Doctor Yourself

Monday, January 2, 2012

Corp la corp ...

Semne " bune" anul are : creste pretul biletelor de transport in comun, se reduce numarul de autobuze, deci ... o sa stam ca sardinele !


O circulara secreta din interiorul TTC ( transportul in comun ), arata ca din cauza taierilor bugetare, populatia va astepta mai mult dupa autobuze si tramvaie si evident, va fi mult mai multa aglomeratie. De parca nu este deja .... In orele de varf, nu mai conteaza ca stam ca sardeinele : important este ca am reusit sa ne strecuram in  dunga, in vagonul de metrou ! Se stie doar, ca asa se circula in the best country of the world : corp la corp ... Nu ca in tarile din lumea a 3 a, in care circuli pe scara si cu usile deschise , in autobuze ...


In septembrie, TTC a aprobat reducere de buget cu 10 % , ca sa salveze in jur de 14 milioane de dolari. Asta in conditiile in care si-au dat in stamba si au cheltuit aberant, desi stiau ca nu au bani.  Vezi aici  http://filosofiepebordura.blogspot.com/2011/08/bordurile-canadiene.html
http://filosofiepebordura.blogspot.com/2011/10/inovatii-canadiene.html
    Inteleg ca si canadienii functioneaza pe principiul mioritic, " dupa noi, potopul " : noi cheltuim banii aiurea, si las' ca fraierul platitor de taxe, va suporta costurile. Ba chiar o sa scoata un ban in plus din buzunar, desi va primi servicii mai proaste...


56 trasee de autobuz si 6 trasee de tramvai vor avea mai putine vehicule pe drum. Adica vor circula la intervale mai mari de timp ... las' ca fraierii n-au decat sa inghete in statii, la -25 C cu vant puternic ...


Consecinta : incepand cu ianuarie, autobuzul care venea o data la 3 minute, va veni ... o data la 10 minute ! Si cand va ajunge in statie ... zeii sa va ajute sa reusiti sa va urcati !

Acuma, ca am fost instiintati despre minunatele conditii de calatorie de la anul ... vom afla ca vom plati mai mult pentru aceste servicii ! Daca acum, un bilet costa 3 $, din 2012 va costa 3,10 $ ! Cu cat serviciul e mai prost... cu atat devine mai scump ! Adevarata logica canadiana .
Insa isi permit, pur si simplu, pentru ca detin monopolul ( ca multe alte afaceri de aici din Rai ) ...

Nu, nu e singura crestere de taxe de anul viitor. Proprietarii de case, si asa loviti de taxele de proprietate, vor avea bucuria sa scoata si mai multi bani din buzunar de la anul : cu 2, 5 % mai mult, pentru aceeasi  casa ! Ca guvernul asa considera : sa creasca taxele si impozitele ...  Pentru anul 2010 au inventat o noua taxa, HST-ul, care ne scoate din criza in care oficial, am iesit inainte sa intram ...  Asteptam cu interes anul 2012 ...


Va vaietati ca e greu cu taxele nou inventate, si cu alte taxe marite ? S-a gasit solutia ca sa faceti fata maririlor de taxe : cresteti gaini in curtea din spatele casei, si s-a rezolvat problema ! Nu mai platiti pentru mancare .... e gratis !


Acuma au propus sa schimbe legea orasului, ca sa isi poata creste gaini in curte. Eu astept cu interes sa vad gainile, printre zgarie-norii din centru, in curtile caselor darapanate ( v-am aratat poze mai demult ) !
   Pe cand o sa scoata si o lege care sa permita sa crestem porcii in balcon ? In balconul zgarie-norilor, desigur ...

21 comments:

  1. Nu ma leg decat de un singur lucru: HST. In ciuda a ce urla diversi bizoni imigranti sau nu, HST nu e e un lucru asa de grav pentru ca e exact TVA ul european si sa zic simplifica un pic lucrurile. Inainte de HST aveai federal tax la care se aplica provincial tax, acum e o singura taxa care le combina. Acum ca brusc se va plati taxa pe lucruri care inainte nu erau e alta poveste, asta e doar magaria tipica a mafiei legale (aka guvern) care foloseste orice prilej sa mai mulga.

