Doctor Yourself

Friday, July 8, 2011

Cottage

                                        Luati un loc in masina, ca plecam ... la tara !


Cum cu cine ? Cu Thumbstone ( pitra de mormant ) ! Cand Thumbstone calatoreste cu masina, nu e voie sa se asculte muzica, nici sa se vorbeasca tare ( numai in soapta ), ca pisica se streseaza si face ca toti dracii ... urla, miorlaie si sare pe geamurile masinii.
   Asadar ... sssst !


                                                           Da, sunt un pisoi furios ....


                                                           Stai deoparte si nu ma atinge !


Mergem la cottage ( casa de vacanta ) de langa lacul Rice Lake . I se spune lacul  de orez , pentru ca pe el, indienii nativi cultivau orez. Aici e obligatoriu, daca te respecti, sa-ti cumperi o baraca de scandura, pe post de casa de vacanta .... undeva la tara . Si sa te duci in weekend la aer curat ...


Cam asa arata baracile ( ce se vede mai in spate, e alta baraca , alt proprietar ). Partea proasta este ca sunt asezate pe un petic de pamant, obligatoriu sa fie acoperit cu gazon si iarba tunsa. Nimic nu mai era natural, totul era artificial ...
  

               Baracile astea erau asezate pe ... pietroaie ! Nici macar nu atingeau pamantul ...


Umor canadian ... involuntar : casa de scandura, cu 3 bidoane de benzina asezate strategic, la perete. Just in case ...

Sa ne lamurim ce inseamna exact satele canadiene : cam ca si satele romanesti, din Romania profunda. In Romania, satul e asezat strans, casa langa casa, iar campurile cultivate, sunt asezate imprejurul satului.
      La canadieni este exact invers : campurile sunt incluse in sat ! Adica avem casa si cateva hectare de pamant cultivat langa ea, dupa care urmeaza ...alta casa ! Asa se intinde satul, pe suprafete uriase de pamant si ca sa mergi sa-ti vezi vecinul, trebuie sa iti iei bicicleta si sa pedalezi cativa kilometri ...
Iar astea sunt ... cutiile postale, chiar la drumul mare :


Este exact ca si in Romania : intr-o casa e amenajat magazinul comunal, de la care iti cumperi maruntisuri si 2-3 legume la preturi foarte mari . Prin comparatie cu satele canadiene, pai satele romanesti sunt super bine aprovizionate cu mancare !
   Am intrebat de unde isi cumpara mancarea ? Mi-au spus ca de la supermarketul din apropiere ... " Din apropiere " insemnand jumatate de ora de condus drum intins, pana la cel mai apropiat oras ...
Asta e un exemplu de magazin satesc, in care am gasit multe plante si ceapa, cartofi si capsuni. In Toronto, aceeasi caserola cu capsuni de la fermieri, o cumparam cu maximum 3 $ bucata. Aici era aproape ...5 $ ! 



 Porumbul era 6 $ pentru 12 bucati. Enorm. In Toronto cumpar cu 2 $ ...5 bucati ! Acelasi porumb produs in USA ...


Si da, satele canadiene, chiar daca sunt doar la cativa kilometri de oras ... NU au canalizare. Asta inseamna ca au WC-ul in fundul curtii, deasupra unei gauri in pamant. Nici eu n-am crezut, pana n-am vazut la toate casele ... WC-ul in fundul curtii, exact ca in satele romanesti !
   In schimb, am un amic care lucreaza ca dentist intr-un sat din Franta, si care ne povesteste cum, chiar daca e un sat amarat, cu cativa locuitori, ei au toate dotarile care le gasim in oras ! Au si cabinet medical, si dentist !
I-am intrebat pe amici nostri, ei cum fac daca se imbolnavesc ? Pai cum sa faca .... se duc la cel mai apropiat oras, nu e clar ? N-au farmacie, n-au canalizare, n-au apa calda, n-au cabinet medical, n-au dentist, n-au nimic ... Si credeti-ma ca satul asta nu era la dracu' cu carti in pustietate ! NUUUUU ! Era la vreo 1 ora jumatate de condus de Toronto , si langa niste orasele mici ...
   Cum ai iesit din cele cateva metropole canadiene cu oraselele satelit, cum dai nas in nas cu ... secolul 19  sau satele din Romania profunda ...
Aveti aici vedere la WC-ul din fundul curtii ... . si langa el, o debara.


Cu ce se incalzesc la sate ? Cine are bani, cu incalzire centrala ( pe lemne ). Cine n-are bani, cu ... soba cu lemne, cum gasesti in Romania, pe la satele alea din varf de munte ...  In Rai, le gasesti la doar o ora jumatate de condus de la zgarie nori ..
    Proud to be canadian ...

 Si daca tot nu e nimic de vazut, nimic de facut , sa mergem spre lac. Pe drum, in fata unei case ... anunt ca vindem capsuni oua si legume proaspete ...


            Unde vindem ? Pai chiar aici langa drum ... casa vanzatorului se vede mult mai in spate ...


     Pe scandura pe care scrie pretul la legume si instructiuni sa lasam banii in container ... 4 $ caserola de capsuni ( aia care costa 3 $ in Toronto ) ...


                                                       si containerul ...


Aveau pungulite pe raft, in care mi-am pus capsunile, le-am lasat caserola, am pus banii in container si am plecat spre lac.
   Ca veni vorba de mancare, gazda noastra canadianca, cunoaste fix 3 romani : noi doi si inca un prieten de-al nostru, care si el este pa raw food. De unde femeia a tras o concluzie ... in urma careia m-a intrebat senina ca ...  oamenii in Romania isi gatesc mancarea ?  Pe limba mi-a stat sa-i raspund ca romanii inca n-au descoperit focul, traim in pesteri si ne scaldam in nisip ca vrabiile ....  Da' mi-am muscat limba si i-am raspuns cuviincios ...
Ce mama ma'sii invata astia in scolile lor faimoase ?

Pe lac, oamenii faceau ce stiu ei mai bine : asasinau animalutele. Cu atat mai mult, cu cat era voie fara licenta de asasin, ca era ziua Canadei :


                                                                   sunnfish :






No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.