Doctor Yourself

Tuesday, September 13, 2011

Los Angeles -1

Los Angeles-ul, ca si aproape intreaga Californie, e construita in plin desert : totul este artificial ! In afara de boscheteii specifici desertului, toata vegetatia a fost plantata artificial . Asta este explicatia pentru care intalnim la tot pasul anomalii ale naturii gen : artar, langa pin, langa palmier, pe care se aseaza ... stoluri de papagali ! Nu stiu exact, insa suspectez ca si papagalii au fost adusi ( ca ei nu traiesc de felul lor in desert ) ...



Fantastica este insa clima : e cald, insa foarte placut. Aerul are echilibrul perfect intre umiditate-uscaciune- caldura. Trebuie sa simtiti asta, ca sa intelegeti despre ce vorbesc ( e ca si cand i-as povesti unui care n-a vazut ciocolata in viata lui....despre gustul ciocolatei ). Am fost impresionata de clima : e tot ce imi pot dori ... pur si simplu perfect.
De  unde aduc apa ? Din Colorado River ! Exista acolo un baraj imens, Hoover Dam, fara de care Los Angeles-ul n-ar putea exista . Cand am trecut prin desert, am vazut apeducte peste tot .Pe autostrada , in apropiere de Los Angeles, am vazut canale, in care strang apa cand ploua.


Si am mai vazut peste tot prin oras, antene mascate in palmieri ( in realitate sunt stalpi de lemn, cu niste frunze artificiale care mascheaza antena ).



Orasul e intins pe orizontala : majoritatea case din carton. Macar in California, au scuza cu cutremurele : ca una e sa-ti cada in cap niste cartoane, si alta e sa-ti cada in cap .... caramizi ! Asa ca e interzis prin lege sa-ti faci case de caramida, piatra, etc. Doar downtown-ul are cateva zgarie nori si cam atat . Nimic spectaculos. asa arata downtow-nul chiar la intrarea in L.A.


       Noi ne oprim exact in centru, pe bulevardul stelelor : intregul oras e o combinatie intre lux si mizerie ...



                                                              Marlin Monrou second hand :


Toti se intindeau pe trotuar sa-si faca poze cu numele artistilor ! Parca erau hipnotizati, spalati pe creier cand vedeau numele  unui actor scris pe jos. Si daca scriu " Marlin Monroe" pe un carton, oare o sa vina astia dupa carton, ca magaru' dupa morcov ?


Adevarul e ca transa asta cu Holywood-ul e exploatata la maximum in L.A. In toate felurile posibile, atata vreme cat exista spalati pe creier. Astia vand statuete Oscar din poleiala si sclipici :


Altii fac tururi organizate la Holywood : exista tururi si la Universal Studio , sa vezi cum se toarna filmele. Noi n-am fost interesati.

                                                In centru, aglomeratie de te calcai pe picioare .

 

Foarte multi erau costumati in tot felul de personaje din film, si cereau bani ca sa faci poze cu ei. Madam Cat Woman, si-a tras gluga pe cap cand a vazut ca-i fac poza, si mi-a strigat ca nu e gratis : ei bine, atata vreme cat e pe domeniu public, eu am dreptul sa-i fac poze . Gratis.


Astia purtau masti pe fata si cereau bani pentru poze. Mai grav, aveau un copil mic in brate ( nu parea sa aiba 2 ani ), si el mascat si scos la produs. NU, chestia aia din bratele femeii nu e papusa, ci .... copil adevarat !
   Au strigat dupa mine sa le dau bani ( pentru ca ei se plimbau pe strada si eu i-am pozat ! ) .W.T.F ?  Pozatul pe strada e gratis ...


Dar nu toata lumea e asa disperata dupa bani : sexy politistele nu protestau daca erau pozate. Ele voiau bani doar daca voiai sa faci poza cu ele .


                 Mai mergem prin centru, mai intalnim "costumati " . Unul langa altul ...




                                   strada era plina cu autocare cu turisti, care faceau turul orasului :


                                                 Holywood-ul ii fascineaza ( n-am inteles de ce )


     Si agitatia din centru continua ...  avem varianta made in L.A, a trupei Sistem : varianta feminina( la galeti )


                                                                 si varianta masculina ...


                                                     Si ajungem in fata muzeului de ceara :


         Chiar la intrare, pe trotuar, ne intampina... Marlin Monroe ! Vreti sa vizitatimuzeul ? Nici eu !


                                  Langa Marlin ... ne astepta Fantomas ! Care voia bani, desigur ...


                                                 Sau poate preferati ceva mai funny !


                         Suveniruri sunt la fiecare pas : cu reclama de rigoare ...




                           Si din nou agitatie si forfota  cum n-am intalnit niciodata : ma indispune instant ...


                                               Pe partea cealalta a strazii, se filmeaza in real time :


                  Si ajungem in fata la Kodak Theatre. Se putea vizita, insa n-am avut curiozitati de gen.



In Romania, stiti cum e vorba ... " numele prostilor, pe toate gardurile " . In Los Angeles, e fix invers : numele smecherilor pe toate gardurile si oile proaste ii imita. Macar asta are scuza ca e copil si nu gandeste ...


Ce facea ? Pai....ce faceau toti adultii : stateau toti in 4 labe pe asfalt, ca sa-si puna mainile in urmele mainilor vedetelor ! Si isi faceau poze, ca sa rada si altii de prostia lor ...  Ca prostu' pana nu-i fudul ...
   Eu am ras cu lacrimi cat am stat acolo : care cum venea, se tavalea pe jos ... ditamai dihaniile de oameni ... Imaginati-va ca stateau la coada, ca sa se aseze in 4 labe...


                                                                          Silvester Stalonne


Frank Sinatra


Dean Martin 


Si putin langa tot luxul starurilor... un homeless ! 


Chiar langa Kodak Theatre mai era o cladire interesanta : nu ma intrebati ce e, ca n-am avut curiozitati. Am vizitat L.A-ul pe fuga, doar cat sa nu zic ca n-am fost : nu era nimic interesant in oras care sa merite vizitat ( din punctul meu de interese ) . Nici macar celebrul Beverly Hills.


Am intalnit si un mare mall, in care n-am intrat : ma stresez la maximum, cu atat vanzoleala 


Nu, nu eram singura plictisita de ceea ce vedea :


Asa ca , ne luam ramas bun de la Los Angeles, ca am vazut suficient si m-am lamurit


4 comments:

  1. Am gasit una in Death Valley si una in grand Canyon. Ca la saitul ala cu petroglife, desi era usor de ajuns de pe autostrada, n-am reusit sa mai ajung ( soferul a intrat in greva ).
    Si am mai gasit o piatra cu gaura, din aia care era folosita la inceputurile inceputurilor ( am poze ).

    ReplyDelete
  2. Daca tot nu-ti place nimic din tot ce vizitezi..de ce te mai chinui sa pozezi?sa mai arati si altora? in ruptu capului nu pricep....Peste tot pe unde mergi ..critici.doar critici..voiam sa-ti multumesc pt.imagini,dar nu pot. totusi....cu juma de gura ...multam.naa... da asa..doar ..din politete....

    ReplyDelete
  3. De ce pozez ? Din mai multe motive :
    -- for fun
    -- just for the record
    -- blogul e scris cu dedicatie ... asa ca, trebuie sa vada si altii ce vad eu ...

    Asta e si ideea : gandire critica. Vai de ala care nu poseda asa ceva ! Cu placere pentru poze !

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.