Doctor Yourself

Saturday, December 17, 2011

Cadouri reciclate

Deja devine sufocant sa citesti ziarele : peste tot, sfaturi peste sfaturi si reclame. Brainwashing la maximum, despre cum sa cumperi si iar sa cumperi : ca daca nu cumperi ... nu existi. Mai ales in perioada " sarbatorilor ".
    Indoctrinarea cu cadourile, functioneaza perfect : daca dai bani drept cadou ... comerciantul nu castiga nimic. Daca dai cadou orice, comerciantul castiga, pentru ca trebuie sa cumperi acel " orice" , de la un magazin. Chiar si in cazul cadourilor home-made, trebuie sa cumperi ingredientele, componentele. Rezulta deci, ca e foarte avantajos sa dresam populatia sa ofere cadouri si nu bani. Cu cat dresajul va fi mai eficient, cu atat se va incetateni ideea ca banu' e jenant : si toti se vor simtit ofensati daca vor primi cadouri in bani.
    Nu conteaza ca majoritatea cadourilor care leprimesti nu iti plac si le vei arunca : nici tu nu te poti folosi de ele, dar si cel care ti-a dat cadou, a aruncat banii degeaba. Nu e mai rational sa dam banii aia cadou, in loc sa bajbaim, jucandu-ne cu cadouri ?
    Dresajul a functionat perfect, dupa cum arata chestionarul facut de un ziar canadian : 0 % din canadieni, prefera banii drept cadou.



Ati primit totusi cadouri care nu va plac si va pare rau sa le aruncati ? Ziarul va invata cum sa ... reciclati cadourile !


Nu, nu trebuie sa consideri ca esti nesincer ( ca n-ai mai cheltuit banii ) cu cel care-i dai cadoul reciclat : cadoul e cadou ! Mai ales daca e nefolosit ....
Nu, nu cumva sa te gandesti ca reciclarea cadourilor este o cale de a scapa de lucrurile nedorite : nuuuu ! Ascunde-te dupa deget si minte-te frumos : reciclarea, e doar o cale eleganta de a gasi un camin pentru obiectele nedorite. De parca lucrurile alea, ar fi copii orfani ...


Inca mai ai dubii si procese de constiinta ? Vai, dar ti-am spus ca nu e cazul : doar faci un mare bine obiectelor alea, sa-si gaseasca stapani !
Uite, fi tu maimuta docila si fa ca Oprah : ca doar si ea a reciclat episodul ei favorit din 2008 si l-a redifuzat acum, pe post de " cadou " ... Si daca Oprah face asta ...
    Da. Daca Oprah afirma ceva, inseamna ca e ok : noi nu mai trebuie sa gandim , ci doar sa inghitim pe nemestecate ca pelicanu' , tot ce debiteaza Oprah si gospodinele, in direct la tv ... Oprah e amabila si gandeste in locul vostru, ca sa va scuteasca de munca dificila. Tot ce va mai ramane de facut, este .... sa o imitati pe Oprah.

Nu uitati : pentru plozi, neaparat trebuie sa cumparati jocuri video ! De ce ? Pentru ca asta fac majoritatea plozilor de canadieni, cand nu sunt la scoala : stau arestati in casa si joaca jocuri video.
S-a facut un chestionar, in care copiii sunt intrebati care-i activitatea favorita din timpul vacantei de iarna ? 69 % se joaca jocuri video, 5 % se uita la tv , 2 % se uita la filme . In total, avem 76 % blocati in fata unui ecran. Copilarie fericita in Rai ...


Totusi, insistati sa cumparati cadouri ? Ziarul va serveste ideile, gata mestecate ! ( cu produs / pret si adresa unde il gasiti ) .Nu va mai ramane decat sa scoateti cardul si sa comandati ...
De exemplu, ASA e frumos sa va ornati bradul si camera :


Gasiti obiectele ( de regula foarte scumpe ), la magazinele amintite in ziar. Soseta cea scumpa, ( 15 $ plus taxe ), o puteti cumpara de la Canadian Tired ...


