Doctor Yourself

Thursday, August 25, 2011

Buy local !

Pe aici prin Rai e foarte promovata povestea ( fictiune pura ) cu " buy local " .... adica sa cumperi mancare produsa in locul in care te afli ! Guvernul din Ontario se implica si ... incurajeaza populatia sa buy local  http://www.omafra.gov.on.ca/english/infores/releases/2007/051107-1.htm
     Pana aici, totul arata minunat . Doar ca ... n-ai de unde sa buy local !  Cum lipsesc pietele din Canada, am povestit deja despre asta. Cum in pietele alea saptamanale, de pe timpul verii, vin o mana de fermieri si vand produsele exorbitant de scumpe, am mai vorbit si o sa mai vorbesc. Nu doar ca sunt scumpe, insa sunt doar 2-3 legume si atat : nici daca faci parte din clasa de mijloc si iti permiti, tot nu poti manca doar local, pentru ca ... n-ai ce. N-ai cum.
    Ca sa mergi la ferme sa-ti aduci mancare....e de domeniul imposibilului. Cea mai apropiata ferma e la 30 de km si e considerata " aici dupa colt" . Nu, nu poti sa cumperi de acolo toate legumele de care ai nevoie, pentru ca .... nu cresc decat cateva feluri de fructe si legume. Ca sa cumperi restul de legume, trebuie sa te duci la fermele din orasele dimprejurul Torontestiului ( la cate 50- 100 km ).... ca sa-ti cumperi o ceapa sau o rosie.
Este pur si simplu imposibil.
     Eu inca astept sa vad ce o sa faca guvernul pentru a facilita acest " buy local " .... adica ceva concret, nu doar lozinci cu " buy local " ....


De cealata parte ii avem pe fermierii canadieni, care spun ca realitatea este cu 380 grade diferita, de ceea ce propovaduieste propaganda....  Ei spun ca sunt fortati sa renunte la a mai cultiva mancarea naturala, si sa accepte sa cultive GMO de la Monsanto. Ca ii forteaza in fel si chip, ii tarasc prin tribunale  ( astfel ii falimenteaza ), le insceneaza chestii, etc. Celebru este cazul fermierului Schmeisser ( exista si un documentar pe net despre situatia fermierilor din Canada , am mai vorbit despre el pe blog ) . Documentatie pe internet exista fara numar, pentru cine e cu adevarat interesat de situatie fermierilor in Rai. http://www.percyschmeiser.com/  
    
Deci buy local ...  Zilele trecute a aparut la noi intre blocuri, o piata volanta, in care vin fermierii sa isi vanda produsele .


                                                           tarabele aratau cam asa :


Preturile erau infernale : doi usturoi la 3 $ . O legatura cu 5 morcovi la 3 $ . Si ce ma interesa pe mine ... 4 rosii la 3,50 $ . Aici in poza sunt mai verzi ( aveau in toate stadiile de coacere ) . Exact 4 rosii intr-un cosulet.


Imaginati-va ca n-am mai mancat rosii adevarate, de 5 ani de cand am plecat din Romania ! Aici la noi, in Lemington, se cultiva rosii ( totul in sera ! ) insa cultivare hidroponica ( adica nu le cresc in pamant, ci.... in apa cu chimicale ). Lemingtonul e considerat capitala rosiilor din Ontario si in principal produce pentru Heinz . Oricum, au consitenta de plastic si nici un gust .
     Si cand am gasit rosii crescute in pamant, am zis ca l-am prins pe 'Mnezo de sosete ! Si nu mai conta ca sunt infiorator de scumpe ( aproape 1 $ bucata ) ...
Am venit acasa, si am studiat cu atentie rosia aia, despre care fermierul se jura ca a crescut-o  personal, in ferma, IN PAMANT ( ne tot repeta asta ) ...


Din cate stiu eu, rosiile care au mot, au fost crescute fortat . Da' am zis ca treaca si asta de la mine .... macar nu sunt iradiate si si-au pastrat enzimele.....si nu's GMO. Ca doar e buy local ...
    Si am taiat rosia, ca sa verific daca e GMO sau nu ....


