Doctor Yourself

Thursday, December 22, 2011

Invazia lacustelor

Goana dupa cadouri, atinge cote apocaliptice in Rai. Pana si mie, mi se pare nivelul de retardare mult prea mare .

Ma duc ieri la Walmart, sa cumnpar maruntisuri : proasta idee ! Se calcau aia in picioare in magazin, nu gaseai loc de parcare ... balamuc. In parcare , omul meu se apleaca si ii crapa blugii in coor. Nu, nu va imaginati ca a crapat cusatura : nuuu ! Pur si simplu s-a sfasiat materialul, ca tifonul : crapatura mai lunga de-o palma !
    El cu coor-ul gol ( am si poze compromitatoare ) eu nu ma puteam opri din ras. Blugi Levi's ! Asta ca sa nu va imaginati ca e cine stie ce marca turceasca sau chinezeasca, d'aia de iti raman picioarele colorate de la vopseaua lor. In ciuda calitatii infecte a blugilor din pietel Romaniei, niciodata nu am avut accidente gen " Levis's " .
Cum omul meu era pe punctul de a deveni isteric ( ca mai aveam de mers cu treaba prin oras si pe la prieteni ), i-am pus haina in jurul mijlocului, i-am legat manecile in brau si l-am dus inapoi in Walmart, sa-i cumparam blugi .
    Eh, e prima oara de cand sunt in Canada, cand vanzatoarele s-a uitat dubios la noi : ciudati s-au mai vazut, insa chiar sa-si arate dispretul asa , pe fata, inca nu ni s-a intamplat. Si mai dubios s-au uitat cand omul meu le-a spus ca blugii raman pe ei, si s-a prezentat cu eticheta in mana la casa ...
Mda. Sunt sigura ca marfa pentru North America e de o calitate mult mai proasta decat aceeasi marfa, dar destinata pietei europene. Nu am nici un dubiu.

Cand e sa fie ghinion, apoi nu vine niciodata singur ! Ca vine Craciunul si toti prietenii mei vor sa le fac prajituri : asa ca m-am apucat sa gatesc. La mijlocul unei prajituri, crapa mixerul si nu mai vrea sa-si faca treaba.Nu ma plang, caci era un mixer chinezesc, cea mai penala marca, d'ala cu 10 $ din Walmart : cumparat acum 5 ani. Ma declar multumita de chinezaria aia. Pentru snobi : nu, nu cumpar un mixer mai de calitate ( calitate, oare ? ) ...adica mai scump, pentru ca il folosesc rar : doar atunci cand trebuie sa fac prajituri pentru cineva ( vizite, etc ).
     Il trimit pe Omul meu, (impreuna cu blugii cei noi ), in oras, de urgenta, sa cumpere mixer . Mixer ? Cum arata chestia aia ? Si a inceput circul : ajunge in primul Walmart ... raftul gol . Nici un fel de mixer : out of stock ! Va puteti imagina ca astia au cumparat ca lacustele, tot ? Da' mixere ? Canadienii nu gatesc ! Cu atat mai mult sa stea sa migaleasca prajituri !
    Se duce omul meu la alt Walmart : nici acolo nu gaseste. Da' nu gaseste nici un fel de mixer, nici scump, nici ieftin ! Nimic. Trece si pe la Zellers : nimic. Se duce disperat si pe la Canadian Tire : nici un fel de mixer . Invazia lacustelor, nu alta.
S-a dus baiatul pe la vreo 10 magzaine cu totul ... prin tot orasul. Nimic, Nici o sansa . Voia sa-si cumpere niste oglinzimici auto : n-a gasit nicaieri , rafturile goale. Eu cred ca n-ar fi gasit nici cuie, daca ar fi vrut sa cumpere : cred ca astia cumpara tot ce le cade in mana, de sarbatori. E isterie.
   S-a plimbat prin oras 4 ore, in cautarea unui mixer : de oricare, numai mixer sa fie ... S-a umplut de draci ( ca erau plozi prin magazine si urlau ) si a venit acasa injurand . 

Pana la urma, in disperare de cauza, l-am sunat pe unui din prietenii care asteptau sa le fac prajiturile : vrei prajituri, vino la mine si imprumuta-mi mixerul tau ( ca oricum, nu il folosesti ).
  Nu, ghinioanele nu se opresc aici : omul meu a primit un cadou scump, dar care el nu il foloseste . Si e a naibii de frustrant sa nu iti placa ceea ce primesti : frustrare dubla, pentru ca nu te poti bucura de cadou, si cel care ti l-a dat a cheltuit o gramada de bani degeaba. Mai bine iti da 5 $ sa-ti cumperi o ciocolata si te bucuri mai mult. Mare tampenie asta cu cadourile . Si mai marecretinitate e cand dresezi populimea sa-si faca toti cadouri in acelasi timp : invadeaza astia magazinele, mai rau ca lacustele, de nu mai gasesti nimic de cumparat, cand ai nevoie.

