Doctor Yourself

Saturday, November 5, 2011

Piata de fermieri

                                     Va plac hamburgerii ? Si lui ...


 Luati-va caruciorul saraciei ( varaianta de lux ), ca mergem la piata ! Daaa, la piata de fermieri !


Nu, nu va imaginati ca piata de fermieri e deschisa non-stop cum e in Romania . Acilea in Rai , nu suntem chiar asa binecuvantati cum sunteti voi, in Romania ! Piata se da cu ... portia : sambata si duminica !


     Sa aruncam o privire inauntru : totul e GMO, nu va faceti iluzii desarte


Preturile ... la fel ca in magazin : smocul de papadie GMO, 1,29 $ bucata. Si e din ala cu frunze de plastic, uriase ( v-am mai pus poze pe blog cu papadia ) si e conservata prin iradiere.. Ma duc in parc tot mereu si culeg gratis, papadie care nu e GMO si nu e nici iradiata ...


Da' totusi, asta-i marfa din supermarket, nicidecum de la tarani : merele sunt vopsite cu shellac si parafina ! Stralucesc intr-un mod .... nefiresc. V-am mai povestit pe blog despre vopsirea fructelor si legumelor. Fermierii nu isi vopsesc fructele...



Insa nu-i nici o problema : canadienii mananca orice, fara probleme ! Majoritatea habar n-au nici macar unde e produsa mancarea, daramite sa mai stie si CUM e produsa si ce mizerii contine. Deja cerem prea mult .. .
Daca are gust bun si arata a mancare ... majoritatea oamenilor manaca exactca vitele : fara sa-si puna problema CE manaca si ce calitate are.
  Nu, n-am inventat eu treaba asta : puteti verifica si singuri, intreband in stanga dreapta daca au habar unde si cum sunt produse legumele, fructele si ce mai manaca ei . Habar n-au.
     O zice si survey-ul facut pe canadieni : numai 41 % dintre canadienii de varsta de pana la 34 de ani, stiu UNDE este crescuta mancarea lor ( nici macar nu s-a pus problema CUM e crescuta si CU CE .... nu e cazul ). Canadienii intre 35 - 54 de ani, stiu unde le este crescuta mancarea ( scrie pe eticheta de pe legume si fructe... ) in proportie de 62 % . Iar la varsta de 55 si mai mult, 68 % din canadieni stiu unde le este crescuta mancarea.
   Eu totusi as vrea un survey in care sa fie intrebati despre cum le este crescuta mancarea si despre calitatea ei. Da' vad ca nimeni nu-si pune problema... E suficientsa stii unde e crescuta mancarea si .... gata. Pauza. Mai departe e teren minat ...


Prune vreti ? Din fericire, prunele au scapat nevopsite si in supermarketuri. Din nefericire... sunt GMO si umflate cu hormoni de crestere. Ati mai vazut vreodata prune MAI MARI decat piersicile ?


                Nu-i asa ca numai in Rai pot creste prunele atat de mari, ca abia le cuprinzi in palma ?


Era sa uit pretul la piersici : la fel ca si in magazine ! Piersicile erau tot ca alea din magazine : tari ca piatra de puteai sa-ti spargi capul cu ele si de regula seci ( buretoase inauntru ). Despre gustul lor, nici n-are rost sa mai vorbim, ca devine o gluma proasta.


Erau si prune galbene : mari de parca au crescut la Cernobil . Si astea erau conservate prin iradiere : uitati-va bine la ea, ca a inceput sa se increteasca coaja. Pentru ca da, iradierea ucide tot ce e viu in fruct, practic o sterilizeaza : fructulnu se mai poate strica, pentru ca nu mai are enzimele necesare sa faca asta . Si atunci , in loc sa se strice, se stafideste. V-am mai pus pe blog un articol despre o capsuna pe care am tinut-o in camera vreo luna, pana s-a mumificat ....
    Eh, pruna asta e abia la inceputul procesului de mumificare :


Verdeturi de plastic vreti ? Nici una nu are fragezimea unei frunze naturale. Ceapa verde , desi are frunzele foarte mici, in loc sa fie crude, au consistenta unei frunze de ceapa verde care deja are capatana si floare. Nu vreau sa-mi imaginez ce consistenta va avea ceapa verde a astora, cand atinge stadiul de inflorire....


