Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Societate canadiana

Ca nu ma pot abtine : scrie una, venita de 2 luni aici, cat de tare iubeste ea Canada si cat de fericita si in siguranta se simte ea ca vanzator la supermarket. Si ca o apuca " pandaliiile" cand aude pe cineva vorbind de rau tara asta. Wow ! Asta e auto- brainwashing !
   Pai sa se uite pe statistici, sau macar pe vanzarile medicamentelor psihotrope ( sper ca asa le zice...alea prescrise de psihiatru ) sa vada ce vanzari uriase si mereu in crestere au ... Sa vada statistic, ca despresia are o rata enorma in North America, atat de mare, incat primesti reducere de la taxe, daca suferi de asa ceva ! Nu-i de mirare, ca la cat de exploatati sunt bietii oameni pe aici, e firesc sa explodeze bolile mintale si tulburarile de comportament : din prea multa fericire si prea mult bine, of corse !
  Functionarul de la guvern, mi-a zis ca 90 % din dosarele de dizabilitate depuse, sunt dizabilitati mentale... Interesant. Deci, majoritatea oamenilor sunt sub medicatie ( vanzarile uriase de pastile ). Din procentul ala mic care mai ramane, foarte multi se drogheaza cu marijuana. Cine mai ramane cu creierul limpede in North America ? Hmmm, cred ca aia sunt rare exceptii ...

Azi am avut programare la Omida : n-am avut incotro, ca -mi trebuia o adeverinta ( 15 $ bucata ) . Omida e doctorul nostru de familie, o romanca de vreo 55 de ani : inalta, slaba si...ondulata. Cand merge, se onduleaza de la mijloc, descrie curbe pe verticala, fix ca o omida ....ma astept din moment in moment sa se imprastie...
   O detest cu pasiune, pentru ca e proasta si inculta. Cand m-am inscris la ea, nou venita fiind, s-a apucat sa ma ia la rost cu una, cu alta. Si cand am ajuns la dieta, i-am zis ca's vegetariana : bad mistake ! Ca s-a infipt cu privirile in mine si a inceput sa se rasteasca, cum ca sunt inconstienta, ca ma pun in pericol, ca lipsa de vitamine, ca lipsa de proteine, ca una, ca alta, de as fi putut sa jur ca femeia era convinsa ca ma hranesc doar cu carton ! Si dupa ce si-a terminat numarul, i-a venit ideea mareata, sa ma intrebe de cati ani imi risc sanatatea in halul asta ?
    Dulce razbunare ....20 de ani, si inca sunt in viata ! Cu analizele perfecte, dovada in fata ei ... I-a cazut fata, sa-i daca pixu' din mana, a inchitit in sec si tot ce a vrut sa stie a fost daca ma poate ajuta cu ceva. Nu multumesc, deja m-am lamurit cat ma puteti ajuta...
    Dupa ceva vreme, iarasi ma prezint la Omida sictirita, sa ii spun ca am o problema ca nu inteleg nimic engleza, si unde si la cine trebuie sa merg in tara asta, ca sa verifice daca am learning disabilityes ori ba ? Parca i-as fi cerut de pomana ! Parca i-as fi bagat mana in buzunare !
De data asta nu s-a stropsit, da' mi-a zis frumos ca n-am nimic, sa merg acasa si sa invat mai multa engleza si sa-mi caut de munca pe la romani. Aloo, tanti ! N-am venit sa-ti dai tu parerea daca am sau nu L.D, ci am venit sa-mi dai trimitere catre aia competenti sa-si dea parerea !
Si s-a ofticat, s-a strambat, s-a ondulat ...si in final mi-a spus informatia, ca n-avea incotro, era de datoria ei.
    Azi m-am dus sa-i cer adeverinta, si nu m-am putut abtine sa nu-i spun ca am diagnostic de L.D. Surprinzator, a fost amabila ! Mi-a ranjit doar ca : si acum esti multumita ?
Da, nu mai pot de fericire ...


