Doctor Yourself

Friday, January 14, 2011

Scoala romaneasca

Am sa sustin cu tarie, ca una din nevoile de baza scolii romanesti este nevoia de psihologi in licee. Prin "psiholog " nu inteleg pseudologul ala indopat cu teorie inutila, din facultatile de psihologie , care ne vor turna limbajul de lemn pseudologic, si ne vor spune povesti perfect inutile ( lipsa de eficienta a terapiilor promovate de Pseudologie e dovda vie ).
  Prin "psiholog de liceu " inteleg un om suficient de realist si lipsit de ipocrizie, care sa poata relationa cu liceenii si sa-i ajute in probleme care le au. Este perfect inutila pregatirea pseudologica : simpla inteligenta e suficienta.
Am ajuns la concluzia asta, dupa vreo 4 luni de lucrat intr-un liceu ( salut pe toti, ca fostii mei elevi mai citesc pe aici ! ).
     Primul lucru care m-a socat ( si in alte scoli in care am lucrat, nu doar in liceul ala ), a fost mentalitatea imbecila profesorilor, care ii tratau pe elevi ca pe dusmanii personali ...cu ura chiar. De cele mai multe ori ii tratau ca pe niste animale care trebuiesc strunite cu amenintari, absente si note proaste. Era ceva iesit din comun sa cobori de pe piedestal si sa admiti ca poti face erori ca si profesor, ca poti avea o relatie calda cu elevii ( cand i-am dus la discoteca si cand i-am chemat la mine acasa sa facem clatite, s-a isterizat directorulsi a sarit cu amenintari ).

M-am trezit cu niste copiii  absolut debusolati, care s-au apropiat de mine din ...disperare ( ca au vazut ca n-am ifose si ipocrizii ) : cu parintii nu puteau discuta problemele care le aveau, ca asta s-ar fi lasat cu pedepse, isterii si probleme pe termen lung. Cu profesorii nu puteau vorbi, ca astia ii parau instant la parinti, si oricum, nu l eturnau copiilor decat texte in limbaj de lemn, despre importanta invatarii, supunerii, bla-bla ( asta in timp ce elevii constatau exact conrariul, in realitatea inconjuratoare ).
   Asa m-am trezit, din profesor de romana ....profa la care te duci cand ai o problema de orice fel .

Si am avut : clasa a 9 a, 14 ani, gravida in a doua luna. Daca spune parintilor, o omoara aia cu bataia si o pun in lesa pana la maritis. Daca cere ajutorul profesorilor, aia o blameaza. Nu se poate duce sa faca avort ca e minora, si doctorul ii cere acordul parintilor. Si imi cerea mie solutia miraculoasa ...
   Solutie : exista un cabinete particulare in oras,  unde nu-ti cere buletinul, ci doar banii ... si iti face si anestezie generala, ca sa nu ramai traumatizata la varsta asta. Poti face rost si de o scutire medicala inclusa, ca sa stai cateva zile acasa si sa-ti revii. Cat stai acasa, pune-te si studiaza metodele de contraceptie, ca sa nu o mai patesti si alta data.
A stat cu scutire medicala 2 saptamani, dupa care totul a reintrat in normal : a fost premianta la sfarsitul anului.
Eu ma intreb ( inca nu stiu daca am procedat corect sau nu ), ce se intampla daca nu  eram eu profesorul cu care vorbesti cand ai orice fel de problema ?  Mi se pare inadmisibil ca in cancelarie, profesorii sa ma intrebe pe mine despre situatia elevilor la clasele la care ei erau diriginti : ca stiam tot , fiecare ce problema are in familiesi nici macar nu predam la clasa lor, in puii mei !

Clasa a X a, baiat : vine la mine si-mi spune ca are o prietena noua, in clasa a IX a, care vrea sa faca sex , da' el are o problema. Ca e virgin si are putza...curbata. Si asta era un mare handicap pentru el . N-a mers cu explicatii rationale : complexele in mod clar nu se scot apeland la logica ...
   Da' mi-am amintit ca liceul avea un macho-man, dupa care toate fetele erau lesinate. Si ii spun astuia mic, ca uite , ai vazut ce susses la fete are Macho man ? Si stii ce ? Eu l-am vazut la ora de sport  fara tricou, si ma jur ca tot spatele era plin de cosuri d'alea mici, rosii si scarboase ! Iti dai seama cat de scarboasa e chestia asta ? !  Si cu toate astea , fetele nu doar ca nu sunt deranjate, da' se mai si bat pentru atentia lui !
    Asa ca, i-am zis ca putza lui stamba e nimic, pe langa un spate plin de cosuri ; pun pariu ca fata nici nu o sa observe. Si daca obsearva, pun pariu ca nici macar nu o sa conteze ; daca un spate plin de cosuri scarboase nu conteaza ...  Aveti grija la contraceptie, si sa aveti fun !
Dupa 2 zile a venit pustiul cu fata de mana, sa-mi spuna ca' s fericiti ....


