Doctor Yourself

Monday, March 12, 2012

Corporate abuse


Agresiunea la locul de munca, se intampla si in Rai : asa zic imigrantii, in revista imigrantilor . O tanti, imigranta din Estul europei, se plange ca a fost agresata la job.

Ea spune ca in Europe de Est, angajatii universitatii unde a muncit ea, se duceau si cautau protectia sindicatului. S-a dus si ea la sindicatul canadienilor si in loc de protectie, i s-a spus literal ca " Imigrantii intotdeauna considera ca sunt discriminati " !

In ciuda faptului ca nu a primit suport din partea sindicatului, ea s-a dus in instanta. Ea e unul din putinele cazuri care si-a permis sa cheme angajatorul in instanta : avocatul costa cat nu face ...
 

Femeia spune un mare adevar : ca este aproape imposibil pentru un imigrant cu putini bani si fara experienta in sistemul judiciar canadian , sa lupte cu o corporatie sau o firma mare.
    Intrand in morisca proceselor, pierzi bani, timp si liniste , si in cele mai multe cazuri nu primesti mai nimic sau ... chiar nimic. 
   In consecinta, ca imigrant .... taci si inghiti ca in realitate esti la mana angajatorului .

Femeia spune ca s-a plans managerului, pentru agresivitate verbala, hartuire si insulte rasiale. Managerul a facut misto de accentul ei si i-a spus ca engleza ei nu e suficienta si a vrut sa-i blocheze accesul la sedintele departamentului. Cu toate astea, in evaluarea de la job, engleza ei era recunoscuta ca suficienta pentru cerintele jobului.


Si atunci s-a intamplat ... firescul ! Adica te plangi, zbori ( in cazul asta, sub pretextul reducerilor de locuri de munca ).  Cu tot cu drepturile tale recunoscute d elege : pentru ca ei stiu foarte bine ca, imigrant fiind, nu iti permiti sa-i tarasti in instanta ( si daca ii duci, slabe sanse sa castigi mare chestie ).


Toronto Data Imigrant Employment Data Initiative spune intr-un raport din 2011, ca o treime din imigrantii barbati si 27 % din femeile imigrante au avut de-a face cu discriminarea la locul de munca, in ceea ce priveste etnicitatea lor ( pentru ca sunt imigranti, pentru ca au accent, ca au engleza proasta, rasa-religie-cultura diferita ).


In mod  " interesant" ( de ce oare ? ), imigrantii educati sunt mai expusi discriminarii decat imigrantii cu putina educatie. Cei care stau mai bine cu engleza, raporteaza mai multe discriminari decat cei care nu pot comunica in engleza ( pai si nu-i logic ? ) .

Oricum, este foarte greu de dovedit  discriminarea si agresiunea. si ca da, se intampla si canadienilor ...


Tot ce iti mai ramane de facut cand mori cu dreptatea in mana, este .... sa mai pui de-o asociatie, careia sa-i plangi pe umar. Asociatie care afirma ca imigrantiinu prea au loc de intors : cand nu ai multe optiuni pe piata muncii ( pentru ca nu iti sunt recunoscute studiile si ceea ce stii sa faci  ), atunci n-ai incotro si accepti toate joburile de cacao, care vin la pachet cu abuzuri de tot felul. Ca n-ai incotro, chiria trebuie platita .


Ontario, Manitoba si Sascauti au legislatie in ceea ce priveste agresiunea la locul de munca .

Presedintele asociatiei, are dubii in ceea ce priveste eficacitatea legii . Fapt pentru care, el ii invata pe imigranti ca ... unde's doi, puterea creste . Si ca daca intr-o firma, imigrantii carora li se da la cap, se aduna si se plang in cor la management, sansele cresc ca ei sa fie bagati in seama. Mda, forarte incurajator ! Punem si de-o mica greva ?


Tipul de la organizatia anti-agresiune, ne vinde si tips-uri cu care putem "convinge" compania ca e in interesul ei sa ia atitudine impotriva agresiunilor : pai nu eu trebuie sa ma duc cu trucuri si manipulare sa-i conving sa reactioneze, ci compania trebuie sa aiba bunul simt sa ia atitudine, imediat cum e sesizata !
     Pe managerii cinici ii doare la basca de suferintele angajatului agresat. Fapt pentru care, trebuie sa-l luam prin invaluire si sa-i explicam ( da' ce, e retardat ? ) cum un angajat care sufera la locul de munca, nu mai este productiv. Iar asta afecteaza productia companiei : deci e in intersul companiei sa rezolve problema.
    Eu zic ca greseste : e in interesul companiei sa scape de managerii  imbecili care nu stiu sa-si faca meseria ( dovada este faptul ca nu pricep singuri, ca angajatul care e barjocorit la job, o sa lucreze in scarba si o sa saboteze compania ).

Ce recomanda organizatia de sustinere a angajatilor abuzati ? Pai .... sa-si poarte singuri de grija ! Asta e ca in bancurile cu prosti, insa reflecta exact realitatea : nimeni nu te va ajuta . Ca nu-i ca in USA, sa mergi in instanta si sa castigi milioane, de nu mai trebuie sa muncesti never-ever in viata ta : ca daca ar fi asa, apoi ar face avocatii coada la usa ta, numai ca sa te reprezinte si sa-i platesti doar daca au castig de cauza ...
   Cum noi traim in Rai ... purtati-va singuri de grija, si nu puneti la inima ceea ce trebuie sa indurati la job.


     Alti angajati, au incercat sa-si faca sindicat, ca sa se apere singuri :


Angajatii unui lant hotelier spun ca ar trebui facuta o reforma pe piata muncii din Ontario, pentru ca ei ( angajatii hotelurilor ), au incercat sa-si faca sindicat, si drept urmare .... li s-a pus pumnul in gura. Ca au fost pedepsiti, suspendati sau chiar concediati : ca oricum n-au sanse in fata unei corporatii( iar firmele stiu foarte bine asta ).


