Doctor Yourself

Thursday, February 24, 2011

Din tantar ...armasar !

 Din ciclul : cine face ca mine .... ca mine sa pateasca !
Da, zilele trecute am avut parte de "bucurii" in China Town, la "Antipa Museum " ( plafarele chinezesti ). Voiam sa cumpar doua plante  : Reishi si scoarta de stejar alb. Atat ! Credeti ca e simplu ? Nici pomeneala ...

-- Primul Antipa Museum, pe Dundas street : chinez care ma privea de parca m-am dus sa fac misto de el. In engleza era ... mai dislexic decat mine. Nu mi-am imaginat ca ar exista asa ceva .Da' stiti bancul cu pitiul, care se bucura cand vede alt pitic mai mic decat el ... numai ca de data asta nu m-am putut bucura, pentru ca nu reuseam sa ma inteleg cu chienzu' .
   Reishi avea, dar numai ciuperca intreaga, si eu voiam feliata : ghinion. Eh, da' cand a venit randul sa-i zic de coaja de stejar .... a facut ochii cat de mari poate sa-i faca un chinez, si mi-a aratat vreo 10 borcane cu tot atetea feluri de scoarta de copac : alege-ti ! Alege-ti da' cum, ca totul era in chineza ?
    Scot biletelul pregatit de acasa, pe care scrisesem in clar : denumirea farmaceutica ( in latina ) si denumirea populara in engleza. Se uita chinezu', da din umeri, zice ca nu intelege ce vreau. Cum puii mei nu intelegi, cand ti-am scris denumirea farmaceutica ? Cand el avea glosarul in mana, cu denumirea farmaceutica a plantelor si denumirea lor in chineza ?
   Nu-i nimic, ca vine sefa lui in ajutor : se uita si aia ca curca in lemne la denumirea farmaceutica, si ma anunta ca nu stie ce vreau si ca n-are "timp" sa se ocupe de mine ( of corse, nici nu ma indoiam de asta ). si ca sfatul ei este sa ma duc la un herbalist chinez, care sa imi prescrie el reteta de plante conform cu boala pe care o am, si apoi sa vin cu reteta la ea si se rezolva. Have a nice day !

--- Next Antipa Museum ( noroc ca sunt vreo 10 una langa alta ) : Reishi doriti ? Desigur ca avem ... si imi pune pe tejghea niste cuipercute ...  gri . Ma uit la ele : asta nu e Reishi cum nu's eu fata mare. Imi statea pe limba sa o intreb daca arat ca un retard ?  Da' m-am oprit exact la timp ....bineinteles ca pentru ea, aratam ca un canadian ( piele alba, ochii europeni ) ! Femeia ma trata ca pe un canadian retard care si-a facut de treaba prin stiinta chinezeasca ! Mda, nu intotdeauna e o fericire sa fii tratat ca un canadian ...
   Plina de draci, i-am spus doar ca i-am cerut Reishi, iar ea incearca sa-mi vanda Turkey Tail , thank you si Have a nice Day ! Nu, niciodata nu incercati sa cumparati plante de la chinezi daca nu le cunoasteti cum arata, si mai ales .... daca nu aveti ochii oblici !

--- Next : my favorite chinese, care nu vorbeste boaba engleza, da' care dadea din maini a bun venit, imi zambea larg si  ma gratula in chineza cu cine stie ce. Ma cunoaste, ma tine minte, ca am mai cumparat Reishi de la el. Si de data asta ....
   Cu stejarul m-ar ajuta, insa el engleza nu stie, la denumirea in latina se uita stamb, iar eu imi blestemam ghinionul ca n-am gasit denumirea in chineza pe internet.

--- Next : un chinezel tanar , care s-a uitat stramba la mine, dar m-a luat in serios. Let's me check. Si check, si check. Si cauta pe internet dupa denumirea farmacologica. Si gaseste : yeees !eu in extaz, ca in sfarsit, gasesc un chinez care nu ma ia la misto.
   Dupa care, stai sa double check, ca sunt mai multe specii, si trebuie sa gasim exact cum ii zice in chineza. Si da-i si cauta in catastife chinezesti. Cheama si tot personalul sa-si dea parerea, sa identifice copacelul. Dupa un sfert de ora....victorie ! Avem denumirea in chineza : CHI YU ! Fuck ! Eu am cautat 2 zile pe internet si n-am gasit-o : da' n-aveam consiliu de chinezi langa mine...
   Acuma ca stiu ce caut, fii dragut si picteaza-mi pe biletel, denumirea in chineza, ca sa nu mai am bataie de cap cu vanzatorii de la Antipa Museum . Si acuma vestea cea proasta : nu avem coaja de copacelul asta .
     Daaar , pentru ce aveti nevoie de el ? Ah, pai coaja asta se foloseste pentru curatarea de mucus a cailor respiratorii si nu are legatura cu afectiunea dvs ( plantele nu erau pentru mine ...in caz ca sutn curiosi pe aici ). Nu e bine , nu va ajuta asta. Veniti la o consultatie la doctorul nostru herbalist, care pt 10 $ va spune ce plante trebuie sa luati, potrivite pt afectiunea dvs.

