Doctor Yourself

Thursday, January 13, 2011

Second Hand - part 1

Imi sarea din tastaura sa scriu "Viata Second Hand " : cei din Canada, stiu de ce ... Necredinciosii, las' ca o sa se dea cu capul, dupa ce ajung aici ...
  Sa fim bine intelesi : nu putem compara Canada cu Romania. Ca sa scapi din Romania, in aproape orice tara e mai bine. Da' putem compara Canada cu alte tari civilizate si devine cel putin "interesant ".
Deci : daca cineva e extaziat ca a scapat din foame cu un job de necalificat,  ca in Canada nu se stropseste nimeni la el, nu-ti fura nimeni ciocolata din mana si alte chestii minore de gen, pe care , dealtfel, le gasesti in orice tara civilizata, e bine. Daca insa n-ai trait socul cultural ( aia cu wow, se poate si civilizat ) si vrei mai mult decat maruntisuri, atunci .... Huston, we have a problem ....  Prietenii stiu de ce ....


Cand am venit in Canada, avand mitul lui "the best country" , bine infipt in Creier de catre propaganda, am fost neplacut surprinsa sa aflu ca ....exista magazine second-hand ! Adica, in Romania, intra oamenii cu fereala in magazinele de gen, cu oaresce jena. Aici ? E ceva normal.
    Si m-am tot gandit : ce-i asta ?  Ce sa fie, ce sa fie ?
Acele "garage sale" le-am pus pe seama culturii materialiste pe care o au americanii : vindem orice ....sa castigam din orice ... Garage sale vine cam asa : am lucruri care imi prisosesc, care nu-mi plac si vreau sa le vand . Sau : ma mut, si vreau sa scap de lucruri de care nu mai am nevoie si le vand. Pun niste anunturi prin zona, uneori si in ziarele gratuite, si la ziua si ora stabilita, imi scot calabalacul in fata casei, blocului , imi pun masuta langa, si astept musterii ....  Cam asa cum fac oamenii saraci in Obor care vand pe ziar, sau cum se face in pietele de vechituri din provincie, in Romania.
     E ceva normal ....vara sunt peste tot vanzari d'astea. Si mi-am zis ca ok, astia trebuie sa castige din orice. Da' cei care cumpara ?  Hmmm, astia trebuie sa fie ori imigranti newcomeri, pentru care e o adevarata binecunavtare sa-si cumpere lucruri ieftine ( ca din magazine e scump ca dracu' ). Da' restul ? Restul de canadieni, ce bai au ? Ori au mentalitate second-hand, ori pur si simplu sunt ... saraci ( sarac insemnand aici cel care traieste de azi pe maine si atat ). Da, sunt saraci : uitati-va pe statistici si pe manifestatiile anti-saracie din Canada. In ultimii ani au crescut cheltuielile pentru casa / viata.


Asta e doar viata second-hand privata. Ca exista si organizata. Asta e de bine.
Functioneaza cam asa : oamenii doneaza lucrurile de care nu mai au nevoie, in niste cutii metalice prin oras, sau le duc direct la magazinele second-hand. In magazinele respective, donatiile se aranjeaza frumos pe rafturi si se vand la preturi modiice : raiul imigrantilor !
  Gasesti in ele orice  " de la haine de firma la acuarele, patine, bibelouri, sandale, jucarii, orice. Orice maruntis de care va puteti imagina. Plus electronice sau mobila . Mobila si electronicele mai curatele, trebuiesc pandite, vanate ... si se inghesuie lumea care sa le prinda primul ...
      Magazinele astea prospera, sunt manageriate de Salvation Army, si se numesc dupa caz, dupa oras " Goodwill", " Thrift Store" , "Value Village " . Si sunt pline de clienti. atat de bine le merge, incat fac si ...promotii, reduceri de preturi. Cand au zile d'astea de reduceri, e jale : nu poti arunca un ac, n-ai loc sa intri in magazin, se calca in picioare, puradeii se dau de'a dura, e ca la balamuc. Eu le-am tot spus canadienilor ca asa era si in Romania, pe vremea comunismului, cand statea lumea la coada pentru o bucata de paine. Acuma, in Canada, stau bietii oameni la aceleasi cozi, pentru o hainuta accesibila ....
   Ca orice s-ar spune, hainele sunt scumpe aici, iar dintr-un job de supravieuire, abia iti permiti o viata second-hand.

A fost foarte greu de acceptat gandul ca canadienii nu isi pot permite o haina  noua ! Si inca atat de multi, incat stau la coada... Pentru ca pana mea, daca ti-ai permite o haina noua, nu ai sta la coada sa cumperi una deja folosita de altul, orice ar spune carcotasii aia mai mari decat mine !
   Sora'mea din Spania, a zis ca asa ceva nu exista. Si nu ma crede. Cum adica in Canada, tara de top, bogata si "the best", sa se calce lumea in picioare ca sa-si cumpere haine second hand ? ! Si ce bine a ras de mine, ca de mult n-a mai auzit asa glume bune .... Ha-Ha, cica in Spania nu exista magazine second hand, ca si cel mai amarat imigrant isi permite sa-si ia haine noi ! Si ca hainele vechi le doneaza lumea, le aduna bisericile si le trimit in tarile din lumea a treia, donatii la oameni.
   Pai sa le trimita in Canada, ca retelele noastre de magazine second hand au nevoie de marfa ....clienti sunt destui .....
      Au ras de mine si niste amici din Franta si Italia : cum adica magazine de haine second-hand in Canada ? Ha-Ha, ce gluma buna au auzit ei ....

LATER EDIT : se pare ce e necesar ( pentru necredinciosi )....mai jos gasiti linkurile catre magazinele second hand din Toronto .... se poate verifica online...

--- Thrift Stores   http://thriftstore.ca/locations/

--- Value Village  http://www.valuevillage.com/

--- Goodwill  http://www.goodwill.on.ca/2006_store_alllocations.html

Enjoy ....

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.