Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Plozi pe strada

Toate mi-au mers pe dos ieri .
    Sunt ofticata .

Si am mers ieri sa cumpar mancare : normal ca nu puteam decat sa am ghinion ... Am urcat, de fapt, m-am strecurat intr-un autobuz, in care, pe usa de intrare erau asezate doua carucioare cu plozi. Iar eu trebuia sa trec printre ele. M-am pozitionat in dunga, m-am facut subtire ca biscuitele, si tot m-am izbit de un carucior.
  Evident ca mamele  nu misca un deget, nu se ostenesc sa faca loc calatorilor, pe motiv ca ele's mame ( de regula singure ), si totul li se cuvine : ele se considere eroine, iar ceilalti trebuie sa le slaveasca.
    Si a inceput mama negresa sa urle, din toti plamanii, ca vreau sa-i ucid plodul ! Si urla, urla, ca din gura de sarpe : plodul nu zicea nimic ! Nici eu n-am zis nimic, ca n-aveam sanse cu o femeie isterica ce abia asteapta motiv sa urle. Aia facea ca toti dracii, ca o sa cheme politia, ca am vrut sa-i ucid puradelu', si ceilalti oameni sa-i fie martori, bla-bla .... M-am dus si m-am asezat pe scaun si am lasat-o sa urle singura . Soferul a oprit masina, a venit in cercetare, a vazut ca plodul n-are nimic, totul in regula si si-a reluat treaba. S-a oprit si mama eroina din racnit, cand a vazut ca nu a impresionat pe nimeni ca sa-i tina isonul.
     Le detest . Cu puradei cu tot .

Chiar la inceput, cand am venit in tara asta, am fost placut impresionata de grija pe care o au ei de copii : sa nu fie abuzati, sa fie mereu safe . Se comporta cu ei de parca sunt obiecte fragile si pretioase ... La prima vedere pare bine, minunat ...dupa care, nu mai e.
    Le-am vazut pe educatoare, cum scoteau copilasii cei mici la plimbare pe strada, insirati pe o sfoara, ca pe covrigi ! Si am ras. Aveau o sfoara cu noduri din loc in loc, pe care o tineau de capete educatoarele. Si toti copilasii se tineau cu manutele de sfoara, si se opreau la nod, ca sa nu se impinga si sa se calce unii pe altii. Ingenios.
      Insa, dupa ce am vazut in Walmart un plod tavalindu-se pe podea si urland ca toti dracii, n-a mai fost frumos. Cu atat mai mult cu cat, in jurul lui facusera cerc, angajatii magazinului si parintii....sa-l protejeze, ca era aglomeratie. Sa poata urla plodul in voie ... Si urlaaaa ....
      Alta data, tot in Walmart, un plod ceva mai marisor, zguduia niste raftulete aflate intr-un echilibru instabil, sub ochii atenti ai mamei, desigur. ... Care mamica eroina si asta, era centrata ca nu cumva plodul ei minunat sa pateasca ceva ! Nu conta ca atat a impins raftul ala, pana l-a pus la pamant, cu marfa cu tot ! Si-a luat plodul de mana si s-a facut nevazuta ...
Alta mamica, in metrou, cu doi plozi maricei. Care mamica se uita senina si calma, cum plozii se dadeau peste cap blocand circulatia. Si nu doar ca faceau asta, ci isi lingeau reciproc talpile de la pantofi. Mamica a stat calma, pana cu o statie inainte de coborare, cand a strigat adunarea. Plozii s-au prezentata aliniati, mamica a scos tubul cu gel dezinfectant, i-a uns frumos pe manute, si totul era "curat" ... Imi statea pe limba sa o intreb, ca pe dinti de ce nu-i da cu gel dezinfectant ? Da' m-am abtinut, ca nu se face sa te pui cu mamici care cred ca daca au fatat, sunt eroine si demne de toate bunatatile lumii ...

O prietena de-a mea are si ea un plod de vreo 8 ani. Si e disperata ca i se spune in mod repetata de la scoala baiatului, ca nu e atent la ore, ca se agita in banca si i se da recomandare scrisa sa-l duca la doctor, ca e suspect de ADHD. Iar asta e o practica fireasca si foarte des intalnita pe aici. Ce competenta are profesoara ca sa suspecteze ADHD ?
   Si daca nu se rezolva problema, pot refuza sa-l mai primeasca in scoala. E cu dichis. Ca diagnosticul se pune cum se pune , ii indoapa pe copii cu pastile, ca sa nu faca probleme la clasa. Ca alta modalitate de constrangere nu exista : si daca nu ii pot pedepsi, certa, etc, prefera sa ii indoape cu pastile, al caror efect nu-l stie nimeni, sau nu vor sa-l stie ...
    Asta este o extrema care se intalneste extrem de des .....