     Mie engleza nu mi-a permis sa-i spun ca, pentru a trata orice afetiune, intai trebuie sa cureti sisteml limfatic si sa-l drenezi ....ca sa aiba pe unde iesi mizeriile pe care le vrei afara din organism  : adica exact cu ce se ocupa coaja asta de stejar. Dupa care, folosesti plantele specifice afetiunii pe care o ai.Herbalistul vostru ar trebui sa stie asta ... intreaba-l !
Insa dislexia nu ma ajuta sa-i spun asta. Asa ca am dat din cap si l-am aprobat cuminte. Si am promis ca o sa apelez la un fitoterapeut .si i-am multumit frumos pentru ajutorul cu denumirea in chineza : da' am avut nevoie de exact 1 ora , stres si chinezi care se faceau ca nu cunosc , pana sa aflu asta ...
    Am promis solemn sa revin la magazinul lui, si chiar am sa o fac : nici un chinez de Antipa nu m-a tratat cu seriozitate si cu dorinta de a ma ajuta si mai ales de a nu imi tranti pe tejghea orice planta, ca oricum eu nu ma prind ca-i teapa ... Il recomanda cu toata responsabilitatea :



--- In next Antipa am intrat increzatoare ca nu mai am parte de circul cu " nu stiu, nu inteleg ce vrei ". Tanti chinezoaica numara niste schelete de caluti de mare, limbi de vaca si cuiburi de nu's ce pasarele. numai ce i-am aratat biletelul cu ideograma, ca am primit raspunsul imediat : No, no !
   Next Antipa "no ", next "no ". Ce dracu' se mai intampla de data asta ? Aproape ca incepusem sa-l banuiesc pe chinezel ca mi-a desenat injutaruri pe bilet, de toti imi dau reject cand le arata biletul ...
Next : de data asta am dat peste un chinez foarte plin de sine si plin de stiinta. Care mi-a dat si el raspunsul standard " no ". Insa, a fost suficient de amabil sa-mi explice si de ce "no"  : pentru ca e un copac care nu creste in China, ci in .... west-norh. Adica prin Canada, Europa.
    Deci asa : cautam ceva care chinezii nu vand .... Dar bineinteles ca nici unul nu s-a deranjat sa-mi spuna asta. Am pierdut 2 ore, stres si nenumarati nervi, incercand sa aflu niste informatii simple . Insa din tantar, au facut armasar ... e devenit o chestie teribil de complicata sa-mi spuna denumirea in chineza a stejarului ala amarat, si sa-mi spuna ca nu creste in china, deci ei nu il vand.

Daca aveti de gand sa faceti un trip prin Antipa chinezilor, asigurati-va ca ati scris pe hartie denumirea in chineza a ceea ce vreti sa cumparati, si mai ales  ....ca stiti cum arata ( poza ) ceea ce vreti.

La final, o poza ca "fapt divers " : abia l-am convins pe chinezel sa ma lase sa fac o poza ... ( va asigur ca magazinul e mult mai palpitant ) .... recunosc ca am o fixatie cu ciupercutele . De data asta, Cordiceps Sinensis, varianta wild : da ala de pe eticheta roz e pretul ...ati vazut bine... 1 mie trei sute optezeci de dolari ...

2 comments:

  1. Aualeu, atata complicatura pentru un copac. Se pare ca ai nevoie de nervi de otel pentru a rezolva ceva cu chinezutii astia. Dar nu ma gandeam ca ajung sa te si insele cu alta marfa decat cea ceruta...

    ReplyDelete
  2. In Rai ...orice e posibil ! Chinezutii sunt un soi de gasca, foarte uniti intre ei si nu prea sunt incantati de amestecuri "externe" ...

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.