Si apoi problema bradului : cum v-ati putut  imagina ca veti folosi decoratiile de anul trecut ? Nu se mai poarta ! Trebuie sa cumparati altele, ca sa fiti in pas cu culorile de anul asta : ziarul va invata care sunt ....


Nu stiti sa impachetati cadourile ? Ziarul are cateva trucuri pentru voi. Trebuie doar sa urmati instructiunile :

Da, e important sa folositi si culorile specifice Craciunului : ca altfel nu veti putea simti Craciunul ... Totul trebuie facut ca la .... ziar !
Asa ca, puneti mana si studiati semnificatia culorilor ! Hai ca ziarul va da o mana de ajutor :
Ziarul ne invata sa cumparam prezervative drept caduri : neaparat de la firma " Condom Shack " ! Neaparat sa fie in culorile Craciunului !


O sa fiti gazda unei petreceri de Craciun ? Ziarul s-a gandit la toate, si va spune ce trebuie sa faceti : dati bautura oaspetilor cu portia, ca nu cumva sa se imbete ca porcii ! Si aveti grija sa nu lasati bautura la discretia lor, ca vor face prapad: se vor droga pe capete si fara limita !


Si nu vreti ca oaspetii bine drogati, sa va strice poza de Craciun ! Asadar ... luati masuri de precautie !

 Nu uitati de dumneavoastra ! Trebuie sa dati bine in poza de Craciun, asa ca ... urmati sfaturile ziarului !
Stati relaxati la poza, ca sa aratati bine ! Daca aveti tendinta catre barbie dubla, aveti grija sa tineti capul drept si sa priviti tinta in obiectiv. Veti iesi perfect !


Ziarul va spune cum sa va traiti viata, ce sa ganditi, ce sa faceti, ce sa simtiti. Voi trebuie doar sa executati ...
Neaparat, nu uitati ... sa daruti ! Da, in zilele astea, toate organizatiile de caritate au reclame in ziar : ca sa va reamintiti cui trebuie sa dati banii ... Se stie doar, ca in ziua de Craciun, oamenii trebuie sa devina mai buni si mai generosi : asa ne invata propaganda religioasa ...


Sunt in jur de 80.000 de organizatii decaritate in Canada : si toti iti vor banii ! Nu uita sa verifici siturile lor si sa donezi ! Generos !


Crezi ca banii nu aduc fericirea ? Ei bine ... da-ne noua banii, si o sa fii surprins de cata fericire ne poti aduce ...

13 comments:

  1. Sa inteleg ca in general esti impotriva promo/advertising legat de sarbatorile de iarna, sau chiar direct a sarbatorilor respective ?

    Sper ca nu esti total impotriva tuturor activitatilor de promo/advertising, deoarece ele sunt, (fie ca sunt mai competente sau nu prea), dupa parerea mea, totusi, chiar economic utile, deci potential beneficiale pt societatea respectiva, (daca ne gandim chiar la nivel cat de cat etic).

    ReplyDelete
  2. P.S. Adica nu direct impotriva sarbatorilor, ci direct impotriva promo/advertising a acelor sarbatori in ce fel doreste fiecare, (inclusiv comercial, daca asta vor/calculeaza/cantaresc/estimeaza atat unii producatori, cat si unii consumatori) ?

    ReplyDelete
  3. Adica voiam poate in sens mai larg sa zic ca atunci cand facem judecati de valoare sau chiar de calitate avem si noi in interiorul nostru un etalon re efort sau risc/beneficiu, dar totusi, exista si anumite principii etice mai generale care trebuie si ele respectate/luate in consideratie, chiar si daca e vorba de etica de business, (inclusiv promo/advertising), in cadrul comertului acele reguli de etica fiind chiar destul reglementate la nivel legiferat local in multe tari din lume, iar chiar si la nivel mai larg social, fiind si ele codificat legiferate de anumite legi internationale de ex. Drepturile Omului, sau Codul de la Nuremberg legat de experimentele stiintifice pe subiecti umani.