Apoi mancare de supermarket, gasesc si in ... supermarket ! La acelasi pret si mai aproape de casa. Da' unde's fermierii aia adevarati ? Rascolim piata, poate poate gasim macar vreun fermier ratacit ....


In sfarsit ! In toata piata aia mare .... exista UN SINGUR fermier care isi vindea fructele la taraba ! Unul singur care nu avea mancare de supermarket de vanzare !
In Romania, era in piata, teapa ca iti vindeau mancarea adusa din Europa, pe post de mancare produsa in Romania : diferenta de calitate se simtea oricum. Aici in Rai, teapa e ca iti vand mancare de supermarket ( produsa in America de Sud, culeasa verde si adusa cu vapoarele ), pe post de ... mancare produsa local ! Dupa cum ati vazut, intreaga piata era inundata cu mancare de import si .... un singur fermier care vindea mancare produsa local.


  Avea ardei : si nu erau vopsiti cu shellac si parafina toxica !Am verificat ...


Cam asta era toata piata. Aveau si etaj, insa acolo nu vindeau fructe si legume, deci n-am urcat. Nu era interesant si oricum nu ma pricep nici la preturi si nici la calitate la alta mancare. Si daca m-as fi dus, m-as fi dus degeaba, ca as fi fost ca elefantu' in magazinul de portelanuri.
   Cum alt fermier nu mai era in toata piata ....iesim. Pe langa taraba cu porumb ....bicolor ( v-am mai aratat poze cu porumbul cu boabe colorate diferit.... inginerite genetic ) . Vindeau cu 2 $ bucata : fiert, sau prajit pe gratar.


Later Edit : Nu dati fuga la piatza asta, ca nu mai sunt fructe de la fermieri. Am fost si saptamana urmatoare, si fermierii vindeau fructe d'alea Made in Chile, de import .... inca aveau eticheta lipita pe ele, exact ca la magazin.

9 comments:

  1. Wow ! Ce piata ! Ce preturi mici ! Ce de varietate ! (Eu traiesc in Norvegia unde nu e asa.)

    ReplyDelete
  2. P.S. Eu nu am mancat un hamburger decat o data anul asta care a trecut, si era de la Mc Donald ca e un pic mai ieftin decat la Burger King, numai 12 Euro. Friptura am mancat de 2 ori, pui de vreo 4.

    ReplyDelete
  3. Dar la voi cum e in piata ? Ce gasiti de cumparat ? Sunt legumele si fructele voastre GMO ? Sunt iradiate ? Sunt umflate cu hormoni ?

    Spune-ne mai multe ...

    ReplyDelete
  4. In Europa este adevaratul Paradis. Legumele si fructele nu sunt GMO pentru ca legile nu-i lasa pe fermieri sa le iradieze sau sa le umfle cu hormoni. Iar daca vreun fermier indrazneste sa apara pe piata cu produse contaminate, face puscarie si pe urma il recicleaza la cursuri profesionale de horticultura, de se satura, basca amenzi usturatoare. Am fost la o ferma europeana si am vazut cu ochii mei cum foloseau numai balegar ca ingrasamant natural. Cam putea balegarul ala da' legumele erau bune, fructele zemoase ca la mamaia la tara.

    Vai de voi in Canada, ma si mir ce mancati si cum de nu v-ati imbolnavit pana acum. Ce mai stati pe-acolo? Veniti naiba inapoi in Europa ca este si iarba mai verde. Am auzit ca in Canada nici iarba nu e naturala iar apele din lacuri le coloreaza si pestii sunt imputiti. Ce va tot chinuiti pe-acolo?

    ReplyDelete
  5. Tzipi ce mancati voi zilnic? banuiesc ca mancarea este proasta in canada si de aia ma intreb ce mancati. n-am stiut ca peacolo nivelul de trai si mancarea sint supt nivelul din romania

    ReplyDelete
  6. Mancam exact ce ai vazut in poze : pentru ca NU exista alta optiune.

    ReplyDelete
  7. In care tara sunt produsele 100% fara chimicale? Pana si taranii romani folosesc de mult timp ingrasamintele chimice ca altfel legumele/fructele n-ar rezista nici perisabilitatii si nici daunatorilor.

