitocaniei tale de parinte ADULT. Urla plodul, se foieste si se agita si tu nu-l poti controla ? Il iei frumos de-o aripa si dispari pe usa afara : din bun simt si din cei 7 ani de acasa, care iti cer sa nu deranjezi pe cei din jur. E vorba de bun simt si nu de discriminarea nimanui.

--- Gasca de mamici ofensate de pe blog, declara sus si tare ca nu e corect sa nu-si poata lua plozii peste tot pe unde se duc ele. Ba e foarte corect : sunt locuri in care plodul nu se poate adapta ( teatru, cinema, restaurant ) si de bun simt e sa nu-l iei cu tine. Daca totusi te incapatanezi sa-l iei si plodul face circ, iar tu nu te simti sa pleci din local .... se cheama lipsa de bun simt. Surprise : clientii localului nu-s obligati sa suporte circul plodului tau !
   Si nu te mira ca vei fi cadorisita cu priviri ucidgatoare, cu injuraturi printre dinti si vei fi rugata sa revii fara plod ( pentru ca ai dat dovada ca nu esti in stare sa-ti educi / controlezi plodul ). Sa fii plod nu e o scuza ca sa nu respecti regulile de comportament in public.

--- Mamicile ofensate s-au vaietat ca oamenii suporta cocalarii care vorbesc tare la telefon, dar nu vor sa suporte circul facut de plozii lor. Cu alte cuvinte : daca astuia ii suporti lipsa de educatie .... de ce nu mi-ai suporta si mie mitocaniile ?
Foarte tare : cu asa parinti lipsiti de bun simt, ce pretentie am ca plozii lor sa fie bine educati ?

--- Mamicile ofensate spun ca totul a fost ok, plozii n-au deranjat. Oare ? Tii o gasca de plozi mici 3 ORE intr-o ceinarie sa asculte palavrele adu;ltilor, si chiar vrei sa te cred ca au stat cuminti pe scaunele si au pastrat linistea ? Sa fim seriosi !
    Mamicile ofensate nu spun, insa au spus cititorii care au comentat ( da, le-am citit pe toate si sunt peste 100 de comentarii ) si care au sunat la ceainarie sa se documenteze : o mamica proba hainele cumparate, dintr-o sacosa ( in ceainarie ! ! ). Alta mamica facea gimnastica printre mese cu plozii, ca sa-i tina ocupati. Iar restul de mamaici probabil ca se hlizeau la masa, bucuroase ca si-au gasit fraierii care sa le suporte tambalaul.
    Deci : o ceainarie-librarie nu e cabina de proba. Nici loc de joaca pentru plozi. Nici sala de gimnastica. Ceainaria are niste reguli de conduita ( ca orice local ), si care trebuiesc respectate de catre toti clientii ( egal ca's posesori de plozi ori ba ). Faptul ca ai plodul de fusta, nu te indreptateste sa calci in picioare dreptul celorlalti clienti la liniste. Nu-ti da dreptul sa fii mitocan : plodul nu e o scuza .

--- Comentatorii care au sunat la ceainarie, au spus ca personalul de acolo s-a simtit deranjat , insa a tacut si a rabdat, asteptand ca managerul sa ia atitudine. Doi clienti diferiti, s-au plans personalului ca sunt deranjati de circul facut de gasca de plozi.
Motiv pentru care, in sfarsit, dupa 3 ORE, s-a hotarat si PR-ul sa ia atitudine si sa le spuna sa revina fara plozi. Probabil , in speranta ca fara plozi, vor da dovada de mai mult bun simt .

--- Mamicile ofensate o tin una si buna ca localul se declarase "child-friendly ", fapt pentru care trebuiau sa se simta obligati sa le suporte lor circul facut de plozi. Child-friendly nu inseamna " cresa" - " gradinita", deci nu le permite plozilor sa se comporte ca acolo.
     Sa recapitulam : ceainaria-libraria nu e Mc'Donalds si nu avea loc de joaca amenajat pentru plozi. Motiv pentru care, mamicile ofensate ar fi trebuit sa aiba bunul simt sa respecte regulile ceinariei : adica sa-si tina plozii la masa, in liniste, ca sa-si bea ceaiul.
N-ai fost capabil sa-ti educi plodul ca sa se comporte civilizat si nu ca o maimuta urlatoare ? Pai nu te duci cu el in ceainarie : din bun simt ca sa nu deranjezi. Te duci cu el in parc, sa poata racni in voie.

--- Ce n-am inteles eu, este de ce i-a luat PR-ului 3 ORE pana sa intervina ? Au fost 3 ore in care pur si simplu le-au lasat pe mamicile ofensate sa-si bata joc de linistea celorlalti clienti , fara nici o jena.
  Atunci cand ai un client in local, care DERANJEAZA ( egal ca-i plod, cocalar , negru, verde, muiere proasta sau tigan ), te duci si ii spui frumos ca deranjeaza, si il rogi sa inceteze ( controleaza-ti plodul, ca d'aia esti parinte ). Daca nu inceteaza, te duci din nou sa-i ceri sa paraseasca localul : de buna voie sau dat afara cu paza ( alegerea ii apartine ).