    ReplyDelete
  2. @Anonim: Nu stiu cum e pe la voi, dar in RO si UK, acel TVA respectiv VAT se poate deduce, recupera, etc de catre comercianti ceea ce poate impinge la unele reduceri de preturi. Daca acel HST functioneaza la fel, e ok, daca nu, mi se pare normal sa se crizeze populatia de impunerea unor noi taxe.

    ReplyDelete
  3. anonimul venetian
    tzipi ai inceput anul bine
    comentarii la greu si pro si contra asta face bine la intelect...vad ca oamenii incep sa gandeasca cu cerebelul lor sa pipaie sa miroase sa judece
    si linkurile la pozele recomandate de mine sunt tot la fel..flar prietenul meu prezinta canada prin prisma lui o sa vedeti si zone superbe si zone de no mans land
    dar macar nu este partinitor The Heaven is paved with a lot of poverty. in rest pentru unul care a trecut garla in W EU din Canada nu pot sa spun decat ca ne felicitam in fiecare zi pentru alegera facuta. Bucurati-va ca aveti joburi. Nu pot sa-mi imaginez ce poti sa faci ca somer la -20 de grade cat sunt azi in Toronto. Poate doar sa mananci kiwi made in Canada vorba lui Tzipi din comentariile trecute.

    ReplyDelete
  4. De ce aveti impresia ca va aflati in Rai , in West Europe, habar n-am. Nici macar drept de munca n-ai acolo ca roman. De unde impresia ca in W EU e mai bine? Nu se mai platesc taxe si impozite asa cum stiam eu, nu faceti imprumuturi bancare ca altfel n-aveti cum sa va cumparati case, nu mancati decat zarzavaturi culese direct din gradina Edenului - fara nici un fel de chimicale, aveti joburi de job - gasite cum ai bate din palme (ca doar va asteptau englezii/francezii/germanii cu disperare, cu joburile direct de la aeroport?!!). Zic ziarele alora ca e somaj cat cuprinde si recesiune de n--au cum sa mai salveze nici macar moneda euro iar voi astia de prin W EU - nici macar usturoi n-ati mancat, nici gura nu v-a mirosit. UK se pregateste sa iese din UE ca se cam duce sandramaua...

    Pai normal, ati "scapat" de Canada si ati dat de W EU, ce mi-e Manda ce mi-e Tanda tot un dreaq.

    Zicea Tzipi sus si tare ca nu trebuie sa laud Canada daca mie imi este bine aici (am job, am tot ce vreau material, vacante excelente, n-avem nevoie de mijloace de transport pentru ca majoritatea populatiei are masini - ca doar distantele sunt mari etc.) pentru ca deh, altii o duc rau. La voi, nu se aplica aceasi formula de gandire cu aia a lu' Tzipi? Sau nu se pune cand e vorba de oricare alta tara...

    Voi nu traiti in acelasi tip de societate de consum, ma rog - democratica, nu ati intalnit pe acolo tot soiuri de oameni ca si in Canada, si aceleasi standarde de viata? Unde este noutatea, ca doar din W EU am venit si eu, iar diferente de nivel de trai fata de ce este aici, n-am vazut.

    Fiecare om vede o tara prin prisma experientei sale, de aia Tzipi si altii ca ea refuza sa creada ca altora le este bine in Canada. Daca voua, personal, va este bine in W EU - perfect, atunci acceptati si ideea ca nu la toti romanii le este bine acolo, idem este valabil si pentru Canada.

    Inca mai am amici in W EU care se vaieta ca o duc din ce in ce mai rau, ca este cumplit de greu sa mai gasesti job-uri acolo ca emigrant, ca viata s-a inasprit iar drepturi depline romanii inca nu au... Vedeti, ca poleiala voastra pica? Hai sa fim realisti: e criza economica peste tot, diferente majore de nivel de trai W EU - Canada nu exista, lumea este ghidata dupa aceleasi principii, bancile tot banci sunt iar viata aceasi de ambele maluri ale Atlanticului. Doar experientele personale difera de la om la om.

    ReplyDelete
  5. http://news.yahoo.com/world-first-hybrid-shark-found-off-australia-070347608.html

    ReplyDelete
  6. Christinne, cu tot respectul, dar articolul ala are vreo legatura cu topicul asta sau cu ce se comenteaza pe aici?