    ReplyDelete
  8. hai sa fim seriosi anonimule de mai sus, bunicii mei cultivau legume atat pt consum cat si vindeau la piata, cum facea aproape toata lumea de la tara si sa-ti spun ceva, nu le dopau sa creasca mari si frumoase, tari ca piatra, albe inauntru si cu codita lemnoasa! si in plus de asta poti sa-ti spun ca de la chimicale cand incep sa se flescaiasca pai nu mai ai ce sa le faci, asta apropo de perisabilitate! legumele si fructele nici nu trebuie sa reziste zile in sir, cu exceptia celor care rezista in mod natural (cartofi, mere, etc)! si spun asta pt ca asta vara am cumparat din piata de la o mamaie convinsa fiind ca rosiile sunt bune si le-am aruncat! de ce? pai la prima vedere pareau ok, numai ca mamaia se jmekerise si le-a intors cu coditele in jos, adica partea care incepuse sa se strice si asa mi le-a pus in punga, sa nu le vad si cand am ajuns acasa erau albe inauntru si flescaite de parca miezul se macinase cumva si coaja statea de n'avea treaba (cred de fapt ca le mai salva coaja de la caderea totala) - cred ca mamaia exagerase cu niste chestii.
    dupa aia imi povestea un cunoscut italian ca are un var care se ocupa cu cultivarea pepenilor. s-a dus la el in vizita si asta ii spune "hai sa mancam niste pepeni", cunoscutu' meu se duce pe brazda sa rupa unul, la care var'su "nu de acolo ca aia sunt pt vanzare" si s-a dus si a adus acelasi soi de pepene de pe alt lot!

    nu stiu de ce se opareste lumea pe aici cand se trage semnalul asupra mancarii pe care o mancam. tzipi vorbeste de canada pt ca acolo traieste si probabil e nemultumita pt ca se astepta la altceva de la o tara cu o asemenea publicitate, asa cum m-am asteptat si eu cand am venit in italia convinsa fiind ca italienii nu mananca cacaturi dat fiind faptul ca asunt inca nationalisti, spre deosebire de romani care cumpara orice cacat de mancare care nu este romanesc, convinsi fiind ca e mai bun - obligand astfel producatorii sa resepcte "standardele" din afara si sa mumifice practic mancarea!
    eu aici ma duc in supermarket si gasesc mancare, cum ar fi puiul, cu etichete NO GMO pana cand si pe dulciuri se specifica daca s-a folosit sau nu materie prima de provenienta gmo. nu stiu unde se mai produce fara chimicale. pe romani i-a dat peste cap intrarea in ue si standardele impuse, zic eu, pt ca altfel nu-mi explic ce draq se intampla. nu-mi explic ce se intampla de nu se mai gasesc legume romanesti in supermarket si doar la piata, etc.
    ca sa nu mai adaug ca aceste substante sunt permise, cica nu dauneaza sanatatii, ha, ha, ha...
    pe da alta parte legumele/fructele modificate genetic sunt scumpe ca dracu - eu am gasit in supermkt rosii de acelasi soi la preturi diferite si intreb....persoana care se ocupa de raion care e faza. si imi explica ea ca alea mai ieftine sunt la oferta. iau si eu din amandoua sa vad - ceva imi spunea ca nu asta e adevarul. cele mai scumpe... nu aveau seminte si aveau alt miros. pt ca practic mi-a atras atentia mirosul de am zis "ce draq sunt astea?!!" - nu aveau miros de rosii. celelate miroseau putin a rosie, aveau samburi dar dintr'aia lesinati, eu le zic "falsi" si pe care daca ii plantezi nu rasare nimic.
    asa ca nu va mai opariti atat, mancam rahaturi, cineva nu ne vrea binele absolut deloc, chiar daca pare altfel...

    Padme

    ReplyDelete
  9. PS - prunele alea supercalifragilistice erau si pe aici, cred ca in curand n-o sa mai stim cum arata un fruct adevarat...

    mai grav este ca prin italia exista magazine "bio" unde te duci si gasesti acelasi cacat la suprapret. am facut proba rosiilor care erau identice si aceleasi. si imi mai spune cineva ca au fost niste emisiuni pe la tv unde se discuta ca nici mancarea bio nu e bio, ca e o pacaleala....
    cumpar de la "producator" vesnicele rosii (am o obsesie dar imi plac si au niste calitati de exceptie). si asta cica era tot bio, tot bio l-am injurat si eu cand am ajuns acasa si am vazut acelasi cacat ca in supermkt. pana la urma ma gandeam ca poate n-o fi folosit nimic, dar daca a luat seminte sau rasaduri "de unde trebuie" a iesit tot aia..

    Padme..

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.