E evident ca mamicile ofensate au confundat ceainaria cu ograda lui taica'sau si s-au comportat ca atare. E la fel de limpede ca mamicile ofensate considera ca e firesc si obligatoriu, ca cei din jur sa suporte circul facut de plozii lor : daca ele au fatat, apoi tot poporul trebuie sa suporte consecintele.
   In continuare mamicile ofensate refuza sa accepte ca problema nu a fost discriminarea plozilor, ci ... lipsa de bun simt si 7 ani de acasa. Ca-i mult mai convenabil sa te arate cu degetul ca ai ceva cu plodul lor, in loc sa accepte ca nu si-au educat plozii .
Poate e timpul sa e trezeasca la realitate : nu, plozii vostri si ai altora, nu intereseaza pe nimeni. Astea's basini.

Pentru miorlaitele care sunt deranjate de limbajul folosit : faceti in asa fel, incat sa meritati un limbaj elogios. Pentru ca da, exista oameni care ma pun in coor de admiratie ( si au si plozi ). Da' aia nu-s parintii lui D-l Goe ...

7 comments:

  1. Pana mea, si eu sunt mama, dar unele fac din asta nu un fapt natural asa cum este de fapt, ci o noua categorie sociala.
    Din pacate in Romania a aparut moda discriminarii pozitive. Cum imi dau seama ca sunt gay sau fac un copil, cum trebuie sa afle toata lumea si sa ma trateze cu manusi.
    Faza in sine e chiar penibila, totusi e ceainarie nu loc de joaca pt copii!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Eu pe mamicile astea eroine le-as trata cu manusi, dar cu conditia ca ele sa nu ma trateze cu nesimtire.
      Le inteleg perfect ca viata-i de cacao si plina de frustrari cand au plod, ca nu mai esti liber, ca nu aia, ca nu aia ( da' si-au facut-o cu mana lor ) : dar asta nu le da dreptul sa renunte la bun simt si sa calce in picioare pe cei din jur.

      Delete
  2. 1. eu nu m-am putut abtine si am comentat si eu acolo, (desi comentariul e la moderat, si nu stiu daca o sa apara), @o persoana magda care se supara ca oamenii se uita urat la ea daca ea isi lasa copilul de 2 ani sa mearga liber pe un trotuar aglomerat urbam si se intreba daca oare acei oameni nu ar prefera ca copilul ei sa merga in lesa, si eu am raspuns, ca de fapt, DA, pt securitatea unui copil de 2 ani, chiar ESTE preferabil ca el sa mearga tinut in lesa pe un trotuar aglomerat urban tocmai ca, Doamne fereste sa nu pateasca ceva, ca poate, Doamne fereste sa o ia si catre carosabil din doar 1/4 sec de neatentie, nu numai sa se impiedice de el vreun trecator cu tocuri ascutite sau cu vreun rucsac mai greu, (sau ham, ca EXISTA si a fost folosit, si si eu am avut in Bucurestiul inceputul anilor 80 in care trotuarele erau chiar mai putin aglomerate decat acum).

    2. @ konkursman:

    a) in lb norvegiana, konkurs= faliment, aktor= procuror, am zis asa just for fun, ca o curiozitate glumeata, nu ca vreau sa intep eu ironic cu ceva anume in mod gratuit;

    b) chestia re gay, la nivel de lb romana/Romania, mie mi se pare de nivel gratuit, ca nici o persoana gay nu cere in prezent in mod real in lb romana sa fie "tratata cu manusi", sau sa primeasca privilegii speciale. Daca ti-o fi cerut tie personal vreo persoana gay asa ceva, sa-ti pui manusi, probabil ca era un caz ca de ex tu erai un vanzator si trebuia sa porti manusi ca sa pui intr-un container un fel alimentar care nu trebuie sa fie atins cu mana altcuiva, sau poate ca erai medic sau stomatolog, si trebuia sa examinezi la nivel de sarcina de serviciu, sau chiar si doar for fun, (ca se poate si asa, si nu reprezinta vreun cap de tara si o experienta homosexuala nu inseamna neaparat ca esti si tu gay), acea persoana prin vreun orificiu a carui examinare cere de obicei purtatul de manusi atat pt protectia ta cat si a ei.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu catadixeste ca aprobe comentarii negative, decat daca sunt extrem de soft si nu ating miezul problemei. Nici mie nu mi-a aprobat decat un singur comentariu. Cand i-am zis de bun simt si 7 ani de acasa, s-a facutca ploua.

