Doctor Yourself

Wednesday, January 11, 2012

Mica inselatorie

Constat ca Raiul a inceput sa faca pasi mici pentru a intra in randul tarilor civilizate ( ca sa nu se mai dea aplaudacii cu coorul de pamant ca nu laud Raiul ) ...


V-am mai povestit si alta data, cum aici in Rai, esti cam sinistrat, in calitate de consumator. Cocret : garantia in cazul marfii cumparate, este de 3 luni, si e asigurata de magazin. Bineinteles ca garantia data de producator, poate fi mai mare, sa zicem la plesneala, 1 an, pentru un produs electronic. Dupa o vreme, sa zicem 4 luni, se strica jucaria .
Magazinul de unde ai cumparat-o, zice ca nu e treaba lor, au trecut cele 3 luni garantie acoperite de magazin, la revedere, pa  ! De acum inainte, esti pe barba ta : trebuie sa faci jucaria pachet, si sa o trimiti la ...producator. Pe bani tai, of corse .
Iar producatorul e la Dracu' cu carti : China, Thailanda, USA, vreo provincie indepartata a Canadei, etc. Si costa cat nu face ... de cele mai multe ori, este muuult mai ieftin sa-ti cumperi o jucarie noua, decat sa o trimiti pe aia veche, la producator, sa ti-o repare gratis, ca doar e in garantie.
     Si bineinteles, ca daca exista o oportunitate de a mai jumuli omul de nbiste banuti ... why not ? Asa au inventat magazinele ... " supragarantia " : vrei ca magazinul sa-ti acorde mai mult de 3 luni garantie ? Pai .... platesti ! Cumperi garantie extinsa de la magazin ....

Cam la fel se intampla si cu publicitatea inselatoare in Rai : te duce cu presul, de nu mai stii pe ce lume traiesti. V-am arata mai demult, reclame din Rai, care dadeau un pret la biletul de avion, insa daca adaugai toate taxele, ieseai de 2-3 ori mai mult decat ziceau ei in reclama.  Inselatorie pe fata si in limite legale ( legea din Rai ).

Diferentele de pret intre costul anuntat al bieltului, si costul real al biletului erau enorme.Adaugam costurile ascunse, si obtinem un pret de 3 ori si ceva mai mare !


Exemplu : Toronto - Orlando, cost 69 $. Cu adaugarea taxelor si costurilor ascunse, biletul ajunge la ... 233 $ ! !

 
De curand, ministrul transportulrilor, a anuntat ca vor schimba legea demna de lumea a 3 a, in una care sa permita clientului sa afle exact cat are de platit : adica sa nu-l mai minta in reclama .


 Nu va bucurati, ca va lua 1 an, inainte ca noua regula sa intre in efect : ca guvernul trebuie sa se consulte cu companiile aeriene ! Pai ce consultatie mai vor ?  Mai ramane sa ne spuna ca o sa le roage frumos, sa catadixeasca a ne spune pretul corect al biletelor !
Companiile isi bat joc de clienti si ar trebui sa schimbe urgent asta . Iar guvernul, in loc sa aiba " consultatii", mai bine ar face sa urgenteze o lege care sa oblige companiile aeriene sa dea dovada de onestitate in relatia cu clientii.


Companiile aeriene au rezistat indelung sa schimbe regulile, si sa faca o publicitate onesta. Nu, nu va inchipuiti ca i-a apucat asa, brusc ingrijorarea pentru buzunarul pulimii ! Nuuu !
Nu prea mai au loc de intors, ca legea publicitatii corecte va intra in efect, in ianuarie in USA. Si cum Raiul e ombilical legat de USA ... nu pre amai are loc de intors, si trebuie sa se dea pe brazda ...
   Pulimii e prezentata toate treaba, ca o .... evolutie. Ca uite d'le, USa asa face, Europa face asta din 2008 , deci ... trebuie sa ii imitam. Eu astept sa-mi spuna, de ce nu imitam Europa si in cee ace priveste restul drepturilor ....