La intoarcere de la cumparaturi, ghinion again ! M-am urcat intr-un autobuz fara carucioare cu plozi, dar cu o fetita cam la 5 ani, care se dadea cu curu' de pamant si urla. Tare. Ca a canadianca si astia toti urla in loc sa vorbeasca : daramite cand se apuca sa urle de'adevaratelea ....
   Si a urlat, si a urlat... Si parintii aia, rosii ca racu', nu mai stiau ce sa-i promita, ca se-ai faca, sa taca dracu' o data, ca ne dureau urechile. Nimic. Fata avea plamani, nu gluma.
M-am uitata la ceas si am contorizat : exact dupa 20 de minute de urlete ca in jungla, soferul a oprit autobuzul si i-a rugat pe parinti sa coboare ( cu podoaba cu tot ), ca el nu poate sa conduca in conditiile astea. Cu alte cuvinte : coborati de buna voie, sau pun autobuzul in service si dau jos toti calatorii, si plec la garaj.
Au coborit. Ajunsi pe trotuar, plodul s-a tavalit pe jos instant si racnea in continuare. Noi am plecat, ei au ramas cu plodul isteric ....
   Ii detest : cu tot cu plozi .

Cel mai mare ghinion este sa sa ai vecini care au plozi. Ca s-a terminat linistea, s-a terminat totul. Urla plozii si fac ca toti dracii, izbesc mingea de pereti, dau televizorul la maximum : nimeni nu le spune nimic, ca's copii si adultii trebuie sa ranbde, ca asta este. Nu doar parintii trebuie sa rande, ci si ....vecinii !
    Ca n-ai ce sa le faci. Nu poti evacua atat de simplu niste plozi din bloc, ca legea ii protejeaza la mazimum. Si atunci alegi sa te muti, ca n-ai incotro. Si sa risti sa iei circul de la capat in alt bloc : ca in aproape toate blocurile primesc plozi. Acolo unde nu accepta plozi ( neoficial, ca oficial e considerata discriminare ), chiriile sunt imense, ca doar ofera conditii de lux : adica liniste in bloc !
     Am noroc ca blocul in care locuiesc este numai din garsoniere, iar legea prevede ca fiecare plod trebuie sa aiba camera lui : deci este legal imposibil sa inchirieze familiilor cu plozi . Sunt o norocoasa .

Noutati de la veverita hotline : amicul joaca v-ati scunselea cu veveritele, in continuare ... Veveritele au refuzat sa intre in cursa si nu s-au atins de alune ! Da, sunt doua .A vazut el doua veverite la el in pod ... Intre timp au mai facut o gaura in perete ...
   Amicul a plecat in expeditie, in zona, sa vada cum sta vecinatatea cu gaurile : si sta bine ... E plin de gauri in pereti, una langa cealata : comparativ cu vecinii, el are putine gauri ! Unul din vecini, exasperat ca i-au ros alea mici casa, a fost nevoit sa-si schimbe acoperisul, ca sa poata scapa de veveritele din pod. Acum are gauri din nou ...
   Exista o singura persoana in vecinatate, care nu are nici o gaura in casa : vecina amicului meu ... Secretul este ca ...hraneste veveritele ! Iar ele au bunul simt, sa isi faca cuiburile casa altora, nu a binefecatoarei lor !
    E disperat : a auzit el ca daca pune in cusca unt de alune, o sa vina alea mici sa manace. Eu ma indoiesc profund ca o vor face. Cusca miroase a om. Si de ce sa riste, cautand mancare intrun loc care miroase a dusman, cand se pot duce sa manace in singuranta, la vecina lor cea prietenoasa ?  Animalele nu's proaste ....

1 comment:

  1. Ce inseamna pentru tine "plozi"? Niste vietati care tipa cu gura pana la urechi, se tavalesc pe jos ca doar au dat in mintea copiilor, se joaca in apartamente in loc sa fie legati cu funia de pat, se mai si hranesc cu unt de alune de le pute veveritelor a om, in autobuze stau in carucioare pe care mamele, ca niste nesimtite, nu le cara in spinare, cu plozi cu tot (desi au loc rezervat pentru carucioare, in autobuz) si mai sunt si protejati plozii la maximum de legile astea canadiene care nu se gandesc decat la ei.

    "Animalele nu-s proaste", asa-i! Cum simt ele care-i omul bun si care-i rau adica ala de mai face si plozi! Numai oamenii cu plozii lor nu-i lasa pe altii sa traiasca. Noroc cu blocurile alea din Canada care n-au decat garsoniere...

    ReplyDelete

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.