Doctor Yourself

Saturday, June 4, 2011

Copilarie furata

                       O imagine face cat o mie de cuvinte .... deci, cam asa arata copilaria in Rai : 




Asa zice si ziarul : ca plozii sunt tinuti in lesa ( adica in fata computerului, tv-ului ) ...cam 40 de ore pe saptamana



                  Deci, cam 6 ore / zi, copilul sta in fata unui ecran : DUPA ce vine de la scoala !


De ce ? Pentru ca pur si simplu, pana la 12 ani nu ai voie sa-l lasi nesupravegheat nici un moment. Adica nu-l poti scoate afara la joaca pur si simplu. In plus.... nici n-ai unde sa-l scoti la joaca ( din cauza distantelor enorme de aici ). Asa ca, ce poti face cu el ? Il plantezi in fata unui monitor, care o sa-l hipnotizeze 6 ore pe zi ..    Aproape 3 sferturi din parintii intervievati, au declarat ca , plozii isi petrec timpul intre scoala si monitor ( se uita la tv, joaca jocuri pe calculator ). Adica devin un soi de zombi electronici.



Vorba lu' Garcea .... exista o explicatie : orasele si suburbiile sunt construite pentru masini, si nu pentru oameni ! Totul are dimenisuni gigantice si ai nevoie de masina ca sa mergi sa-ti cumperi mancare de la supermarket. Ai nevoie de masina pentru orice.
    Iar copilul este dependent sa-l duca mami si tati cu masina : la film, in parc, in mall, la ora de pian, la ora de inot, etc. Pentru ca el nu poate iesi din casa nesupravegheat, pana la 12 ani. Oricum, totul se petrece in spatiu inchis ( casa, masina, mall, sala de sport ). Asta-i tot.
   Sa te joci cu copiii din vecini ? Care copiii ? Si unde sa te joci cu ei ? Din cauza distantelor, nu se pot duce nicaieri ( nu ca ar avea unde ). Merg unul la altul acasa, si ghiciti ce fac ? Pai ce stiu ei mai bine .... joaca jocuri pe calculator ! Asta e copilaria din Rai .
   Noroc in ca in weekend, ii mai scot parintii in oras, la mall, vara la parcul de distractii si atat. Dar totul e artificial, pana si distractia ( gen circul ala din parcurile din Romania, cu tot felul de aparate care te invart , te zgaltaie si te dau peste cap ). Contactul cu natura nu mai exista ( decat cand se plimba in parc ), iar libertatea de a fi copil le este furata.
    Asa ca nu ma mir, ca ii vad pe adolescenti in metrou si autobuz, gata robotizati : toti asculta muzica la casti si in acelasi timp .... joaca jocuri pe IPod ( sau cum dracu' se cheama masinariile alea mici ). Nici unul nu mai are contact cu realitatea din jur , toti sunt dusi cu capu' intro lume virtuala.

Ca sa aveti o cat de cat imagine despre oroarea de aici, va puteti uita la filmuletul asta, facut intr-o suburbie de langa Toronto  http://www.nfb.ca/film/radiant_city   Chiar daca in principal se refera la situatia copiilor din suburbie, situatia nu e cu nimic diferita de cea a copiilor din metropola : aceeasi copilarie tinuta in lesa.
    Filmul nu are subtitrare din pacate, insa chiar si fara ea, doar privind imaginile din orase, va puteti face o ideea despre cum sta treaba pe aici, si de ce copiii aia stau 6 ore / zi cu nasul in monitor. Pentru ca NU EXISTA alternativa.
    Si cand ma gandesc cati parinti tembeli exista, care spun ca nu le place in Canada, insa raman ca sa se sacrifice pentru copii ( de parca in alta tara nu s-ar putea "sacrifica" ) : cand de fapt, in realitate sacrificul este al copiilor in primul rand !  Insa ei sunt mult prea mici cand ajung aici, ca sa constientizeze asta, si apoi .... li se pare normal ce li se intampla : asta-i viata si altceva ei nu stiu ca se poate. Insa se prind ei, cand termina studiile in Canada, si nu mai stiu cum sa fuga de aici ( de regula in Europa si SUA ) spre disperarea parintilor care realizeaza ca s-au sacrificat fix degeaba.
    Evident, multi deja sunt dresati in stil canadian, si devin " proud to be canadian" : de parintii astora e  cel mai tragic ( ca realizeaza in ce hal de brainwashing a ajuns copilul lor, si nu pot face nimic ).

