Doctor Yourself

Thursday, January 13, 2011

On call - part 1

M-au sunat sa ma duc on call la un magazin " cu sobe"... dintr-un mare lant de magazine din Canada, care se faleste ca are produse numai "fresh". Motiv pentru care are preturile duble fara de supermarketurile normale.
   Acuma, cand o vad pe asta cu produse fresh, afisata prin magazine, imi vine sa rad. Ce dracu e fresh la conserve ? Ca astia au in magazin, 90 % mancare procesata / conservata ! Sunt rafturi pline cu conserve si cutii ! Cu termen de garantie minim 1-2 ani ! Da, e foarte fresh ....chiar ca isi merita banii fraierilor !
Restul de 10 % sunt fructe si legume exilate intr-un colt, iradiate ca sa reziste cat mai mult pe rafturi : ce o fi fresh in niste legume care zac cu saptamanilr, pana cand se stafidesc ( ca nu se strica, ci doar se innegresc la miez, din cauza iradierii ).

Ah, sa lamurim care-i treaba cu "on call " : On call, este munca temporara, te duci cand te cheama. e foarte avantajos pentru patron : nu platesti multe taxe, nu trebuie sa-i faci contract, nu trebuie sa-i dai beneficii, il dai afara cand vrea muschiu' tau, n-ai nici un fel de obligatii, e legal.
    Pentru "angajat", este ca in feudalism : esti fara nici un drept, la mana boierului. Nu, astea nu's situatii rar intalnite, ci sunt o practica obisnuita a patronilor, de a-si proteja, legal, costurile de productie... Data trecuta, am lucrat zi de zi, timp de 2 ani ( 2 ore/zi ) .... " on call "

Omul meu mi-a facut instructiunile de acasa, sa zambesc alora din magazin, sa-i multumesc managerului ca mi-a dat sansa sa ma afirm ( astea's texte care canadienii le asteapta sa le zici . Si ei tot kkt-uri d'astea iti servesc, in timp ce te exploateaza la sange ). Da' sa-l pup in coor nu vrei ? !

Asadar, eu aveam de prestat azi , 4 ore on call : "rotating". Adica verificat conservaraia, scos ce e expirat si pus produsele care stau sa expire, in fata pe raft, ca sa fie cumparate primele. Pe salariul minim pe economie ...
    " Tavalici " era managerul : genul de barbat dop, educat si manierat, gata oricand sa te inghesuiasca. N-avea stres, nu statea in coorul nostru cu verificari, cum facea proasta aia de canadianca de la jobul celalalt.
     Greu nu a fost, ca nu stateam fix in picioare, si ma miscam, genoflexiuni la rafturi. Deci n-am fost terminata de obiseala, cum se intampla cand impachetam ziare ...ca acolo trebuia sa stau in pozitie fixa de drepti, ca si gardienii reginei !
   Da' era un frig ! Da' frig ! Frigider. Cumplit. In magazinele canadiene e cumplit de frig si vara, din cauza aerului conditionat, ca ieseam zgribulita. Insa acuma, a fost congelator. Tremura si sufletu' in mine, ma apucase plansul dupa 1 ora. Nu-mi mai simteam mainile de frig, degetele in adidasi erau amortite, tremuram toata si-mi venea sa plec. Mi-am pus gluga in cap, haina de strada pe mine ...nimic ! Mi-ar fi prins bine manusi, caciula si haine de ski. Cumplit.
   

