Doctor Yourself

Thursday, December 1, 2011

MRI

Care-s hibele din sistemul sanitar din Rai, le stim deja din presa canadiana si le-am aratat in rubrica " Health - Care in Ca " ( verifica acolo ). Dar sa vedem ce spun chiar canadienii despre sistemul sanitar din Ontario : ar trebui sa permita sectorului privat sa ofere servicii in domeniul sanitar ( se stie ca Raiul e singura tara dezvoltata din lume, care nu permite spitale si clinici private decat in domeniile in care statul nu le acopera. Adica dentisti, chiropractori, oftalmologi si cam asta e ) ?
    Canadienii spun ca 30 % nu's de acord, 13 % se abtin, iar 57 % vor si sistem sanitar privat.

Da' ce te faci cand sistem privat n-ai ca e interzis , si nici sistemul sanitar de stat nu iti acopera nevoile ? Nevoie cum ar fi, de un tomograf , care nu se gaseste in orasele din zona in care locuiesti ? Ajax si Pikering ...


Si cum statul n-are de ganda sa blagosloveasca zona cu un MRI ... bietii oameni n-au avut altceva de facut decat sa faca cheta ! Sa coaca si sa vanda muffins, prajiturele, sa vanda ceai, sa sara in lac in ianuarie, etc. Toate astea, ca sa se stranga .... 2 milioane de dolari, cu care sa cumpere un MRI  pentru spitalul DE STAT. Ca de asta platesc canadienii taxe, ca sa-si doteze spitalele cu aparatura medicala, platita din propriul buzunar ...

De ce au facut asta ? Pai pentru ca trebuiau sa calatoreasca la capitala ( Toronto ), sau Coburg , Oshawa, pentru a-si face o tomografie. Problema e ca timpii de asteptare in Toronto sunt in jur de 6-9 luni, dupa cum iti e norocul ... Si daca ai o tumoare sau ceva de genul .... pana iti vine randul la MRI, mori cu zile si fara tratament ( nici un doctor nu iti va pune diagnosticul si nu-ti va da tratament, pana nu are rezultatul analizelor. Nu-si risca nimeni licenta ). Asa ca poti muri cu zile linistit ... n-ai fi nici primul si nici ultimul ( conform presei canadiene ).


Comunitatea a facut eforturi de a strange bani , cam 1 an si cateva luni ( 15 luni ) ., Acuma, e interesant de aflat daca vor cere statului sa le returneze cele 2 milioane, pentru ca e datoria statului sa doteze spitalele cu aparatura necesara ...  Ca doar taxele se platesc in Rai : vorba americanilor... de taxe si de moarte nu scapa nimeni ...

        La efortul cetatenilor, au contribuit puternic si primariile celor doua orase : 500.000 $ / oras

8 comments:

  1. Eu vad oameni care pun mana de la mana sa se ajute singuri...

    ReplyDelete
  2. Eu vad oameni care pun mana de la mana din propriul buzunar, ca sa faca ceea ce statul ar fi trebuit sa faca pe banii cetatenilor platitori de taxe la sanatate.

    ReplyDelete
  3. sa se dea cate unu rmn sa se ajunga la toate satele

    ReplyDelete
  4. Naspa!


    Trebuie platit sau e "gratis"?


    Hai sa-ti spun cum e aici, asa ca si comparatie.

    CT (Computertomographie): in mod normal fara timpi de asteptare, adica "pe loc".

    MRT (Magnetresonanztomographie ): pina in 2-3 sapt.timp de asteptare. Nu-i o regula, de multe ori e vorba de zile pina se primeste o programare.
    Cei ce sint internati deja in Spital, primesc "pe loc".

    Exista si altfel de Untersuchungen mai rare, speciale, la care se asteapta tot asa ca la MRT. Acestea ar fi PET (Photonenemissionstomographie), Szintigrafie, Kernspintomographie.

    Toate acestea sint gratis (platite de asigurari)

    ReplyDelete
  5. Tot eu, am uitat ceva...
    Ai scris nu de mult de oftalmolog.
    Tot pt. comparatie: orice examinare, interventie, operatie la ochi este gratis. Exceptie, op cu laser pt. a ascapa de ochelari.
    Mi-am facut, nu de mult, ochelari trifazici, cei mai profi care exista pe piata, cu lentile Zeiss, lentile extrem de subtiri etc, au costat 499€ iar asigurarea a platit 230 €.
    Important: mergeti numai la medic pt. ochelari!!!!!
    Uitati opticienii din magazinele de optica.
    Un optician indica dioptriile exact, in mod matematic.
    Verdictul dat de un medic e altfel, mult mai complex, matematic plus physiologic.