In alta zi, intru la ora si ma trezesc ca intra o mamica furioasa peste mine, cu una din elevele de'a X II a care nu era la clasa mea , toata plansa. Care mamica imi spune ca e disperata, si a venit la mine, pentru ca ....asa i-au zis copiii din liceu, ca daca avem o problema, mergem la profa de romana aia tanara.
   Fata nu daduse pe la scoala de vreo 2 luni ( ma;sa habar n-avea ), era corigenta la 3 materii, iar la 4 corigente repeta automat clasa si nu mai voia sa vina la scoala in ruptul capului, oricat au batut-o acasa. Si eu trebuia sa o lamuresc sa termine liceul si sa se prezinte la ore ....
I-am spus fetei cat de tare am urat si eu scoala, cat de inutil e ceea ce ne invata in scoala, si ca sunt de acord cu ea ca e o inchisoare in care iti pierzi tineretile. Dar vestea buna e ca poate sa stea in banca si sa se gandeasca la barbati : e suficient ca profesorii sa-i dea nota de trecere ... Si dupa ce pleaca acasa, n-are decat sa isi faca de cap, dar macar sa stea in banca la scoala.
   De ce sa faca asta ? Pentru ca asta-i sistemul, si nu-l poti fenta : nu-i cale de scapare. Daca vrei o meserie, esti nevoit sa treci prin scoala ; te chinui 3 ani de postliceala, dar apoi ai o meserie si nu mai trebuie sa vezi scoala. Si oricum treci prin scoala fara sa inveti prea mult ... Ca daca n-ai o meserie, poti gasi un tip cu bani, da' daca ala te lasa, o sa faci foamea. Sau o sa culegi capsuni in Spania ; te asigur ca e mai comod sa stai 3 ani in banca si sa te gandesti la barbati, decat sa-ti rupi salele culegand capsuni in soare ...
   Pur si simplu i-am aratat cum sa fenteze scoala, sa treaca fara stres prin ea, si in acelasi timp sa-si faca mofturile . Mamei i-am zis care din profesori primesc spaga si cam cat , ca sa-i rezolve corigentele . I-am mai zis caruia din profesori nu trebuia sa-i dea direct spaga, ca se isteriza : asta prefera spaga mascata .....prin meditatii particulare. Dupa care, corigenta o dadea tot cu el ; nu mai putea sa-l pice pe copil, ca doar l-a pregatit in particular, deci se presupune ca e un profesor...profesionist .
    Asa au facut : fata a terminat cu bine liceul, a facut si postliceala sanitara si acuma e asistent medical.
  
Si ma gandesc ca daca parintii si profesorii nu i-ar fi turnat fetei povesti ipocrite si sforaituare despre scoala si invatatura, nu s-ar fi ajuns aici. In mod cert, fata s-a razvratit ca forma de protest, pentru ca aia ii spuneau o treaba, iar ea vedea alta in realitate . In momentul in care i-am explicat ca aia's ipocriti, iar ea a inteles bine, doar ca nu a gasit solutia corecta, fata s-a lamurit ca se poate " razvrati " si silentios ( stai la ora si te gandesti la barbati ... ) si la final se va alege si cu o diploma de meserie ...

In mod cert si fara dubiu, scoala romaneasca duce o lipsa acuta de "psihologi de liceu " ...

Later Edit : Nah, ca vorbim de lup si i se vede coada ! Tocmai am gasit in ziar un articol, despre esecul penibil al campaniei de a face educatie sexuala in scoli. Despre cum n-au percutat elevii sa vorbeasca cu psihologii in cabinetele lor scolare, si despre cum a esuat consilierea in scoli. . Pai nu ma mira, cand ma uit in ce hal au conceput totul, si ce limbaj de lemn pseudologic le-au trantit bietilor elevi ( iar copiii sunt primii care fac alergie la ipocrizie ). Mostre " Perceptii reciproce ale fetelor si baietilor " ( poate fi ceva mai penibil de atat ? ) .... " Comportament sexual responsabil " ( e ca aia din scoala, cu responsabilul pentru unghiile taiate si batistuta la purtator ) ...
     Pseudologii astia care fac campanii inutile, vad ca nu s-au prins de un lucru simplu, elementar ( mai ales pentru meseria lor ) : atata timp cat nu se vor apropia sufleteste de elevi, si nu le vor castiga increderea, si nu vor stabili o relatie cu ei,  toate campaniile lor vor fi exact apa de ploaie....gargara . Sau cum spuneau in articol, elevii au facut misto de ei . Aici e linkul catre minunatia aia de esec pseudologic  http://www.evz.ro/detalii/stiri/educatia-sexuala-tabu-pentru-profesori-918133.html

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.