Doctor Yourself

Saturday, April 30, 2011

In genunchi, ma intorc la tine

Daca exista vreun magazin in Rai, pe care sa nu-l pot suferi de nici un fel, ala e Aritzia . Pentru ca m-am certat cu magazinul asta, anul trecut ( si de atunci sunt suparata pe el ) . Aveti aici pozele si povestea de atunci http://filosofiepebordura.blogspot.com/2011/01/yordalle-mall-part-3.html

Se stie deja pe aici, ca imi caut haina de primavara de vreo 2 ani si inca n-am gasit : pentru ca toate sunt oribile, hidoase. Indiferent in ce magazin as intra, marfa e aceeasi : aceleasi modele ( v-am pus poze din magazine diferite ), aceeasi calitate . Doar pretul si brandul difera. Sunt convinsa ca la fabrica acolo in China, India, Pakistan, le fac la gramada, dupa care le impart pe caprarii si le pun etichete cu branduri diferite : aceeasi Marie cu alta palarie.
   M-am dus in Fairwiew Mall sa-mi caut haine, ca era zi de reduceri : in cinstea mariajului miraculos...


  Eh, si singurul magazin care nu se aliniaza la chestia asta, este ... Aritzia. Motiv pentru care, detine monopol pe haine decente. Vrei o haina de un material altfel decat de halat comunist ? Vrei un model decent, sa nu arati ca pescuita de pe apa ? Eh, pretentiile ... costa. Aritzia va ofera haine cat de cat ok, dar la preturi de 2-3-4 ori mai mari decat alte branduri. Ca deh, isi permite, atat vreme cat n-are concurenta.
   Acuma, nu exagerati si voi, sa va ganditi ca manopera e impecabila : curg atele din haine, cusaturile nefinisate, strambe, etc. Va mai amintiti hainele de pe vremea lui Ceausescu ? Erau lux, la capitolul finisare, daca le comparam cu cele din Rai.
    Daca ne mai amintim de hainele care le faceau romanii, pentru export, pe vremea lui Ceausescu, deja vorbim de lucruri sfinte ... canadienii nici in cele mai dulci vise nu intalnesc asa ceva ....


Revenind la Aritzia Monopol : in genunchi ma intorc la tine ! Taras- grapis, vrand  nevrand, m-am dus sa-mi cumpar haina de la ei, dupa ce 2 ani de zile m-am tinut tare si m-am jurat ca nu le dau nici un cent din banii mei. Ei bine, le-am dat ... 130 $ si ma oftic la maximum.

 

De data asta a fost si mai horror decat anul trecut : caprele alea de vanzatoare m-au vazut imbracata in trening si s-au uitat stramb lamine. Fapt pentru care, n-au catadixit sa-mi arate unde e cabina de proba, si mi-au aratat o oglinda in magazin !
   Eu cum stau prost la capitolul orientare, deschidere usi, gasire clante, butoane, funtionare lift ( ma scoate din minti si ma confuzeaza ca nu's toate identice, si fiecare e diferite), e mai greu pana inteleg cum merge treaba, intr-un loc complet nou. Am mai incercat eu sa ies afara din magazin prin vitrina de sticla, si m-am dat cu capul de geam : ma doare in cot si in alt loc tot cu c... despre ce cred cei din jur. Eu imi pastrez demnitatea si calmul :  si piticii de pe creier ... Dupa care rad singura ca nebuna, cand imi amintesc : de data asta, i-am povestit omului meu, si ne-am umflat de ras amandoi ...

   Si ma duc eu la oglinda incastrata intr-un perete de lemn, pun mana pe rama si ... imping ! Nimic ! Mai incerc o data, dar trag de rama : tot nimic ! A naibii usa, nu vrea sa se deschida !
Merg la vanzatoare si-i spun ca nu pot deschide usa de la cabina de proba. Care cabina, ca aia e ... oglinda ? Aham ....

Si ma duce la adevarata cabina de proba : de fapt, un hol mare cu 2 oglinzi pe pereti. Aveam sa aflu mai tarziu care era treaba cu ele : in cabinele de proba ... nu existau oglinzi ! Deloc ! Si daca voiai sa vezi cum iti vine o haina, trebuia sa iesi in hol, sa faci parada modei in fata vanzatoarelor si a celorlalte cliente.
   Eh, dar daca voiai sa primesti aprobarea sa te schimbi in cabina, trebuia sa ... predai geanta vanzatoarei, sa o puna intr-un sertar incuiat cu cheita. Nope, nu ne jucam asa : rucsacul meu nu vi-l dau. Asa ca mi-am probat haina in holul de la cabinele de proba : absolut jenant . Magazin de fite, cu pretentii de lux, cu preturi nesimtite, dar cu o politica de a-si trata clientii ca pe potentiali infractori. si fara sa le asigure un minimum de intimitate . Jenibil.
  
Si ies eu in magazin, ca sa ma duc sa platesc haina la catedra : o catedra mare, fix in mijlocul magazinului. La mijlocul catedrei, o clienta astepta sa plateasca. Ma asez si eu la rand in stanga catedrei. Stau ce stau ( din 10 angajate care dadeau ture in 10 metri patrati, nu se sinchisea nici una sa vina si la celelalte case de la caterda ). N-a venit sa incaseze banii, dar a venit rapid sa-mi spuna ca ... nu m-am asezat corect la coada !
   WTF ? ! Exact : trebuia sa stau in dreapta catedrei, ca asa prevede regulamantul magazinului. Si am stat : injurandu-i printre dinti .
Dar asta e , cand detii monopol : iti permiti sa calci in picioare clientii ...

