Doctor Yourself

Friday, February 4, 2011

Sucurile miraculoase

Eu m-am scarbit de atata reclama agresiva, la sucurile miraculoase ( noni, mangosteen,aloe vera, etc ).
M-am uitat pe situl companiei producatoare de suc mangosteen si am vazut muuulte chestii suspecte  : http://www.xango.com/products/mangosteen-juice

1.--- ii zice suc de mangosteen, insa, de fapt, e mangosteen PLUS alte 8 sucuri de fructe adaugate http://rs.xango.com/downloads/xango4.0/xango_supplement_facts.pdf   : cirese, capsuni, cranberry, zmeura, buleberry, pere, struguri, mere ). Care amestecuri de sucuri, mi le vine la pret de suc de mangostenn,desigur .... Pentru ca produsul e vandut sub numele de suc de mangosteen si taxat ca atare !
    La care mai avem si aproape 3 grame de zahar la 30 ml de suc. ... Cat de otravitor e zaharul, deja stie toata lumea, nu o sa mai arata si eu aici. 

2.-- Lista de ingrediente scrise cu litere marunte, tot acolo : guma xantan, acid citric, pectin, sodium benzoate. Pai numai chestii sanatoase nu's astea. Stim ca , benzoatul de sodiu este un conservant....cancerigen. Desprecat de toxica e subsanta asta, puteti citi aici http://www.inchem.org/documents/cicads/cicads/cicad26.htm
  Minunea asta se combina cu vitamina C in sucuri, si rezulta ....benzen, substanta carcinogena http://www.independent.ie/health/latest-news/caution-some-soft-drinks-may-seriously-harm-your-health-685498.html
Sodium benzoate has already been the subject of concern about cancer because when mixed with the additive vitamin C in soft drinks, it causes benzene, a carcinogenic substance. The UK's Food Standards Agency survey of benzene in drinks last year found high levels in four brands which were removed from sale.
   
In plus, sodium benzoatul, cauzeaza "damages" in AND si in ficat : 
Professor Peter Piper, a professor of molecular biology and biotechnology, tested the impact of sodium benzoate on living yeast cells in his laboratory. What he found alarmed him: the benzoate was damaging an important area of DNA in the "power station" of cells known as the mitochondria.

3. Nu, lucrurile nu se opresc aici. Situl vine si ne povesteste cum  sucul lor a fost subiectul unui studiu ( in general n-am incredere in rezultatele studiilor comandate de catre companie, pentru produsele lor ) dublu-orb, din care a rezultat scaderea inflamatiei in artrita.  http://www.nutritionj.com/content/8/1/48  Doar ca studiul, cat si situl,  OMIT un singura amanunt, exact cel care face diferenta : studiul a fost facut cu sucul firmei INAINTE sau DUPa pasteurizarea lui / ( ca in retea si in magazine se vinde NUMAI psterurizat ). Pariem ca cei de la laborator habar n-au ?
  Pentru ca, stim cum este OBLIGATORIU, ca orice suc vandut, trebuie sa fie pasteurizat. Ori temperatura in pasteurizare ucide enzimele, marea majoritatea a vitaminelor. Adica, sucul isi pierde valoarea nutritionala.
Eu ii cred ca sucul proaspat stors, si dus din fabrica direct in laborator, s-a dovedit a fi eficient. DOAR CA, sucul vandut de ei este cu totul altceva : diluat cu 8 alte sucuri de fructe, pasteurizat si conservat cu chimicale cancerigene.
   Da-ti-mi voie sa ma indoiesc profund ca sucul asta a ajuns in laborator pentru a fi testat. Ca oricum, ei nu mentioneaza nimic despre asta....tacere suspecta .

4. Pe sit se clameaza ca sucul contine toate beneficiile furctului de mangosteen : N-ARE CUM, in conditiile in care sucul este pasteurizat, conform normelor FDA. Enzimele si vitaminele sunt moarte demult ... si mai vor si 32,50 $ / sticla ! Din punctul meu de vedere, sucul asta e un junk-food vandut la suprapret. Si la fel orice alt suc miraculos vandut : este pasteurizat, adica INACTIV. mort ....

Alte firme vanzatoare de sucuri miraculoase, vinsa sustina ca ele imbuteliaza sucurile prin filtrare la rece, deci nu se distruge nimic , si ca le pasteurizeaza prin flas, deci totul e ok (Flash Pasteurization with Cold Filter Bottling ). Pai nu e deloc ok : pasteurizarea se face la o temperatura care distruge enzimele !
   Sa vedem : -- pasteurizarea standard, se face la 205 C pentru cateva minute. Pasteurizarea cu flas, se face la + 400 C, pentru 6 -30 secunde. Enzimele sunt omorate pe la vreo 40 C ....deci .... aceeasi  Marie, cu alta palarie !

