Doctor Yourself

Saturday, February 18, 2012

Bani din piatra seaca

E adevarat ca americanii au reputatia de cea mai proasta natie de pe planeta, insa cand vine vorba de facut bani din piatra seaca , sunt experti.
Vreau sa merg la vara in America Megalitica sa vizitez triunghiul sacru ( Utah, Colorado, Arizona ) : adica echivalentul Sarmisegetusei americane. Ma intreb daca au si americanii un Nicolae Densusianu ? cu siguranta au, da' nu l-am dibuit eu ... inca !

Si tot cautand eu megaliti si petroglife ( of corse, formatiuni : "naturale" facute de vant, bla-bla ), constat ca majoritate erau pe proprietatea indienilor. Aste se traduce prin faptul ca vom fi jumuliti de bani, da' merita ( mai putin Grand Canyon, care a fost o dezamagire ).
   Constat ca pentru majoritate, indienii cer permis de vizitare contra cost ( asta pe langa taxa de intrare ), care trebuieste obtinut cam cu 6 saptamani inainte : ca la fata locului, nu primesti permisul de vizitare. Aplicam noi din timp, pentru Antelope Canyon , ceva megaliti prin Blue Canyon si etc .... pana aici, bine si frumos.

Doar ca pe mine ma arde sa ma duc la Wave  http://www.google.ro/search?q=coyote+butter+wave+arizona&hl=en&prmd=imvns&source=lnms&tbm=isch&ei=178_T_XwFuHs0gHhx8DXBw&sa=X&oi=mode_link&ct=mode&cd=2&sqi=2&ved=0CAkQ_AUoAQ&biw=1280&bih=937#hl=en&tbm=isch&sa=1&q=the+wave+arizona+photos&pbx=1&oq=+wave+arizona&aq=2m&aqi=g2g-m4g-S2g-mS2&aql=&gs_sm=1&gs_upl=15967l16828l0l18914l13l6l0l0l0l4l457l2446l2-1.0.5l6l0&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.,cf.osb&fp=5380b9a4874d62db&biw=1280&bih=937

Ok, trec peste faptul ca trebuie sa merg pe jos, prin caldura desetrului vara, timp de ....8 ore dus-intors. Cum eu n-am conditie fizica ( vesnic eram corigenta la sport in liceu ), presupun ca drumul de intoarcere o sa-l fac taras, da' nu-i bai ...
Mie imi trebuie sa ma duc si gata.
    Doar ca .... baietii permit doar 20 de vizitatori PE ZI ! Si trebuie sa aplici pentru permisul de vizitare, cu 4 LUNI inainte. Problema nu e ca aplici, ci ca .... nu prinzi locuri, chiar daca aplici din prima zi in care se permit aplicatiile. Ca lumea-i multa, si toti vrem sa vedem valurile.
   
Si ce s-a gandit americanu' ca ar fi bine sa faca ? Pai ... sa ne mai dea o sansa ! Asta e din ciclul " cum sa faci bani din piatra seaca, fara sa faci nimic "
 Si ne permite sa plicam la loterie : contra a 10 $ . In medie, am vazut ca s-au inscris 100 oameni / zi ( ori 10 $ ... ). Se trage la sorti o data pe luna, si castigatorii sunt numai 10 ...  M-am inscris si eu : daca castig, promit sa joc si la Loteria Nationala !
    Luna viitoare incep inscrierile pentru locurile de la vara : sa-mi tineti pumnii stransi.
  
For fun : Avem o amica, genul declarat " city girl " , care s-a dus in vizita in Arizona, la niste prieteni. Asta, mai ales pentru ca ii facusem noi capul mare, despre cat de fascinant e desertul ( cineva s-a indragostit definitiv de desrturile americane ).
   Nu stiu ce a inteles femeia ( prea multe nu cred ), ca la intoarcere ne-a spus plina de draci ca ea nu mai pune piciorul in Arizona in viata ei ! Ca a stat 1 saptamana inchisa in casa, n-a iesit decat pana la supermarket.
    De ce ? Pai ... pentru ca era cald, ca apa la WC venea cu portia, ca in fata casei aia aveau iarba de plastic, si totul era .... uscat si numai piatra ! Cum ea n-a putut sa suporte asa ceva, a stat intre 4 pereti si aasteptat sa se faca timpul sa se intoarca acasa. Canadian city girl ...

