Doctor Yourself

Friday, January 6, 2012

Limba moldoveneasca

V-am spus ca am fost sa iau ziarele romanesti, for fun. Cele mai haioase, sunt anunturile : cele matrimoniale, din ziarele din Romania, sunt cele mai savuroase ... imi lipsesc ...
Luati articolul drept pamflet ( ca iar ma injura comunitatea romaneasca ) : mai mult decat o face de obicei ...

Mai intai aflam, cum restaurantul Moldova, cauta sa angajeze un bucatar, care sa vorbeasca limba engleza, limba moldoveneasca si romana ! 
Eu cred ca au gresit grav ... Corect ar fi fost: limba canadiana, limba moldoveneasca si romana ! Am zis !

Vreti sa va angajati chelnerita la un bar, cu peste 4.000 $ / luna ? 4.000 $ / luna, nici un medic rezident nu primeste ...
Nu, nu dati fuguta la bar, ca de fapt, aia 4.000 $ / luna promisi de anunt, sunt un fel de a vinde pielea ursului din padure : de fapt, e suma dintre salariu ( tinut secret in anunt ) + bacsisuri. Deci, ramane la bunavointa clientilor, cat veti castiga pe luna ...
   In mod normal in Rai, la anunturile de angajare, se precizeaza in clar, cu cati dolari / ora veti fi platiti : asta, ca sa stiti din start, daca sunteti interesat de anunt sau nu. Aici nu e cazul.... salariul e secret. De ce oare ? 


Sunteti putin confuz  de la atatea limbi straine ? Nu-i problema, ca aveti ocazia sa intalniti pe cineva si mai confuz decat voi : o tanti care cauta barbat inteligent, dar fara pretentii ! Tanti se contrazice flagrant : pai in momentul in care esti inteligent, nu mai poti accepta orice iti iese in cale ( fara pretentii ).
    Si apoi, pretentii, in legatura cu ce ? Pretentii la mancare, la femei, la ce ? Mno, acuma suntem si mai confuzi  ... Marturisesc spasit, ca prima pretentie care o am, este ca cel care da anuntul, sa poata exprima clar ce vrea sa spuna si ce vrea de la mine . Ca altfel, suntem ca in bancul ala cu cainele ce are o privire inteligenta, dar care nu se poate exprima ... 
Deja am ridicat o pretentie : e clar ca nu sunt in targetul anuntului .


Va imaginati ca celelalte anunturi sunt mai clare ? Vedeti cu ochii vostri : o tanti doreste un barbat cu " principii normale de viata " . Ce-o fi insemnand asta ? Defineste intai " normalitatea", ca fiecare are alte standarde ...
Ah, m-am prins : toata lumea trebuie sa fie ca mine. Daca pentru mine o chestie e normala, apoi e de la sine inteles ca e normal pentru toata lumea ... Cine nu se conformeaza normalitatii mele, e un ciudat.
    Pe mine, sincer ma sperie contactul cu oamenii care gandesc in tipare si nu  pot concepe libertatea de gandire si de comportament. Evit cat de mult pot oamenii cu gandire si comportament " normal" tras la Xerox.


 Va considerati " normal" ? Mai aveti o sansa, la tanti cu anuntul de mai jos. Eu personal, iubesc oamenii originali si liberi in gandire, ( le caut compania ): adica cei catalogati drept " ciudati ", de catre oamenii " normal" spalati pe creier de societate, familie si scoala.

Anunturi matrimoniale c onfuze, am vazut deja ca avem garla. Da' anunturi comercaile ... confuze ? Ei bine, in ziarul romanesc, gasim si d'astea ... Noul magazin romanesc , ne vinde ... limbaj de lemn de tip " Epoca de Aur " .
   Ce putem cumpara de acolo ? Pai ... " produse alimentare " si " preparate de bucatarie " . Adica ? ! Cred ca vor sa spuna ca putem cumpara .... mancare !
Ce fel de mancare ? Gizas cu mila, ca anuntul nu ne spune nici macar daca e mancare romaneasca sau chinezeasca. Singurul lucru clar din anuntul ala, este ca vand mezeluri ( mezeluri sunt la orice supermarket ).
    Intrebarea mea de client, la care anuntul ar fi trebuit sa raspunda clar este : de ce m-as duce la magazinul din anunt si n-as intra in primul supermarket ? Anuntul habar n-are ... nu e capabil sa ne spuna de ce sa mergem la ei. Si evident ... nu ma voi duce.

In tate ziarele alea romanesti ( vreo doua, ca restul imi cereau bani, si nu vreau sa platesc, ca nu valoreaza 1 $ , cat cer ei ) , am gasit un singur anunt ca la carte : haios, inteligent si cu vino incoa' si care stie ce vrea sa spuna. Daca as manca produsul pe care ei il vand ... la ei m-as duce sa cumpar !