    ReplyDelete
  7. Ce poti sa faci la -20 C, 6 luni de iarna in Canada ? Un singur lucru faci : intri in depresie !

    Anonimul cu binele : Eu inca n-am intalnit dovezi ca in Canada e bine. Dar inca le caut ... Se pareca nici tu nu esti in stare sa arati dovezile astea.
    In rest, cum spuneam : nu pot calatoga conditiile de trai dintr-o
    tara, in functie de cat de bine sau rau imi este mie. Pentru ca este irelevant. Si in Romania sunt oameni carora le este foarte bine, dar asta nu face Romania o tara minunata , in care sa merite sa emigrezi. La fel cum nici Canada nu devine minunata, doar pentru ca tie iti este bine.
    Daca e sa te iau la puricat, si binele ala al tau e un soi de iluzie : cat de bine iti este cu 20 zile de concediu/ an ? Cat de bine iti este cu sistemul sanitar distrus ? Dar cu mancarea toxica si GMO ?

    ReplyDelete
  8. Tzipi, dovezile mele de bine din Canada nu coincid cu dovezile tale de rau. Asta este diferenta dintre ideile noastre. Fiecare folosim dovezi diferite: eu iti vorbesc despre job-ul meu, despre realizarile mele materiale/spirituale, despre viata indestulata si civilizata pe care mi-am croit-o in Canada, despre societatea in care m-am acomodat fara probleme, in timp ce tu imi vorbesti despre mancare "otravita", viata sumbra, depresii si dezastre, pretutindeni tu vezi numai oameni "rataciti mintal", obiceiuri si conceptii diferite de ale tale si pe care nu le poti intelege (este treaba ta!), semne rele anul are de parca este sfarsitul lumii si recesiunea este numai in Canada...

    Vedem lucrurile diferit si este normal ca nu toata lumea sa gandeasca asa cum gandesti tu sau eu. Fiecare vede viata diferit, fiecare are argumentele sale, conceptiile si obiectivele sale - totul difera de la individ la individ. De aceea ideile tale nu se intalnesc pe aceasi lungime de unda cu ale mele. Suntem persoane diferite psihic/spiritual...

    P.S. Pe mine iarna nu ma deprima. Imi place sa schiez, merg la sala sa joc tenis sau la arena acoperita sa patinez. In rest, ma folosesc exclusiv de masina din dotare... Depinde de fiecare in parte.

    ReplyDelete
  9. As mai adauga un lucru: tu zici ca nu depinde de nivelul tau de trai dintr-o tara. Pai de nivelul asta de trai si de civilizatie depinde insasi modul cum iti alcatuiesti viata, ca fara bani nu-ti poti permite nimic, nici macar mancare buna. Iar comparatia ta dintre Canada si Romania sau cu alte tari din lumea a 3-a este absolut deplasata.

    Apropo de mancare, spune-mi unde se afla gradina aia a Edenului din care sa culegem cu totii legume/fructe "necontaminate". Si daca pe acolo lumea este asa cum vrei tu sa fie. Localizeaz-o!

    ReplyDelete
  10. @Tzipi

    Sistemul de sanatate can adian nu este dezastru - altfel il asemui cu ala din Romania de care se diferentiaza net.

    Nimeni nu a spus pe aci ca sistemul de sanatate canadian este perfect. Dar ca sa spui ca numai in Canada este DEZASTRUOS, inseamna ca ori n-ai trait in alte tari din West Europe, ori faci referire doar la cazurile cu experienta negativa legat de domeniul sanitar ca exista destule cazuri si cu experienta pozitiva. Sistem infailibil, perfect, nu gasesti nici in Europa de vest, nu mai vorbim de lumea a 3-a ca nici macar nu intra in calcul.

    ReplyDelete
  11. "Christinne, cu tot respectul, dar articolul ala are vreo legatura cu topicul asta sau cu ce se comenteaza pe aici?"

    Are, ma, omule, pe Tzipi o intereseaza chestii de-astea. Asta e tot.