6 comments:

  1. Pe echivalentul chiar americano-canadian (nascut in New Hampshire, SUA si emigrat ulterior prin casatorie cu o doamna canadiana in Ontario, Canada) al d-lui N Densusianu il cheama Horatio E. Hale.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ai vreo carte de-a lui sa-mi trimiti si mie, ca acuma m-ai facut curioasa ?

      Delete
    2. N-am citit niciodata inviata mea vreo carte de etnografie ! A trebuit sa dau Google ca sa aflu si cine a fost N Densusianu, pe bune ! (Efectiv, ma simt obligat sa recunosc !) Si dupa ce am aflat cam in ce perioada a trait am dat search cu etnografi americani din aceeasi perioada, si l-am ales efectiv printre primii care apareau acolo pe dl Hale mai mult pt ca era american emigrat in Canada, si m-am gandit ca poate astfel reprezenta cu succes intregul continent nord-american ! Nici nu am avut rabdare sa dau click mai mult decat pe vreo 2 din lista aia cu zeci si zeci, poate chiar sute, de etnografi americani ! Pai ce, cand e vreo triere de faze initiala la vreun casting pt vreun rol de Miss sau Mister America, mai sta cineva sa se uite chiar la C-V-urile si pozele tuturor ? Te uiti si tu acolo la 2-3 asa la intamplare, daca iti place unul, dai click si-l pui pe lista ! Restul de 200 de dosare le poti pune apoi de o parte fara nici o grija, ca le trimite secretariatul o scrisoiare forma de reject cu "desi aveti calitati apreciabile, selectia a fost deosebit de dificila, ne-am chinuit ff mult, insa ne pare rau ca a trebuit sa luam decizia deosebit de grea si sfasietoare ca nu v-am putut alege pe dvs, va uram succes in eforturile dvs viitoare si chiar simtim ca veti reusi data viitoare in curand deoarece meritati" XOX, etc !

      Delete
    3. Densusianu a scris istorie ( pre-istorie ), nu etnografie. Am cautat mai multe pe net, si nenea Hale n-are nici o treaba cu preistoria Americii : in nici intr-un caz nu prezinta o imagine unitara a preistoriei, asa cum a facut-o Densusianu.

      Delete
    4. Sorry, sorry...efectiv eu NU le am cu scoala. Cand am dat Google la Nicolae Densusianu am dat si eu click pe primul link de la wikipedia in lb engleza care venea primul pe acolo, si acolo scria in prima propozitie, (ca nu am citit toata pagina), ca N Densusianu a fost etnolog (intr-adevar, nu etnograf), si culegator de folclor. Abia acum vad pe wikipedia in lb romana ca scrie ca a fost un jurist si un istoric roman. Si pe wikipedia suedeza scrie ca a fost istoric, (nu zice nimic de jurist, nici de etnolog), si ca a fost unchiul lui Ovidiu Densusianu, (un filolog). (Suedezii sunt tari la descris relatiile de familie ale personajelor istorice...am remarcat asta si cand m-am uitat la paginile dedicate unor domnitori romani din vremuri medievale ! Pe bune !) Wikipedia in lb portugheza zice ca cea in lb engleza, ca N Densusianu a fost un etnolog si culegator de folclor. Alte pagini in alte limbi nu am gasit pe wikipedia despre N Densusianu.

      Delete
    5. Stai linistit, ca nu-i nici o problema ! Iti spun sigur ca Densusianu a scris pre-istorie : ca l-am citit ...

      Delete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.