Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Stres de weekend

Zilele trecute am fost la Omida ( doctorul de familie ) sa-mi scrie orintre altele si o trimitere ca sa-mi fac ortochestii. Adica ceva care  incepe cu "orto" si se termina cu jucarii profesionale de bagat in pantofi, ca sa ai un mers lin ... Si descopar vineri dimineata, ca Omida mi-a scris trimiterea....pe alt nume ! Si cum am iesit din cabinetul ei plina de scarba si de draci, nu am verificat ce mi-a scris ea, ci doar am bagat in buzunar trimiterea.
Iar eu aveam programarea la nenea Orto fix a doua zi !  Stres, draci si injuraturi. Pun mana pe telefon, o sun pe secretara miriapozilor, si ii zic sa-mi faca un intrand in program, ca sa-mi scrie trimiterea pe numele care trebuie. Daca la alti doctori de familie se asteapta saptamani ca sa te poata primi, si sunt multi canadieni care nu au doctor de familie, la Omida nu e cazul, ca e tot timpul sala de asteptate goala.
    I-am dat hartiile, mi-a scris rapid alta trimitere si vaaai, ce rau ii pare pentru incurcatura. Da' ce rau imi pare mie ca sunt fortata sa imi iau numai doctori de familie romani !

Azi, sa plecam la nenea Orto, la capatu' pamantului : am mers 40 de minute cu metroul, si alte 50 cu autobuzul. Iar aici autobuzul are drum intins, ca are banda speciala in trafic, nu-l incurca nici un zapacit pierdut la volan ! Plus ca era un frig afara, crancen. Batea vantul de ne lua de pe picioare. Si bonus ....ploua !
Desigur, ca umbrela e inutila in tara asta : mai mult de 50 metri nu reusesti sa faci, fara sa-ti rupa vantul umbrela, sau macar sa ti-o dea peste cap . Pur si simplu e imposibil sa folosesti umbrela. Asa ca ne-am resemnat, am pus umbrela in rucsac si am luat-o la pas prin ploaie. Ca si ceilalti trecatori , dealtfel.
   Da, cand ploua la noi, se umplu cosurile de gunoi cu umbrele rupte. Sau le mai vad aruncate pe strada ...
Si da, in orasul asta ploua ....selectiv. Adica mergeam cu autobuzul, ploaie torentiala. Peste cateva sute de metri, soseaua uscata . Peste alte cateva sute de metri, ploua torential : mai ceva ca in desene animate !
     Pentru ca ghinionul sa fie complet, constat ca ....niciunul din noi nu aveam servetele la noi. Plecasem in graba, am inhatat hainele fara sa mai verificam nimic. Nu, nu-i asa de simplu sa cumperi un pachet de servetele in tara asta . De fapt, nu-i simplu sa cumperi nimic, din cauza distantelor monstruoase : asta-i tara pentru uriasi, nu pentru oameni normali ! Un magazin gasesc la cine stie cati kilometri, si cate statii de autobuz ! Magazinase gen "la parterul blocului" nu s-au inventat pe aici. Distantele se masoara in ....timp ! Cat timp fac pana la primul magazin sa-mi cumpar un servetel ? Pai cam 20 de minute cu autobuzul ...
    Ghinion total, clar.

Ultima speranta : sa terminam repede la nenea Orto. Numai ca nenea Orto avea alte planuri ... ne-a tinut in sala de asteptare fix 1 ora, desi aveam appointment ! Ca erau multi clienti...toti cu ochii oblici. Da, numai noi eram caucazieni . Mda, e putin ciudat sa se uite pe furis si nedumeriti, ucm ne-am ratacit exact in zona lor .
    In cabinet, nenea Orto, un canadian cu zambet dintat si gropite in obraji. Care canadian avea o foarte mare calitate : o cutie cu servetele, fix pe birou. Din care m-am servit la discretie.... m-a salvat !
Si avea o fata, care spunea singura ca a vizitat de multe ori esteticianul : decupat din reviste. Fara un rid, fara cea mai mica expresie ... Da' cu gropite in obraji. Si era o combinatie cel putin stranie ... Nenea Orto era cel putin suspect de efeminat....as zice chiar suspect de hermafrodit. Oricum, nu il puteam privi ca pe un barbat, ci ca pe un soi de mutunel pe care iti venea sa-l scarpini in cap si sa-l mangai. Clar ca starnea instinctul matern, pana si mie, care nu le am cu puradeii. 
   Ceea ce e si mai trist, e ca i-a starnit instinctul " matern: si sotului meu ! Ca si lui ii venea sa-l ia in brate si sa-l scarmene ca pe matze ! Gizaaas !
Nu, nenea Orto nu era singur, ci o avea pe Vacuta Sanlacta drept asistenta. O tin minte pe vacuta din reclamele Sanlacta : alba, grasa si frumoasa si cu ugere mari. Exact asa era si fata asta. Trasa la xerox, nu alta. Care avea drept indatorire, sa ne scaneze talpile si sa tina evidenta in calculator.
    L-am intrebat pe nenea Orto care-i faza ca nu ma pot incalta cu nici un papuc american , si m-a lamurit ca stiti, croiala amricana respecta doar estetica, nu si sanatatea. Si mi-a recomandat sa incerc incaltamintea produsa in Europa, ca e mult mai durabila si e croita ca sa respecte standardele de sanatate. Ca sa fie mai convingator, mi-a aratat pantofii cu care era incaltat : cumparati din Germania, si era foarte bucuros ca ii are !
Nah, am trait sa o vad si pe asta : un candian care recunoaste ca pe lumea asta exista ceva mai bun decat ce se gaseste in America ! Cu asta, cred ca le-am vazut pe toate....nu cred ca mai au cu ce sa ma surprinda !