Nu, nu e de mirare de ce Canada are una dintre cele mai mari rate de sinucidere in randul tinerilor ( am pus mai demult linkurile doveditoare. Nu o sa le repet ) .Exista o explicatie ...

11 comments:

  1. Pai eu cred ca vesnicia s-a nascut la sat. Si Blaga spune ca Orasul naste niste copii batrani, ca reduce posibilitatile fiintarii. Copilul nu mai are acces in mod direct la realitatea lucrurilor.

    ReplyDelete
  2. Am vazut acum citeva zile pe una, asiatica, ce isi plimba copilul in lesa prin downtown. Am crezut ca e ceva exceptional, pina am cautat pe net dupa kids on leash. E plin de poze. Deci inca o metoda de disciplinare a copiilor pentru niste parintii idioti care mai bine isi luau un ciine. Sau mai bine nu, ca nici un cine nu merita asa ceva.

    ReplyDelete
  3. Da, si eu am vazut pe una care isi plimba plodul in lesa prin parc, si am regretat ca n-am putut sa-i fac poze.
    Oricum, putini sunt parinti normali la cap, care sa priceapa care-i treaba cu plodu' : majoritatea il confunda cu pet-ul, cu jucaria favorita, cu proprietatea personala, etc.

    ReplyDelete
  4. Si ce fete de parinti au aia 2! Se vede ca sint potriviti pt. "meseria" asta...

    ReplyDelete
  5. ... am cautat pe net dupa kids on leash! ...
    Am dus POSTAREA voastra si in Romania!
    Aici se chema neaos: Copii in lesă! Vedeti si voi, ce am aratat celor de acasa, care nu prea stiam ce-i cu: "Kids on Leashes. Children on a leash." (O imagine face cat o mie de cuvinte .... ). De la lesa la botnita, nu-i decat un pas! Parerea mea, de om nascut, crescut la tara! Oricum, problema este complexa. De ieri, dupa ce am citit aceasta postare, am cautat pe net si gasit mii de opinii pro si contra! Si cateva ... zeci de imagini!

    ReplyDelete
  6. Paperea mea e ca lesa aia, e pentru parinti indolenti, care nu's in stare sa aiba grija plodului. Las' ca-l pun in lesa si nu mai am stres : ma anunta lesa cand cade plodu' sau cand vrea sa plece de nebun ...
    ar trebui introdusa legea castrarii ...

    ReplyDelete
  7. Se vorbeste la greu, s-a scris enorm despre Controlul totalitar! Poate ca "mai marii lumii", si-au dat seama despre ceva elementar: De mici copii, oamenii trebuie sa se invete "in lesa", "controlati"! Poate ... nu stiu ....

    ReplyDelete
  8. Burcu, de acord cu tine. D'aia incepe spalarea pe creier, la greu,inca din scoli ( miscarea home school e inca infima ).
    Si nu cred ca intamplator, mamele sunt fortate sa plece la munca la cateva luni / 1 an dupa nastere, tocumai pentru ca institutiile si persoanele straine sa le creasca plozii, in spiritul dorit de catre sistem .

    ReplyDelete
  9. Am venit in Canada cu copiii nascuti-crescuti in Ro (de 6 si de 4 ani). Multi adulti din Canada i-au remarcat pentru voiciunea si spontaneitatea lor. Si nu ma laud ca sunt copiii mei, dar aici am observat ca se tin copiii in carut pana cand merg la scoala. Ca sa nu mai zic de suzeta, ca am vazut copil cu suzeta in gura si cred ca avea 5 ani. Sa nu mai zic de pampers, pe care la fel, copiii il poarta pana la 3-4 ani. Sa nu ne miram ca la adolescenta ajung niste impiedicati. E si vina parintilor care se complac in comoditate.

    ReplyDelete
  10. I-am vazut si eu, dar n-am cum sa-i pozez ; ditamai dihaniile, in carucior si cu suzeta in gura. Penibil.

    ReplyDelete
  11. In Italia ii tin cu suzeta sau biberon pana cand copilul este pregatit sa renunte singur, sa nu sufere o trauma cica! Idem cu caruciorul si pampers....
    Am mai vazut un film american (nu mai imi aduc aminte cum se numea sau actorii principali) in care respectivele nanny asteptau copiii sa iasa de la scoala cu carucioarele, deci... ce sa mai vorbim...anormalul va deveni normal, etc...

    P.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.