Doctor Yourself

Friday, September 9, 2011

Dubla masura !

 Despre voluntariat am mai povestit pe blog , n-am sa repet. Insa, am descoperit ... dubla masura, cu care sunt manipulati imigrantii, ca sa faca voluntariat ...in sfarsit, avem the big picture !

Pe de-o parte avem propaganda, in frunte cu ziarul imigratiei, care... face ce face si insista sa-i convinga pe imigranti sa faca voluntariat .

Ziarul ne serveste deja brainwashing-ul binecunoscut cu .... munceste gratis pentru tot felul de asociatii care sug fonduri grase .... fix din taxele tale ( cand tu n-ai job si n-ai cu ce plati chiria ) !  Da, munceste gratis in schimbul unei ...sperante ! Cai verzi pe pereti !


In schimb, ziarul pedaleaza insistent pe sentiment :cat de implinit o sa te simti cand vei simti ca dai inapoi ceva comunitatii ! Exact : imi plange coor-ul de grija comunitatii, cand eu n-am cu ce plati chiria si n-am nici un venit ! Exact de grija comunitatii nu mai pot dormi noptile !
   Astia de la ziar ori sunt prosti, ori ne cred pe noi, din moment ce se auto-compromit cu astfel de justificari ...

Ca sa dau ceva inapoi, mai intai trebuie sa primesc : ce-mi da mie comunitatea, astfel incat sa ma simt recunoascatoare sa-i intorc serviciul ? Ati ghicit ... fix nimic !


Va imaginati ca penibilul se opreste aici ? Cuiva ii lipseste simtul ridicolului ... si ne spune cat de binefacator este pentru sanatatea noastra sa facem voluntariat !  Ne povesteste despre cat de siguri de si ne va veti simti, despre ce sens al impliniri veti avea ( mai ales cand nu veti mai putea plati chiria ) si cel mai important ... despre cum o sa va descreasca sansa de a va mai simti depresati !
    Mai avea putin si se jura pe rosu, ca o sa va aruncati antidepresivele si o sa topaiti de bucurie ca puteti munci pe gratis ...

Bun. Deci asta a fost propaganda cu care sunt indopati toti imigrantii, pe toate canalele posibile . Si acuma, intervine dubla masura .... adica ce parere au canadienii despre voluntariat ( in afara de faptul ca e bine sa-l faca .... imigrantii ) ...

Canadienii o spun pe aia dreapta, ca tinerii iesiti de pe bancile scolii si prostiti sa faca munca neplatita sub promisiunea ca asta le va deschide caile catre un job in compania respetiva, de fapt ...  rar se leaga de un job permanent. In general, munca neplatita este urmata de ... un job prost platit si la nivel de level-entry ...


Tot canadienii ne spun ca, probabil, 95 % din munca neplatita din Ontario este ... probabil ilegala, pentru ca voluntarii fac munca ce de regula, este facuta de angajatii platiti.


Legea spune ca se permite munca voluntara doar sub anumite circumstante : si anume, cand munca depusa este similara cu ceea ce a invatat omul in scoala vocationala si trebuie sa fie in beneficiul celui care face voluntariatul ( adica sa fie echivalentul practicii din scolile romanesti ). Cealalta situatie, e in cazul studentilor, care lucreaza gratis, ca sa-si completeze creditele.
    In rest , munca gratis, ar trebui ... platita....


sdsdsdsd

3 comments:

  1. Za best cantri in za vorld! :))

    ReplyDelete
  2. Da, work for resumee, work for experience etc . A fost un articol recent intr-un ziar din Calgary pe tema asta, Fast Forward Weekly, se numeste Experience or Exploitation, iar ilustratia e chiar faina, toti sclavii pusi in rind…
    http://www.ffwdweekly.com/article/news-views/news/experience-or-exploitation-7551/
    Stii, pe linga faptul ca nu e moral ca o activitate economica (ce genereaza profit) sa se preteze la asa ceva, mai denatureaza si termenul de voluntariat. Cuvintul ar trebui folosit pentru activitati la organizatii non profit. Da aici intru iar in ape tulburi, ca si scopul organizatiilor astora a fost denaturat. In cazul meu, eu "work for free", o data pe saptamina pentru un fel ONG, donez si bani pt ei. De fapt toata organizatia e o retea de voluntari care mai doneaza si bani, nu pozitii platite. Dar o fac pentru ca aleg eu, nu sint nevoita, nu am nici un beneficiu daca il trec in resume (cel mult as parea ciudata), toata saptamina ma duc la jobul meu normal si o seara pe saptamina la ei. Pot sa il numesc hobby, e mai bine, un cuvint mai putin tocit.
    Dar sa numesti munca gratis la unii care fac bani pe spinarea ta “voluntariat” cind de fapt termenul potrivit e “sclavie”… Este imoral si ipocrit.

    "War is peace.
    Freedom is slavery.
    Ignorance is strength."
    — George Orwell (1984)

    P.S.
    Nu stiu daca e bine sa dau citate din carti pe blogul tau.

    ReplyDelete
  3. Diana : poti sa citezi ce vrei la mine pe blog. Eu n-am incredere in organizatii non-profit asa ceva nu exista decat pe hartie ) : daca vreau sa ajut , ajut omul care are nevoie si nu intermediarii.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.