Doctor Yourself

Saturday, August 13, 2011

Fun canadian

                                                Daca e sambata, e zi de cules ...


Mai intai trebuie sa stiti ca la ferma se duc sa isi cumpere mancare, in general, imigrantii. Pentru ca ei vin din tari cu mancare naturala, si vor si ei, macar din an in Paste sa scape de jegul canadian numit impropriu " mancare" . Canadienii, vin si ei uneori,  mai mult sa le arate plozilor cum creste mancarea si mai ales ... pentru fun . Cand un canadian intra in camp, il cunosti de departe, ca pe calu' breaz, ca-i de pe alta planeta ...
    In campul cu zmeura, vine un tip la mine ( dupa ce m-a studiat in amanunt ) si ma intreaba cu ochi nevinovati daca ... ma distrez ?  Da, pentru mine e distractia suprema sa ies in natura, si vin la ferma in fiecare saptamana, toata vara.
    El ....si mai nedumerit ! Ca pe saitul fermei scrie sa vii sa culegi zmeura ca o sa ai parte de fun, si el a venit, a cules jumatate de cosulet si nu mai poate de oboseala si de transpiratie. Si ca nu-i fun deloc, ci e teribil de obositor : el se duce acasa si nu mai vine niciodata, ca astia de le ferma l-au mintit ca e fun ... Omul era plin de draci ....
     Mi s-a facut mila de el, asa ca m-am apucat sa-i explic cum e treaba cu distractia de la camp :  nu-i ca la Disneyland ! La camp te bucuri de senzatii : ca poti umbla descult prin iarba, ca iti adie vantul pe fata, ca transpiri mult, ca obosesti si apoi e placuta odihna la racoare, ca zmeura miroase frumos, si ca poti manca pe saturate. L-am lamurit bustean, ca se uita la mine crucis, de parca i-as fi vorbit in chineza ... e clar ca era din alt film ...
     Imi statea pe limba sa-i zic  sa se duca in primul mall, ca acolo e si omul meu, sta la racoare si asteapta sa termin eu de cules, ( se uita la filme pe telefon ),  sa vina sa ma recupereze. Baiat nascut crescut pe asfalt, face cu nervii cand il duc in camp, si nu intelege nimic, nu poate sa inteleaga de ce sunt asa fericita dupa ce muncesc jumatate de zi in caldura, la camp. Daca insa, il intrebi ce a facut azi, o sa-ti spuna ca a fost la cules de capsuni ( ca musca la arat ... )
                  Eu mi-am facut de cap la ferma : am cules rosii ( GMO ), dar macar nu sunt iradiate ...


  Si ardei ... ospat intre randuri ... M-a intrebat una, cand m-a vazut, ca ardeiul se poate manca asa crud ? Pariem ca era canadianca ?


                                                 Si mergem sa culegem capsuni ... cu roaba !


In sfarsit, m-am prins cum e cu dezorganizarea de la ferma : dimineata la prima ora, intra in brazda primii clienti. Care, desi li se spune sa culeaga de pe randul X, vor culege... unde vad capsunile mai mari ! Ei culeg doar 1-2 cosulete maximum ...adica in 30 de minute - 1 ora, au si plecat din camp.  Cand vine urmatorul val de clienti, sunt bagati tot pe aceleasi randuri, care si ei culeg ... de pe urma ! Si apoi vin altii, care si ei tot la fel.
    Rezultatul este ca dupa 2 - 3 ore de stat in camp, deja nu mai gasesti mai nimic pe randuri, si trebuie sa scurmi printre tufe bine de tot, ca sa gasesti cate o capsuna . Si cum nu mai ai recolta constanta pe nici un rand, esti nevoit sa sari din rand in rand, si sa culegi aiurea, unde vezi cate o capsuna. Asta cere enorm de mult timp si oboseala. Ca angajatii femei nu isi permit sa tina clientii pe un singur rand : nu o sa mai fie fun, si nu o sa mai vina .... Si oricum, n-au decat sa oboseasca si sa munceasca aiurea, daca's nesimtiti si nu le pasa ca trebuie sa culeaga doar de pe randul lor ...

La sfarsit, cand eram gata sa plec, vin cativa angajati ai fermei, sa ma intrebe ce fac cu atatea capsuni ! Ca nimeni nu culege asa mult si ei erau curiosi. Pai doar ... le mancam ! Suntem pe raw food .
   Daaaa ?  Si cum ai putut sa muncesti la camp jumatate de zi, doar cu raw ? Acuma voiau sa stie ce am mancat azi : zmeura, 1 ardei si capsuni de la voi din camp toate.
Daaa ? It's amazing ! Putem sa-ti facem poze ?
Ok, fa poze cu maimuta...
S-au declarat impresionati ( inca n-am inteles pentru ce ) si la poarta, le tot aratau si celorlalti angajati, ca uite cat de mult a cules, bla-bla. Si mi-au facut discount mai mare decat cel practicat in mod normal ...

2 comments:

  1. Daca n-as stii ca povestesti din realitate, as zice ca esti culmea!
    :)) Doamne,Tzipi! In ce lume traim? Parca ti se face frica...

    ReplyDelete
  2. In lumea retardatilor, Cleo ... e lumea lor ..creeata dupa chipul si asemanarea lor...

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.