Doctor Yourself

Wednesday, April 13, 2011

Simbolul saraciei


Asa arata saracia in Rai  : cu caruciorul dupa tine, la cumparat mancare ! Nu e moft, ci necsitate : orasele americane sunt construite la dimensiuni gigantice, in asa fel incat sa fii obligat sa folosesti masina, ori ca ai viata un chin. Adica : te duci 1-2 kilometri, pana la primul magazin, sa-ti cumperi o paine. Te duci jumate de ora numai DUS, cu autobuzul , pana la primul supermerket sa-ti cumperi de mancare. 
   Si nu le poti cumpara pe toate din acelasi magazin, pentru motivul foarte bine intemeiat ca....nu se pot manca ( v-am mai povestit despre asta, si despre cum aruncam mancarea la greu, cand am ajuns aici si nu stiam ce e comestibil si ce nu. Aruncam in continuare... ). Eh, si ca sa-ti cumperi un aliment, te duci inca jumate de ora sau mai mult cu metroul, ca sa ajungi la nu's ce magazin etnic, care are un aliment mancabil. Dupa care, alergi in alta zona a orasului, ca sa cumperi si restul de ce ai nevoie. Astea sunt ore in sir. Chiar credeti ca va tine sa faceti asta, cu pungile de cumparaturi in mana ?  Va spun eu ca nu. 
    Luati in calcul si distentele extrem de mari aici ( datorita spatiilor foarte largi ) si veti avea tabloul complet. Daca n-ai masina, e un job in sine, sa faci cumparaturile pentru aprovizionarea familiei. Ca nu eca in Romania ....lux : ma duc doua statii de masina la piata, trec si pe la supermarketul de langa, si la magazinul de la coltul blocului, si in 2 ore m-am aprovizionat pentru cateva zile. NUUUU ! Asa ceva nu veti intalni in Rai, nici in visele voastre cele mai dulci !



Si atunci .... te dotezi cu carucior. O sa fiti oripilati cand veti vedea carucioarele astea la tot pasul, prin oras si prin magazine. Sau poti sa-ti iei rucsac si sa-ti rupi spatele schimband la metrouri si autobuze.
   Exact : poti sa-ti iei masina. Darca sa-ti iei masina, e cu dichis, trebuie sa ai macar doua salarii in casa ( ceea ce intalnesti mai rar ... ). Si ca imigrant, gasesti joburi de necalificati, ( daca sunteti atat de norocosi sa gasiti amandoi joburi ) pe la 10-12 $ / ora din care scazi taxele , ori pe meseria voastra ( daca aveti pile ), dar nivel level-entry, joburi pe care nu le vrea nici un canadian, pentru ca sunt platite tot cu 12- 13 $ / ora. Adica tot bani de necalificat. Din banii astia, nu iti permiti o masina noua, ca n-ai cum sa aduni banii : abia traiesti.
   Ca sa faci datorie la banca sa cumperi o masina ( nu noua ), dar care sa fie de o data recenta si in stare buna, ....costa cam in jur de  12.000 $ , la care mai adaugi 3.000 taxele. Adica cam ....jumatate din salariul pe 1 AN, al unuia dintre voi. Dar cum nu aveti banii astia, veti plati rate la bancasi ....dobanda !
    La care, mai adaugi faptul ca masina este o gaura in bugetul lunar al familiei, pentru ca ea consuma : benzina, ulei, reparatii, etc. Alti bani, alta distractie. Iar daca nu vrei sa fii deep in shit la banca , pe termen lung platitor de dobanda ..... stai pe coorul tau de sarac.
     Exista varianta de a cumpara cu banii jos ( 3.000 $ ) plus taxe, o rasnita de masina ultra-veche. Dar asta e loterie, ca nu stii ce cumperi, si daca se strica ceva, o sa coste reparatiile mai mult decat masina : parca nu iti vine sa arunci in vant 4-5.000 $ . Am destui cunoscuti romani, care si-au pierdut masinile si banii in felul asta, stiu despre ce vorbesc.

Asa ca ... back to carucior si la supermarket. Aici, intalniti alta anomalie : se fac promotii ( reduceri de pret la unele alimente ). Insa Raiul e singura tara cu pretentii de civilizatie,  in care nu poti cumpara la reducere cate produse vrei tu ! Adica e promotie, dar cu .... limita ! La portie !
   Mai are cineva senzatia ca Epoca de Aur strike back ? Ca in vremea lui Ceausescu, in care stateam la coada si cumparam untul la portie ? Ei bine, in Rai aveti ocazia sa retraiti vremurile comuniste, demult apuse ...