19 comments:

  1. Chiar nu pot sa cred ca nu gasirati un mixer. Astia cumpara de toate da mixere nu prea. In 2007 cand am ajuns in Canada(Vancouver, nu stiu cum e pe la voi prin est), am avut ocazia sa vad cam cum arata un mall pustiit inainte de craciun, si nu vorbesc de unul mic, ci de Metrotown care e printre cele mai mari din Canada. In ultimii ani i-a mai linistit criza.

    ReplyDelete
  2. Nici eu n-am putut sa cred, pana n-am fost pusa in situatie.

    ReplyDelete
  3. Si ce crezi tu, Tzipi, ca fac canadienii cu mixerele? Se joaca de-a cowboyiii? De ce crezi tu ca nu se mai gaseau in magazine taman in prag de sarbatori? Ca sa le puna pe masa de Craciun in loc de mancare? Ciudata logica ai, Tzipi. Tragi ca intotdeauna concluzii pripite si paralele cu realitatea. Mai cauta si ai sa gasesti mixere prin alte cartiere sau in alte magazine.

    Singura parte haioasa a fost cea cu crapatul in "coor" a pantalonilor omului tau. Probabil ca s-a ingrasat prea mult de la frunzele pe care i le dai pe post de mancare :)

    ReplyDelete
  4. @Tzipi

    Oare prietenul care i-a facut cadoul ala scump omului tau, nu citeste ce scrii tu pe'aici? Se lecuieste sa va mai faca vreun cadou vreodata.

    Problema nu este asa de grava ca nu v-a placut cadoul ci ca tu comentezi lucrul acesta in mod public, pe blogul tau. Nu ai fost educata sa faci si sa primesti cadouri - cui ii pasa! - dar tu l-ai jignit prin comentariile de mai sus pe prietenul vostru ca nu a ales ceva care sa va placa. Ai zis ca e "frustrant" sa nu te poti folosi de el.

    Facutul de cadouri trebuie privit ca un gest in sine si nu ca valoare in bani si nici sa aiba musai o anumita intrebuintare. Dar nu cred ca tu pricepi lucrurile astea...

    ReplyDelete
  5. P.S. Este imposibil sa nu aduci aminte despre "plozi" in comentariile tale . Chiar asa se tavalesc "plozii" pe jos in urlete prin toate magazinele pe unde umblati voi? Schimbati cartierul!

    ReplyDelete
  6. Anonim : Pai ce, am zis eu pe undeva, ca ar fi amuzant sa iti crape mixerul, exact cand ai de facut cateva tavi de prajituri ?

    Da, chiar asa fac plozii, in toata Canada, nu doar in cartierul nostru. E ca la zoo . Si da, e inevitabil cand iesi din casa : intotdeauna se vor gasi cativa racnitori care sa-ti strice ziua.

    ReplyDelete
  7. Am ris mult la faza cu pantalonii rupti :) Bine ca erati aproape de magazin.

    Azi, am vazut niste mixere ultra scumpe la Sears (Eaton centre). Eu eram printre putinii care nu aveau cumparaturi.

    PS: Please pune o poza cu prajiturile ca sa stiu la ce salivez virtual :)

    ReplyDelete
  8. Anonimul cu cadoul : Nu, prietena cu cadoul, nu citeste pe aici. In momentul in care cumperi un cadou, iti asumi riscul sa nu placa celui care il dai. Ei i-a spus multumesc si atat. Daca ai sensibilitati de mimoza, pai pur si simplu nu cumperi cadou, si atunci e sigur ca nu frustrezi pe nimeni.
    Nu l-a intrebat daca ii place cadoul, asa ca nici el nu a dat raportul.

    Este absolut irelevant cum am fost dresata in copilarie : de cand am inceput sa gandesc singura, eu decid ce vreau si ce nu ( si nu cei care m-au dresat candva ). As da dovada de imbecilitate maxima, daca m-as comport / gandi asa cum m-au indoctrinat altii : as fi un robot cu fata umana.

    ReplyDelete
  9. http://www.activistpost.com/2011/12/is-this-humble-plant-capable-of.html

    Lucisfera

    ReplyDelete
  10. Criminali imbecili made in Cacanada si nu numai

    http://www.radicalpress.com/?p=1338

    Lucisfera

    ReplyDelete
  11. Educatia tu o numesti dresaj? Cei sapte ani de acasa se dobandesc in familia din care provii. Nu este suficient ca te-ai nascut pe pamant si stii si tu sa citesti. Altminteri, ai impresia ca le stii pe toate si nu trebuie sa mai inveti nimic de la nimeni: refuzi sistematic sfaturi, pareri, pana si literatura o ignori. In schimb de informezi din ziare de kakao si sunt convins ca nu pricepi nimic din lucrarile de specialitate din diferite domenii (medicina, psihologie, sociologie, istorie etc.).

