Doctor Yourself

Sunday, April 17, 2011

La Pasune

Sambata am plecat la ferma de albine, sa cumparam miere raw ( gasesc foarte rar in magazine, ca toata e incalzita sau pasteurizata ). Magazinul e la 100 si ceva de kilometri de Torontesti : adica e aproape.... prin preerie ( pasune ). Raportat la distantele gigantice de aici, e ceva normal si firesc, aproape, sa te duci 100 de km ca sa-ti cumperi miere sau legume de la fermieri ; adica e un soi de excursie ....
   Fericitilor, care puteti  merge in piata, la cateva statii de autobuz,  si cumparati miere raw ! La plecare, ploua marunt si des : cu vantul de rigoare , de ne tremura si sufletu' in noi ... ( a doua zi, duminica, a nins in reprize toata ziua ) ...


                                          Pe autostrada, parca inotam in apa si ceata ...


Tot drumul e dupa cum deja stiti din alte postari : scaieti ! Camp si scaieti ....asa e totul, pret de 400 de kilometri pana la granita cu SUA , la Detroit . Si bineinteles ca mandra autostrada cu n-spe mii de benzi, imediat ce iesi din zona Toronto , setransforma intr-o sosea de tara cu 4 benzi ( 4 pe-o parte, 4 pe cealalta )


                                     Am luat-o pe scurtatura, printr- un orasel, Milton :



Scuze pentru omiduta ( nu mi-am dat seama ca se reflecta in geam ) ! N-am scapat de ea, pana nu am luat-o cu noi la plimbare: a tinut mortis sa nu plecam fara ea .


Dupa ce am trecut de centrul oraselului .... iarasi scaieti ! Si cate o casa la jumatate de kilometru ....


                                             Cine ne astepta la cotitura ?  Mos Craciun ... 


 Si tot mergand printre scaieti, am ajuns la comuna cautata : Carlisle. Cu statia de benzina, asezata in ... stufaris !


                              Mergand noi prin Padurea Letea, ajungem in centrul comunei :



                                        Magazin satesc in intersectia mare din centru :


Cofetaria comunei ; e prina oara cand van cofetarie in Canada. Ca ei vand dulciurile in supermarket, intr-o vitrina dedicata : totul se ia pentru acasa.


                                                       Si magazinul cu albinute

 
Dupa care, inapoi in Torontesti, pe autostrada :


                                           In intersectie, la semafor, un nene cersea : 
daca va uitati bine, era ingrijit, nu pare adrogat, nici alcoolic. Ci doar batran ( am mai povestit despre cum e cu pensia pe aici. Si am mai pus poze cu batranici imbracate decent, care scotoceau in cosul de gunoi in mall-uri )

                         Ceva mai departe pe sosea, gasetele paseau agale, in ploaie ... 



                Si inapoi acasa : din cauza cetii si a ploii, turnurile se mai vedeau doar de jumatate :

16 comments:

  1. Ce peisaj dezolant si depresiv...

    Lucisfera

    ReplyDelete
  2. Toate orasele suntla fel, toate cladirile sunt dupa aceleasi tipare, totul e pasune. Ca sa mergi la munte in Vancouver, trebuie sa iei avionul si sa platesti aproape cat drumul Romania- Toronto.
    Ca sa mergi la dealurile cu pretentiile de munti de langa Montreal, conduci 6 ore ... Niagara e la doar 1-2 ore de condus, insa nu e nimic de vazut acolo : o gaura in care cade apa si atat. Dezolant.

    ReplyDelete
  3. Tzipi, poti sa cumperi miere raw din pietele din Toronto. Simbata e piata la Front cu Jarvis http://www.stlawrencemarket.com/shopping/north.html si la Brickworks http://ebw.evergreen.ca/whats-on/farmers-market/. Si cred ca poti gasi destule lucruri interesante, mincare, ma refer, si in Kensington Market http://www.kensington-market.ca/Default.asp?id=1&l=1

    In toate locurile astea e chiar placut sa te plimbi.

    ReplyDelete
  4. In Kensington Merket ma duc regulat,insa miere raw n-am vazut niciodata. Sunt doar magazine chinezesti cu marfa de supermarket.
    De regula, in pietele din Toronto sunt niste preturi enorme, de nu ne putem apropia, la fel descump ca in magazinele organice( am vazut cateva, plus targuri de fermieri ). La magazinul asta de la Carlisle, am luat cutia de 3 kg miere la 22 $.

    ReplyDelete
  5. Super ieftina mierea. Eu am dat 14$ pe 1kg.
    Te rog frumos, zi-mi si mie adresa daca nu e secret :)
    Mersi.
    Cristina

    ReplyDelete
  6. La Brickworks e un roman din Innisfil. Nu stiu pretul la miere, are mai multe feluri. Daca iei o cantitate mare probabil ca ti-ar face discount.
    Uita-te pe site www.beesuniverse.com

    Produsele organice sint scumpe, dar poti lua de la ferme care nu-s certificate organic pentru ca sint prea mici si n-au bani, dar sint la fel de bune. Oricum, vorbesc in sezon, acum nu prea ai ce cumpara de la fermieri direct. Daca te duci in jurul inchiderii poti lua mai ieftin :)

    Exista si varianta de a primi saptaminal o cutie cu legume/vegetale de la ferma X pe care o sponsorizezi. Dai banii la inceputul sezonului, cind nu stii daca va fi un an bun, ce se va face, si cind incep sa scoata produse iti trimit saptaminal o cutie/cos de piata. Iesi mult mai ieftin, daca produsele pe care le face ferma aia e ceea ce vrei. Trebuie sa caut un link, cum poti gasi fermele astea, nu am la mine.