    ReplyDelete
  12. Aaaa, inteleg, divagatii de la tema principala... :D :D :D

    ReplyDelete
  13. Tzipi

    pot sa aibe aia din UE vacante de 3 luni de zile pe an, degeaba daca eu ca roman nu am drepturi depline de munca. din ce sa traiesc? si ce joburi crezi tu ca poti avea acolo ca emigrant? vacantele alea lungi le au aia de la firmele ce platesc foarte bine. daca crezi ca tu ai acces usor la ele, n-ai decat. du-te si te convingi singura ce joburi te asteapta acolo.

    ReplyDelete
  14. Anonim : realitate e una singura. Faptul ca tu aduci drept dovada ca tu ai job bun, este absolut irelevat pentru discutia defata ( am argumentat in postarile anterioare de ce ).

    Ca mancarea toxica e toxica, pentru asta exista dovei ( e nevoie doar sa catadixesti sa studiezi ). Ca tu nu studiezi calitatea mancarii din Canada, insa continui sa sustii ca e buna... cu asta, nu faci decat sa te discreditezi singur.
    Valabil si in ceea ce priveste sistemul medical.

    Si nu, nu ma intereseaza cum e sistemul medical in Romania, ca nu despre minunata viata din Romania vorbim acum. Faptul ca exista tari in care sistemul medical e mai prost decat in Canada, asta nu e un argument ca in Ca, sistemul medical e bun ( sau ca nu-i un dezastru ). E doar o tentativa de devia atentia de la discutie : uite, ca la vecinul e mai rau ! Si de ce nu m-as uita in ograda tarilor care au sistemul de sanatate mai bun decat cel al Canadei ? De ce m-as compara cu tarile din lumea a 3 a , si nu cu tarile din G8 ( ca din alea face parte Canada ) ?

    ReplyDelete
  15. Anonimul cu UE : Daca tu ca roman, n-ai drepturi in UE, asta nu este un argument ca in UE e rau. Sau ca nu-i mai bine decat in Canada.
    E doar un argument ca n-ai acces in UE, si te multumesti cu ce ramane ...cu cine te accepta ( Canada ).
    Noi vorbeam ca e mai bine in UR decat in Canada : iar asta n-are legatura cu tine , nici cu romanii.
    Oare cand o sa invatati ca relitatea nu se reduce la experienta personala ? Daca mie mi s-a intamplat ...exista. Daca mie nu mi s-a intamplat ... nu exista. Hilara " logica" aveti !

    ReplyDelete
  16. Tzipi, noi vorbim despre UE din punctul nostru de vedere, ca romani. Nu vorbim in numele englezilor, francezilor, germaniloe... Si aia se vaieta acum ca viata a devenit mai grea pentru ei din cauza crizei economice.

    Pentru cine este mai bine in UE? Eu doar de acolo am venit si nu mi-a fost bine fara drept de munca. Pentru a avea acolo concedii de 2 luni pe an, trebuie sa ai drept de munca. Pentru a duce o viata imbelsugata, ai nevoie de job. Totul se invarte in jurul joburilor: n-ai job - n-ai bani iar daca n-ai bani - nu ai din ce sa traiesti. Citeste si tu presa din UE si afla cat mai este rata somajului si cat de greu isi gasesc de lucru chiar localnicii darminte tu, ca emigrant.

    Eu am trait in West Europe vreo 7 ani, tu ai locuit acolo macar un an sa vezi cum este? Ce te face pe tine sa crezi ca viata acolo este mai buna decat in Canada? Nu ma lua cu statistici ca n-am nevoie de ele. Am trait pe viu totul. Ti-am venit cu atatea argumente de acolo despre mancare, case, chirii, oameni dar vad ca nu te intereseaza. Zici ca sunt mai multe zile de concediu pe an, afla ca numai daca esti angajat ai parte de ele iar daca esti somer sau emigrant fara drept de lucru - ciuciu... Cu ce ma incanta pe mine ca Mr. Smith - englezul sau Hans - neamtul are un an concediu de odihna? Si in Romania profesorii au 3 luni de concediu si nu prea se arata asa de fericiti cu viata lor. Tot asa putem continua comparatiile astea pe orice tema. Retine un lucru: nu exista tara cu un alt nivel social in lume (exceptand lumea a 3-a).

    N-ai decat, in baza "realitatii" tale, sa pleci in UE si sa vezi pe pielea ta cum poti sa ajungi la "mareata" viata vest europeana imbelsugata - sa o simti pe pielea ta.