    In tot ce am scris nu este legat nimic strict de persoana ta, habar n-am cine esti si nici nu ma intereseaza, ci doar incerc sa dau o explicatie a modului cum gandesti tu. Parerea mea, te afli intr-o perioada negativista, de unde vin si ideile tale refulate. Nu conteaza, fireste, putin imi pasa mie de tine. Vorbeam numai de idei - de ce sunt ele atat de sarace cu duhul...

    ReplyDelete
  12. Educatia , asta este, un dresaj : fie ca iti place, fie ca nu. Implementam in mintea copiilor, un tipar de gandire si comportament, pe care ei il vor urma in mod automat ( in cea mai mare parte ).

    Eu nu refuza sfaturi, atat vreme cat sunt documentate si argumentate. Exista oameni carora le cer parerea, tocmai pentru ca am incredere in gandirea si cunostintele lor.

    Ca sa iti poti explica felul in care eu gandesc, ar trebui macar sa intelegi cum gandesc : iar tu ai dovedit ca esti pe aratura. Sorry ! In rest, poti fantaza cum doresti, pe seama mea : daca asta te ajuta sa-ti intaresti convingerea ca traiesti in Rai si eu am probleme la mansarda.

    ReplyDelete
  13. Daca nu ai educatie atunci cum poti sa dobandesti cunostintele pe care trebuie sa le acumulezi? Doar citind ziarele? Ti s-au dat sfaturi profesionale despre nutritie si le-ai ignorat, ca doar tu le stii pe toate blablabla-urile tale.
    Sustii niste ineptii despre oameni in general - pentru tine absolut toata lumea e retardata - si tot o dai mai departe cu faptul ca suntem noi "convinsi" ca traim in "Rai". Care Rai, ala de ti l-a promis tie ofiterul de la emigrari, inainte de a veni in Canada? Cine ti-a bagat in cap lucrurile astea? Ai facut tu sondaj de opinie printre toate comunitatile de romani din Canada sa afli ce crede fiecare?
    Nici macar nu ma intereseaza conceptiile tale despre viata, ca nu este treaba mea, ce conceptii ai, asa traiesti - conform cu conceptiile. Ai idei fixe, trunchiezi realitatea si esti din cale afar de negativista.

    P.S. Chiar daca nu esti patrunsa de spiritul sarbatorilor de iarna, eu iti spun totusi: Craciun Fericit!

    ReplyDelete
  14. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  15. Anonim : Ce povestesti tu acolo, se numeste informatie,studiu, si nu educatie.
    E clar ca atat timp cat nu cunoasti termenii pe care ii folosesti, discutia nu isi are sensul.

    ReplyDelete
  16. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete
  17. Dupa tine educatia reprezinta un fel de bici pus pe spinarea natarailor, nu-i asa?

    Pai procesul educational presupune chiar asta: acumularea de informatii si procesarea lor prin studiu, fireste.

    Daca nu stii sa selectezi informatia si iei de-a buna doar informatii trunchiate atunci si prelucrarea datelor se face eronat. Fara educatie habar n-ai de alfabet si de notiunile elementare... ca la lucruri mai complicate necesita studiu de specialitate.

    Chiar ai lucrat in invatamant sau este o gluma? Ti-ai ales gresit cariera...

    ReplyDelete
  18. Asa cum spuneam in comentariile anterioare, pana nu reusesti sa faci diferenta intre termenii pe care ii folosesti ( " educatie" si " invatamant " ), discutia nu isi are rostul.
    Pentru ca pur si simplu vorbesti despre ceea ce nu cunosti ... sau mai exact, confunzi.

    ReplyDelete
  19. Chiar ideile tale despre viata, in general, sunt confuze, nu numai despre educatie. Educatia nu poate exista fara studiu, fara cultura, fara invatamant.

    Ca tu ai avut niste experiente triste in invatamantul romanesc, asta este cu totul altceva. Confuzi marfa cu ambalajul. Metodologia predarii si psihopedagogia in Romania sunt expirate de mult, asta o stie toata lumea dar tu confuzi aceste notiuni cu adevarata educatie moderna (in lumea moderna exista alte interactiuni intre elevi-profesori) cu acces la informatii si citind multa literatura (beletristica sau literatura de
    specialitate) care sa dezvolte gandirea.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.