Doctor Yourself

Thursday, January 13, 2011

Voluntariat

Va mai amintiti cum pe vremea lui ceasca, scolarii erau obligati-fortati sa faca "voluntariat " la practica agricola ? La cules de porumbi, cartofi si toate cele ?
    Ei bine, in Rai, scolarii sunt fortati sa faca "voluntariat", un numar de ore, ca sa poata absolvi colegiul : fara orele astea, nu se poate. Bineinteles , nu-i duce la cules porumbi, ca de munca asta se ocupa mexicanii ... Scolarii canadieni voluntariaza pe la asociatii, agentii, firme, etc. Munca gratis. Sun pretextul....nu's ce pretext ... nu conteaza oricum.


Ei bine, lucrurile nu se opresc aici : sub pretextul castigarii experientei canadiene ( fara de care e dificil sa te angajezi daca n-ai pile ), si imigrantii sunt pusi in situatia de a face voluntariat. De musai ca de voie buna .... chiar daca ei n-au job si n-au din ce trai. Vrei job ? Fa voluntariat.
  Ziarele sunt pline de oferte : vino la noi sa muncesti pe gratis !

                  cu detaliul seminificativ .... "unpayed" !

Nu vreti aici ? Mai avem si alte anunturi ; toti se inghesuie sa primeasca munca pe de'a moca ....

                                               si detaliul " canadian experience " + "volunteer "

Nu, anunturile nu sunt suficiente : avem si articole de propaganda, lamuritoare. Cum ca e bine sa faci voluntariat. Acuma, voluntariatul asta, e exact ca morcovul atarnat in fata magarului, ca sa traga la caruta. Ei spun asa : vine si munceste la noi cateva luni pe gratis, si DACA ne place de tine, si DACA o sa avem vreun job liber ....o sa poti aplica pe jobul ala.
   WTF ? Deci nici macar nu ma veti angaja, ci imi veti da nemaipomenita ocazie de a va pune Cv-ul meu pe birou ( sau in cosul de gunoi ). Pentru asta sa lucrez gratis cateva luni ? Da' ce ar fi daca voi v-ati anunta public locurile libere, sa poata aplica tot omul, corect, civilizat, dupa cum se procedeaza in orice tara civilizata ?
   Ei bine....nu ! Aici trebuie sa muncim gratis ( cu foamea in gat si chiaria neplatita ), ca sa avem nemaipomenita sansa de a afla ca ei au un job liber. Problema e ca nu doar noi aflam secretul, ci si ....ceilalti voluntari ! Care sunt de la cateva zeci, pana la sute ! Si care toti isi vor depune Cv-urile plini de speranta si disperare.
    Care e sansa sa fiu eu cel castigator la loteria jobului ? Pai cam tot aia ....ca si cand Cv-ul meu mi-ar fi tras la sorti, din alte zeci de Cv-uri. Si da, pentru onoarea asta, muncesc gratis cateva luni : NO WAY ! Pentru ca nu e corect. Prefer sa dorm, sa hranesc ratonii.

Dar sa vedem ce ne invata canadienii in reviste :

Zice ca daca facem voluntariat, o sa ne dezvoltam muuulte insusiri :
--- castigam experienta ( pai deja avem ...ne cunoastem meseria si suntem buni )
--- ne construim Cv-ul ( punem acolo perioada de voluntariat )
--- ne facem cunostinte noi, networking ( da', cu amarati fara joburi ca si noi ... )
--- ne imbunatatim engleza ( pai e mai eficient sa ma conversez cu lumea pe skipe, si mai...comod )
--- ne imbunatatim stima de sine ( da, muncind gratis si asteptand sa fim trasi la sorti pentru un job de care nu suntem siguri ca exista cu adevarat ? Mda, sunt foarte mandra.... unde esti mama sa ma vezi ? )
--- imi echilibrez viata ( fara indoiala, mai ales cand stiu ca luna viitoare nu mai am cu ce plati chiria si mi-e foame, dar muncesc gratis, vanand iluzii )
--- contribui la bunastarea comunitatii ( pai comunitatea cu ce contribuie pentru mine, ca's muritor de foame ? Si de ce n-as contribui in primul rand la bunastarea mea, ca n-am job si n-am cu ce plati chiria ? )

Dupa care, vine revista si ne arata care-i miza jocului : 112 bilioane de dolari / an din munca voluntarilor.
Pai te cred si eu ca ii arde sa forteze mana oamenilor ca sa faca voluntariat. Zau ca li se merita ! Ceausescu era mic copil cu banii economisiti din practica agricola a scolarilor !

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.