    Deci, eu imi ziceam, desi am libertatea de a face judecati de valoare de nivel estetic re. unele reclame care mi se par mai putin atractive mie personal, sau chiar de nivel legat de competenta si etica profesionala specifica a activitatii profesionale de promo/reclame, deoarece am si acolo un posibil etalon de legi si reguli, ba chiar si cutume culturale locale...totusi, ma gandeam, la nivel general, NU ar fi etic sa imi permit sa judec eu vreo reclama ca inerent REA pt societate, daca nu contravine legilor Internationale pertinente ei.

    Ma gandesc, desigur, la felul in care fac eu personal diverse judecati de valoare asupra o gramada de chestii, ba chiar oameni si activitati umane, si NU e neaparat un model de urmat pt altii decat mine. Totodata, sincer recunosc, ca imi permit si eu anumite prejudecati pur emotionale din cand in cand, desi incerc sa mi le cenzurez de obicei in public, si mi le permit numai in privat si in intimitate fata de persoane pe care le cunosc cat de cat, (desigur, daca in acele momente am chef sa ma ocup cu ganditul si vorbitul/conversatul si nu cu altceva potential mai imediat util + placut pt mine), ca de unul singur nu cred ca am ajuns sa vorbesc la nivel mai profund de eventual zis cate vreo injuratura, daca chiar imi vine, desi de gandit mai gandesc si singur, uneori, in ultima vreme, chiar si scriu despre ce gandesc, in general chiar in felul in care gandesc in clipa aia, ca de exemplu acum si aici.

    Adica fusesem curios sa inteleg ce nivel de nemultumire exista in cazul asta la tine re promo/advertising legat de sarbatorile de iarna. De aia am inceput sa ma gandesc si la lucrurile fata de care si eu fac judecati de valoare si in ce fac eu acest fel de judecati de valoare...desi, desigur, in real life, nu e chiar asa de "ordonat" sau "planificat" ierarhizat. E de nivel de snap-judgment si la mine de ff multe ori, bazat pe daca modelul din promo mi se pare sexy, sau daca ma atrage sau respinge vreun cuvant trigger, etc.

    ReplyDelete
  4. Cu cat ma gandesc mai bine, imi dau seama ca problemele mai semnificative pt imigrantii de generatia 1, printre care si eu, (de aia ma gnadesc la asta aici ca ma doare/priveste si pe mine), se vor regasi la nivelul 2 de judecata/prejudecata de valoare, (fie ea de nivel rational, emotional, sau chiar, nai realist, mixt-complex), mentionat mai sus oarecum in treacat, acolo unde am zis despre cutumele locale alaturi de regulile sau legile de etica de business din domeniul promo/advertising, cutume si traditii pe care, de altfel, s-au si dezvoltat in timp anumite legi de nivel de drept civil si comercial legate de diverse activitati umane, (nu numai alea de business de reclame).

    Dreptul criminal e mai adanc vizibil inradacinat, chiar si in zilele noastre, cred eu, si in niste percepte religioase, promovate initial de religiile abrahamice in lumea noastra culturala majoritar iudeo-crestina zic eu, ca despre celelelte religii/culturi chiar ca nu stiu nici macar la nivelul de wikipedia la care stiu despre astea, desi ar cam trebui sa invat, deoarece eu chiar interactionez aproape zilnic cu oameni real proveniti din multe parti din lume aproape total nefamiliare mie din Africa sau din Asia, familiare doar poate la nivel de amintiri despre scrierile d-lui Jules Verne...

    ...desi, desigur, in mod general, multe din elementele dreptului comercial si civil modern se regasesc si ele in anumite texte religioase mai vechi de tip reguli de comportament si etica pertinente activitatilor umane.

    Poate ca tocmai de aia deranjeaza comercializarea sarbatorilor de iarna, ma gandesc, ca ne atinge la nivel emotional mai profund. Poate ca de aia dorim sa cenzuram, sau sa infieram anumita comercializare excesiva a unor sarbatori legate in mintea nostra de traditia mai recent crestina, care mult timp a avut, am impresia, sentimente interioare de ambivalenta re promo comercial, si actualizate exterior chiar in moduri exagerate, ca de ex infierarea unui posibil dusman comun, cenzurarea unor texte scrise, martirizare de diversi fideli, etc., ca auto-reclama ceva mai eficienta la publicul larg usor emotiv-impresionabil.