De la nenea Orto, am coborat la dugheana romaneasca, daca tot imi era in drum. Ca voiam apa minerala si pufuleti la suprapret ...
    In mod normal, pe perete, in spatele vanzatoarelor, erau atarnate doua poze in marime naturala : un barbat si o femeie imbracati in costume populare romanesti. Si citisem la Paul pe blog,   http://blogu-paulvarahil.blogspot.com/    ca s-a dus la magazinul romanesc, si cand a dat cu ochii de aratarile din perete, s-a trezit comentand in gura mare " Ce naspa's imbracati aia doi " !
Iar eu muream de curiozitate sa vad daca Saveta ( patroana ) s-a executat sau ba . Da, s-a executat, ca aratarile disparusera ! Era si cazul : pe cine ar interesa un mos cu  blana de oaie in carca ? Inteleg ca e magazin etnic, insa ei nu vand nimic cu specific romanesc. Pana si sarmalele le vinde si restaurantul cu specific canadian, tinut de indieni, de langa mine. Vand si grecii sarmale, si rusii, polonezii. Singurul lucru cu specific romanesc din magazinul ala, era blana de oaie din carca mosului .... Da' pe cine intereseaza asta, cand canadienii habar n-au unde vine Romania pe harta si ce-i acolo ?
    Mai mult decat atat, fata care vindea, a fost super amabila cu mine, desi "n-aveam cos" ... Mi-a dat si punga pentru pufuleti....gratis ! ( in toate magazinele, punga de plastic costa 5 centi ). Moah, asta-i semn ca Saveta ne onoreaza blogurile !
Da' pretul la revista Rebus Flacara, adusa direct din rai, era tot 6 $ si ceva ... Da' eu tot mai sper ...

Vin acasa, alti draci : nu gasesc nici o banca normala la cap, prin care sa-mi transfer o suma de bani in euro din Romania. Suma nu e mare, dar bancile de aici sunt cazute in cap. Adica dupa ce ca imi cer o caruta de bani lunar, doar pt ca imi deschid cont in "moneda exotica" , nu il pot deschide la orice filiala, ci taman la dracu' cu carti, la capatu' pamantului. No, asta n-ar fi mare bai, daca nu m-ar anunta senini, ca banii vin in euro, dar banca ii convertste in dolari canadieni, dupa care ii converteste inapoi in euro, ca sa mi-i poata depune in cont, in euro ( ca doar contul e deschis in euro ). WTF ? Astia cred ca s-a intalnit hotu' cu prostu'. Si mi-am bagat picioarele in bancile lor.
   Nu, nu sunt singura. A mai patit-o unul, nou venit : nici n-a venit bine, si deja s-a declarat discriminat de bancile din Canada ! Dati-mi voie sa rad cu toti dintii ! Si se declara discriminat un nou venit care inca e in luna de miere, nu stie cu ce se manaca Canada si declara ritos ca aici totul e "altfel " ( da' nu poate defini in clar ce si cum ) si Canada e amazing. Omul e foarte soft in a detalia "neplacerile" , ca e sita noua... http://www.colobanea.ro/2010/05/canada-primii-pasi-2/ 
    I-am intrebat si pe cei de la Monney Gram si cei de la Western Union : toti au aceeasi politica de spoliere. Toti vor sa schimbe euro in candieni, apoi canadienii inapoi in euro, si apoi sa mi-i serveasca mie !
Sa-i f...ta cainii buldogi !
O sa caut pe cineva care are drum in Romania, sa-l rog sa-mi aduca banii : fix ca in Evul Mediu !

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.