Doctor Yourself

Thursday, January 5, 2012

Pioneer Delicatessen

Majoritatea comunitatii romanesti ma detesta cu patima, din cauza acestui blog : da, e extrem de neplacut, cand torni minciuni celor ramasi in Romania, despre cat de bine si minunat e in Rai, si apoi aia descopera blogul meu, si iti cer explicatii ... asta nu e deloc confortabil. Mi-a ajuns la urechi, ca s-a intamplat : nu o data, ci de mai multe ori ...
   Ca sa evitam orice alte povesti, luati articolul asta ca pe un pamflet : no offense !

                                          Deci : a venit iarna in Rai ...



Iar eu m-am trezit de dimineata, cu chef sa ma duc la un magazin romanesc, sa iau ziarele diasporei : ca n-am mai ras demult. Stiam eu un magazin romanesc, Pioneer Delocatessen, care are reclama in ziarul romanesc , si am zis sa dau o fuga pana acolo.
 Pe drum ... Wolswagen ma anunta ca daca voi cumpara masina lor, in 66 de ani, voi reusi sa parcurg intre 0 - 200 km ....  Lenesa masina !



Proasta idee au avut creatorii reclamei : ca de la distanta la care era afisat panoul, " H" -ul ala buclucas trecea lejer neobservat, din traficul masinii, sau din agitatia mersului pe jos.De fapt, nu l-am observat decat atunci cand am scos pozele in computer ...
     O singura litera face diferenta intre succesul sau insuccesul unei reclame : eu n-as risca ... .

Si ajung la magazinul romanesc, unde .... teapa ! Ca nu mai era nici un magazin : spatiul era gol !


Naravu' din fire, n-are lecuire ... Va imaginati ca ati scapat de metehnele comertului romanesc, daca ati venit in Canada ? Eeeeeeeh !
M-am uitat bine in vitrina si m-am simtit cu adevarat " a valuable customer " ( cum ar zice canadianu' ) : ma jur, ca asa ceva nici in Romania n-am intalnit ! Pana si aia, aveau o foaie pe care sa o afiseze in vitrina...


Urmez instructiunile scrise cu destiu' pe geam, si ajung la noul sediu al Pioneer Delicatessen : chiar dupa colt ...


   Magazinul, era brat la brat cu Bolywood-ul : magazin de inchiriat filme indiene ...


                              Inauntru, flutura mandru steagul Romaniei :


Mancare gatita n-am vazut sa vanda : totul era numai conserve si cutii. Neinteresant. In vitrina vindeau chestii de carne : nu ma intrebati, ca eu nu fac diferenta intre hoituri. Eu cunosc cum arata salamu', carnatii, carnea tocata, iar restul ....pauza. Restul produselor intra la categoria " bucata de hoit ".
               
                      Revenind la cutii si conserve : caramele cu dinti, vreti ?


                   Pentru nostalgici, avem dulciuri comuniste ... Eugenia !  


                                            cineva voia halva : 


Am vrut sa-mi cumpar ciocolata Heidi : cand am plecat din Romania, aveau ciocolata cu scortisoara, de mi-a ramas gandul la ea. Eh, in magazinul romanesc ... nici urma de ciocolata Romaneasca. Aveau in schimb, ciocolata poloneza ( nu e buna ) si Milka ( are gust de nailon ). 
   Asa ca am plecat : dezamagita. 
Sa-mi iau fructe de la Sunny Food, ca era peste drum ...


Au luat-o razna si astia : papaya ( pe langa faptul ca e necoapta, verde, ca fructe coapte nu veti gasi niciodata in Rai ), mai costa si 2,29 / jumatatea de km ! Aproape 5 $ / kilogram  .... Mnah, sa si-o manance ei, ca eu ma duc in China Town sa-mi cumpar de acolo ...


Daca mancarea vi se pare scumpa, magazinul va ofera ... mancare second-hand, la pret rezonabil ! Adica mancare pe punctul de a se strica, sau fructe patate, putin stricate, etc . E asezata intotdeauna sub rafturile cu mancare proaspata : si exista clienti pentru ea ... 




                   O ambaleaza in pungi sau caserole, pe care scriu pretul  ...