8 comments:

  1. Pai pe vremea lui Ceasca se faceau lucruri de calitate superioara, fie ca era vorba de haine, fie ca era vorba de electrocasnice sau altceva. Stii ca se exporta masiv. Blugii facuti in Romania erau, atunci, la mare pret in Occident, de SUA nu mai zic. Da' cacanadienii tot cacanadieni ramin, nu ai ce sa le faci, din pacate. Inca nu-mi vine sa cred ce cosmaruri se vind pe post de haine si incaltaminte acolo... Si aurolacii de aici sint mai bine imbracati... Mai sint si scumpe ca dracu... Si aici "pute" piata de turcisme, chinezisme si alte de-astea, da' macar sint rezonabile frate, atit ca pret, cit si ca aspect. Unele sint chiar misto...

    Lucisfera

    ReplyDelete
  2. Tanjesc dupa chinezismele din romania, sincer ... macaar alea arata intr-un fel !
    Imagineaza-ti ca exista romani incantati de hainele si incaltamintea de aici !

    ReplyDelete
  3. .... i-am povestit omului meu, si ne-am umflat de ras amandoi ...
    ________
    Tzipi, as fi dorit sa spun ... ca eu nu am ras ... dar ... nu pot sa mint! Postarile tale, pe care le astept si citesc cu deosebita ATENTIE, asupra mea au doua EFECTE:
    1. Sunt tonice, benefice sanatatii! Deseori ma scot din priza, ma fac sa-mi aduc aminte de cel mai sanatos medicament posibil: rasul!
    2. Ma fac ceva mai destept! Stii, pana la Blogul tau, trebuia sa citesc nu stiu cate articole, prin nu stiu cate ziare din nu stiu cate parti ale lumii, pentru a-mi face o PARERE realista, despre una, alta. Acum nu mai este necesar! Te citesc pe tine, articolele tale interesant DOCUMENTATE, cu probe indubitabile! Inca nu am intalnit un Blog similar! Felicitari!

    ReplyDelete
  4. Imi aduc aminte o faza de pe cand lucram la un magazin. Vine o indianca cu barbatul si, dupa ce studiaza atent gentile, ma intreaba ce brand sunt. Eu le citesc ce scria pe eticheta, dar tipa tot insista sa ii spun mai mult. Nu stiam ce sa ii mai zic, ea tot insista. De fapt vroia sa ii zic cat de cunoscuta e marca aia in lume. Aproape ca m-a bufnit rasul, ce vroia sa ii spun, ca e cunoscuta la fel ca Louis Vuitton? Ca o va aprecia mai mult lumea daca isi ia geanta aia? Si unde e facuta? Pai unde sa fie facuta, la 40$/2genti, daca nu in China? A facut o figura, de parca i-a mirosit ceva ...Ca sa vedeti cum uita oamenii de unde au plecat si se imbraca doar cu haine de marca ca de...daca nu e de brand le pica tresele.
    Alta faza: intra un nene si ma intreaba daca sunt reduceri. Eu ii zic da. El incepe sa zica tare: "astea sunt reduceri, garbage-ul asta?"
    Ramasesem blocata, omul avea dreptate, la preturile afisate, numai reduceri nu erau alea, ca sa nu mai zic de calitate. Si incepe el sa imi zica, cum sunt reducerile in Europa, cum si-a luat el geaca care o avea pe el cu numai 15$. Il intreb de unde e, fiindca era alb, avea o figura un pic europeana si imi zice ca e din Iran si ca a venit cu afaceri in Canada. Si mai spune cum frate-sau n-a rezistat sa stea 1 luna aici si si-a schimbat data de intoarcere in Germania dupa 2 saptamani. Ma intreaba de unde sunt si cand ii zic ca din Romania, e tare uimit ce caut aici.Pleaca injurand "Canada,garbage!" si zicandu-mi mie "Go back in Europe, don't stay here!"

    ReplyDelete
  5. Burcu : multumescde aprecieri ! De ras, radem si noi : numai e persoana retarda poate avea complexe de inferioritate in ceea ce priveste propria persoana.

    Anonim : multumiri ca ne-ai impartasit experientele ! Acum am o confirmare in plus ca e nevoie de multa retardare, ca sa ii placa cuiva in Canada.

    ReplyDelete
  6. Ai incercat magazinul Laura? Sau Jones New york?

    ReplyDelete
  7. Stiu doar un Laura Petites, in care hainele sunt la fel ca in celelalte magazine : urate si de proasta calitate.
    Magazinul Jones New York nu il stiu, insa m-am uitat acuma pe sait la ei, si sunt horror ( ca toate hainele americane )dar infernal de scumpe : 130 $ pe o rochie nu le dau, nici daca ar fi sa nu mai port rochii toata viata mea.
    Uite aici cateva mostre de uratenii http://www.jny.com/Dresses/22962164,default,sc.html

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by a blog administrator.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.