Ei bine, puteti cumpara unt la 2,99 $ / pachetul, la portie de ....4 pachete. Daca depasiti portia, pachetul de unt va costa 3,49 $ / bucata ! Bine ati venit in Epoca de Aur !

Aceeasi poveste cu caserolele de mancare semipreparata : mancarea preferata a canadienilor, pe care o cumpara cu baxurile ... fara numar.


Aveti voie doar 4 bucati, la un pret de 0,99 $ / pachetul. Daca vreti supliment  ....costa ! Va costa aproape dublu un pachet : 1,99 $ / bucata !

7 comments:

  1. TZipi ,ma intreb oare doar felul in care mananci face diferenta intre Ro si Ca ? Incerc sa inteleg , si vad ca exista multe frustrari legate de acest subiect .
    Cu ce dauneaza sa faci cumparaturile de oriunde si sa le transporti acasa cu acel gen de carucior ? Nu pare deloc imaginea de saracie pe care o vedem din ce in ce mai des in Ro , nu doar la tv ci si pe strazi ...
    In rest , numai de bine .
    Cu respect

    ReplyDelete
  2. Sonia, cu tot respectul,insa nu vad ce are sula cu prefectura. Ce sunt eu de vina ( cu prezumptivele frustrari ), ca realitatea in Canada e de cacao ?
    Asta-i realitatea, asta va arat si v-am demonstrat-o cu poze, statistici oficiale, articole din ziarele canadiene. Ca nu sunteti incantati de ceea ce vedeti, stiu ( nici eu nu sunt ), dar acuma eu ce sa fac, sa mint, asa cum va mint romanii pe forumul Cantarea Canadei ?

    Cat despre carucioare, n-am afirmat nici un moment ca dauneaza sa il folosesti : dimpotriva, am spus ca e o varianta mai usoara decat rucsacul sau pungile carate in mana.

    Saracia : saracia care v-am aratat-o, este limita saraciei. Ceea ce tu numesti saracie din Romania, de fapt este " sub limita " saraciei si exista si in Canad : e plin de cersetori ( oameni bolnavi, fara venituri, etc ), e plin de homeless in sheltere, e plin de batrani care cauta in cosurile de gunoi, de oameni fara dinti, etc.
    Sa nu crezi ca ei nu exista aici.

    ReplyDelete
  3. Tzipi,
    tu de ce ai venit in Canada?De cand esti aici?Ce iti place in Canada?Ce iti place in Romania?Ce job ai aici?Ce job ai avut in Romania?Este dragutz efortul tau in mare parte.....si viata merge inainte:)carucior sau nu....sale sau nu ....job de vara sau job full time...masina noua sau veche....sau autobuz....sau io mai stiu ce....pot sa te ajut cu ceva?

    ReplyDelete
  4. ShayD ... Veve a fost profesoara in Romania...

    ReplyDelete
  5. Shady : am venit in Ca, pentru ca pe atunci nu exista posibilitatea sa ne stabilim in Europa. In Canada imi plac ratonii si veveritele. N-am job. Sunt aici de 5 ani.
    Ceea ce scriu pe blog nu are legatura cu situatia materiala, profesionala, afectiva, bla-bla, ci cu realitatea din Canada. Care realitate nu se va schimba, daca eu voi prinde the big job, daca voi avea nu's ce masina de lux, sau daca voi avea un minunat statut social.

    ReplyDelete
  6. Corect...
    Eu am fost acum 23 ani in Canada, cu intentia de a ma stabili. Nu mi-a placut din n motive, multe le-ai enumerat in blogul tau. Canada e o mare teapa. Nu prea exista acolo calitate a vietii, cel putin e mult sub multe tari europene. Am aici colegi canadieni si americani (stabiliti aici) care ziceau ca sint ani lumina diferenta intre Europa si Canada. Sorry ca n-ai reusit in W.Europa.
    Imi place cum gindesti si cum scrii. Si nu numai eu...Weiter so!
    Alles Gute

    ReplyDelete
  7. Helmut : thanks pentru aprecieri! In sfarsit, cineva care recunoaste ca , Canada e o mare teapa !
    In Europa nici n-am incercat, ca pe vremea respectiva aveam nevoie de vize si era complicat rau de tot. Acuma, ma cam tem sa vin in Europa, din cauza mancarii ( GMO ). Cea mai buna varianta care am gasit-o, a fost sa ne mutam in Costa Rica...

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.