In sala de asteptare la Omida, doi oameni si un teanc de reviste romanesti din Canada : au stiri vechi de vreo luna, articole de slava a Canadei, in limbaj de lemn comunist, si reclame la firmele romanilor din Canada. Tot e bun ziaru', ca macar inveti de ce firme sa te feresti ...
    O tanti ( alba ) la vreo 30 de ani, venise cu mancarea la pachet, cumparata de la vreun restaurant chinezesc, ca era tare confuza. Si-a desfacut mancarea, si a intepenit ! Nu misca, da' se holba ca curca'n lemne in cutie : avea un ou prajit, langa niste gramajoare de salata si legume rase : si doua bete cu care sa manace.... ca aia nu i-au dat furculita ! S-a uitat, s-a gandit, s-a uitat la bete ...si-a impachetat la loc mancarea si a renuntat . Da' mi-a placut costumatia femeii : blugii foarte lungi, carora le-a gasit o solutie originala, ca sa nu calce pe ei ...i-a innodat langa glezna piciorului.
   Langa ea, cocalaru' de Canada ( da, avem si noi cocalarii nostri ) ... un nergu cu turul blugilor la genunchi, bluza mulata si sclipicioasa, piercinguri, IPod, sapca smechera si doua randuri de dinti, dupa cum cere moda. Abia ma abtineam sa nu ma umflu de ras, ca imi tot venea in minte : Bunicutooo, dar de ce ai dintii asa de lungi ? Bunicutoo, dar de ce ai urechile asa de mari ? bunicutoo, dar de ce ai pielea asa de neagra ? Lupu' din Scufita Rosie, nu alta !
    Am vazut la multi negri, faza cu doua siruri de dinti : peste dintii naturali, pun o proteza cu toti dintii aurii ( se vor a fi din aur ) ca sa aiba zambet de 24 de karate ... 


De la Omida, am plecat bine dispusa, direct in magazinul cu marionete . Adica magazinul coreean. Cand intru in magazinul ala, mi se rupe filmu' ... e alta lume ! Numai coreeni : as putea sa jur ca toti umbla pe varfuri, ca sa nu deranjeze ! Toti vorbesc aproape in soapta, ca se aude musca in magazinul ala. Am impresia ca cineva, i-a dresat pe toti la fel ...parca cineva ii trage de sfori, ca sa aiba acelasi comportament toti ...
   Cireasa de pe tort : de fiecare data, au o muzica de fond, pentru care pot sa jur ca e exact ca si cantecele patriotice de pe vremea comunismului, din Romania ! Da' sunt exact la fel, doar ca sunt piuite de voci subtirele ( cum erau corurile de pionieri la noi ). Inca sunt confuza : nu stiu daca aia e muzica lor "usoara", sau chiar sunt cantece de propaganda comunista. Si mi-e jena sa-i intreb, sa nu se simta jigniti ...
    Evident, totul scris in coreeana : daca ai bafta sa recunosti vreun produs, bine. Daca nu ... angajatii magazinului nu vorbesc engleza ! Dar aveau ....leurda ! Pentru prima oara in Canada, am vazut leurda ! Voiam si eu, dar costa 2,50 buchetelul ! Asa ca imi trece cheful.

Marele meu noroc pe ziua de azi : in drum spre metrou, in fata intrarii unui bloc, o babuta cu doua sarsanele in care avea gramezi de ...leurda ! Era coreeana, care evident ca nu rupea cuvintel in engleza. Si mai era si infractoare, ca vindea pe strada fara autorizatie si tot tacamul : e prima oara cand vad asa ceva in Canada.
   Asa ca ne-am exersat comunicarea fara cuvinte ... O intreb cu degetele, "Cat? " Imi arata un carton pe care scria 10 $ / jumatatea de kg ... Imi fac cerc aratatorul cu degetul mare, si ii arat ca vreau doar un buchetel.
Femeii ii care fata de mirare si isi scutura mana cu acelasi cerc : doar atat ? Dau din cap ca "da" .
Imi pune femeia un buchetel de leurda in mana si ma intreaba din ochi daca sunt multumita. Eu in extaz, o intreb din degete, "cat costa" ?
   Iarasi ii cade fata de mirare ! Si scutura din mana a lehamite , din care inteleg ca :  nu costa nimica draga, sunt trei frunze !
Ii multumesc cu o plecaciune si ii fac cu mana "pa" . Sunt bucuroasa....imi era dor de leurda si nu stiu de unde sa o culeg aici, ca n-am vazut nicaieri. Asemenea gesturi nu am sa intalnesc niciodata din partea canadienilor... si sunt convinsa de asta.
     Unul din putinele lucruri cu adevarat bune in Canada, sunt avocatii ( avocado... ). Ieftini : 0,70 - 0,90 centi bucata... Azi a fost festin : avocado cu leurda ... Am mancat toata leurda : cu radacina cu tot.

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.