    Desigur ca tu ai avut ghinion, Tzipi.

    Stiu ce inseamna sa ai ochelari falsi! Am mers odata in RO si ghinion, mi-am rupt ochelarii. Trebuia sa-mi fac repede altii noi, ca sa pot conduce. Am facut, n-au fost deloc ieftini, dar am avut probleme, ma deranjau, aveam dureri de cap. Acolo i-au controlat din nou, au zis mereu ca totul e ok, ca-mi trebuie timp sa ma obisnuiesc. Asta de doua ori.
    Am ajuns la Viena si ata la un magazin de ocheleri. Au masurat, au comparat cu reteta de la doctor si au gasit ca ochelarii aveau cu totul alte dioptrii si axe....

    ReplyDelete
  6. http://uk.news.yahoo.com/japan-nuclear-meltdown-maybe-worse-thought-081203089.html

    Lucisfera

    ReplyDelete
  7. Madam autoarea iar generalizeaza. Ii tot da cu Canada. Madam, tu realizezi cat de mare e Canada? Realizezi ca se intinde mai mult decat cei 60 km pe care ii faci tu in jurul To? De ce nu dai ca exemplu provincia Quebec, care (inca) mai face parte din Canada? Exista clinici particulare unde daca nu vrei sa astepti dupa CT, MRI, U/S la stat, te duci sa iti faci testele imediat (pe banii tai; daca ai asigurare, iti ramburseaza asigurarea banii, intre 60-100%).

    Iar pt oftalmolog, iti trebuie recomandare de la medic, evident, dar o singura data, dupa aia te duci direct. Din nou, ma refer la QC.

    Acu' sa dau si eu 2 exemple ale unor cunoscuti. Femeie la 40 de ani, dureri mari de spate, probabil disc dizlocat. Zice dr ca ii trebuie un MRI, nu are asigurare, asa ca face appointment 'la stat' peste... 8 luni. Se hotaraste ca nu poate sa stea 8 luni pana vede ce are, asa ca dupa o sapt se hotaraste sa se duca la clinica particulara, si sa plateasca. Ghici cine o suna sa ii zica ca s-a eliberat un loc? Aia de la stat.

    Al doilea exemplu, operatie de hernie inghinala. Barbat programat peste 6 luni pt operatie, isi face operatia la 3 sapt dupa diagnostic, fiindca s-a eliberat un loc.

    Acum, nici eu nu zic ca asta e ceva generalizat, dar sunt cazuri in care se intampla chestia asta. Nu pot da exemplele din cazul meu, fiindca de cate ori am avut nevoie de teste, am preferat sa ma duc la clinica, chiar si pt testele de sange.

    Asa ca madam autoarea, mai citeste inainte sa o dai cu generalizarile. Vezi tu, cred ca asta ii enerveaza pe cititorii care te contrazic - ca generalizezi. Ce ti se intampla tie, automat devine regula. Dupa care vii cu cazuri izolate din presa ca argumente care sa iti sustina afirmatiile. paie frumos, madam autoarea? Asta ii zice manipulare mediatica, exact ce injuri mata in gura mare.

    ReplyDelete
  8. Helmuth : In Ca, MRI-ul e gratuit , acoperit de asigurarea de stat. Problema este ca se asteapta in mod normal intre 6-9 luni. In Quebec sea steapta si mai mult, ca acolo dezastrul e si mai mare.
    Iar cei care si-au cumparat MRI-ul cu banii de inghetata, nu erau niste sate amarate, asa cum insinueaza aplaudacii, ci niste orasele din jurul Torontestiului.

    Cu oftalmologul, e cu dichis si aici : mie mi-au fost prescrisi ochelarii vechi, care mi i-a prescris rimul tehnician. O sa-mi puna dioptriile vechi,iar eu nu ii voi purta niciodata, entru ca imi dau dureri de cap si de ochi.
    In aceeasi situatie e si prietena mea, care a vizitat mai multi oftalmologi, din cauza ca nu isi poate purta ochelarii. Toti i-au zis ca doar trebuie sa se obisnuiasca cu ei ... a renuntat.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.