Doctor Yourself

Monday, March 19, 2012

Financial tips !


Din ciclul " banii n-aduc fericirea " , ziarul ne serveste iarasi pseudologi care incearca sa ne convinga cum strugurii sunt acri, si prostimea trebuie sa fie fericita si daca e rupta in coor . Bonus : primim si financial tips la sfarsit !
    Si ne da si exemple de idioti care au castigat la loterie si apoi s-au spart in figuri pana cand si-au pierdut toti banii, intr-un timp foarte scurt . Asta, ca sa  fie de invatatura de minte populimii care indrazneste sa viseze la bani si o viata mai buna : uite ca si daca ii obtineti, tot nu ii veti putea pastra ( s-a intamplat altora deja ) ! Lasa mai bine banii sa stea frumos in mana celor 1 % din bogatii lumii, ca aia stiu ce sa faca cu ei si cum sa nu ii piarda.
    Prostimea pierde banii in no time, deci mai bine resemnati-va sa fiti sclavi rupti in coor , dar " bogati" spiritual ! ( de parca astea doua aspecte n-ar putea convietui intr-o singura persoana ....ca se musca ! )


Intreaba cineva la ziar, cum sa-si regaseasca bucuria de a trai, ca tocmai si-a pierdut jobul si banii ?
Omul are o problema pur materiala, care a cauza starii lui proaste de spirit. De cata inteligenta ai nevoie sa intelegi ca trebuie sa actionezi pe cauzele unei probleme, ca sa o rezolvi, si nu sa actionezi pe ... efectele ei ? Ei bine, pesudologul, exact asta ii recomanda : sa spere ca situatia se va schimba ( mda, si eu sper ca o sa imi creasca picioare lungi ) !
Si ii mai zice si basme despre cum sa nu se identifice cu ceea ce face : pai cand n-ai din ce trai, esti rupt in coor si mori de foame .... asta-i realitatea ! Asta sunt in momentul asta ( un om in faliment ) : ar fi imbecilitatea suprema sa imi inchipui altceva ( indiferent cata suferinta sau fericire mi-ar produce ).
   Povestea asta de 2 bani cu a nu te indentifica cu ceea ce faci, este fix spalare de creier si negarea realitatii : pai jobul imi ia 8 ore / zi. Si in timp ce spal podelele, ce ar trebui sa-mi spun, ca sunt director de banca ? Ca pot sa fac mai mult de atat si stiu asta, e ok : dar in momentul asta, tot podele spal, tot somer sunt, indiferent cat de inteligent sunt si indiferent cat de bun sunt in meseria mea.
    In loc sa-mi menajez orgoliul ranit, sa-mi cosmetizez realitatea ca sa o fac suportabila, mai bine as cauta radacinile problemei ( sa-mi caut un job ) , ca sa restabilesc situatia anterioara. Asta, in loc sa visez cai verzi pe pereti si sa sper aiurea .


Ce il sfatuieste pseudologul ? Ca magarului ii lipseste tichia de margaritar ....
Pai .... sa se conecteze cu cea mai adanca parte a fiintei sale si sa mearga asa pe calea spirituala , pana ii pica fisa ce are de facut. What ? Pai si ce legatura au problemele materiale ( din realitatea materiala ), cu autosugestia si starile sufletesti ? Ca e treaba aia cu piramida lui Maslow : intai rezolvam urgentele de baza ( fix alea pe care omul spune ca tocmai le-a pierdut ).

Eu l-as intreba pe nenea pseudologul, el cat de senin si calm sufleteste ar putea fi, in conditiile in care n-are job, il inghionteste foamea si nu stie cu ce va plati chiria luna viitoare ?
   Deci, cand eu vin cu o problema concreta, materiala, palpabila, si el in calitate de pseudolog imi spune sa visez cai verzi pe pereti drept rezolvare, apoi eu mi-as cere banii inapoi si i-as zice sa-si dea demisia . Sau sa mediteze si el la cai verzi pe pereti, pana cand ii pica fisa cum sa nu se mai faca singur de cacao.


Alt nene il intreaba ca e sanatos sa isi doreasca sa faca bani cat mai multi ? 
Pai traim intr-un sistem economic profund sclavagist, din care singura cale de iesire este libertatea financiara ( adica sa ai atat de multi bani incat sa nu mai trebuiasca sa muncesti ever .Sa iti permiti sa stai cu burta la soare sau sa calatoresti prin lume ). 
   E limpede ca sclavii de rand n-au acces la asa ceva, insa, cu cat ai mai multi bani, cu atat iti usurezi conditia de sclav si iti faci viata mai buna : asa functioneaza sistemul in care traim. Asa ca nu vad de ce ar trebui sa fim ipocriti si sa ne dam fete mari ca vai cat e de imoral sa ai bani. Sunt doar niste bani, nu-i nimic moral sau imoral in asta: faptul ca am mai multi bani sau mai putini, nu ma face nici mai bun ,  nici mai rau ( decat daca sunt imbecil ).

