Doctor Yourself

Sunday, October 2, 2011

Death Valley -1

Death Valley e o zona mare mare, in Mojave Desert ( cam 1 milion jumatate de hectare ). E atat de mare, incat nu se poate vizita intr-o singura zi Exista sosele  ( fara nici o groapa, perfect plane ), care va duc spre punctele interesante de vizitat : cand am intrat in Toronto, am mers din groapa in groapa ... Daca sunteti singuri, parerea mea e sa mergeti doar pe drumurile asfaltate .
    Din soselele principale, se desprind niste drumuri pietruite, greu accesibile fara masini de teren, si care duc si ele la obiective importante. Nu incurajez pe nimeni sa intre pe acolo de unul singur : e nevoie de cel putin 2 masini .... in caz ca una pateste ceva, ceilalti pot cere - oferi ajutor. Sunt zone in care ramaneti fara semnal la telefon, in plin desert, si daca nu va aflati pe o ruta principala, sunt putine sense sa va intalniti cu cineva degraba.
     Noi am inchiriat o masina normala, si dupa ce am iesit din Death Valley si am predat-o .... a doua zi am vazut-o in service ( praf s-a facut in Death Valley )....


De asemenea, trebuie sa stiti ca e cel mai cald loc din North America. Pe timp de vara, temperatura se invarte in jur de 49 C Noi, in septembrie am prins 48 C  ( 118 F ) !
    Cel mai rau este cand bate vantul : da foenul la maximum si pune-ti-l direct in fata. Asta e senzatia cand bate vantul in Death Valley, doar ca o simti pe intreg corpul ! Am iesit 2 minute afara sa facem poze si batea vantul : am facut poza pe fuga, si inapoi in masina ( cu aerul conditionat la maximum, simteam ca e caldut in masina ) ... cateva minute am stat pe scaune fara sa ne putem misca .... eram ca din gelatina.  credeti-ma ca nu vreti sa ramaneti blocati in Death Valley in conditiile astea, si fara posibilitatea de a cere ajutor ! In Death Valley chiar se moare, daca nu esti prevazator .


Mai trebuie sa stiti ca nu tine sa intrati in Death Valley in maneci, pantaloni scurti, decat daca vreti sa va ardeti pielea instantaneu. Maneci lungi, pantaloni lungi din bumbac, sapca in cap, ochelari de soare si protectie solara ( noua ne-a prins extrem de bine o cutie cu shea butter ).
    Cel mai importanta este rezerva de apa. Am calculat ca am baut 5 litri / persoana / zi . Asta in cazul nostru ca eram pe raw food si nevoia de apa e mai mica ( fructele au o gramada de apa in ele ). Pentru o persoana care e pe mancare concentrata ( gatita ), estimez ca minimum de apa / zi o sa fie in jur de 8 litri . Chiar daca vi se pare exagerata cantitatea de apa, nu va riscati cu mai putin : o sa intelegeti de ce, dupa ce va miscati de la racoare ...
    Drumul spre Death Valley trece prin munti ( nu stiu cum se numesc. Era ceva cu " Spring " ) : de fapt, intreaga vale e un slalom printre munti.


                              La un moment dat, intalnim o localitate mica, un orasel dotat cu de toate :


Cactusul era natural ( "saguaro", simbolul statului Arizona ) , ca am verificat eu ( am oprit sa verificam daca suntem in directia corecta, ca semnalele de pe sosea erau foarte proaste ).


                            Astea erau preturile la benzina ( masurate pe galon - adica pe aproape 4 litri ) :


                      Si da, nu uitati sa sunati la politie, imediat ce vi se pare ca cineva e baut la volan :



                                              Pe masura ce inaintam, peisajul se schimba :


                                                         Desertul are farmecul lui ...



                       Si am ajuns la ultima localitate, la intrarea in Death Valley ( Shoshone ) :



                                                       Aveau si un dispensar comunal :


In mijlocul pustietatii, preturile la benzina ating cote ametitoare : aproape la fel de mari ca in Canada locuita ...


                                       La intrare in Death Valley, initialele sunt scrise pe munte :


                                     Si ne intampina cu  simbolistica ( pentru mine a ramas mister ) :







No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.