Dupa cum se vede cu ochiul liber... nici macar nu are seminte ! Ce se vede in poza, e un simulacru de samanta, nedezvoltata, rahitica ( exact cum au rosiile GMO ), din care nu va creste niciodata o plantuta . Se stie doar ca dintr-o planta GMO nu poti lua semintele, ca.... nu sunt viabile ( de multe ori, ardeii nici macar nu au seminte deloc ... nici macar simulacrul asta de seminte ).
    Deci, m-am lamurit cum e cu " buy local" ....

Intre tarabele de la buy local, era si un baiat cu ciocolata raw ! Bineinteles, cu cacaua cultivata la margine de Canada ... colo prin Alaska, presupun ...


7 comments:

  1. trebuia sa cobori jos la Metro ca si ei au rosii "organice", si-s mai ieftine.
    ...
    astia-s tepari, probabil ca le cumpara de la supermarket si le vand la taraba.
    ...
    cu buy local au reusit doar sa inchida straduta, de parca nu era suficient de greu de navigat in zona respectiva.

    ReplyDelete
  2. Chiar nu stiu ce sa zic , atunci eu ma bucur de rosiile mele din gradina si imi pare sincer rau ca nu ai mai mancat de cand ai plecat! Imi vine sa iti trimit chiar acuma niste legume :) puup!

    ReplyDelete
  3. Ministrul Agriculturii din provincia Ontario e cumva Leona Dombrowsy? Nu de alta, dar din cate am vazut eu, a fost si Minsitrul Educatiei. Apoi acum, ce are sula cu prefectura? Se pare ca si in Canada toti se pricep la tot. App, pt. cei interesati, cautati pe net informatii despre aceasta femeie multi-minsitru si ve-ti ramane surprinsi.

    ReplyDelete
  4. Poate ar trebui sa stiti ca nu numai pe acolo sunt nasoleli dastea. Si in pietele din Bucuresti sunt rosii(ardei, morcovi, etc), crescute din seminte din Bulgaria. Eu stiu ca exista 2 feluri de ardei gras. Rodu si verde. Exista si galben. Stiu destul de multe informatii de la cunostintle si rudele din zona rurala incat sa afirm ca asa ceva nu este posibil fara modificare genetica. Dar macar nu sunt radiate si crescute in pamant. Nu ai ai nostrii bani de hidroponie. Cumpera seminte si le lasa in pamant. Dupa ce cresc, le aduc la piata.
    Pe de alta parte, in fiecare an am rezerva strategica de la toti cei pe care ii vizitez, de legume crescute din seminte de anul trecut.
    Pofta mare! Ma duc sa savurez 3 mere de vara. De la tara... culese de mine...

    ReplyDelete
  5. Adela : considera-te norocoasa ca ai acces la mancare naturala si neiradiata !

    Testokuk : si in Romania cultiva taranii cu seminte GMO la greu, ca au recolte mai mari. Legumele traditionale nu prea se mai gasesc. Dar macar aveti mancarea neiradiata, fara hormoni si e crescuta in pamant.
    Noi astia sinistrati in canada ... singura solutie este sa fugim naibii, cat mai departe de mizeria din tara asta ...

    ReplyDelete
  6. Eeeeee....am si surse de legume crescute cu semintele lor. Se tin de la an la an...dar nu pot avea acces mereu la ele. Ei le cresc pentru consumul lor si ne mai pot da si noua.
    PS. Testokuk? =))

    ReplyDelete
  7. @Adela, in Canada exista fermele menonitilor, situate in apropierea marilor orase. Menonitii cultiva zarzavaturile fara chimicale, cresc animalele fara stimulenti artificiali pentru ca sunt rupti de civilitatia moderna. Religia lor nu le permite decat utilizarea ingrasamintelor naturale. Noi cumparam de la ei lapte, oua, carne si luam rasaduri de rosii si diferite semninte pe care le plantam in gradina noastra. Au si livezi de unde luam fructe.

    @Tzipi, "Noi astia sinistrati in canada", este jenant sa atribui si altora ceea ce gandesti doar tu despre Canada. Inlocuieste pronumele personal "noi" cu "eu, Tzipi" ca sa inteleaga cititorii in numele cui vorbesti tu. Si daca vrei sa pleci din "Rai", du-te ca nu te tine nimeni aici cu forta. Sa ne anunti daca ai gasit vreo tara pe placul tau, DACA exista pe pamant vreuna.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.