    In Kensington sint magazine portugheze/mexicane si citeva magazine amestecate de health cu produse foarte convenabile comparate cu orice magazine din Toronto.

    ReplyDelete
  7. Exista si varianta de a primi saptaminal o cutie cu legume/vegetale de la ferma X pe care o sponsorizezi. Dai banii la inceputul sezonului, cind nu stii daca va fi un an bun, ce se va face, si cind incep sa scoata produse iti trimit saptaminal o cutie/cos de piata. Iesi mult mai ieftin, daca produsele pe care le face ferma aia sint ceea ce vrei. Trebuie sa caut un link, cum poti gasi fermele astea, nu am la mine.

    ReplyDelete
  8. Nadia, buna idee asta cu cosul de legume. Numai ca noi mancam ... fructe ! Nu exista varianta cu fructe ?
    M-am uitat la romanul care vinde miere si cere 12 $ pe 1 kg de miere ! Super scump ( ca in magazinele bio ) !
    Kensington : magazinele etcnice vand mancare gatita sau conservata ( noi nu mancam ). Fructele tot chinezii le vand mai convenabil ...Mierea, n-am vazut sa fie raw decat in magazinele bio din Kensington si care e super scumpa ( ca am cautat ).

    Cristina, asta-i adresa de la albinute : http://dutchmansgold.com/contact.htm#Outlet Trebuie sa le precizezi ca vrei miere raw, ca ei au si pastrurizata si varianta doar incalzita ( asta cere piata ).
    Daca cumperi 6 cutii de miere la 3 kg/ bucata, iti face reducere la 22$ / cutia ( de la 27 ).

    ReplyDelete
  9. Tzipi, nu cred ca exista varianta de cos cu fructe. In sezon eu iau relativ ieftin fructele, din piete, probabil chiar mai ieftin decit in supermarket. Ce poti lua asa sint mere, piersici, daca iei cantitati mai mari.

    Ai un link de pe blogul tau, dieta predominant de fructe 80/10/10. Maninci asa? Incerci sa maninci asa?

    ReplyDelete
  10. Da, amandoi suntem de 1 an pe 80.10.10 . Ne simtim atatde bine, incat asa vom ramane. Daca esti interesata, trimite-mi un email si iti trimit cartea in format electronic ( sunt acolo toate explicatiile necesare si instructiunile cum si de ce ).
    80.10.10 este cea mai inteligenta si corecta dieta de raw food pe care am gasit-o .
    Uite, Pattenaude este elevul lui Graham http://www.fredericpatenaude.com/blog/

    Intre timp, a incercat dieta si un alt amic caruia i-am trimis cartea : el a trecut direct de la friptura si sarmale, si i-a placut foarte mult. Sa tot aiba vreo 6 luni si vrea sa continue.

    ReplyDelete
  11. Mersi mult, o sa-ti trimit emailul. Dieta asta implica si miere? Mi se pare f. mare cantitatea de miere cumparata o data. Eu cred ca nu consum atita in 5 ani :)
    Cumperi fructe organice sau nu? Iei alte suplimente? Nu ma sperie dieta vegetariana, pentru ca am fost vegetariana f. multi ani, aici in Canada m-am stricat :) dar vreau sa inteleg cum se impaca dieta asta de fructe cu vremea de aici. Ai si un program intens de fitness sau doar dieta?

    Iti pun atitea intrebari in ideea ca poate sint si altii interesati. Multumesc.

    ReplyDelete
  12. Dieta nu implica miere in mod special. Noi folosim miere ca sa indulcim limonada si smoothi-ul de catina ( congelata ). Prefer mierea , in loc de tot felul de stevii si alte chestii procesate . Eu am cumparat miere multa, pentru ca aveam o lista pe care se inscrisesera prietenii nostri : toti voiau miere ieftina ...noi doar ne-am dus si am cumparat pentru toti.

    Nu cumpar fructe organice, pentru ca NU exista mancare organica in North America ( decat doar in acte ). Am argumentat aici cum e cu teapa de organica pe aici http://filosofiepebordura.blogspot.com/2011/03/mancare-organica.html

    Iau suplimente de plante uscate, rasnite pe rasnita : seminte de armurariu, radacina de papadie, Reishi, frunze urzica . Toate pentru detoxifierea ficatului : la ce mancare toxica e aici ....

    Eu am trecut pe raw food, dupa 20 de ani de vegetarianism. As fi trecut mai devreme, insa imi lipsea informatia sinu stiam ce si cum sa mananc : tot ce gasisem pe piata era nepractic si fara logica, orisicat ar fi fost cartile alea promovate.
    Pana l-am descoperit pe nenea Graham ... Program de fitness n-am, ca sufar de lene patologica. Am o bicicleta eliptica in casa, si din cand in cand ma mai joc cu ea. In schimb, prefer sa umblu pe jos pe afara.

    ReplyDelete
  13. Tzipi, imi poti trimite si mie cartea, te rog? Adresa mea de email este: cris1511@yahoo.com

    Mersi mult,
    Cristina

    ReplyDelete
  14. Tzipi,as dori sieu aceasta carte.Adresa mea de email este:deacaurel@hotmail.com Sant vegan strict fara adaos de grasimi dupa modelul lui McDougall si este bine dar de cand intru pe blogul tau am aflat despre dieta 811 al dr.Graham si as vrea mai multa informatie.Multumesc!

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.