O angajata care lucra pentru Novotel ca si chelner, a participat la un protest, in incercarea de a sustine formarea unui sindicat. Imediat dupa participarea la protest, orele ei de part-time i-au fost reduse aproape la nimic, pentru 10 luni. In consecinta, fata a trebuit sa renunte la cursurile de la universitate, ca sa-si ia alte doua part-time-uri, in alte locuri, pentru a putea supravietui.


Fata este una dintre angajatii de la Novotel din Missisauga, Ottawa si North York, care si-au pierdut joburile , ori au fost pedepsiti, ori li s-au redus orele de munca la aproape nimic, atunci cand au incercat sa formeze un sindicat.
Cu alte cuvinte : taci si inghite, daca vrei sa ai cu ce plati chiria. Ca e criza si firmele detin puterea : angajatii nu mai sunt demult in pozitia sa faca mofturi , sa-si ceara drepturile si sa-si caute alt job chiar de supravietuire fiind ...

3 comments:

  1. Eu am azvarlit o data o pastila in corporatia mea norvegiana (unde exista multe sindicate, si uite ca eu inca nu am putut sa ma decid cui sa-i dau banii) de ce nu se face si un grup de tip sindical, de suport reciproc, si pt angajatii de origine straina, (ca sunt destul de multi, probabil aproape vreo 30 %), si s-a speriat toata lumea asa de rau, ca efectiv mi s-a facut mila de ei...noroc ca eu am scuza ca sunt considerat ff primitiv si amarat fiind din Romania, asa ca mi se trec cu vederea destul de multe lucruri, si ma compatimeste toata lumea incontinuu, ba chiar daca zic si eu cate un cuvant din cand in cand pe care sa il bage in seama cineva, de obicei primesc niste complimente care m-ar fi facut ff mandru cand eram la gradinita in grupa mijlocie, (din pacate mie la grupa mijlocie la gradinita nici o educatoare nu mi-a adresat acest fel de complimente, deoarece chiar nu avea de ce sa o faca), de tip "good job !", "you are soo smart !", "good for you !", "keep up the good work, poate reusesti sa treci si tu clasa la grupa mare", etc.

    ReplyDelete
    Replies
    1. PS Clarificare: nu zic ca acest fel de complimente mi se adreseaza numai mie, sunt in general adresate, dupa cum am remarcat, mai tuturor angajatilor mai noi, indiferent de etnicitate, care au reusit sa isi dea seama ca pt a primi acest fel de complimente trebuie:
      a) sa nu ridice absolut nici o intrebare sau problema de rezolvat pt manager, lasand astfel managerul liber sa se joace pe Internet relaxat toata ziua; totodata sa nu ridice absolut nici o problema sau intrebare catre vreun coleg care sa se simta astfel stressat in caz ca isi da seama ca habar nu are cum sa raspunda, si sa se duca apoi la manager sa se planga ca acest coleg nou nu stie nimic si e incompetent de aia pune atatea intrebari prostesti la care nu stie nimeni sa raspunda;
      b) sa isi faca o autocritica ca la carte in RP Chineza pe timpul revolutiei culturale de cate ori sunt intrebati ce mai fac de catre manager, de ex "tocmai am reusit sa-mi dau seama, sub indrumarea atenta manageriala de care beneficiez de deficientele mele profesionale a,b,c si am sa iau urmatoarele masuri de remediere, plus am sa raportez in mod regulat ce am infaptuit in legatura cu acest lucru la 2 saptamani, dar ca sa nu va deranjez pe dvs atat de des, am sa transmit despre aceste deficiente mai bine direct CEO-ului ca sa fie si dansul mai bine informat ce loaza sunt eu, insa cum ma ajutati dvs, managerul sa devin mereu mai bun la serviciu".

      Eu, deoarece totusi am mai trecut pe la gradinita inainte si am reusit sa iau si bac-ul, (desi asta pe vremea cand era mai usor de trecut in Romania, acum peste 10 ani), am remarcat deja ca pt ca sa treci insa clasa de la grupa mijlocie la grupa mare, acumularea de un nr cat mai mare de acest fel de complimente de la colegi si manageri NU este de ajuns, ci trebuie sa devii informator de manageri despre alti colegi...noroc ca am citit cum se fac aceste lucruri in ziarele din Romania cand vine vorba despre vechea Securitate, si chiar am de gand sa incep sa studiez mai aprofundat site-ul unde sunt listate diverse persoane care au fost informatori ai vechii Securitati din Romania, si poate gasesc daca au si ei bloguri sa ma duc sa le cer sfatul cum sa fac si eu acest lucru in mod cat mai subtil, ca sa am si eu speranta ca pot sa trec si eu clasa la grupa mare in viitor.

      (Desigur asta e doar re corporate, NU e aplicabil in mod injust generalizator la alte entitati sau la intreaga societate.)

      Delete
    2. P.S. Eu am ambitia sa trec la grupa mare NU pt ca as primi vreo marire de salariu sau un birou si mai mare decat cel in care ma plictisesc acum, ci chiar pt ca eu doresc, in mod altruist patriotic, sa imbunatatesc imaginea romanilor in lume, (mai ales ca destul o distruge zilnic Institutul Cultural Roman cu sau fara directorul sau in frunte cu tot), si sa arat ca si romanii, asa ca medie, (ca eu ma consider totusi total mediu chiar daca am IQ usor peste 100, mai exact 104, si chiar daca am reusit sa iau bac-ul), au abilitatile unui copil de macar 5 ani, daca la 8 ani recunosc ca e cam utopic sa tinzi chiar pe secolul asta.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.