Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Proprietate

M-am trezit si eu, in sfarsit ! Am aflat cum e ( mai precis, cum NU e ) cu dreptul de proprietate in Canada ...
    Nu reusesm sa inteleg de ce aici, proprietarii de case, nu au dreptul sa schimbe nimic in curtea lor ! Nici macar un pom : daca ai cumparat casa, cu un pom sa zicem artar in curte, apoi n-ai voie sa-l scoti si sa plantezi in locul lui, un mar. Nuuu. Ca primesti amenda si esti obligat sa scoti marul si sa plantezi alt artar, fix in locul celui initial, cum scrie in actele casei. Am intrebat multi romani, "proprietari" de case, care-i temeiul legal si de ce ? Suspect mi se parea ca toti invocau aclasi text : asta e legea de la city ... Hmmm !
   Daca ai in fata casei un copac, care iti tine umbra, nu poti sa faci nimic, ca iar amenda si iarasi plantare de copac.... Daca intr-adevar crengile copacului ating firele de curent, sa zicem, si e "danger", suni frumos la city si le aduci umil la cunostinta : iar ei, vor veni la fata locului, si iau decizia ce crengi si cat sa taie, ca sa te scape de danger si sa-si pastreze copacul sfant ...
    Se naste legitima intrebare : pai daca-i curtea mea, pamantul meu, cum n-am eu dreptul sa-mi plantez musetel, daca asa ma taie capul ? Si cu ce drept vine city si-mi impune ce sa fac pe proprietatea mea ?
Ca vorba aia, pana si in tarile lumii a treia ( cum considera canadienii fiind Romania ), dreptul la proprietate e garantat prin Constitutie, si chiar poti sa-ti plantezi musetel ...

Raspunsul tinut la mare secret de catre toti romanii "proprietari", este ca ... NU ESTI  proprietar pe pamant ! Pentru ca proprietar pe tot pamantul Canadei, este ... Coroana britanica ! Care Coroana, nu vinde pamant nimanui si gata .... Tot ce poti sa faci, este sa cumperi niste drepturi de folosinta, pe bucata aia de pamant ( un fel de concesionare ) : si asa de bine il poti folosi, exact cum iti impune city !
   Eh, in cazul asta, este perfect explicabil, de ce vine city si imi impune mie ce sa plantez si ce sa nu fac in curtea " proprietate personala" . Cand o aud pe asta cu "proprietatea personala" in Canada, imi vine sa rad : e un soi de alba neagra  ....  Pentru ca da, dreptul la proprietate nu este garantat prin Constitutie ...
Cu alte cuvinte, daca nu fac frumos, in orice moment, complet legal, poate sa vina guvernul si sa-mi puna bulinuta rosie pe casa si sa-mi spuna unde pot sa mi-o bag, ca e construita pe pamantul lor ... Si nici o lege nu-mi protejeaza mie dreptul la proprietate ....

Pe alta parte, stiu niste romani care si-au cumparat casa in Canada, fericire mare. Dupa care, constata ca copacul din coltul curtii, ala tabu, nu e chiar asa sfant cum il credeau ei : radacinile, mari si groase, s-au strecurat pe sub casa, si in timp, risca sa o rezeme intr-un cot ! Chemat experti, evaluat situatia : nu exista iesire. Daca taie copacul si scot radacinile, casa se va inclina imediat, ca se face gaura sub ea ( sa avem in vedere ca e paper -house si nu case adevarate, cum vedeti in Romania ! ). Daca lasa copacul in pace, tot li se va rezema casa, in timp .
   Ce a zis city ? Pai "who care " de dreptul vostru de proprietate ?
Dupa logica mea, astia i-au furat ocaua lui Cuza Voda : adica, daca eu aduc o dauna ( tai copacul sfant ) proprietatii Coroanei, ma amendati si ma puneti sa restaurez situatia initiala. Acuma, daca proprietatea Coroanei ( adica copacul sfant ), imi aduce daune proprietatii mele, nu e normal sa fiu tratat cu aceeasi masura si city sa-mi rezolve problema ?  Ei bine, Nu, nu e normal ...
Eh, se pare ca din punct de vedere legal, city n-are nici o responsabilitate... si bietii romanasi, dupa ce ca au platit casa aia de 3 ori cat face ( cu credit inrobitor la banca ), acuma se vad si fara casa, asa, cam peste vreo 10 ani cand se estimeaza ca se va darama ... Sunt disperati sa o vanda cat mai repede, insa e greu de gasit alti fraieri, care sa cumpere fara sa consulte expertii in constructie ( ca vorba aia, sa facem economie ) ...

P.S. Acuma mi-e forate clar de ce mai toti romanasii intrebati de mine pe subiect, dadeau raspunsuri in doi peri si schimbau rapid subiectul ... e frustrant sa recunosti ca ai luat teapa ...

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.