15 comments:

  1. Pana la urma tot apa aia simpla, de la robinet sau imbuteliata, e cea mai buna! Evident, pana la proba contrarie!

    ReplyDelete
  2. Apa de la robinet e plina cu flour ( neurotoxina ). apa imbuteliata e plina cu BPA ( ca-i in plastic, de regula ).
    Eu cred ca e bun ceea ce ne da natura, in forma bruta,fara a fi procesat in nici intr-un fel de oameni.

    ReplyDelete
  3. "Eu cred ca e bun ceea ce ne da natura, in forma bruta,fara a fi procesat in nici intr-un fel de oameni"- Asta-i singurul lucru REAL, restul sunt povesti.

    O.

    ReplyDelete
  4. De ce naiba ti-ai pus denumirea "Filosofie pe bordura"? Mai am un blog cu numele asta (a lui Liviu) si m-am incurcat in stiinta.

    ReplyDelete
  5. Veve

    Mencinicopschi a atras atentia asupra oualelor. Ulterior a mai carpit-o ca dadeau faliment avicolele. Insa a ramas cum ... a dat-o. Ouale acum sunt stampilate 1,2,3 iar 3 sunt cele mai ieftine si nu prea ...se vand.

    Omu' promoveaza gatitul, mancarea naturala, fara sare, grasimi ....zahar..
    NU clar, mezelurilor, semipreparatelor, conservelor ... Inclin sa-i dau dreptate. Dar nu stiu sa-l compar cu alti ...."espertzi"

    Framantarea mea e alta....stiintifica:

    - pe Pamant avem de toate..vegetarieni, lacto-vegetarieni, mancatori de peshte si derivate, carnivori, lacto-carnivori....chiar si fructarieni (daca-ti poti imagina..asa ceva). Fructarienii mananca doar fructele cazute pe jos (nu rup-culeg fructe din copaci, ca in momentul ruperii se genereaza niste hormoni de stres ....in fruct...care sunt nemaipomenit de daunatori pentru om). Ma rog ....gradina e mare, gardul e mic...il sare oricine. Dileala e si infinita si ...universala.. Iar cand ii auzi argumentand...totzi sunt foarte foarte siguri ..pe ei.

    Ideal e sa le respectam alegerea tuturora si sa luam ce e bun ..de la toti...

    Daaaarrrrr, in pofida diverselor "curente" de alimentatie...totusi ....media de viata la OM e cam aceeasi pe toata Terra...

    Si japonezotul care haleshte numai peste crud, si francezul care o arde cu vin rosu si grasimi, si rumanul care nu reuseste sa iese dintre cefe de porc, mici + bere, si vegetarienii si lacto....si...traiesc tot cam atata.

    Bine nu ii luam in considerare pe ierbivorii aia exagerati din Africa saraca....ca au speranta de doar ....30 de ani.

    Diferentele intre curente sunt ...neglijabile.

    Probabil carnivorilor le miros mai urat materiile fecale, au privirea mai ...stinsa, dar vegetarienii transpira mai putin, le miroase mai frumos ..kk...au luminitze in priviri...

    Avantaj clar doar pentru cei ce mananca multe conserve. Dupa ce crapa, nu putrezesc. Se mumifica !
    Ce parere ai ? Da' nu-mi da linkuri.

    ReplyDelete
  6. Am uitat de indianul ala descoperit acum 3 luni care n-a mancat nimic de vreo ....12 ani. Se "hraneshte" cu ...prana....ceva spiritual...foarte complicat.

    ReplyDelete
  7. Anonim nr. 3 : Liviu si-a sters saitul.Numele mi se potriveste.

    Anonim nr 4 : Mecinicopinski are dreptate in felul lui. E mai bine sa manaci gatit in casa, decat gatit cu mancare procesata, salam si E-uri. Insa asta nu e nutritie corecta ( gatit, cereale ) si nici sanatoasa, cum clameaza dansul. E un soi de a alege din doua rele, raul cel mai mic.

    N-a sustinut nimeni ca daca manaci rw , traiesti mai mult ( sa fim seriosi, durata de viata e data de gene ) ! Daca mananci sanatos .... traiesti sanatos ( adica nu zaci prin spitale ). Cam asta-i ideea : calitatea vietii, si nu prelungirea ei.
    Acuma, ca daca mananc sanatos nu mai fac cancer de exemplu, si nu o sa mai mor maine, poti sa o iei ca o "prelungire" a vietii, insa e irelevanta. Traiesc tot cat am scris in ADN sa traiesc. Da' pot sa-mi scurtez viata singur, cu dieta nepotrivita.

    N-am dat linkuri ...

