Doctor Yourself

Tuesday, January 11, 2011

Marmota tepara

Astazi iarasi mi-a zis sa plec pe afara ... sa ma duc sa-i cumpar ratusca, sa faca baie cu ratusca. Avem si perdea de dus cu ratuste, si acuma vrea si ratusca din plastic, cand face baie in cada. Degeaba m-am oferit sa-i imprumut purcelusul meu, ca nu l-a vrut. Asa ca m-am dus sa cumpar ratusca pentru do'n inginer...
    Ultima oara cand m-am dus la magazinul de puradei, il cautam pe Taz, varianta de plus, cand un nene dezorientat, cu o papusa in mana, ma tot intreba daca aia e Dana ( sau ceva de genul asta). Ca trebuie sa i-o cumpere musai fetitei lui. I-am zis ca n-o cunosc pe Danada, ca eu il caut pe Taz pentru sotul meu !
Ratusca n-am gasit, da' l-am gasit pe Donald si l-am luat : cunosc pe cineva care o sa se bucure ...

Daca tot eram in mall, am trecut si pe la magazinul interzis. Interzis, pentru ca au niste cutii mari de sticla, in care sunt praline invelite individual de vanzare, la preturi exorbitante : 22 $ livra ( jumatea de kg ) ! Asta nu ar fi nimic, daca nu ar scrie afis, prin care suntem rugati sa nu gustam marfa ! WTF ? Si atunci cum sa cumpar atat de scump, daca nu pot afla ce cumpar ?
   Si daca e interzis sa gust, de fiecare data cand am drum in mall, trec pe acolo, ca sa fur o pralina si sa o manac chiar in magazin : nu-mi pasa de camerele de supraveghere. Da, e ao adevarata placere sa faci exact ce iti este interzis. Si nu o fac doar eu ...
   Avem un amic, venit din Indonezia, care are un soi de toca, tichiuta colorata, pe care o poarta cu mandrie, pentru ca in tara lui, doar familia regala are dreptul sa o poarte !
Alta cunostinta, un negru de duminica ( din Dominica ), e excited sa poarte pantaloni si haina de camuflaj ! Pentru ca in tara lui, actiunea se pedepseste cu inchisoarea. Mai mult decat atat, se lauda tuturor cu tinuta lui...

Daca tot eram in zona, mi-am cumparat detergenti pentru rufe, din aia praf. Ca e mai greu de gasit detergent praf, pe aici se foloseste cel lichid ...care mie nu-mi place deloc. E o adevarata aventura si cu splatul asta.
Exista lege, prin care, cei care locuiesc in blocurile de rent ( adica majoritatea populatiei ), nu au dreptul sa detina in casa, masini de spalat ! Pe motivul absurd ca pot infunda canalizarea si se pot produce inundatii.
    Doar ca, daca fac baie in cada si apoi dau drumul la apa, nu se infunda nici o canalizare....si in cada se aduna mai multa apa decat in masina de spalat ! Si nu, nu ne-au interzis prin lege sa facem baie in cada ( inca... ). Trucul este ca, daca omul nu isi mai poate spala in casa rufele, trebuie sa le spele undeva... Adica, la spalatorie ! Ceea ce inseamna, ca cineva face bani. La subsolul fiecarui bloc, exista spalatorie : cateva masini de spalat si cateva de uscat, care functioneaza cu fise. Si e scump. O incarcare de spalat costa 1,75 $, si incarci de mai multe ori, ca nu poti spala rufe colorate cu cele albe, si in plus...volumul cuvei este mic ( ca doar interesul e sa incarci de mai multe ori ). Mai platesti si pentru uscat tot atat, ca doar n-ai unde sa le usuci in casa. Si astfel, esti jecmanit si fortat sa folosesti pentru niste servicii de care in mod normal nu ai nevoie.
Suntem doar o sursa de venituri pentru ei .
      Trucul cel mai sinistru sunt preturile : totul este afisat fara taxe in magazine, tocmai pentru a parea preturile mai mici. Pentru ca la casa, mai adaugi taxa federala, taxa provinciala, si se aduna.... In schimb, salariul este negociat ....cu taxele incluse ! Adica legea zice ca salariul minim este 10 $ / ora , dar din astia se mai scad taxele, si ramai cu vreo 8 $ si  ceva... Dar 10 $ pare mult , insa sunt iluzorii, ca de fapt, nu primesti acesti bani.

Si am plecat la marmota. Marmota este ...o marmota, care si-a facut casuta intr-o intersectie, exact in peluza din fata unei institutii. Anul trecut, a facut trei puisori, pe care m-am chinuit o gramada sa ii pozez. Cand ma vedeau ca ma apropiam, sea scundeau toti in tunelurile ddin peluza.
   De cand a dat soarele, marmotele au iesit  din hibernare, si le-am vazut stand la plaja pe peluza. De cate ori erau ele afara, n-aveam aparatul foto la mine. De cate ori imi luam aparatul foto, nu ieseau marmotele la plaja. Astazi, am zis ca daca tot trebuie sa stau pe afara, ma duc si pazesc marmoteii, pana o sa iasa. Am stat o ora in intersectie ( noroc ca aveau statie de autobuz fix acolo, si era bancuta ) si am asteptata cu rabdare, sa iasa marmoeteii : nimic ! Teapa ! Parca au stiut aia mici ca sunt acolo !
   Nu renunt. O sa iau aparatul foto decate ori trec pe acolo, si pana la urma, tot o sa-i prind. Daca nici asa nu o sa am spor, intr-o zi din weekend, imi iau ruscacul cu apa si mancare, si ma duc la "picnic" in intersectie, pe peluza marmotelor si astept ....

Asta e poza care abia am reiusit sa o fac anul trecut ... Marmotica cea tepara...

No comments:

Post a Comment

Pentru ca au fost crestinopati ramasi fara argumente in ceea ce sustineau si care au scris pe blog datele mele personale drept razbunare, comentariile vor fi moderate, ca sa prevenim si alte marlanii dinpartea " prietenilor" . Comentariile vor fi moderate. Forever.