  Pseudologul vad ca intretine mitul ala ca daca ai bani, asta e ceva rau si te face negru in cerul gurii daca nu esti atent. Si musai trebuie sa te simti vinovat pentru ca ai mai multi bani decat alti sclavi :  sa iti faci un scop spiritual in viata, ca sa dai si altora din banii tai ( organizatiilor de caritate, of corse ... ). De parca tie ti-au picat banii din cer ...


Alt nene intreaba la ziar ce ar trebuie sa faca, pentru ca recesiunea il face anxios ?


Raspunsul pseudologului e stupefiant : cica sa bage capul in nisip ca strutul ! De ce sa faca asta ? Pai.... pentru ca recesiunea sa NU devina REALITATEA lui !
Da' pseudologul asta chiar traieste cu impresia imbecila ca realitatea se schimba in functie de perceptia mea ? Sau ca daca eu refuz sa vad anumite aspecte din realitate ... ele vor disparea ?
    Aha, deci asta-i reteta pseudologului ( cine dracu' si in ce conditii le da drept de practica ? ) : nu iti convine ceva in realitatea in care traiesti .... ignora si te vei simti mai bine. Gandeste selectiv. Traieste selectiv : selecteaza doar ce te coafeaza pe tine si traieste asa, in lumea ta imaginara, pana cand o sa te dai cu capul de pragul de sus. Respecta reteta pseudologului si David Copperfield o sa fie doar un incepator neexperimentat in comparatie cu tine !


La sfarsit, cireasa de pe tort : sfaturi "financiare" ! Partea trista este ca pseudologul asta chiar vorbeste serios, in ciuda ghilimelelor mele ...

1. Primul si cel mai important sfat financiar este ... sa-ti schimbi mentalitatea !  Adica nu te mai considera un sclav care munceste pe un salariu amarat, ci .... inchipuie-ti ca esti Donald Trump. Citeste biografiile ( romantate si falsificate ) ale bogatilor lumii , incarca-te cu energie si cauta sa intelegi cum traiesc si cum gandesc.
   Mda. De parca realitatea nu ar ramane aceeasi, indiferent ca stiu cum gandeste Donald Trump sau nu : statisticile  ne arata cum micii intreprinzatori abia traiesc de azi pe maine si foarte multi dau faliment cam in 3 ani. Plus multe altele ( protectionism si clientele spalata pe creier sa cumpere de la corporatii, indiferent de calitate si pret ).


2. Alt sfat care bubuie de intelepciune, este sa iti stabilesti scopuri clare si sa te straduiesti sa le imdeplinesti : de parca am fi atat de retardati incat sa nu stim ce vrem, ce-i de capul nostru si cum sa ne organizam...
    Pai degeaba stiu ce vreau, daca nu am cu ce, n-am cu cine, n-am mediul potrivit, n-am banii, etc. Ca nu merge ca in Romania, sa iei marfa de la depozit, si sa o vinzi la taraba ta, ca sa ai un inceput. Frectie la picior de lemn.


Si dupa atata abureala, pseudologul o zice pe aia dreapta ( era si timpul ) : unii oameni sunt saraci, insa au o viata implinita, pentru ca fac cu pasiune ceea ce fac si sunt incredibil de bogati din cauza asta ! ( adica pseudologul bate saua, sa priceapa iapa ) ...
    Eu am o nedumerire : cum te poti simti " implinit " si sa faci cu " pasiune" tot ce faci, cand esti sclav ? Trebuie sa fii ori complet retardat, ori sa ai creierul spalat ca sa poti face asta . Mda : cineva iarasi ne vinde gogosi ...

2 comments:

  1. Eu stiu asa: fara foc nu iese fum. Daca astfel de sfaturi se vand, inseamna ca exista oameni care nu pot trai fara ele. Adica multi oameni deprimati, constienti de conditia de om sarac, si care aspira la mai mult. Insa cum aspiratiile nu se potrivesc cu realitatea, aceste persoane renunta usor si trag pe dreapta: alcool, droguri, in general o viata deprimata. Pt ca multi cred ca in viata ai nevoie de noroc ca sa ai bani. Aceasta convingere eu o consider gresita si daunatoare.
    Poate intr-un fel sunt bune astfel de sfaturi, pt ca prezinta si fata nevazuta a banilor usor castigati. Poate nu e asa greu sa ai succes, dar e foarte greu sa faci fata dupa aceea unei sume imense de bani si unei vieti de succes.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mie mi se pare mult mai greu sa fii sarac, decat sa ai bani multi. In secunda doi m-as retrage intr-o tara cu mult soare si multe fructe, si m-ar durea in cot de "viata de succes" si altte povesti.
      Mi-as face eu viata de succes facand pe gradinarul in Costa Rica si calatorind in toata lumea ...

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.