Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Rain forest

Inca nu m-am mutat in jngla, insa Rain Forest am deja la mine in casa ....A mai sosit o zi de "maine", insa n-a venit nimeni sa puna aerul conditionat .... poate maine-le de maine, sau de raspoimaine.... De ce am asa, o presimtire ca o sa vina exact dupa ce se termina canicula si incep ploile ?

Deeci : penru ca au schimbat geamurile, vechiul aer conditionat ... al nostru personal, cumparat de la magazinul de seara ( adica luat de pe strada ), nu mai incape in spatiul din geam. Iar managementul blocului, monteaza aere conditionate in toate apartamentele, "cadoooo " si motiv de marit chiria, of corse.
   Afara e iadul : vreo 38 C, ceea ce nu e mult. Dar e umezeala .... Atat de umed, incat nu se mai vede cerul din cauza aburilor : vedem doar o ceata alba, ca un cersaf. Daca ma uit in zare, se vad aburii cum se ridica deasupra orasului : exact cum se intampla iarna cand respiri cu gura deschisa. Rain Forest, varianta city style ....
    In casa, stam goi si curge siroaie transpiratia pe noi. Am parul ud. Respir cu dificultate. E atat de cald, incat din cand in cand ma trec frisoane...reci ! Mi se lipesc talpile de parchet, ca iese din discutie varianta papucilor de casa. De dormit n-am dormit de 3 nopti, din cauza vaporilor umezi si a caldurii. Am 3 ventilatoare uriase : unul trage aerul din casa, altul in baga ( sa fie o circulatie de aer ), iar altul bate fix in pat pe noi : degeaba !
   
M-am intalnit cu o vecina, exasperata din aceleasi motive ca si noi. Isi cauta chirie sa se mute, ca nu mai suporta lipsa de respect a administratiei blocului. are o singura dilema : ca situatia e aceeasi, in oricare bloc de rent s-ar muta ....monopol pe nesimtire.
    Ies ieri din casa, si ce vad ?  Canadianu' cu 16 plinte, monta ... aer conditionat, in apartamentul de vis a vis, in care nu locuia nimeni. WTF ?  Bine ca pe locatari ii lasa cu nesimtire sa suporte Rain Forest ( dupa ce tot ei le-au demontat aerele conditionate proprietate personala ), si ei monteaza A.C. acolo unde nu locuieste nimeni ! Asta e consideratie tipic canadiana, nimic nou sub soare. Degeaba i-am zis lui Santa Claus : nimic.... s-a inceput montajul de A.C, ajungem si la voi. Imi venea sa-l iau de guler si sa-l intreb pe ne'a sulica, daca i-a placut cand i-am dat " cadoo " ? !  Dar m-am abtinut, ca nu se face sa iei la tavaleala o adevarata Lady ....

Asadar, am actionat in consecinta ( si eu si restul chiriasilor din bloc ) : cu masuri anti-Rain Forest .... Mai intai, am pus pungi cu gheata in camera, sa mai raceasca din aer. Am stat la calculator cu o punga cu gheata sub talpi . Am dormit cu pungi de apa invelite in prosop...cu ele in brate !
     Cada din fonta masiva, am umplut-o cu apa. Si pentru ca desi are dop, in timp, apa tot se scurge din cada, am lasat peste noapte, sa curga apa rece in cada . Cand am dat drumul la apa rece ... surpriza : abia curgea firicel de apa, atat de mare era consumul in bloc, incat instalatia nu mai facea fata !
   Am asa, o intuitie ca toti locatariii faceau la fel ca mine .... Si mai am asa, o intuitie ca luna viitoare, cand o veni factura de apa, cuiva o sa-i sara ochii din cap ca la melc... iar managerii o sa fie foarte incantati sa scoata banii ....
    Pai nu era mai simplu sa monteze rapid A.C si reduceau consumul simplu si rapid ? ( curentul electric e ieftin aici ). Dar nu ... noi avem management canadian. Si toate lumea se plange de managementul fara cap si fara logica al canadienilor, indiferent despre ce companie e vorba ....

Mai stiu pe cineva care zilele astea se bucura din plin de "eficienta" managementului canadian  http://www.colobanea.ro/2010/07/povestea-continua/

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.