Doctor Yourself

Tuesday, February 28, 2012

Filosofie pe ziar

Nu mai avem matrimoniale in ziarele diasporei romanesti, dar avem .... " intarpretari " ! Funny si astea  ...


Ziarul ne povesteste despre cum oamenii au uitat sa fie fericiti. Da' cum poti sa uiti ceea ce n-ai avut niciodata ? Ca pe lumea asta, numai prostii sunt fericiti ( " fericiti cei saraci cu duhul " .... )
    Asta cu "absolutul" imi place in mod deosebit : n-am inteles insa de ce crede ziaristul ca toata lumea considera ca fericirea sea scunde undeva prin cotloanele absolutului. O fi si asta de la MISA si nu m-am prins eu ... Si mai mult : ni se spune cum ne imaginam lumea gravitand in jurul delirului nostru absolut ! E limpede ca trebuie sa te crezi Buricul Pamantului, ca sa-ti inchipui ca intreaga lume graviteaza in jurul mofturilor tale.
Vise de marire , vecine cu patologicul ...


Ah, inca nu v-ati prins ce inseamna fericirea ? Nu-i nimic, ca nici ziaristul n-are habar, da' bate campii, facand fel de fel de presupuneri !
Gura pacatosului adevar graieste : zice ca fericirea e cautarea febrila a unei stari superioare ( cand realitatea in care traiesti e de cacao, nu doresti decat sa evadezi intr-o " stare superioara " ) .
Corect : fiecare cu " fericirea " lui ... Mie mi-a zis de curand un mormon tanar in autobuz ( incerca sa ma converteasca ), cum Gizas ii aduce fericire. Apoi cred si eu, ca doar Gizas ii da voie sa isi faca harem cu cate femei vrea el ! Arata-mi un barbat care n-ar fi fericit intr-o orgie cu cel putin doua femei !
   Eu ma declar modesta : as fi fericita si cu unul singur ! Daca Gizas mi-l parasuteaza pe cel mai frumos barbat din lume ( ala care s-a indoit de ras cand i-am spus asta, cu o mutra extaziata ) pentrru o noapte, ma declar fericita !  Daca il intinereste cu vreo 20 de ani, promit sa ma convertesc si la mormoni !


Nenea ziaristul ne povesteste ....povesti cu pesti, despre cum simpla credinta muta muntii din loc. Nu trebuie sa faci nimic, ci doar sa "crezi" si ... miracol !
    Cu toate astea, am o " mica" indoiala asupra credintei : eu stiu pe cineva care e ferm convins ca e Stefan cel Mare iar miracolul tot intarzie ...
Cand eram mica, am crezut din toate puterile in Mos Craciun si tot degeaba.
Se pare ca unii oameni nu se maturizeaza niciodata, si continua sa creada Cai Verzi pe pereti ...


Va imaginati ca e suficienta credinta ? Evident, nimic nu-i de ajuns ! Mai trebuie sa fim si " pasnici " ! Pentru ca omul pasnic e mai de folos decat cel invatat : pai normal ! Ca pe omul pasnic il poti manipula cum vrei tu, da' cu ala invatat , nu-ti mai tine panza ...
   Si mai penibil este ca omul pasnic, o sa mearga numai pe calea binelui : sigur ca daaa ! Omul pasnic e dotat cu senzor pentru detectarea caii celei bune.


La sfarsit .... cireasa de pe tortul lipsei de logica : cu cat rabzi mai multe ( in tacere si cu capul plecat, of corse ), cu atat vei avea mai multa pace launtrica ! Nenea asta a auzit de frustrare ? Defulare ? Refulare ?
Sa-l invete cineva notiunile dse baza din psihologie !


Acuma, trageti adanc aer in piept si incercati sa citit cu voce tare fraza asta, cap-coada ( fara sa va umflati de ras ) !

4 comments:

  1. "Fericiti cei saraci cu duhul" se refera la total altceva. :))

    ReplyDelete
  2. Intr-adevar un articol chiar posibil periculos prin posibile reale consecinte adverse pt oameni reali, si eu cred in D-zeu si eu cred in Mos Craciun (am eu motivele mele personale pt asa ceva), si TOTUSI consider si chiar evaluez acest articol din acest ziar un articol care nu ar fi trebuit publicat in mass-media, sau oricum, daca editorul acestui ziar si ownerul companiei ce publica aceste ziare si-a asumat RASPUNDEREA pt posibilele consecinte adverse care se pot intampla real, dupa parerea mea ar fi trebuit sa dea disclaimer + o clarificare langa acest articol, pt ca asa in mod real risca sa fie dat in judecata de vreun om posibil real suferind de ceva anume, (sau familia acelui om), care poate incerca, bazat pe acest articol, sa indure ceva real neplacut si chiar posibil progresiv periculos, in speranta falsa ca-si va gasi cumva linistea, pana cand, Doamne fereste, devine cumva prea tarziu.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nu-i nici un disclaimer nicaieri. Astia publica toate prostiile in ziarele alea.

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.