Daca faceti parte dintre cei care cumparati de la Sobe.. pt ca aveti garantia ca e safe si calitate....ei bine, nu o aveti ! Tavaliciul mi-a zis asa : produsele care nu au termen de garantie, asta e ....le lasi pe raft pana se cumpara ! Nu stim cand expira ! ! ! ( Si daca nu stim cand expira, le vindem....normal ca le vindem, ca legea permite ).
   Produsele care au coduri in loc de termen de garantie ....le tinem pe raft pana le vindem ! Pentru ca ei nu stiu cand expira ( adica trebuie luat codul fiecarui produs, si sunat la producator, long distance, prin toata Canada sau USA ). Ceea ce nu se intampla. Deci vindem fraierilor mancarea asa ..."fresh  " !
   Produsele care au termen de garantie ( carne, lapte si cele importate din lumea civilizata, Europa ), alea trebuiau verificate.
Am gasit un tub ( exact ca si carnatii ) de aluat gata preparat pentru cookies ( fursecuri canadiene ), pus pe rafturile cu biscuiti : nu se stie de cand statea acolo, era cald... In mod normal se tine in frigider . Credeti ca l-a aruncat ? Nu ! L-a mirosit ( nu putea ), si l-a bagat in frigider la vanzare. Who care ?  Ca oricum n-avea termen de garantie pe el ...

Trec 4 ore de cosmar, ies din magazin ca un rahat inghetat, frustrata la maximum, si plec. Si ma duc la un magazin bio, alaturi ; intru pe usa, si incepe sa urle alarma aia de furt. Ma opresc, astept sa vina vreo vanzatoare sa-mi zica ca e ok, pot intra : nimeni nimic. Pe vanzatoare le durea in coor. asa ca intru.
   Nu cumpar nimic, insa cand dau sa plec, incepe sa urle alarma de furt. Managera striga dupa mine sa ma opresc. Si ma intreaba daca am luat ceva din magazin care nu-mi apartie. N-am luat. Ma intreaba din nou, ii raspund din nou. Si se proptise in fata mea, asteptand sa ...nu stiu sincer ce astepta.
    Ca la cat de inghetata eram, nu mai functionam la parametri normali, si tot ce voiam era sa fiu acasa in cada cu apa fierbinte : motiv pentru care nu puteam sa fiu foarte prezenta in situatia de fata. tot ce voiam era sa ajung acasa.
     Asa ca i-am zis calm, rar ,clar si cu pauze de gandire *( ca trebuie sa stau sa-mi audc aminte cum ii zice la fiecare cuvant din limba asta imputita ) : uite cum facem ... Tu vei verifica camerele de supraveghere, si vei suna la politie. Le vei spune ca ma gasesc pe stradutele dimprejur, facand poze la case, si apoi ma duc la metrou. Pot veni sa ma caute in geanta. Iar eu acuma, o sa plec afara, fara sa-ti arat tie geanta si ce am in buzunare : daca nu te-a interesat ca a piuit kkt-ul asta cand am intrat in magazin, nici mie nu-mi pasa ca piuie si cand plec. I don't care ca tu nu ti-ai facut jobul si n-ai manageriat situatia. Daca incerci sa ma opresti, te pun la pamant si te calc in picioare. "
    Tipa a ramas fara reactie si cu o fata lunga, eu am trecut linistita prin barele alea care urlau ca toti dracii. Cand am ajuns la usa, i-a revenit glasul si mi-a strigat din urma ca o sa verifice camerele.
 Ok, good luck, si te-am salutat cu degetul mijlociu !
Definetely, nu aveam chef de maimutarelile lor cu "How are you today, darling ? " ...

In mod normal sunt cooperanta. Insa de atata vreme aici, tot inghitind kkt-uri, umilinte si ifosele lor, iti cam ajunge. Adica paharul meu s-a umplut. Si pana la urma, ce mama ma'sii, eu sunt mai cu kkt in cap, de trebuie sa tot las de la mine si sa tot indur ? Ca astia te f...t cu zambetul pe buze si te exploateaza zambindu-ti politicos si spunandu-ti "darling". Si acuma, tot eu trebuia sa ma umilesc, sa ma scotocesc in buzunare si sa-mi dovedesc nevinovatia, pentru ca caprele alea nesimtite, nu s-au sinchisit sa supravegheze magazinul, si sa constate cand urla alarma aia de'ampulea.

Later Edit : ajung acasa, scot din geanta lucrusoarele, si gasesc ...o mostra de sampon Pantene, care mi-au dat-o unii pe strada cand am plecat de dimineata, ca faceau reclama. Uitasem complet de ea .

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.