    In alta ordine de idei - daca eu ma simt bine in Canada ce sa fac? Sa plec in UE numai pentru ca "realitatea nu se reduce la experienta personala"? Pai de acolo am venit si ti-am zis ca diferente mari de nivel de trai nu sunt fata de Canada. Tu pleci intr-o tara numai pentru ca statisticile arata mai frumos pe hartie? Da, am logica "hilara" si nu ai cum sa mi-o schimbi atata timp cat am trait si in UE. Drum bun acolo!

    ReplyDelete
  17. Conditiile de trai dintr-o tara, sunt independente de nationalitatea pe care o ai, si de tine de individ. Conditiile de trai raman aceleasi, indiferent ca noi ca romani avem acces sau nu acolo : despre asta vorbim. Este irelevant ca tie ca romana, ti se pare ca strugurii sunt acri, doar pentru ca n-ai permis de munca intr-o tara.

    ReplyDelete
  18. @Tzipi

    Mai documenteaza-te despre sistemul medical din West Europe - vei afla cu surptindere ca nu este perfect fata de cel din Canada. Este la fel.

    ReplyDelete
  19. Tzipi, la conditiile alea de trai superioare/imbelsugate din UE, nu au acces toti muritorii de rand - chiar daca sunt prin nastere francezi, englezi, germani. Si acolo sunt saraci si bogati ca pretutindeni si totul depinde de bani ca sa-ti permiti orice. Si acolo sunt someri si lume saraca asa cum sunt si in Canada.

    Mie nu mi se pare ca strugurii sunt acri in UE, am trait acolo si se ajunge greu la ei. Du-te acolo (indiferent de nationalitatea pe care o ai) si primesti job (imediat cum te-ai dat jos din avion) ca sa ai din ce sa traiesti la standardele alea "net avansate" pe care le crezi tu ca sunt acolo fata de Canada.

    Vrei sa intelegi bine, nu vrei te priverste: nivelul de trai este la fel cu cel din Canada - eu am trait acolo tu inca nu, vorbesti din auzite...

    ReplyDelete
  20. Tzipi, observ ceva la tine. Spune-mi daca ma insel.

    Atunci cand este vorba de Canada nu accepti decat aspectele negative dar cand este vorba de Europa de vest dimpotriva, nu accepeti decat aspectele pozitive. Oricine incearca sa-ti prezinte si bune si rele despre Canada sau West Europe - le dai cu tifla. Refuzi sa vezi realitatea completa, netrunchiata, despre o tara. Sunt oameni care au trait in Europa Occidentala atatia ani si-ti spun ca nivelul de trai si mancarea de acolo sunt aceleasi cu cele din Canada iar tu o dai inainte cu studiile citite de tine aiurea, din ziare de kakao.

    Din asta rezulta clar ca doresti sa te muti in UE, n-ai decat, e treaba ta, nu-i pasa nimanui. Dar vezi sa nu patesti ca si cu Canada, cand cineva te-a mintit ca aici este Raiul.

    Parerea mea, si poate ca gresesc, din felul cum gandesti (se desprinde asta din ideile tale) nu esti adaptabila. Ti-ai format o idee gresita ca societatea este plina de retardati si ca mancarea e "otravita". Acum te amagesti constant cu UE si vei avea dezamagiri de proportii cand o sa constati pe pielea ta ca ce ti-ai inchipuit tu (sistem de sanatate perfect, mancare "necontaminata, oameni mai civilizati) de fapt este ca si in Canada. Nu mai vorbesc de faptul ca tot o dai inainte cu nivelul de trai din UE care nu depinde de jobul pe care o sa-l ai si nici de nationalitate ci sa vorbim asa doar despre cum e viata minunata pe la Londra sau Munchen, vazuta trunchiat, prin ochii alora cu bani. Oriunde te-ai duce, nivelul tau de trai depinde in primul rand de job si de drepturile pe care le ai. Degeaba au aia palate pe acolo sau nivel de trai avansat ca si in Canada (nu vrei sa crezi asta!) daca lumea se imparte in bogati si saraci...

    ReplyDelete
  21. anonim : Din greseala ti-am raspuns la articolul " abortionplex".

    ReplyDelete