    Este probabil sa nu stiu sa ma exprim inteligibil in cuvinte despre chestiile astea..dar eu chiar am activitati de cenzura printre activitatile mele obisnuite de functionar care lucreaza pt o corporatie subventionata de stat aici in Norvegia de cam 1 an, si cred ca de aia imi si fac probleme de etica din astea, de nivel la care efectiv incep sa invoc Dumnezeii si sa chem Law Enforcement pt suport personal !

    ReplyDelete
  5. http://www.naturalnews.com/034425_marijuana_cannabinoids_medicine.html

    Lucisfera

    ReplyDelete
  6. @Tzipi

    daca tot nu esti adepta cadourilor de ce tot insisti sa faci comentarii despre subiectul asta? Nu te intereseaza subiectul nu-l comentezi. De ce esti asa de insistenta? Ce vrei sa demonstrezi cu asta? Ca ideile tale sunt atipice, cazute de pe luna sau habar n-ai ce inseamna campaniile de marketing si cu ce se mananca. Atata timp cat traim intr-o societate de consum este normal sa existe reclame si articole de presa de tot felul despre asta. Fiecare are liberul arbitru si nu-ti pune nimeni sula in coaste sa cumperi un produs sau sa faci cadouri.

    P.S. Apropo de cadouri: lamureste-ma de ce consideri tu ca este atat de "tembel" in a face cadouri cuiva. Te consideri "mai moderna" daca nu esti adepta cadourilor? Tu stii ce semnificatie poate sa aiba un cadou pentru un om? De exemplu, ai habar de psihologie?

    ReplyDelete
  7. Da' ce, e interzis sa gandesti si sa comentezi despre ceva , daca nu esti in cauza ?

    Cat despre care e partea " tembela" in a face cadouri cuiva, citeste inceputul articolului si te lamuresti.
    Ma consider doar eu insami : nici moderna, nici ne-moderna. Da, am habar de psihologie : 90 % din ea, e abureala .

    ReplyDelete
  8. Tzipi
    un subiect "drag" tie si plin de ipocrizie canadiana
    http://www.montrealgazette.com/life/Surge+need+from+working+poor/5879215/story.html

    ReplyDelete
  9. Tzipi, confuzi campaniile de marketing cu filoso-pisologeala ta din domeniul cadourilor. Astia sunt articole de presa de tip "kitch", la "plezneala" sa faca "valuri" printre gospodine... Din astea te-ai gasit sa comentezi? Nu faci si tu o selectie a ceea ce citesti? Nu tot ce apare publicat se ridica la valoare intelectuala. Mai citeste si altceva de nivel avansat decat presa frunzarita in metrou.

    ReplyDelete
  10. Nicaierinu am pretins ca ar avea valoare intelectuala, ci doar valoare manipulatoare. Fa diferenta ...

    ReplyDelete
  11. Tzipi, diferenta trebuie sa o faci tu, ca doar tu esti cea care comenteaza tipariturile alea din ziare fara valoare. Nu au cum sa manipuleze pentru simplul fapt ca lumea nu este asa primitiva cum o crezi tu. Asta este doar parerea ta gresita despre oameni.

    ReplyDelete
  12. "lumea nu este asa primitiva cum o crezi tu."

    Este chiar mai rau. Scoate-ti capul din nisip, da-ti jos ochelarii roz, consuma mai putin "sirop" si ai sa vezi lumea EXACT asa cum e ea si cum o descrie Tzipi. Revenim la acceasi veche si valabila chestie: adevarul deranjeaza. Masiv.

    Lucisfera

    ReplyDelete
  13. Si eu zic la fel despre Lucisfera, Tzipi: scoteti-va si voi capetele din nisip, dati-va jos ochelarii de cal, rontaiti mai putine frunze si o sa vedeti lumea EXACT cum este ea: si cu bune si cu rele. Tzipi are ochelari fumurii asa ca nu poate sa vada decat in negru. Adevarul nu deranjeaza decat atunci cand este trunchiat de voi.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.