    ReplyDelete
  8. Anonime,esti slab.Vorbesti mult dar nu zici nimic.Tzipi!Am inteles ca ai o dieta raw.Excelent!O descoperire de ultima ora ne spune ca genele responsabile de longevitate au niste mici prelungiri,ca niste mustacioare.Ei, cu cat acele mici mustacioare sint mai lungi cu atat traim mai mult.Totul e OK pana aci.Acum,e acum.Acei oameni au descoperit ca printr-un mod de viata sanatos acele mustacioare se prelungesc!Dai inainte!

    ReplyDelete
  9. Aris, sunt pe dieta raw vegan, a lui Douglas Graham " 80.10.10 Diet " ( are si carte cu titlul asta ). Sunt incantata de felul in care merge dieta lui .
    Ai si ceva documentatie despre genele astea mustacioase ? Sa vada si ochii mei !
    Poate facem si noi schimb de informatii, linkuri, una, alta ... emailul meu e afisat pe blog.

    ReplyDelete
  10. aiaiai... cred ca e vorba de telomeri... ai naibii!! de ultima ora descoperirea (?!) ce-mi place cand mai citeste omu una alta pe google. Uite ca sunt si geneticienii astia buni de ceva (a se citi doctorii - ma includ). Tzipi, sa stii ca de maine dau o incercare dietei 80/10/10, mai ales ca pe aici au aparut capsunii si ciresele si nu ma pot opri din mancat. Dar, am trait s-o aud si pe asta cu hormonii din fructul rupt din pom. De cat timp tii dieta d. graham? M.

    ReplyDelete
  11. Nenena doctoru', bine ai venit la mine pe blog !
    Noi ( eu si sotul ) tinem dieta de 1 an si ceva. Un alt prieten de-al nostru o tine de vreo 2-3 ani, altul de vreo 6 luni. Fara probleme.

    Singura problema care am intampinat-o a fost cu renuntarea la cereale : cateva zile am avut o continua falsa senzatie de foame si non-satietate.
    Dupa care a fost ok. Cerealele chiar dau dependenta. Daca ai nevoie de cartea lui Graham, 80.10.10 Diet, in format electronic, scrie-mi un email ...
    Daca te pot ajuta cu vreo informatie pe timpul dietei, scrie-mi un email ( sotul a trecut pe dieta direct de la sarmale si carnati. Eu am facut schimbarea dupa o vechime de 20 de ani ca vegetarian ).

    ReplyDelete
    Replies
    1. salut Tzipi, first time here, cautand pe google cartea 80/10/10.
      si-am ramas cascand gura la toate comentariile articolului de mai sus...cat pe ce sa uit de ce-am venit ;)
      asa ca te rog sa-mi dai si mie, daca se poate, cartea in format electronic.(leroiv74@gmail.com)
      sar'na mult

      asaaa, sa ma intorc la citit, ai ceva pe-acilea care ma-ntereseaza o tzara...

      Delete
  12. Cartea o am si eu in format electronic, n-am citit inca tot. Eu fiind cu gustul sarat, nu ma gandeam ca fructele sunt o varianta buna pt bine, dar am mancat cateva zile preponderent capsuni ff copti si cirese, toate crescute local si am fost surprinsa de cat de bine m-am simtit.
    Eu oricum ma tot joc de-a veganul de cateva luni. Dr. Graham are o varianta pentru anotimpul rece, cand nu se pot manca fructe de sezon? Eu am redus aproape complet produsele importate si asa as vrea sa ramana situatia.
    M(aria)

    ReplyDelete
  13. Si ce v-a determinat sa treceti peste noapte la veganism? Ati reusit sa tratati vreo patologie? Si, cum te-am mai intrebat, sunt f curioasa daca dr Graham propune o alternativa pt sezonul rece.

    ReplyDelete
  14. Graham indica si salatele ( frunze), cam 20 % din dieta. Singura varianta care o indica Graham pentru perioada iernii este ... mutarea in Costa Rica....
    Acuma sincer, iarnba nu exista alta alternativa decat fructele si salatele importate.

    Pe mine m-a determinat sa trec pe crud, pentru ca asta e varianta corecta de a manca ( din pacate, am gasit solutia lui Graham destul de tarziu ).
    Nu, n-am tratat nici o boala ( desi sotul e bolnav cronic ), pentru simplul motiv ca mancarea de aici este GMO, iradiata, umflata cu chimicale si hormoni de crestere. N-am cum sa astept ca GMO sa vindece, cand e dovedit in experimente de laborator, ca e toxica si cauzeaza leziuni ale organelor interne si multe alte belele. E un non sens.
    Poate dupa ce ne mutam in Costa Rica si vom avea acces la mancare naturala, vom putea vorbi de rezultate ...daca nu va fi pre atarziu pentru organismul respectiv.

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.