      Delete
  3. Rudolpf Aspirant
    1. Etimologia este urmatoarea: concurs (rom) si man (engleza). Concursoman, pe limba noastra neaosa. Bineinteles, eu nu sunt concursomana :)
    Deci nicidecum nu are vreo legatura cu limba norvegiana, si oricum nu am sesizat nicio ironie, poate doar o intentie :)
    2. Nu am cunoscut niciodata vreun gay, dar citesc un blog al carei autoare nu scapa niciun prilej in ultima vreme sa reaminteasca cititorilor orientarea ei sexuala, ceea ce zau ma calca pe nervi. Chiar e necesar sa stiu ce filme vad oamenii gay? Sau ce muzica prefera? Eu una nu m-am gandit niciodata sa le spun cititorilor: stii, asta e un film heterosexual...chiar, stiati ca eu sunt heterosexuala???
    Dar din pacate nu pot sa-i spun direct: fata, ma plictisesti, chiar erai mai interesanta cand iti tineai viata privata pt tine, pt ca s-ar simti...discriminata. Asta vroiam sa spun cu purtatul manusilor de catre unele categorii sociale.
    Tzipi: o, da, viata cu copil e frustranta, mai ales daca ai facut-o ca obligatie. E frustranta si daca ai facut-o din iubire, dar oricum nu scuza faptul ca unii vor ca lumea sa se schimbe dupa ei. Eram la un moment dat intr-un autobuz si un ciutan a venit si mi-a luat pufuleti din punga mea fara sa ceara voie, si ma-sa se uita foarte intelegatoare si mi-a zis ca o sa vad eu cum e cand va creste fiica-mea...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Holly Shit ! Deci e mai grav decat credeam eu : adica nesimtitii astia, nici macar NU CONCEP, nu-si imagineaza ca s-ar putea si altfel ( un plod educat ) !
      Ce sa-si educe plozii, cand ei insisi sunt needucati ( si nu le-a dat prin cep ever sa se auto-educe ) ?

      Delete
    2. Re blog scris de o persoana care isi descrie orientarea sexuala in mod plictisitor pt un eventual cititor: pai daca e doar vorba de un BLOG, de ce te mai chinui sa il citesti daca nu-ti place ? Esti cumva platit sa citesti bloguri si o faci asa, fara chef, chiar si pe alea care nu-ti plac, doar din obligatie de serviciu ? Eu chiar as fi si eu ff interesat de castigat un ban in plus daca s-ar putea astfel ! Ca totusi sper ca nu cauti perle ale literaturii universale, fie ea de tip jurnalistic sau nu, sau informatii deosebite negasibile in alta parte decat pe BLOGURI !!!! Si inca si bloguri in lb ROMANA !!! LOL ! Mersi, chiar ca am ras la comentariul asta al tau care m-a binedispus pt aproape viitoarele 4 ore !

      Si, chiar asa, prin total absurd, daca ai indrazni vreodata sa comentezi ce presupui tu ca ar jigni acel blogger care s-ar simti presupus discriminat (2 presupuneri absolut nefondate pe nimic decat daca poate cunosti tu acel blogger in real life si ii stii si stilul real de personalitate si de reactivitate), CE naiba ti-e frica ca ti s-ar putea intampla daca:

      1. ai face un comentariu de tip critica "literara" a genului literar "blog" si ai scrie si tu o critica negativa la un blog sau la un articol de blog pe acel blog intr-un comentariu chiar pe acel blog, sau chiar pe blogul tau daca ai unul, (cu riscul asumat de a face reclama si mai mare acelui blog);

      2. ai indrazni sa intrebi persoana respectiva direct de ce se simte ea obligata, (asa cum se pare ca ai tu impresia, ca e posibil ca intentia sa fie cu totul alta, inclusiv folosirea unor tag-uri specifice pt rank Google, sau poate doar o preferinta de stil, cine naiba stie), sa mentioneze asa de des despre orientarea ei sexuala ?

      Eu nu doresc sa intru intr-o conversatie competitiva re agenda politica gay, pt ca eu nu sunt orientat politic, nici nu sunt competitiv din fire si nici nu ma pricep la dezbateri argumentative serioase pt ca, din pacate, eu nu am invatat asta la scoala generala in sectorul 2 Bucuresti, dar chiar voiam sa ajut, daca e posibil, sa nu mai ai anxietati din astea posibil irationale bazate pe niste simple presupozitii care pot si ele fi total false de la bun inceput.

      Daca acest comentariu te-a ajutat, e total OK, nu e nevoie sa faci nimic drept recompensa, considera-l un mitzvah, iar daca NU te-a ajutat si doar te-a enervat, imi cer scuze si doresc sa te asigur ca absolut NIMIC din ce am comunicat eu personal vreodata vreunui om in cuvinte, fie in real life, fie on-line, NU a dus la absolut NICI un efect, fie pozitiv, fie negativ, pe termen mediu sau lung, fie ca a auzit sau inteles acele cuvinte sau nu, iar doar pe termen scurt s-a intamplat destul de des sa cauzez sentimente de dezamagire sau pur si simplu nervi usori de plictiseala si, de obicei ele s-au rezolvat rapid pt ca oamenii respectivi au inceput sa se uite la ceas si sa spuna ca au putina treaba in alta parte.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.